نمایندگی کانن - ژست عکاسی در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

گرفتن عکس‌های خوب تنها با داشتن دوربین کنون حرفه ای و نور خوب بدست نمی آید. همیشه یک ژست خوب برای عکاسی می‌تواند احیا کننده عکس و موضوع عکاسی باشد. دستیابی به ژست های عکاسی یکی از سخت ترین کارها در عکاسی پرتره است.

بسیاری از مدل‌ها و افرادی که مشغول به عکاسی هستند با ژست‌های مناسب عکاسی آشنایی ندارند و همین باعث بد جلوه دادن عکس و مصنوعی بودن مدل در عکس می‌باشد. در عکاسی امروزه به خصوص عکاسی پرتره، کمتر کسی به دنبال عکس‌های مصنوعی با ژست های تکراری می‌باشد. در این مقاله به انواع ژست عکاسی در جنگل می‌پردازیم.

انواع ژست عکس در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

 

 

 

ژست عکس در جنگل

ژست عکس در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

بهترین ژست در جنگل

اسم جنگل را در ذهن خود تکرار کنید. چه موضوعاتی به ذهنتان می رسد؟ طبیعت، تازگی، درختان بلند، پاکی و .. عکاسی در جنگل از عکاسی‌های محبوب به خصوص بین نوجوانان و جوانان است. جدا از تمرکز روی سوژه اصلی و خوب جلوه دادن انسان، عکاسی در جنگل می‌تواند مفاهیم تازه‌ای را مانند رابطه انسان با طبیعت، خلوص و پاکیزگی و .. را رقم بزند.

نکته خوب این است که یک جنگل برای تبدیل شدن به یک عکس برجسته نیازی به وسایل اضافی یا ترفند ندارد. جنگل‌ها همه چیزهایی را که به وفور نیاز دارید تا بتوانید قانع‌کننده از آن‌ها عکس بگیرید، دارند.

می‌توانید با تجهیزات مناسب، دانش و چند ایده به جنگل‌ها بروید تا یک عکس عالی بگیرید. به علاوه، عکاسی از جنگل یک فعالیت فوق العاده آرامش بخش است.

عکس های جنگلی شما به زودی شما را در جمع مشهورترین عکاسان طبیعت قرار می دهد.

عکاسی با ایستادن در کنار درختان بلند یا راه رفتن در کنار جاده های جنگلی ژست های بسیار خوبی برای عکاسی از جنگل است.

آموزش ژست عکاسی در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

بنابراین گرفتن ژست مناسب برای تاکید روی یک سری مفاهیم، امری ضروری است. اولین نکته ای که برای ژست عکاسی در جنگل باید در نظر داشته باشید مصنوعی نبودن است.

سعی کنید برای گرفتن ژست عکاسی در جنگل، از ژست‌های معمولی مانند مستقیم و مصنوعی نگاه کردن به دوربین، بازی با پیرهن یا شال و .. استفاده نکنید. خلاق باشید و سعی کنید که با طبیعت یکسان شوید و احساس راحتی کنید.

هر چقدر بیشتر با طبیعت ارتباط بگیرید و از آن بیشتر لذت ببرید، عکس شما طبیعی‌تر جلوه داده می شود. سعی کنید ژست عکاسی در جنگل را محدود به ایستادن و ثابت ماندن جلوی دوربین نکنید؛ قدم بزنید، به درخت ها نگاه کنید و در این هنگام با کمک یک عکاس ماهر عکس مناسب را در طبیعی‌ترین حالت ممکن بگیرید.

یکی از بهترین ژست‌ها برای عکاسی در جنگل، عکاسی با گل و گیاهان می‌باشد. می‌توانید جلو یک درخت پر از برگ یا گل بایستید به گل‌ها نگاه کنید و یا به طور ساده، یک عکس پرتره از خود با پس زمینه برگ‌های درختان داشته باشید.

نحوه ژست عکاسی در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

حتما لازم نیست فوکوس و تمرکز را روی گل یا برگ بگذارید؛ بلکه با محو کردن همین گل و گیاهان، یک پس زمینه و background زیبا و در عین حال طبیعی می‌سازید. با همین تکنیک، می توانید به سمت جلو حرکت کنید و عکاس از راه رفتن شما در جنگل عکس بگیرد. می‌توانید در حین راه رفتن سر خود را به آرامی به عقب برگردانید و به دوربین به حالت سه رخ لبخند بزنید و عکسی طبیعی از خود بگیرید.

ژست دخترانه عکاسی در جنگل 

دختر‌ها همیشه به گرفتن عکس‌های زیبا و خاص از خود بسیار علاقه دارند و جنگل یکی از هیجان انگیز ترین مکان های دنیا برای عکاسی مورد نظرشان است. ژست ها برای خانم ها همیشه متفاوت است و نیاز به ظرافت و بازیگوشی بیشتری دارد. ولی باید بدانید بهترین ژست‌های عکاسی زمانی به بهترین شکل گرفته می شوند که سوژه آرام باشد، زیرا تنها در این صورت شخصیت و حال و هوای سوژه نمایان می‌شود.

ژست عکاسی دخترانه در جنگل

عکاسی در جنگل در فصل پاییزی

هیچ چیز مانند رنگ‌های گرم پاییزی نمی‌تواند یک عکس در جنگل را صمیمی و گرم نشان دهد. برای ژست عکاسی در جنگل در پاییزی سعی کنید از ژست‌های تکراری مانند گرفتن برگ جلوی صورت خود کمتر استفاده کنید.

خلاقیت به خرج دهید و ژست‌های متفاوت را با همین برگ‌ها امتحان کنید. با برگ‌ها بازی کنید، روی برگ‌ها دراز بکشید و از زاویه بالا به پایین عکاسی کنید. رنگ پاییزی نارنجی و زرد برگ‌ها می‌تواند بهترین پس زمینه برای عکس شما باشد.

بهترین ژست عکاسی در جنگل

ژست عکاسی در جنگل

از لبخند زدن غافل نشوید و از وجود در جنگل لذت ببرید. برای گرفتن ژست عکاسی در جنگل لازم نیست همیشه به دوربین نگاه نکنید و به افق خیره شوید! می‌توانید پایین را نگاه کنید و کم کم سر خود را به سمت دوربین منحرف کرده و در همان حین عکس خود را بگیرید.

این تکنیک باعث طبیعی‌تر نشان دادن صورت و چشمان شما جلوی دوربین می‌شود. همچنین می‌توانید پس زمینه‌ای ساده مانند درختان منظم و پاییزی را انتخاب کنید، می‌توانید به بالای درختان نگاه کنید و به آرامی به سمت دوربین خیره شوید و در این حین چندین عکس را بگیرید. توجه کنید که برای نگاه به درختان لازم نیست سر خود را زیاد بالا بگیرید. با کمک عکاس زاویه مناسب را پیدا کنید به طوری که اجزای اصلی صورت شما در عکس معلوم باشد.

انتخاب لباس برای عکاسی در جنگل

از پوشیدن لباس‌های مجلسی برای عکاسی در جنگل چه به سبک پاییزی و چه معمولی خودداری کنید. هیچ چیز مانند یک لباس مجلسی پر زرق و برق مخصوص مهمانی نمی‌تواند با ژست عکاسی در جنگل در تضاد باشد و به طور کلی عکس شما را بد جلوه دهد.

بسیاری فکر می‌کنند که هر چه لباس گران‌‌قیمت تر و مجلسی‌تر باشد ، عکس آن‌ها بهتر جلوه داده می‌شود. بله، یک لباس خوب می‌تواند شما را به خوبی نشان دهد اما لباس‌های پر زرق و برق به هیچ عنوان مناسب ژست عکاسی در جنگل نمی‌باشند و بهتر است همیشه از لباس‌های راحت و ساده استفاده کنید تا سادگی و خلوص را به بهترین شکل در تصویر به نمایش گذاشته شود.

ژست عکاسی در جنگل

حتما لازم نیست برای لباس راحت از پیرهن و شلوار استفاده کنید؛ برای دختران، عکاسی در جنگل همراه با لباس‌های حریر بلند و رنگ‌ها خنثی و ساده، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. برای عکاسی در جنگل در فصل سرما، استفاده از بافت و هودی و حتی کت کوتاه ساده بسیار توصیه می‌شود.

انتخاب لباس تنها به نوع آن محدود نمی‌شود بلکه رنگ مناسب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید رنگ لباس شما با رنگ جنگل و درخت‌ها کنتراست خوبی داشته باشد. به طور مثال برای یک جنگل پاییزی بهتر است از پوشیدن لباس‌هایی کا کاملا نارنجی و زرد هستند، خودداری کنید.

یا برای یک جنگل سبز، از پوشیدن لباس‌های همرنگ برگ ها یا درختان خودداری کنید. همچنین برای ایجاد کنتراست نباید از رنگ‌های کاملا متضاد با جنگل استفاده کرد. بلکه همخوانی رنگ لباس با مفهوم طبیعت و جنگل اهمیت بسیاری را دارد.

در انتهای مقاله ” ژست عکاسی در جنگل ” می‌خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: آموزش عکاسی در شب، آموزش عکاسی در طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان