نمایندگی کانن - نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

آموزش نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

چه یک عکاس با تجربه باشید و چه تازه شروع کرده اید، عکس های منظره شگفت انگیزی که می بینید همگی دارای چند ویژگی مشترک هستند. واقعیت عکاسی منظره این است که شما نه تنها به توانایی و مهارت خود در دیدن و ساختن یک تصویر متکی هستید، بلکه به مادر طبیعت نیز متکی هستید. اما صرف نظر از آب و هوایی که با آن روبرو می شوید، فرصت های بی شماری برای گرفتن عکس های چشم انداز دیدنی وجود دارد.

1. مکان، مکان، مکان

عکاسی منظره به همان اندازه که به فرآیند واقعی عکاسی مربوط می شود، به برنامه ریزی نیز مربوط می شود. شما باید همیشه ایده روشنی از اینکه قصد دارید به کجا بروید و در چه زمانی از روز می‌توانید بهترین عکس را بگیرید، داشته باشید.

نحوه خواندن نقشه ها را بیاموزید و درک کنید که چگونه می توانید از آنها برای یافتن مکان مناسب استفاده کنید. با برنامه‌ریزی مکان دقیق خود ، می‌توانید زمان خود را در آنجا به حداکثر برسانید و نه تنها مطمئن شوید که با خیال راحت و در زمان زیادی به مکان خود می‌رسید، بلکه راه بازگشت را نیز پیدا می‌کنید (معمولاً بعد از غروب خورشید).

نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

2. صبور باشید

تعداد دفعاتی که عناصر برای خراب کردن یک عکس کاملاً ترکیب بندی شده توطئه می کنند شگفت انگیز است. عکاسی از منظره نیاز به صبر دارد، فقط در صورتی که آسمان ابری سفید به اندازه کافی پراکنده شود تا به خورشید اجازه دهد تا عکس خود را بگیرید.

نکته کلیدی این است که همیشه به خودتان زمان کافی در یک مکان بدهید تا بتوانید در صورت نیاز منتظر بمانید. برنامه‌ریزی رو به جلو نیز می‌تواند کمک زیادی به شما کند، بنابراین حتماً پیش‌بینی آب‌وهوا را قبل از حرکت بررسی کنید و فرصت خود را برای آب و هوای مورد نیاز خود به حداکثر برسانید.

3. تنبل نباشید

یکی از دلایلی که ما اغلب از عکس های چشم انداز چشمگیر مبهوت می شویم این است که این عکس ها به گونه ای گرفته شده اند که قبلاً هرگز ندیده ایم. عکسی که از بالای کوه گرفته شده و رسیدن به آن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، منظره ای است که اکثر مردم نمی توانند خودشان آن را ببینند.

بنابراین به دیدگاه‌هایی که به راحتی در دسترس هستند و دیگران می‌توانند به آن توجه کنند و ببینند، تکیه نکنید. در عوض، به دنبال آن نقاط منحصربه‌فرد باشید (به شرطی که دسترسی به آن‌ها ایمن باشد) که صحنه‌های شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند، حتی اگر برای رسیدن به آنجا نیاز به عزم داشته باشند.

4. از بهترین نور استفاده کنید

نور یکی از فاکتورهای مهم در هر عکسی است، اما در عکاسی منظره حتی بیشتر از آن. واقعاً مهم نیست که موقعیت مکانی، عالی بودن یا نحوه نوشتن عکس خود چقدر است.

اگر نور درست صحنه را انجام ندهد، تصویر از بین خواهد رفت. بهترین نور برای عکاسی منظره، صبح زود یا اواخر بعد از ظهر است، با آفتاب ظهر که شدیدترین نور را ارائه می دهد.

یادگیری نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کنندهاما بخشی از چالش عکاسی منظره، توانایی سازگاری و کنار آمدن با شرایط نوری مختلف است. برای مثال، حتی در روزهای طوفانی یا ابری می‌توان عکس‌های منظره عالی گرفت . نکته کلیدی این است که تا حد امکان از بهترین نور استفاده کنید و بتوانید با آن بر ظاهر و احساس عکس های خود تأثیر بگذارید.

5. سه پایه به همراه داشته باشید

به زبان ساده، اگر می‌خواهید بهترین عکس‌ها را در بهترین زمان روز، با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنید، سه پایه یک قطعه ضروری از تجهیزات است . عکاسی در شرایط کم نور (مثلاً صبح زود یا اوایل شب) بدون سه پایه نیاز به افزایش ISO دارد تا بتوان از لرزش دوربین جلوگیری کرد که به نوبه خود به معنای نویز بیشتر در تصاویر شما است .

اگر می خواهید با استفاده از سرعت شاتر آهسته یا نوردهی طولانی (مثلاً برای ثبت حرکت ابرها یا آب) صحنه ای را ثبت کنید، بدون سه پایه نمی توانید دوربین را به اندازه کافی ثابت نگه دارید تا از تصاویر تار جلوگیری کنید.

نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده

6. عمق میدان را به حداکثر برسانید

انتخاب عمق میدان، بخش مهمی از ثبت مناظر خیره کننده است. عکس‌های منظره معمولاً نیاز دارند که اکثریت قریب به اتفاق عکس (پیش‌زمینه و پس‌زمینه) واضح باشد، بنابراین به عمق میدان عمیق‌تری نسبت به زمانی که از فردی پرتره می‌گیرید، نیاز دارید.

اما عمق میدان کم‌تر نیز می‌تواند ابزار خلاقانه قدرتمندی باشد، اگر درست استفاده شود، زیرا می‌تواند با شارپ نگه داشتن سوژه، آن را ایزوله کند، در حالی که بقیه قسمت‌های تصویر تار هستند. به عنوان نقطه شروع، اگر به دنبال شارپ نگه داشتن اکثر عکس ها هستید، دوربین خود را روی حالت اولویت دیافراگم (A یا Av) قرار دهید تا بتوانید کنترل دیافراگم را در دست بگیرید. از حدود f/8 شروع کنید و (f/11 یا بالاتر) را تا زمانی که به افکت دلخواه برسید بالا بروید.

در انتهای مقاله “ نکاتی برای گرفتن عکس های خیره کننده ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات عکاسی خیابانی ، نکات عکاسی مستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان