نمایندگی کانن - نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی : برای ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی نیازی به حرفه ای نیست. فقط به تنظیمات اولیه دوربین و درک چگونگی نقش دیافراگم در عکس هایی که می گیرید برمی گردد.

در این مقاله ، شما بهترین راه ها را برای ایجاد تاری پس زمینه برای عکس های خود ، حتی به عنوان یک مبتدی ، کشف خواهید کرد. من بهترین تنظیمات دوربین ، نحوه عملکرد دیافراگم و برخی نکات اضافی را برای افزایش تاری پس زمینه در عکاسی را به شما یاد میدهم.

چرا باید پس زمینه تار را در عکس های خود اضافه کنید؟

محو کردن پس زمینه یک ابزار ضروری است که به برجسته سازی سوژه از عکس شما کمک می کند. اگر از شخصی عکس می گیرید ، در مقایسه با تصویری که تقریباً در کانون توجه قرار گرفته است ، در برابر یک پس زمینه تار بسیار بیشتر جلوه می کند.

تار شدن پس زمینه یک راه آسان برای جدا کردن سوژه شما و گفتن دقیقاً به مخاطب کجاست (همانطور که در تمرکز است!). هیچ روش ساده تری وجود ندارد تا بتوانید سوژه خود را از عکس های خود متمایز کنید ، و تار شدن پس زمینه همیشه به حرفه ای تر نشان دادن تصاویر شما کمک می کند.

چه چیزی باعث تیرگی پس زمینه در عکس ها می شود؟

دلیل اصلی تار شدن پس زمینه در عکس ، اندازه دیافراگم شما است. دیافراگم یک قطعه حلقه ای کوچک در داخل لنز شما است که بر نوردهی شما و چیزی به نام عمق میدان تأثیر می گذارد .

عمق میدان فقط یک اصطلاح عکاسی فانتزی برای توصیف میزان فوکوس در یک زمان است. با عمق میدان بیشتر ، تصویر بیشتری در فوکوس قرار می گیرد. با عمق میدان کمتر ، عکس شما کمتر فوکوس می شود. عمق میدان مستقیماً تحت تأثیر تنظیم دیافراگمی است که از آن استفاده می کنید.

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسیبهترین حالت های دوربین برای تاری پس زمینه

چند حالت عکاسی عالی روی دوربین شما وجود دارد که می توانید از آنها برای سهولت ضبط تاری پس زمینه در عکاسی استفاده کنید. بسته به آشنایی شما با سایر تنظیمات دوربین مانند سرعت شاتر یا ISO ، هر حالت مزایای منحصر به فردی برای شما خواهد داشت .

1. حالت اولویت دیافراگم (Av)

اگر هنوز با تمام تنظیمات دوربین کاملاً راحت نیستید ، اولویت دیافراگم گزینه مناسبی برای شما است. در اولویت دیافراگم ، شما تنظیم دیافراگم را بر عهده دارید ، اما بقیه موارد را دوربین شما تعیین می کند. با این کار تنظیم دیافراگم وسیع مانند F/2.8 بسیار آسان است و نگران تنظیم تنظیمات اضافی برای نوردهی کامل نیستید. مانند حالت خودکار است ، با کمی سفارشی سازی بیشتر برای محو کردن پس زمینه!

2. حالت دستی (M)

حالت دستی کمی پیشرفته تر از حالت Av است زیرا شما اکنون مسئول تمام تنظیمات دوربین خود هستید. در حالت دستی ، می توانید یک دیافراگم سفارشی تنظیم کنید ، اما از شما خواسته می شود تا تنظیمات ISO و سرعت شاتر خود را مطابق با هم انتخاب کنید. شما با انتخاب هر محیطی خود یک مزیت خلاقانه به دست می آورید ، اما اگر تازه کار هستید می تواند یک فرآیند طاقت فرسا یا کندتر باشد.

هر یک از این دو حالت دوربین برای ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی شما عالی عمل می کند ، فقط به اعتماد به نفس شما بستگی دارد. صرف نظر از حالت انتخابی ، محو شدن پس زمینه همچنان به اندازه دیافراگم شما بستگی دارد .

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسیراههای اضافی برای تأثیر بر تاری پس زمینه در عکاسی

کلید اصلی تار شدن پس زمینه دیافراگم است. با این حال ، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بر میزان تاری پس زمینه در عکاسی خود تأثیر بگذارید.

طول کانونی بیشتر (بزرگنمایی بیشتر)

یک راه آسان برای افزودن محو بیشتر پس زمینه ، عکاسی با فاصله کانونی بیشتر است. با بزرگنمایی بیشتر روی سوژه خود ، میدان دید باریک می شود و تاری بیشتری در پشت سوژه شما ظاهر می شود. توجه کنید که چگونه تاری پس زمینه بین لنزهای عریض و لنزهای زوم به طور قابل توجهی تغییر می کند.

سوژه خود را از پس زمینه دور کنید

با ایجاد فضای بیشتر بین سوژه و پس زمینه ، می توانید تاری پس زمینه بیشتری را در یک عکس ایجاد کنید. از آنجا که فاصله بیشتری در پشت سوژه شما وجود دارد ، پس زمینه بیشتر و بیشتر از فوکوس خارج می شود. این یک روش آسان برای حفظ قاب بندی شما در عین افزایش تاری پس زمینه است.

به موضوع خود نزدیکتر شوید

هرچه به سوژه خود نزدیک می شوید ، پس زمینه شما خارج از تمرکز ظاهر می شود. از آنجا که از فاصله فوکوس نزدیکتر به سوژه خود استفاده می کنید ، تفاوت قابل توجهی بین فاصله تمرکز سوژه ها و سوژه ها وجود دارد.

یک راه سریع برای تجسم نحوه عملکرد این است که لنز خود را به فوکوس دستی تبدیل کرده و تصویر خود را به آرامی از فوکوس خارج کنید. توجه داشته باشید که با بیشتر فوکوس و تمرکز ، تار به شدت افزایش می یابد.

نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسینتیجه

بنابراین به این ترتیب می توانید تاری پس زمینه را در عکاسی خود اضافه کنید ، حتی اگر یک مبتدی کامل هستید! استفاده از محو کردن پس زمینه یک راه باورنکردنی است که باعث می شود سوژه خود را برجسته کرده و به بینندگان خود دقیقاً بگویید کجا می خواهید به نظر برسند. نه تنها این ، بلکه باعث می شود عکس های شما بسیار حرفه ای تر به نظر برسند!

تاری پس زمینه بهتر است برای عکس هایی استفاده شود که دارای یک موضوع و نقطه مورد علاقه هستند. در عکاسی پرتره یا ماکرو عالی به نظر می رسد اما همیشه با مناظر زیبا به نظر نمی رسد . سعی کنید محو کردن پس زمینه را به عنوان یک ابزار خلاقانه در عکاسی خود در نظر بگیرید و نه یک مورد ضروری در هر عکسی که می گیرید.

در انتهای مقاله ” نحوه ایجاد تاری پس زمینه در عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان