نمایندگی کانن - استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی می‌تواند یکی از در دسترس‌ترین ژانرهای عکاسی باشد. به هر حال، تقریباً می‌توانید آن را در هر مکان و هر زمان انجام دهید. و ماهیت عکاسی خبری / عکاسی خیابانی، جمع کردن احساسات، واقعیت و یک داستان در یک تصویر واحد است. با هر لنزی می توانید عکس های خیابانی خوبی بگیرید، اما من شخصاً از طرفداران پر و پا قرص واید هستم.

بخشی از این از زمینه بصری در یک تصویر ناشی می شود. پس زمینه در یک عکس خیابانی یا یک عکس عکاسی خبری به بینندگان یک نشانه بصری از آنچه در حال وقوع است می دهد. حذف کامل سوژه از بافت آن ممکن است از نظر زیبایی شناختی دلپذیر باشد، اما از معنای بصری پشت عکس می کاهد.

نحوه استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانیاز لحاظ تاریخی، عکاسانی که از فواصل کانونی وسیع تری برای کارهای خیابانی و مستند استفاده کرده اند، این کار را انجام داده اند، زیرا زمینه بسیار بیشتری را نسبت به لنزهای تله فوتو نشان می دهند که تمایل به صاف کردن پس زمینه و ایزوله کردن سوژه دارند. چنین لنزهایی شامل فواصل کانونی 24 میلی متر، 28 میلی متر، 35 میلی متر و 50 میلی متر است.

یکی از اشتباهات رایج تازه کارها استفاده از دیافراگم باز برای محو کردن پس‌زمینه هر تصویر است تا آن را ساده‌تر کند. وقتی برای اولین بار عکاسی جدی را شروع کردم، با لنزهای زوم با دیافراگم سریع و لنزهای پرایم گرفته شدم. گاهی اوقات عمق میدان کم به عصا تبدیل می شد.

1) پس زمینه

در روزهای اولیه استفاده از لنزهای عریض برای عکاسی خیابانی، اغلب عناصری از کادر را که از پس‌زمینه عبور می‌کنند نادیده می‌گرفتم. اغلب مجبور بودم تصویر را به طور قابل توجهی برش دهم یا اصلاً از آن استفاده نکنم! به دست آوردن پس زمینه مناسب نیاز به صبر و مراقبت دارد. می‌توانید قبل از کلیک کردن روی شاتر منتظر بمانید تا پس‌زمینه‌تان خالی شود، یا می‌توانید عمداً از آن برای افزودن به پیام عکستان استفاده کنید.

ماهیت زوایای باز این است که عناصر بیشتری در تصویر ظاهر می‌شوند. بنابراین، باید دقت و نظم بیشتری در استفاده سازنده از آن عناصر وجود داشته باشد.

2) کشش و اعوجاج موضوع

اغلب، از آنجایی که با یک لنز زاویه باز بسیار به سوژه خود نزدیک هستید، می بینید که عکس خود کشیده شده و به سمت لبه قاب تغییر شکل می دهد. اگر نمی خواهید سوژه شما شبیه یک بیگانه به نظر برسد، این را در نظر بگیرید! در تجربه من، هر فاصله کانونی بیشتر از معادل 24 میلی‌متر، این تمایل را دارد که سوژه‌های انسانی را فراتر از واقعیت بکشد، زیرا وقتی به چیزی که عکاسی می‌کنید بسیار اغراق‌آمیز می‌شوید. اگر سوژه شما در مرکز یا دورتر از کادر قرار دارد، ممکن است این موضوع چندان مهم نباشد.

نکات استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی3) ترکیب، تراز، و خطوط

به طور مشابه، تراز عناصر در کادر شما ممکن است در هنگام استفاده از فواصل کانونی بیشتر تغییر کند. مراقب هر خطی در ترکیب باشید. در حالی که حفظ خطوط صاف در پس زمینه با لنزهای زاویه باز دشوارتر است، اما با دقت قابل دستیابی است.

اگرچه بهتر است آن را به درستی در دوربین دریافت کنید، ابزار تصحیح پرسپکتیو Adobe Lightroom اغلب می‌تواند تصاویر را نجات دهد، البته با برخی از برش‌ها یا درون یابی پیکسل. در صورت استفاده از لنز زوم، اعوجاج بشکه نیز ممکن است شایع باشد. سعی کنید راه هایی را در ترکیب پیدا کنید تا آن را پنهان کنید، یا بعداً آن را به هزینه برداشت در پس پردازش اصلاح کنید. یک جابجایی ساده چند اینچی می تواند تصویر را هنگام عکاسی با لنز بازتر تغییر دهد.

4) از جمله عناصر بیشتر

همچنین افکت عکاسی گسترده می تواند به شما اجازه دهد که عناصر بیشتری را در تصویر بگنجانید. این منجر به ارتباط بیشتر بین سوژه ها و محیط اطرافشان می شود.

استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی5) عمق میدان

با لنز بازتر، عمق میدان بیشتر و توانایی کمتری برای محو کردن پس‌زمینه وجود دارد. برای مثال، در فاصله فوکوس ۳ تا ۴ فوتی، اگر با لنز ۲۴ میلی‌متری عکس بگیرید، تقریباً کل صحنه می‌تواند واضح باشد. در حالی که این خود را به خوبی به داستان سرایی می دهد، انزوا گاهی اوقات یک مسئله است. اگر می خواهید کمی ایزوله کنید، به سوژه خود نزدیک تر شوید و از دیافراگم بازتر استفاده کنید. حتی در این صورت، جزئیات بیشتری را در پس زمینه نسبت به تله فوتو یا فاصله کانونی زیاد خواهید دید.

در انتهای مقاله “ استفاده از لنزهای واید برای عکاسی خیابانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان