نمایندگی کانن - نکات عکاسی خیابانی

نکات عکاسی خیابانی

نکات عکاسی خیابانی

آموزش عکاسی خیابانی

نکات عکاسی خیابانی :عکاسان خیابانی لحظات واقعی زندگی روزمره را ثبت می کنند. چه پرتره از سوژه های جالب باشد و چه صحنه های خیابانی صریح، عکاسی خیابانی نه تنها به تجهیزات مناسب، بلکه به غریزه صحیح و تفکر سریع برای گرفتن بهترین عکس ها نیاز دارد.

هر تصویری از یک خیابان که بتواند برای گفتن یک داستان در مورد مکانی که در آن گرفته شده، مورد استفاده قرار گیرد را می توان به عنوان یک عکس خیابانی تعریف کرد که در ژانر عکاسی خیابانی (Street photography) جای می گیرد. این مکان می تواند یک شهر بزرگ یا یک روستای کوچک باشد.

در حالی که یکی از نکات عکسبرداری خیابانی  شامل یک زمان‌بندی عالی است، چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای ارتقای هنر خود به سطح بعدی استفاده کنید:

تجهیزات مناسب را تهیه کنید. در حالی که هر کسی که گوشی هوشمند دارد به یک دوربین مناسب دسترسی دارد، بهترین دوربین ها برای عکاسی خیابانی، به دلیل اندازه کوچک و محتاط بودن عکاسی سبک وزن هستند.

دوربین خود را بشناسید آشنایی با تمام تنظیمات دوربین و نحوه تاثیر آنها بر عکاسی شما بسیار مهم است. به عنوان مثال، دانستن اینکه چگونه دوربین DSLR خود را از قبل فوکوس کنید یا فوکوس خودکار انجام دهید، می تواند بین یک عکس تار و یک عکس عالی تفاوت ایجاد کند.

آموزش نکات عکاسی خیابانی

نکات عکاسی خیابانیحالت عکسبرداری مناسب را انتخاب کنید . حالت اولویت دیافراگم به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی عمق میدان خود را تنظیم کنید در حالی که به طور خودکار با سرعت شاتر مناسب مطابقت دارد. دیافراگم کوچکتر به معنای عمق میدان بیشتر است، که برای عکس های منظره که در آن فوکوس فول فریم می خواهید ایده آل است.

دیافراگم بازتر برای پرتره های نزدیک عالی است زیرا عمق میدان کم ایجاد می کند. این به شما امکان می دهد تا سوژه را به سمت فوکوس بکشید و در عین حال پس زمینه را تار کنید. حالت اولویت شاتر به شما امکان می دهد سرعت شاتر را انتخاب کنید در حالی که دوربین به طور خودکار دیافراگم را تنظیم می کند. سرعت شاتر بالا برای ثبت حرکت در مکان‌های عمومی بدون تاری حرکت خوب است.

چشمان خود را باز نگه دارید . “لحظه تعیین کننده” که توسط هانری کارتیه برسون، پیشگام عکاسی خیابانی ابداع شد، درباره ثبت لحظات احساسی و خودانگیخته ای است که در اطراف شما وجود دارد. برای انجام این کار، باید همیشه با دوربین خود آماده تماشا باشید.

بررسی نکات عکاسی خیابانی

نکات عکاسی خیابانیبا تنظیم مناسب، می توانید از منظره یاب رد شوید و دوربین خود را در سطح کمر بگذارید. این به شما این امکان را می دهد که محتاط بمانید، و حتی از رک و راستی های طبیعی بیشتری عکس بگیرید.

در زمان های مختلف عکس بگیرید . واضح است که عکس‌ های روز حس متفاوتی نسبت به عکس‌های گرفته شده در شب دارند. عکس‌برداری را در سطوح مختلف نور تجربه کنید، از سایه‌ها و کنتراست‌ها استفاده کنید تا به عکس‌هایتان تأثیری بیشتری بدهید.

با شخصیت باشید . برخی از عکس‌های شما ممکن است با احتیاط واقعی گرفته شوند، اما وقتی می‌خواهید چند پرتره خیابانی صمیمی بگیرید، چطور باید این کار را کنید؟ خودتان را به فردی که از او عکس می گیرید معرفی کنید و با او ارتباط برقرار کنید. اگر سوژه های خود احساس راحتی و آسودگی داشته باشند، عکس های بهتری از آنها خواهید گرفت

بیشتر مردم با این کار مخالفت میکنند و با وجود اینکه قبول مخالفت خیلی سخت است اما باید بدانید که این موضوع کاملا عادی است. فقط سعی کنید انگیزه خودتان را از دست ندهید

نکات عکاسی خیابانیصبور باش ممکن است به نظر برسد که عکاسی خیابانی تماماً مربوط به گرفتن عکس در لحظه است، اما انتظار زیادی نیز وجود دارد. آماده باشید تا خود را روی یک نیمکت پارک کنید و دوربینتان آماده باشد. منتظر باشید تا عکس عالی به شما برسد.

خلاق باشید . عکاسی خیابانی نباید فقط درباره مردم باشد. گاهی اوقات این در مورد تصاویر متضاد یک منظره شهری است. علف های هرز که در یک پیاده رو رشد می کنند یا یک ویترین متروک. نگاه کنید تا ماهیت هر چیزی را که برای شما برجسته است به تصویر بکشید.

دوربین و لنز مناسب نکات عکاسی خیابانی

بحث مهم  در عکاسی خیابانی در مورد انتخاب بین دوربین های DSLR یا بدون آینه است. که توصیه ما دومی است.

البته استفاده از دوربین DSLR هیچ اشکالی ندارد. اما دوربین های بدون آینه کوچکترند و وزن کمتری دارند که ماجراجویی های عکاسی خیابانی شما را بسیار لذت بخش تر خواهد کرد و وقتی به خانه می رسید دستتان خسته نیست.

و اما در مورد لنز اگر تازه کار عکاسی خیابانی را شروع کرده اید، به جای یک لنز پرایم، بهتر است از یک لنز زوم استفاده کنید. لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتر (یا شبیه آن) برای شروع خوب است.

لنزهای پرایم فاصله کانونی ثابتی دارند، در حالی که لنزهای زوم به شما امکان تنظیم فوکوس را می دهند. یک لنز با زاویه دید عریض برای عکاسی از عکس‌های خیابانی عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد بیشتر پس‌زمینه را ثبت کنید و به شما امکان می‌دهد سوژه خود را در زمینه بیشتری قرار دهید و عکسی با تاثیر ارائه دهید.

تنظیمات دوربین برای نکات عکاسی خیابانی

هنگام عکاسی خیابانی، دوربین شما باید آماده گرفتن عکس بعدی در عرض یک لحظه باشد. این بدین معنی است که باید تنظیمات خود را  آماده کنید.

ما توصیه می کنیم با مُد نوردهی کاملا خودکار شروع کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا بر محیط اطراف خود تمرکز کرده و در ترکیب بندی مهارت پیدا کنید. هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری به دست آوردید، می توانید به سراغ مُد اولویت دیافراگم بروید.

چند نکته  برای زمانی که در عکاسی خیابانی از مد نوردهی استفاده کردید، باید حواستان به ان باشد:

  • دیافراگم
  • سرعت شاتر
  • ایزو
  • فوکوس
  • نورسنجی

در انتهای مقاله نکات عکسی خیابانی می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: لنز برای عکاسی پرتره ، عکاسی خیابانی با لنز واید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان