نمایندگی کانن - نکات عکاسی از محصولات

نکات عکاسی از محصولات

نکات عکاسی از محصولات

بسیاری از عکاسان مبتدی فکر می کنند که نکات عکاسی از محصولات کمی کسل کننده است. اما اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

هنگام عکاسی از طبیعت بی جان می توانید واقعا خلاق باشید، اما باید بدانید که چگونه آنها را درخشان کنید. این راهنما از سایت کانن به شما یاد می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

عکاسی محصول چیست؟

عکاسی از محصول یا عکاسی تجارت الکترونیک نوعی عکاسی تجاری است که در آن عکس‌های محصول برای وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها برای افزایش فروش و آگاهی گرفته می‌شود.

انواع عکاسی محصول

همانطور که فروشگاه تجارت الکترونیک شما احتمالاً دارای محصولات و خدمات متنوعی است، عکس های محصول نیز دارای سبک ها و اهداف مختلفی هستند. برخی برای استفاده روزمره هستند، در حالی که برخی دیگر منحصر به فرد هستند و فقط در موارد خاص استفاده می شوند.

چه بخواهید در عکس های محصول خود ظاهری ثابت داشته باشید یا با سلیقه آن‌ها را با هم ترکیب و مطابقت دهید، مهم است که تفاوت بین هر نوع عکاسی محصول و نحوه بهترین عکس گرفتن از آنها را درک کنید.

در زیر ما فهرستی از شش نوع متداول ترین عکس محصول، زمان استفاده از آنها و شکل ظاهری آنها در عمل گردآوری کرده‌ایم:

۱. عکس تکی

یکی از رایج‌ترین انواع عکس‌های محصول، عکس تکی تنها شامل یک شی در قاب است. اینها اغلب در کاتالوگ محصولات، تصاویر بنر و در سراسر صفحات محصول برای نمایش محصولات جداگانه به طور مستقل از مجموعه کامل نمایش داده می شوند.

عکاسی از محصول؛ تمام نکاتی که برای شروع باید بدانید

۲. عکس های گروهی

درست حدس زدید – عکس‌های گروهی بیش از یک محصول را با هم به نمایش می‌گذارند.

عکاسی گروهی که اغلب برای مجموعه‌ها و کیت‌های محصول استفاده می‌شود، طیف و تنوع محصولات شما را به نمایش می‌گذارد و دید کامل‌تری از پیشنهاد شما به مشتری می‌دهد. این نوع تصاویر برای پست‌ها و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی عالی هستند، زیرا به خریداران طعم برند شما را به عنوان یک کل می‌دهند، نه فقط یک محصول.

نکات کلیدی عکاسی از محصول (آموزش+ترفندها)

۳. عکس‌های بسته‌بندی

باور کنید یا نه، مشتریان به بسته بندی اهمیت می دهند.

ایده عکاسی از محصولات‬‎ ایده عکاسی از محصولات

از مرور وب سایت شما گرفته تا خرید و دریافت محصول خود از طریق پست، مشتریان به دنبال تجربه خریدی هستند که از ابتدا تا انتها ثابت باشد. بنابراین، حتی اگر ممکن است یک محصول شگفت‌انگیز داشته باشید، اگر ارائه شما در حد و اندازه نباشد، مشتریان شما ممکن است توجه داشته باشند.

و اگر محصولات شما با بسته بندی های زیبا و مارک دار عرضه می شوند، چرا آن را در صفحه محصول خود قرار ندهید تا به مشتریان خود طعمی از انتظارات را بچشند؟

۴. عکس‌های مقیاس

یک مشکل رایج در خرید آنلاین این است که نمی توانید اندازه واقعی یک محصول را اندازه گیری کنید. در حالی که توضیحات محصول ممکن است ابعاد یک مورد را ذکر کند، عکس های محصول می تواند فریبنده باشد.

 عکاسی از محصول برای اینستاگرام

اما با عکس‌های مقیاس، می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا با مقایسه آن با سایر اقلام روزمره، ایده بهتری از اندازه واقعی یک محصول پیدا کنند. این به مشتریان شما کمک می کند تا محصولات شما را در زندگی روزمره خود تجسم کنند و اعتماد آنها را هنگام خرید آنلاین افزایش می دهد.

۵. عکس های سبک زندگی

این نوع عکاسی جایی است که می توانید محصولات خود را در عمل نشان دهید.

عکس های سبک زندگی داستان پشت محصول شما را بیان می کند و به مشتریان شما نشان می دهد که چگونه می توانند از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

 عکاسی از محصول با موبایل

در حالی که عکس‌های سبک زندگی می‌توانند عکس‌های فردی را در صفحه محصول شما تکمیل کنند، اما برای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، تبلیغات و سایر کانال‌های بصری نیز مناسب هستند، زیرا چشم‌ها را جلب می‌کنند و محصولات شما را شخصی‌تر می‌کنند.

۶. عکس های ماکرو

برای محصولاتی با پیچیدگی‌های کوچک که نیاز به نمای نزدیک دارند، از جمله جواهرات و سایر اقلام کوچک، عکس‌های دقیق به برجسته کردن ویژگی‌های خاص محصول کمک می‌کنند که ممکن است یک عکس سنتی به آن توجهی نداشته باشد.

نکات عکاسی از محصولات

این نوع عکاسی اغلب به تنظیمات نور و دوربین خاصی مانند لنز کانن ماکرو نیاز دارد تا آن عکس های ظریف را ثبت کند.

لیست نکات عکاسی از محصولات

یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، اما یک تصویر محصول عالی به معنای هزاران بازدید کننده از سایت شما است. عکاسی محصول یکی از موثرترین و با ارزش ترین راه ها برای هدایت ترافیک به یک وب سایت تجارت الکترونیک است. بله، محتوایی مانند انیمیشن ها، تیزرهای تبلیغاتی، پادکست ها و محتوای متنی می تواند کمک کننده باشد.

قبل از رفتن به برخی نکات ضروری که هر مبتدی باید بداند، با اصول اولیه شروع می کنیم. آنها به شما کمک می کنند قبل از اینکه متوجه شوید یک حرفه ای شوید.

استفاده از سه پایه

برای اینکه مطمئن شوید هیچ عکس محصولی تار نمی شود، به یک سه پایه دوربین عکاسی نیاز دارید. تثبیت دوربین خود با این ابزار ساده به شما کمک می کند همیشه ثبات و تمرکز خود را حفظ کنید و همه مشتریان خود را راضی نگه دارید.

اکثر سه پایه ها بسیار مقرون به صرفه هستند، بنابراین لازم نیست نگران هزینه گزافی باشید. اما اگر بودجه بسیار کمی دارید، برای مثال می توانید دوربین خود را روی دسته ای از کتاب ها قرار دهید. به هر حال، نکته کلیدی این است که مطمئن شوید دوربین حرکت نمی کند.

استفاده از نور مناسب نورپردازی

به طور کلی مهم‌ترین چیز در نکات عکاسی از محصولات است.  برای عکاسی از محصول، نور کامل بی‌معنی است.
صدها، هزاران یا حتی میلیون‌ها مصرف‌کننده عکس‌هایی را که گرفته‌اید می‌بینند، بنابراین محصولات باید به وضوح قابل مشاهده باشند.

اکنون می توانید از نور طبیعی استفاده کنید یا تجهیزات نورهای استودیویی را تنظیم کنید. برای دریافت نور طبیعی مناسب، محصول خود را نزدیک پنجره قرار دهید.
برای بهترین نورپردازی استودیویی، مطمئن شوید که نوری در هر طرف محصول وجود دارد. به این ترتیب، هیچ سایه ای مانع از ایجاد یک عکس عالی نمی شود.

فقط مطمئن شوید که نورهای کناری را مستقیماً به سمت پس زمینه نشانه بگیرید، به جای اینکه آنها را به سمت خود محصول بگیرید. شما نمی خواهید محصول با دیوارها ترکیب شود. همچنین برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد، هنگام عکاسی در استودیو از دیفیوزر استفاده کنید.

نکات عکاسی از محصولات

تنظیم پس زمینه مناسب

تنظیم پس زمینه نیز برای کیفیت کلی عکس هر محصول شما بسیار مهم است. در اینجا نحوه درست کردن آن آورده شده است.

عکس های محصول

آیا می دانید چگونه در اکثر عکس های محصول، به نظر می رسد که محصول روی هوا شناور است؟ این به دلیل برخی از ویرایش های تخصصی عکس نیست. این همه در پس زمینه مناسب است.

استفاده از پس زمینه سفید معمولاً رایج است، اما هر چیز دیگری می تواند برای عکس خوب از محصول مناسب باشد. فقط مهم است که هیچ درهم و برهمی نداشته باشید. شما هیچ چیز دیگری نمی خواهید که توجه را از محصول دور کند.

شما به یک استند جاروبرقی نیاز دارید، اما اگر بودجه شما اجازه آن را نمی دهد، می توانید به راحتی خودتان آن را بسازید.

شما می توانید با بریدن کاغذ کاردستی روی آن، یک جاروی روی صندلی برای محصولات کوچکتر ایجاد کنید. برای محصولات مهم تر، می توانید یک رول بلند از کاغذ کاردستی را روی دیوار بچسبانید و بگذارید به طور طبیعی روی زمین بیفتد. خداحافظ خطوط افقی!

اما نیازی نیست که به طور انحصاری در یک استودیو عکس های مخصوص محصول بگیرید. همچنین می‌توانید با بیرون بردن دوربین خود کمی چیزها را زیباتر کنید.
استفاده از طبیعت به عنوان پس زمینه، مانند چمن یا ماسه در ساحل، می تواند برای برخی از محصولات بسیار قدرتمند باشد.

درگیر کردن حیوانات خانگی و بچه‌ها نیز می‌تواند فوق‌العاده باشد، زیرا آنها برجسته هستند و احساس لذت و راحتی ایجاد می‌کنند. وقتی صحبت از پشتیبانی شد، عکسبرداری در محیط خانه نیز می تواند به فروش محصولات کمک کند.

عکس های درون متنی

عکس‌های درون زمینه یا سبک زندگی تقریباً برای هر محصولی معجزه می‌کنند. آنها نشان می دهند که مردم چگونه می توانند از یک کالای خاص در زندگی واقعی استفاده کنند، که اغلب الهام بخش خرید است.

این به این دلیل است که آنها داستانی را تعریف می کنند و به مردم کمک می کنند تا با محصولات ارتباط عاطفی برقرار کنند. اینجاست که می توانید اجازه دهید خلاقیت خود بدرخشد. اما بسیار مهم است که این عکس‌ها را در بیرون، در نور طبیعی، در محیطی ایده‌آل برای محصول مناسب بسازید.

HalesPhotoatlantadasanisparklingcoca colacokelifestylecampaignphotographeradvertisingphotographyproductiongeorgiacommercialphotos0014

از لنزهای معمولی استفاده کنید

ساخت عکس محصول زمان آزمایش با لنزهای زاویه باز و تله فوتو نیست. آخرین چیزی که می خواهید این است که نسبت های محصولات را اشتباه تفسیر کنید.
بنابراین، از لنزهای معمولی یا استاندارد مانند لنز کانن 50mm f1.8 استفاده کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند عکس‌هایی بگیرید که محصولاتی را تقریباً همانطور که معمولاً می‌بینید به نمایش می‌گذارند. شما حتی نمی توانید تفاوت را تشخیص دهید.

بنابراین، یک لنز استاندارد با فاصله کانونی بین 40 تا 58 میلی‌متر تهیه کنید. فاصله کانونی 50 میلی متر رایج ترین است، اما هر جایی بین این دو بعد دیگر استاندارد است.

همیشه رنگ های واقعی را نشان دهید

درست همانطور که شما نباید نسبت واقعی یک محصول را تحریف کنید، باید رنگ واقعی آن را نیز نشان دهید. اگر این کار را انجام ندهید مشکلات زیادی برای مشتریان شما ایجاد می کند، به خصوص اگر در حال عکاسی از لباس هستید.

نکات عکاسی از محصولات

تصور کنید یک پیراهن را فقط به خاطر رنگش سفارش دهید و رنگی کاملا متفاوت بگیرید. این در واقع بیش از آنچه شما می دانید اتفاق می افتد، و منجر به بازده و از دست دادن پول برای خرده فروشان می شود.

بنابراین، مطمئن شوید که رنگ ها همان طور که هستند باقی می مانند. می توانید کمی آنها را رنگ کنید تا مطمئن شوید که کاملاً با یک محصول واقعی مطابقت دارند، اما همین. همچنین باید پس از ویرایش عکس‌های خود را در دستگاه‌های مختلف مشاهده کنید تا از هماهنگی رنگ‌ها مطمئن شوید.

برای تاکید روی محصول از حالت عکاسی پرتره یا Sweep استفاده کنید

هیچ راه درستی برای تعیین موقعیت محصول، منبع نور و کارت بازتاب وجود ندارد، اما موقعیت آنها بسته به پس زمینه شما می تواند بسیار متفاوت باشد. اما فقط پس‌زمینه را انتخاب نکنید زیرا این ساده‌ترین پس‌زمینه‌ای است که می‌توانید ایجاد کنید.

پس‌زمینه‌های عکاسی از محصولات خانگی باید نشان دهند که عکس‌های شما هنگام نمایش آن‌ها چگونه برای بازدیدکنندگان آنلاین شما به نظر می‌رسند. ابتدا فکر کنید اگر یک پس زمینه سفید یا پس زمینه پویاتر و واقعی تر می خواهید، یک راه ساده برای ساخت هر یک از آنها وجود دارد.

تصاویر مختلفی بگیرید

آخرین چیزی که می خواهیم در مورد عکاسی خانگی به شما بگوییم این است که نباید خود را به یک عکس در هر محصول محدود کنید. هنگامی که مشتریان شما محصولی را در یک فروشگاه فیزیکی می بینند، لمس می کنند، استفاده می کنند یا آن را امتحان می کنند، وب سایت شما باید تصاویر متفاوتی از همان محصول را برای آن تجربه به آنها نشان دهد. مثلاً اگر از لباسی عکس می گیرید، از لباسی که روی سطحی سفید پهن شده و عکس دیگری از مانکنی که آن را پوشیده است، عکس بگیرید و رنگ آن نوعی تضاد با رنگ محصول ایجاد می کند.

سپس اگر این لباس را روی یک مدل قرار دهید، می توانید از زوایای مختلف و ژست های متفاوتی که فرد می گیرد، عکس های مختلفی از محصول بگیرید. در نهایت باید بگوییم که نباید از همه این نکات به یکباره استفاده کنید یا برای خرید این تجهیزات سرمایه گذاری کنید. از این نکات گام به گام عکاسی محصول استفاده کنید تا فروشگاه الکترونیکی خود را مشتری پسندتر کنید و عکاسی تجاری خود را بهبود بخشید.

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی از محصولات ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان