نمایندگی کانن - اسمو چیست و کاربرد اسمو

اسمو چیست و کاربرد اسمو

پایه نگهدارنده گوشی موبایل

اسمو چیست و کاربرد اسمو چیست؟

اگر در فکر ارتقای کیفیت ویدیو های خود در هنگام فیلمبرداری هستید، حتما خرید یک گیمبال را در نظر بگیرید. لازم نیست برای ساخت ویدیو های با کیفیت، از دوربین های فیلمبرداری حرفه ای استفاده کنید؛ گوشی های موبایل نسل جدید همه از کیفیت دوربین مطلوبی و به اندازه ای برخوردارند.

پس بهتر است به فکر ارتقای عوامل دیگری که در کیفیت ویدیو نهایی شما دخیل هستند، باشید. به طور مثال نرم بودن و یکنواختی حرکت ویدیو تولید شده توسط شما، یک ویژگی بسیار مهم در بالا بردن کیفیت ویدیو است. حتما تا به حال در هنگام ضبط ویدیو ، متوجه لرزش دستان خود در حالت ساکن شده اید.

همچنین اگر مشغول فیلمبرداری در حال حرکت باشید، علاوه بر لرزش دستان، لرزش زیاد خود گوشی همراه هنگام راه رفتن یا دویدن می تواند در ویدیو آزار دهنده باشد. حتی فیلمبرداران حرفه ای با دوربین های حرفه ای و گران قیمت، با همچنین مشکلی مواجه اند. چرا که لرزش گیر تعبیه شده درون دوربین های فیلمبرداری نمی تواند تمام لرز های احتمالی به خصوص لرزش های در هنگام حرکت را حذف کند.

برای رفع این مشکل، بهترین راه حل، استفاده از یک گیمبال می باشد. گیمبال ابزاری جانبی برای دوربین ها از هر نوع – حرفه ای، عادی ، دوربین گوشی موبایل –  می باشد که وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن دوربین و حذف کردن لرزش ها چه کوچک و چه بزرگ می باشد. از این رو به گیمبال ها ثابت کننده یا لرزش گیر نیز گفته می شود.

 

اسمو چیست و کاربرد اسمو

اگر کمی در بازار گیمبال های موبایل جست و جو کرده باشید، حتما اسم کمپانی معروف دی جی آی DJI به گوشتان خورده است. کمپانی DJI در تولید گیمبال ها و لرزش گیر ها چه برای دوربین و چه برای گوشی های همراه نام دار است. قبل از ورود گیمبال ها به بازار، استفاده از تثبیت کننده های سنتی و قدیمی سنگین، انرژی زیادی را از فیلمبردار می گرفت. علاوه بر نیروی انسانی، برای نصب و راه اندازی آن ها زمان زیادی از تیم فیلمسازان گرفته می شد.

به جز آن گیمبال ها تنها برای فیلمبرداران سینما و  مخصوص دوربین های پیشرفته سینمایی تولید می شدند. اما کمپانی DJI مشکلات رایج تثبیت کننده ها و لرزش گیر های عادی در هنگام فیلم برداری را در نظر گرفته و با کمک تیمی خلاق، لرزش گیر های متنوعی چه برای دوربین های پیشرفته در صنعت سینما و چه برای فیلمبرداری با گوشی، ارایه کرده است. یکی از جدید ترین و کاربردی ترین گیمبال های این کمپانی، اسمو نام دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اسمو چیست و چه کاربردی دارد؟

اسمو یک گیمبال دستی از کمپانی دی جی ای DJI مناسب برای نگه داری گوشی موبایل و همچنین فیلمبرداری بدون گوشی یا دوربین خارجی می باشد. تفاوت اصلی اسمو با دیگر گیمبال های موجود در بازار ، وجود یک دوربین با کیفیت برای فیلمبرداری نصب شده روی خود گیمبال است. در حقیقت با خرید اسمو ، شما علاوه بر استفاده آن به عنوان یک گیمبال حرفه ای گوشی موبایل، می توانید از فیلمبرداری با دوربین جانبی آن نیز استفاده کنید.

 

اسمو چیست و کاربرد اسمو

کاربرد اسمو برای کسانی بیشتر می شود که هنوز از گوشی موبایل قدیمی با کیفیت پایین دوربین استفاده می کنند و قصد تولید محتوای ویدیویی خوب با یک دوربین با کیفیت را دارند. در حقیقت با خرید اسمو با یک تیر دو نشان زده اید! با خرید اسمو هم صاحب یک دوربین با کیفیت شده اید و هم یک گیم بال و لرزش گیر حرفه ای!

دوربین همراه اسمو قابلیت فیلم برداری و عکس برداری 4K با 120 FPS را دارد که به نسبت قیمت اسمو بسیار به صرفه و مناسب است. بهتر است برای تولید ویدیوی با کیفیت تر از میکروفون خارجی استفاده کنید. البته میکروفون داخلی اسمو هم از کیفیت بالایی برخوردار است اما همانطور که می دانید و در مقاله های قبل به آن اشاره شده، همیشه یک میکروفون خارجی با ابزار جانبی مخصوص، می تواند کیفیت محتوای ویدیویی ما را چندین برابر بهتر کند.

DJI Osmo چشمی و صفحه نمایش ندارد اما می توانید با نصب گوشی موبایل خود بر روی دسته، تمامی تصاویر زنده را به صورت همزمان روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید. این دوربین قابلیت نصب میکروفون را نیز دارد.

شما می توانید اسمو را از طریق وای فای WIFI و اپلیکیشن مخصوص آن،  به نام DJI OSMO Smartphone به تلفن همراه خود متصل کنید. این اپلیکیشن به صورت رایگان، در پلی استور برای اندروید و اپ استور برای گوشی های آیفون در اختیار کاربران قرار گرفته است. با این اپلیکیشن شما می توانید گوشی موبایل خود را به اسمو وصل کنید و آنچه که دوربین اسمو می بینید را روی موبایل خود تماشا و کنترل کنید.

قابلیت فیلمبرداری و تصویربرداری تایم لپس با اسمو از ابتدایی ترین کاربرد اسمو در فیلمبرداری می باشد. با ترکیب استفاده اپلیکیشن و قابلیت های خارق العاده اسمو، مانند حرفه ای ها ویدیو های خلاقانه خود را بسازید.

کاربرد اسمو در فیلمبرداری و عکس برداری از حرکات و فعالیت های ورزشی دویدن، مسابقه، صنعت ورزش، عکاسی از طبیعت و … انکارناپذیر است. دستگیره هشت ضلعی این دوربین به قدری باکیفیت و بدون لرزش است که حتی کودکان نیز می توانند از آن برای نمایش عکس های جذاب استفاده کنند.

 

اسمو چیست و کاربرد اسمو

با دکمه های تعبیه شده روی اسمو، کنترل همه چیز را در دست بگیرید.

  • Tilt Axis به شما امکان می دهد دوربین را به صورت عمودی از پایین سوژه به سمت بالا حرکت دهید.
  • Roll Axis که به دوربین امکان حرکت افقی و دایره ای (360 درجه) را می دهد.
  • محور پان همچنین محوری است که به شما امکان می دهد زاویه دید را بدون حرکت دست تغییر دهید.

می توانید با آن عکس بگیرید، فیلمبرداری را شروع کنید، یا اینکه بدون دخالت دست و دستکاری کردن پایه نگه دارنده دوربین اسمو، آن را به اطراف با قابلیت سرعت بالا یا پایین، در جهات مختلف بچرخانید. در قسمت پشتی اسمو ، یک دکمه جداگانه تعبیه شده که با کمک فشار دادن آن می توانید پایه نگهدارنده را در یک جا ثابت کنید.

در حالت عادی پایه نگه دارنده با توجه به نوع حرکت شما، تکان می خورد و لرزش های احتمالی را خنثی می کند و مسیر دید دوربین را در یک جهت صاف نگه می دارد. فرقی ندارد که در حال پیاده روی یا دویدن باشید، دوربین را بالا نگه دارید یا پایین. همین دکمه مخصوص در پشت اسمو را اگر دو بار فشار دهید، تنظیمات زاویه پایه نگه دارنده را ریست  می کند و اگر این دکمه ها را سه بار فشار دهید، دوربین اسمو را به حالت سلفی تغییر می دهد.

همچنین شما می توانید کنترل جهت چرخش پایه اسمو را بدون استفاده از دکمه ها در دست بگیرید. تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی موبایل را روی محفظه مخصوص اسمو قرار دهید و در اپلیکیشن مخصوص اسمو، با لمس صفحه نمایش، جهت چرخش را تغییر دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید اسمو می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان