نمایندگی کانن - کاربرد لنز واید

کاربرد لنز واید

بررسی کاربرد لنز واید

اگرچه همه چیز سرگرم کننده و بازی نیست: گاهی اوقات پر کردن تمام ترکیب بندی در کادر ممکن است سخت باشد . اگر این کار را نکنید، تصویر شما کاملاً “خالی” خواهد بود. با این نوع لنزها، اشیایی که در نزدیکی لنز شما قرار دارند، بسیار بزرگ‌تر احساس می‌شوند، در حالی که سوژه‌هایی که دورتر هستند به سختی قابل مشاهده هستند.

در همین حال، هنگام عکاسی در داخل و خارج از خانه، اگر خورشید یا هر منبع نور قوی دیگری در کادر دارید، باید با شعله های لنز آزاردهنده نیز مقابله کنید. علاوه بر این، بسیاری از این لنزهای زاویه باز دارای عنصر جلویی غیرکروی هستند، بنابراین اگر می‌خواهید از فیلتر استفاده کنید، باید از یک کیت خاص استفاده کنید.

به ما اعتماد کنید، درک نحوه عملکرد لنزهای زاویه باز آسان نیست. بهبود مهارت های خود در هنگام استفاده از لنزهای زاویه باز نیاز به زمان و تمرین دارد. هدف این مقاله این است که در طول مسیر کمی به شما کمک کند… یا در صورتی که تازه شروع کرده اید، به شما کمک کند!

لنز واید چیست؟

یک لنز زاویه باز می تواند میدان دید وسیع تری نسبت به سایر لنزها ایجاد کند. این موارد بیشتر را پوشش می دهد. به همین دلیل بسیاری از عکاسان از لنزهای واید برای عکاسی منظره استفاده می کنند. زیرا با این کار دید وسیع تری را بیان خواهند کرد. فاصله کانونی یک لنز واید کمتر از 35 میلی متر است.

لنزهای واید این توانایی را دارند که چیزهای بیشتری را در یک عکس نسبت به لنزهای استاندارد و تله عکس بگیرند. این احتمالاً ساده ترین توضیحی است که تا به حال در مورد آنها پیدا خواهید کرد.

اکنون، اگر کمی عمیق‌تر به بحث بپردازیم، لنزهای زاویه باز نیز این توانایی را دارند که چیزها را به دو روش مختلف تحریف کنند.

کاربرد لنز واید

کاربرد لنز واید

اولین نوع اعوجاج باعث می شود اجسام نزدیک به عدسی بسیار بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند، در حالی که اجسام دورتر از لنز بسیار کوچکتر از آنچه هستند ظاهر می شوند. به این ترتیب، هنگامی که از یک کوه باشکوه از فاصله دور عکس می گیرید، حتی اگر در چشمان شما عظیم به نظر برسد، احتمالاً تنها قسمت کوچکی از کادر عکس شما را اشغال می کند. مزیت این است که می توانید حتی کوچکترین و بی ربط ترین اشیاء را با قرار دادن آنها به اندازه کافی نزدیک به لنز خود برجسته کنید.

نوع دوم اعوجاج، اعوجاج بشکه ای نامیده می شود. از آنجایی که توضیح با یک نشانه بصری بسیار ساده تر است، تصویر زیر را بررسی کنید.

آیا می بینید که درختان چگونه به سمت مرکز تصویر متمایل و همگرا می شوند؟ اگر تعجب می کنید، من به یک جنگل کج شلیک نمی کردم . درختان به دلیل اعوجاج عدسی و به این دلیل که عکس با لنز گرفته شده به سمت آسمان گرفته شده است. اگر قرار بود لنز را به سمت زمین بگیرم، درختانی را می دیدید که به جای اینکه به مرکز همگرا شوند، “خارج” از کادر می روند.

برای جلوگیری از این نوع اعوجاج (و درختان خود را صاف کنید!)، باید مطمئن شوید که افق در وسط کادر قرار دارد. در غیر این صورت، می‌توانید بعداً هنگام پس‌پردازش، اعوجاج را اصلاح کنید .

اشتباهات رایج هنگام استفاده از لنز واید

یک لنز زاویه باز به دلیل زاویه دید منحصر به فرد و امکان گنجاندن اشیاء زیاد در کادر خود، امکانات هنری بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. احتمالاً برای شما نیز سردرد ایجاد می‌کند، زیرا اگر هنگام عکاسی به چند نکته توجه نکنید، به راحتی می‌توانید تصاویر کسل‌کننده داشته باشید. بیایید چند اشتباه رایج را ببینیم که هنگام استفاده از لنزهای واید باید از آنها اجتناب کنید!

بررسی کاربرد لنز واید

کاربرد لنز واید

خالی گذاشتن قسمت هایی از قاب

معقول ترین کاری که می توانید هنگام استفاده از لنزهای زاویه باز انجام دهید این است که مطمئن شوید قسمت های بزرگ ترکیب را از نظر بصری خالی نمی گذارید. برای اینکه درک بهتری از آنچه می گویم به شما بدهم، عکس زیر را که با لنز واید (24 میلی متر) گرفته شده است، بررسی کنید.

در این تصویر، تابش خورشید از سمت راست بالا جالب است و کمی به تصویر عمق می دهد. با این حال، هنوز مناطق زیادی وجود دارند که احساس خالی بودن می‌کنند، مانند سایه‌ها و آسمان، و همچنین انعکاس آسمان بدون ابر.

اکنون به تصویر زیر نگاه کنید که با لنز تله فوتو متوسط ​​(120 میلی متر) گرفته شده است. از نظر ترکیب بندی، کل کادر بسیار زیباتر پر شده است و سوژه اصلی (درخت زرد) بسیار بیشتر از تصویر بالا توجه می کند.

گاهی اوقات، یک لنز زاویه باز مفید است، در حالی که گاهی اوقات، ترکیب شما را خراب می کند. قبل از عکاسی در فواصل کانونی وسیع، مطمئن شوید که می توانید کل کادر را پر کنید!

عکاسی عروسی

یکی دیگر از کاربردهای لنز واید، گرفتن عکس های گروهی گسترده است. عکاسان عروسی با چالش حتی یک عروسی کوچک 50 نفره روبرو هستند. بهتر است عکس های گروهی تهیه شده برای آلبوم عروسی را با لنز واید بگیرید تا همه بتوانند آنجا باشند.
همچنین در یک مراسم، عکاس اصلی یا عکاس دوم می تواند با یک لنز واید کل مخاطب را پوشش دهد. شاید زوجی در هنگام غروب خورشید در مسیری قدم بردارند و مناظر آن زمان برای عکاسی عالی باشد.

کاربرد لنز واید و زوم

 

کاربرد لنز واید

عکاسی از منظره

مطمئنا زمین، وسعت خیالی طبیعت یا شهری پر از جمعیت بهترین دلایل برای خرید لنز واید هستند. برای اینکه عکاسی منظره خود را متفاوت کنید، ابتدا به چشم اندازی متفاوت از سایر عکاسان نیاز دارید. به خصوص اگر در مکان های معروفی مانند پل لندن یا برج ایفل عکاسی می کنید. از دیدگاه  منحصر به فرد می توان به نتایج هیجان انگیزتری دست یافت. این چیزی است که لنز واید ارائه می دهد.

کاربرد لنز واید

کاربرد لنز واید

هنگامی که از یک لنز زاویه باز برای عکاسی از طبیعت، اقیانوس یا مناظر شهری استفاده می کنید، عناصر کلیدی در پیش زمینه، مرکز، پس زمینه و آسمان قابل مشاهده هستند. برای داشتن ظاهری منحصر به فرد، بهتر است تا حد امکان به سوژه در پیش زمینه نزدیک شوید. زیرا لنزهای واید اشیا را کوچکتر از آنچه هستند نشان می دهند.

عکاسی ورزشی

همانطور که قبلاً گفتم استفاده از لنز واید به معنای گرفتن عکس های عریض است. بیشتر وسایل ورزشی بزرگ، وسیع و جادار هستند. بنابراین، چه در حال عکاسی از فوتبال، بیسبال یا هر ورزش دیگری باشید که می‌خواهید کل زمین را به تصویر بکشید، به یک لنز با زاویه باز نیاز دارید.

کاربرد لنز واید

کاربرد لنز واید

در انتهای مقاله “ کاربرد لنز واید ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان