نمایندگی کانن - لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

معرفی لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

بهترین لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن کدام است؟ هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام لنز واید برای شما مناسب است ، باید به نکات بسیار مهمی توجه شود.

لنزهای واید برای ثبت مناظر ، ایجاد تصاویر با چشم اندازهای چشمگیر ، عکاسی از گروه های بزرگ و عکاسی در فضاهای تنگ مناسب هستند.

برای بسیاری از عکاسان ، لنزهای با زاویه دید گسترده بخش مهمی از کیت آنها است. به شما این امکان را می دهد که محیط بیشتری را نسبت به سایر لنزها وارد کنید. افزودن یک لنز با زاویه دید گسترده به تجهیزات شما می تواند چالش هایی را ایجاد کرده و نیاز به حل برخی از مشکلات منحصر به فرد داشته باشد.

شما باید از اعوجاجی که می توانند ایجاد کنند آگاه باشید و بدانید که چگونه بر این تحریف غلبه کنید یا از آن استفاده کنید. جلوگیری از گم شدن سوژه در صحنه می تواند سخت تر باشد. اما هنگامی که نحوه استفاده از لنز زاویه دید را یاد گرفتید ، ممکن است ضروری باشد.

لنز واید چیست؟

لنز واید برای دوربین‌های DSLR لنز‌های عریضی هستند که می‌توانند تصاویری با فاصله کانونی کمتر ثبت کنند. لنز واید می‌تواند تصاویری با فاصله کانونی کم ولی با عرض بیشتر ثبت کند. بدین ترتیب کادر تصویربرداری شما بزرگتر می‌شود.

اگر بخواهیم مثال قابل لمسی برای شما بزنیم می‌توانیم به عکاسی در مهمانی‌های بزرگ اشاره کنیم. معمولا در هنگام عکسبرداری از کل جمع که در کنار هم ایستاده اند، از آن‌ها می‌خواهیم نزدیک‌تر بایستند تا در کادر جا شوند و یا ما عقب‌تر می‌رویم تا با بیشتر شدن فاصله و کوچک شدن اندازه آن‌ها را در کادر جای دهیم. اما در صورت استفاده از لنز واید، این تغییر فاصله به وسیله خود لنز انجام می‌شود و بدین ترتیب به اندازه کادر اضافه می‌شود و ما می‌توانیم تصویر با کادری وسیع‌تر ولی با اندازه بزرگتر ثبت کنیم.

چرا از لنزهای واید استفاده کنیم؟

لنزهای واید لنزهایی با فاصله کانونی 35 میلی متر یا کمتر هنگام عکاسی روی سنسور فول فریم هستند که زاویه دید را تقریباً 64 درجه یا بیشتر می دهد. به دلیل این زاویه دید گسترده ، چندین ژانر عکاسی وجود دارد که معمولاً از لنزهای واید استفاده می کنند.

شاید متداول ترین مثال عکاسی منظره باشد که در آن لنزهای واید به شما کمک می کند تا مناظر وسیع را ثبت کنید. عکاسان معماری نیز عمدتا با لنزهای واید کار می کنند تا در فضاهای نسبتاً محدود عکاسی کنند.

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کاننلنزهای زاویه باز نیز محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا کرده اند زیرا آنها به اندازه کافی گسترده و کوچک هستند به طوری که یک عکاس می تواند دوربین را در حالی که هنوز خودش و محیط اطرافش را در قاب قرار می دهد نگه دارد.

این ها شاید متداول ترین کاربردهای لنزهای زاویه باز باشند ، اما مطمئناً آنها را تنها کاربردهای ممکن نمی کند. عکاسی با زوایای وسیع تر می تواند عمق میدان بیشتری را ایجاد کند و اعوجاجی را ایجاد کند که برخی از عکاسان برای استفاده خلاقانه انتخاب می کنند. بنابراین حتی اگر یک لنز با زاویه دید وسیع به فکر شما نباشد ، راه هایی برای شما وجود دارد که بتوانید آن را در عکس های خود ادغام کنید.

اعوجاج

همه لنزهای زاویه باز مقداری اعوجاج را ایجاد می کنند و دو نوع اعوجاج مختلف را باید در نظر گرفت.

اولین مورد تحریف چشم انداز است. هرچه چیزی به لنز شما نزدیکتر شود ، نسبت به سایر قسمت های تصویر بزرگتر به نظر می رسد. با لنزهای واید شما اغلب سوژه خود را بسیار نزدیکتر از سایر لنزها قرار می دهید ، که راهی عالی برای تاکید بر سوژه شما است. با این حال ، این خطر را دارید که برخی چیزها بیش از حد اغراق آمیز شوند. این اغلب در عکاسی از افرادی با لنزهای واید دیده می شود وقتی سعی می کنید قاب را با یک عکس از سر/شانه پر کنید و در نهایت ظاهری شبیه به بینی غول پیکر دارند.

هرچه لنز عریض تر باشد ، این اعوجاج با چشم انداز بیشتر نمایان می شود. البته ، شما می توانید کاملاً از اعوجاج چشم انداز به عنوان یک عنصر خلاق استفاده کنید ، اما اگر به آن توجه نکنید ، می تواند تصاویر را نیز خراب کند.

انواع لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانننوع دیگر اعوجاج که اغلب ظاهر می شود اعوجاج بشکه است. به این فکر کنید که با یک ساختمان از بالا عکس بگیرید و دیوارها به نظر برسند که با بالا رفتن در خود فرو می روند.

همه لنزهای زاویه باز ، و به ویژه فوق عریض ، دارای درجه ای از اعوجاج بشکه هستند. لنزهای راست خط سعی می کنند این را تصحیح کنند ، در حالی که لنزهای چشم ماهی آن را حتی بیشتر بزرگنمایی می کنند ، اما بسیاری از لنزها دقیقاً در این طرف یا آن طرف نمی افتند ، بنابراین فکر کنید که یک لنز خاص چقدر اعوجاج را به شما می دهد.

اندازه سنسور

زاویه دید لنز به اندازه سنسور دوربین بستگی به فاصله کانونی لنز دارد. برای دوربین های کانن ، سنسورهای APS-C آنها دارای ضریب برش 1.6x هستند ، بدین معنی که یک لنز با زاویه دید 35 میلی متری که در دوربین APS-C استفاده می شود ، شبیه یک لنز معمولی 56 میلی متری است که در یک دوربین فول فریم استفاده می شود.
برای دوربین های Canon APS-C ، شما نیاز به یک لنز 22 میلی متری یا عریض تر دارید تا زاویه باز در نظر گرفته شود ، یا اگر می خواهید به عرض فوق العاده برسید ، 15 میلی متر یا عریض تر است.

بهترین لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

چند نمونه از لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن

  • لنز Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM
  • لنز Canon EF 17-40mm f/4L USM
  • لنز Canon EF 24-70 mm f/2.8 L II USM
  • لنز  Canon EF 24mm f/1.4L II USM
  • لنز Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM Lens
  • لنز Canon EF-S 10-22mm USM
  • لنز Canon EF 8-15mm F/4 L USM
  • لنز Canon EF-20mm f/2.8 USM
  • لنز  Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
  • لنز Canon EF 35mm f/1.4L II USM
  • لنز Canon EF 35mm f/2.0 IS USM
  • لنز Canon EF 16-35mm f/4L IS USM

در انتهای مقاله لنزهای واید برای دوربین های DSLR کانن باید به اطلاع شما برسانیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع لنز دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان