نمایندگی کانن - تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

معرفی تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

همانطور که عکاسی خوب به چیزی بیش از یک چشم خلاق و یک دوربین کانن نیاز دارد، یک عکاس خوب نیز به آن نیاز دارد. زمان آن فرا رسیده است که به تجهیزات آتلیه ی عکاسی برای گرفتن عکسی عالی نیاز داشته باشید.

هنگام عکاسی در آتلیه یافتن و حفظ نور مناسب برای عکاسی و پایه ی مناسب دوربین کانن برای پشتیبانی از دوربین شما، ضروری ترین عنصر برای یک عکاس استودیو (آتلیه) است.

اگر تازه شروع به تجهیز استودیوی خود کرده اید، نترسید. ما لیست کامل تجهیزات آتلیه ی عکاسی را داریم تا به شما کمک کنیم بهترین راه حل روشنایی را برای نیاز های خود پیدا کنید، عکاسی خود را به سطح بالاتری ببرید و از انتظارات خود فراتر بروید.

معرفی تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

معرفی تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

منبع نور

اولین چیزی که به ذهن می رسد منبع نور است.
می توانید دو پایه نور تهیه کنید و منبع نور و چتر خود را بسازید. اما اینها هم مشکلات خودشان را دارند. اولین چیزی که یاد نمی گیرید این است که در محیط بیرون چه باید کرد.
اگر قصد استفاده مداوم از منبع نور را دارید، توصیه می کنیم پس از یادگیری نحوه استفاده از فلاش این کار را انجام دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که به چه چیزی نیاز دارید و تجهیزات مناسب را دریافت خواهید کرد.

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات آتلیه عکاسی

فلاش

این احتمالاً گران‌ترین بخش خرید شما خواهد بود Speedlights یا Speedlites  فلاش‌هایی هستند که در صورت داشتن دوربین DSLR می‌توانید از آنها استفاده کنید.
می توانید آن را مستقیماً به دوربین متصل کرده و در حالت های مختلف از آن استفاده کنید یا می توانید آن را در پایه نور خود نصب کنید.

یک چیز خوب در مورد موتورهای الکتریکی این است که قدرت کافی دارند. می توانید تعداد آنها را نیز افزایش دهید، یعنی می توانید با یک عدد شروع کنید و تعداد این چراغ ها را افزایش دهید تا تصاویر بیشتری داشته باشید.

اکثر سازندگان دوربین های اسپیدلایت یک DSLR را نیز برای دوربین خود مناسب می سازند. اگر دوربین DSLR کانن دارید، می توانید از 320EX یا 430EX II استفاده کنید.
دوربین های جدیدتر کانن مانند 7D می توانند به عنوان فلاش عمل کنند. اگر دوربین کانن شما از آن پشتیبانی می کند، نیازی به خرید چیز اضافی ندارید.

پس زمینه

اساسا پس زمینه هایی هستند که اغلب ظاهری تمیز و ثابت برای تصاویر ایجاد می کنند. خوب فکر کردن در مورد این موضوع تهیه ی مجموعه ای از پس زمینه برای استودیوی عکاسی شما می تواند بخشی از بودجه ی شما را به خود اختصاص دهد. به تمام سناریوهای عکاسی که قرار است با دوربین عکاسی کانن، در استودیوی خود انجام دهید و اینکه چه رنگی با نتایج مورد نیاز شما مطابقت دارد فکر کنید.
در مورد نوع پس زمینه ای که می توانید خریداری کنید، چند گزینه وجود دارد :

  • موسلین
  • بوم
  • کاغذ بدون درز
  • پنبه و گاهی اوقات حتی ملحفه ‌های کهنه
  • موسلین  Muslin

یک پس زمینه ی عکاسی همه کاره و سبک است که برای عکاسی پرتره استفاده می شود. به راحتیِ دیگر انواع پس زمینه های عکاسی چروک نمی شود. ذخیره ی آن در استودیوی عکاسی یا حتی حمل و نقل در زمانی که خارج از آتلیه ی خود هستید آسان است. Muslin می تواند در طیف گسترده ای از اندازه ها مانند بسیاری از پس زمینه های دیگر وجود داشته باشد و هزینه ها نیز بر اساس اندازه متفاوت است.

اگر به تازگی شروع به سرمایه گذاری در یک استودیو کرده اید یا به دنبال ایجاد مجموعه پس زمینه ی خود هستید، توصیه می کنم برخی از رنگ های استاندارد را خریداری کنید. مشکی و قهوه ای یا حتی سفید را در سایزهای متوسط ​​امتحان کنید. نکته ی خوب در مورد پس زمینه های muslin  این است که در صورت مراقبت ماندگار هستند. آنها سالها در آتلیه ی عکاسی شما به شما خدمت خواهند کرد. با کانن عکسی ماندگار خواهید داشت.

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

 بوم

پس زمینه های بوم با دوام و با کیفیت هستند و اغلب جزئیات خارق العاده ای را ارائه می دهند. آنها چیزی هستند که نقاشان هنگام رنگ آمیزی اتاق ها در خانه استفاده می کنند و می خواهند از کف و مبلمان محافظت کنند.

اما بوم ها بسیار گران تر از موسلین هستند. به همین دلیل است که این اولین انتخاب برای عکاسان نیست. اگر اهل کار خود هستید، می توانید مواد بوم ساده و ارزان قیمت را از هر فروشگاه سخت افزاری خریداری کنید، مقداری رنگ کنید و خودتان درست کنید. نکته ی خوبی در مورد بوم هست که می توانید آن را برای برند و سبک عکاسی خود سفارشی کنید، شما یک محصول بی نظیر و پس زمینه دریافت خواهید کرد.

کاغذ بدون درز

کاغذ بدون درز یک نمایه رنگ صاف و واضح برای پس زمینه به شما ارائه می دهد. در مقایسه با موسلین یا بوم، احتمال چروک شدن یا به بیان دیگر چروک شدن کمتری وجود دارد. با موسلین و بوم، متوجه می شوید که گاهی اوقات چین یا حتی بافت آن برای چشم عالی به نظر می رسد همچنین در تصویر نیز واقعی به نظر می رسد و ای موضوع به معنای ساعت ها ویرایش برای صاف کردن چین و چروک ها یا حتی شبیه سازی بافت ها است .

با داشتن کاغذ بدون درز در استودیوی عکاسی، پس‌ زمینه‌ ای به ظاهر تمیز برای عکاسی با دوربین کانن خود دارید که همه کاره است. تصاویر دارای یک عنصر نام تجاری فوری هستند که بلا فاصله به آنها اضافه شده است.  پس زمینه های عکاسی بدون درز نیز مقرون به صرفه هستند و در اندازه های مختلف عرضه می شوند.  یکی از نکاتی که در مورد استفاده از کاغذ بدون درز به عنوان پس زمینه ی عکاسی وجود دارد این است که باید با احتیاط با آن رفتار کرد. به یاد داشته باشید که هنوز کاغذ است و اگر به درستی از آن مراقبت نشود، کاغذ می تواند پاره و یا سوراخ شود.

اگر قصد دارید با یک استودیو قابل حمل کار کنید، کاغذ بدون درز پس زمینه خوبی ایجاد نمی کند. بهتر است آن را در خانه نگه دارید.
نکته ی دیگری که در زمینه ی کاغذ بدون درز وجود دارد این است که در یک رول کاغذ عرضه می شود. بسته به اندازه و طول باید مکانی برای نگهداری آن پیدا کنید. آن را در حالت ایستاده یا صاف نگه دارید. می تواند به راحتی چروک شود و از این رو به ذخیره سازی مناسب نیاز است.

لنز

لنزها یک ابزار یادگیری عالی هستند و به شما ایده ای از آنچه دوست دارید و نیاز دارید می دهد. چند راه برای اطمینان از انتخاب و خرید لنزهای جدید مناسب وجود دارد.

لنزها گران هستند، اما وسایلی هستند که برای همیشه برای شما ماندگار خواهند بود. توصیه می کنیم با دقت انتخاب کنید.
راه اندازی یک لنز در لایت روم می تواند یک ایده کلی از نحوه عکاسی به شما بدهد. فکر کردن به لنزها برای کسب و کار عکاسی خود یک راه عالی برای خرید تجهیزات استودیویی است.
با استفاده از نرم افزار Adobe Lightroom، می توانید کل مجموعه لنزهای خود را بر اساس فاصله کانونی در ماژول Library سازماندهی کنید. این بسیار مفید است زیرا ممکن است متوجه شوید که از مجموعه لنزهای 18-55 میلی متری خود، بیش از 55 میلی متر استفاده کرده اید.

اگر می خواهید ابتدا از لنز 50 میلی متری f/1.8 استفاده کنید. این طرح به شما کنترل بیشتری بر عمق میدان می دهد.

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

راه دیگر برای انتخاب لنز این است که ابتدا نوع عکسی را که می خواهید بگیرید مشخص کنید. سپس می توانید دوباره به آنها نگاه کنید و طول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شاید شما فقط بخواهید یک پرتره سر و شانه یا یک عکس از سر انجام دهید. سپس باید از یک لنز پرایم 85 میلی متری یا یک لنز زوم 70-200 میلی متری استفاده کنید. اگر به دنبال سلفی های دراماتیک تری هستید که بیننده واقعاً سوژه را حرکت می دهد، یک لنز 24 یا 35 میلی متری ممکن است برای شما مفید باشد. اگر می خواهید عکاسی را به صورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید، اما وقت آزاد برای شرکت در دوره های حضوری ندارید، می توانید دوره های عکاسی داینامیک را بصورت آنلاین شرکت کنید.

چتر و استند نور

مانند دوربین ها، انواع زیادی از استندها در بازار هست که میتوانید تهیه کنید .

بعد نیاز به یک نگهدارنده چتر دارید که روی استند نور قرار بگیرد. این هم speedlight و هم چتر را نگه میدارد مقرون به صرفه ترین انتخاب Impact Umbrella Bracket with Adjustable Shoe است.
آخرین مورد خود چتر است گه بسیار ارزان است اگر میخواهید از دو منبع نور استفاده کنید، میتوانید Impact Digital Flash Umbrella Kit ، را تهیه کنید اما دقت کنید که چت ران کیفیت پایین تری دارد و کوچک است.

کامپیوتر

کامپیوتر شما در واقع یکی از مهمترین ابزارها برای راه اندازی یک کسب و کار عکاسی است.درست است که دوربین ها و لنزها تصاویر را ایجاد می کنند، اما رایانه شما به شما امکان می دهد با مشتریان تعامل داشته باشید، تصاویر را پردازش و ارائه دهید و به صورت آنلاین کار کنید.

بنابراین، وقت خود را صرف کنید و یک کامپیوتر با کیفیت انتخاب کنید که در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.
مشتریان خود را بشناسید و ترجیحات و انواع سفارش آنها را در نظر بگیرید.
آیا به پردازش عکس در محل نیاز دارید؟ آیا می خواهید عکس ها را سریع ویرایش کنید؟ رنگ های تصویر چقدر باید دقیق و دقیق باشد یا چقدر اهمیت دارد؟
با توجه به این موارد، ممکن است متوجه شوید که برای تولید رنگ‌های بهتر به یک کامپیوتر سریع‌تر، یک لپ‌تاپ با کیفیت بالا، بادوام یا یک مانیتور جدید برای کالیبره کردن یا درجه‌بندی نیاز دارید.

می توانید یک نسخه پشتیبان از فایل ها تهیه کنید. اما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که آیا نسخه پشتیبان کار می کند یا خیر. بنابراین چگونه فایل های مشتری را ذخیره می کنید؟
به نظر ما حداقل یک یا دو نسخه فیزیکی از آنها تهیه کنید و یکی از آنها را خارج از مکان اصلی خود نگه دارید. همچنین برای احتیاط می توانید یک نسخه پشتیبان از آنها در رایانه خود تهیه کنید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
بسیاری از فعالیت های دیگر وجود دارد. سپس یکی را که دوست دارید انتخاب کنید و یک نسخه پشتیبان از فایل های خود در شخص ثالث ایجاد کنید.

خرید تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

گزینه های دیگر تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی

در مورد پس زمینه ی عکاسی که می توانید استفاده کنید، گزینه های زیادی بسته به نوع عکاسی شما وجود دارد.

تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی برای عکاسان مواد غذایی : پنبه ، وینیل یا حتی تخته های چوبی قدیمی ساده، پس زمینه ای عالی به شمار می روند، همچنین منبعی برای خرید ارزان است.
گاهی اوقات یک رومیزی قدیمی نیز عالی عمل می کند. برای عکس های هد شات یا حتی عکس های خانوادگی در فضای داخلی، حتی یک برگه ساده نیز کارساز است. این موضوع بستگی به ظاهر، احساس و رنگی دارد که به دنبال آن هستید. زمانی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی پس زمینه ی آتلیه عکاسی خود هستید، قبل از خرید به ابعاد پس زمینه توجه کنید.

می خواهید چه نوع عکاسی ای را در استودیو خود با دوربین کانن انجام دهید؟ پرتره؟ می توانید این کار را با پس زمینه ی 6 فوت در 4 فوت انجام دهید، اگر کل بدن باشد، احتمالاً 10 فوت در 4 فوت حداقل چیزی است که می خواهید.

ما درتجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی چند نمونه از مواردی که برای راه اندازی یک آتلیه ی عکاسی نیاز دارید در اختیارتان قرار داده ایم چنانچه شما قصد راه اندازی یک آتلیه ی عکاسی را دارید امیدواریم مطالب تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی برای شما مفید بوده باشد و عکس هایی به یاد ماندنی با دوربین های کانن ما ثبت کنید.

در انتهای مقاله “ تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تجهیزات مناسب عکاسی در شب ، تجهیزات عکاسی پرتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان