نمایندگی کانن - راهنمای عکاسی از میوه ها

راهنمای عکاسی از میوه ها

راهنمای عکاسی از میوه ها: آیا قصد دارید در این فصل از گرما از میوه ها عکس هایی جذاب و اشتها آور بگیرید؟ در این مقاله از نمایندگی رسمی کانن نحوه انتخاب تجهیزات مناسب عکاسی ،راهنمای عکاسی از میوه ها و ایده های خلاقانه برای عکاسی از ان ها را به شما می گوییم.

نورپردازی مناسب برای عکاسی از میوه ها

از آنجا که یک میوه اغلب اشکال گرد و کروی دارد ، نور از آن خارج می شود ، به ویژه اگر نور صحیح باشد. به عبارتی معنای نور صحیح ، نور پراکنده و ملایم است که برای عکاسی از اکثر اجسام مناسب است. نوری که از پنجره می آید قطعاً میتواند مناسب باشد.

با این حال ، اگر می خواهید عکس های فوق العاده ای از میوه ها بگیرید ، نور خورشید نباید مستقیم باشد ولی پنجره باید در معرض نور کافی خورشید باشد. برای نور ملایم و پراکنده تر ، پیشنهاد می شود پرده ای شفاف را روی پنجره آویزان کنید.

نور جانبی

در شرایطی که لازم به تغییر اساسی عکس هایی که از میوه ها گرفته اید،دارید، جهت نور را مورد آزمایش قرار دهید. توصیه می کنم یک بشقاب میوه را نزدیک پنجره قرار دهید تا یک طرف آن توسط نور تابیده شده از پنجره روشن شود. به این ترتیب کیفیت تصویر را افزایش می دهید. زمانی که یک منبع نور دارید ، سوژه عکاسی شما از یک طرف بسیار روشن می شود  در حالی که طرف دیگر آن تاریک است. با تنظیم نور جانبی ، می توانید بر اهمیت بافت میوه تأکید کنید. اگر از نور جانبی استفاده کنید ، همه عناصر کوچک و جزئیات سطح عکاسی شما بیشتر قابل توجه خواهد بود.

عکاسی از میوه

قانون يك سوم

با قانون يك سوم، نقاط اصلي سوژه را در مركز توجه قرار دهيد و يك كادربندي حرفه‌اي براي عكاسي از ميوه‌ها در نظر بگيريد.پیشنهاد میکنم تا از دوربین کانن 850d استفاده کنید و سعي كنيد آن‌ها را در مركز كادر قرار دهيد تا مخاطب به سرعت به سوژه جذب شود. به یاد داشته باشيد، براي اينكه عكس ميوه‌ها بيش از پيش جذاب شود، حتماً از زاويه‌ي بالا و نه رو به رو، عكاسي كنيد تا بتوانيد يك عكس حرفه‌اي و جالب ثبت نماييد.

انتخاب پس زمینه

باید این را در نظر داشته باشید که اگر به عنوان پس زمینه از پس زمینه های رنگارنگ و شلوغ استفاده کنید باعث پرت شدن حواس بیننده از طرح اصلی شما می شود.

شما می توانید برای راحت شدن کارتان از انواع فون عکاسی استفاده کنید که در فروشگاه های عکاسی به فروش می رسد.

نوع عکاسی از میوه های خود را انتخاب کنید

حبابی و گازدار

همه میدانند که بافت پالپ میوه بسیار جذاب به نظر می رسد. نکته اصلی این است که آن را به خوبی برای بیننده نمایش دهید. طراحان غذا و عکاسان میوه که عاشق عکاسی ماکرو هستند ، از محصولات یا هرگونه اشیاء در آب گازدار عکس می گیرند. سوژه با حباب های هوا “پوشانده شده است” که به روشنایی و زیبایی تصویر کمک می کند.

راهنمای عکاسی از میوه ها

آب معدنی هایی را انتخاب کنید که بسیار گازدار هستند زیرا دارای حباب های بزرگتر و بادوام تر هستند. شما می توانید از یک فنجان شیشه ای یا یک جعبه پلاستیکی به عنوان ظرف استفاده کنید و در آن از میوه ها عکس بگیرید.

استفاده از ظروف شیشه ای مستطیلی یا قوطی های لبنیات راحت است. البته ظروف نباید نشت کرده و آب دهند زیرا ممکن است عکاسی شما  از چند دقیقه تا یک ساعت و یا حتی بیشتر طول بکشد.

مفهومی

برای این نوع از سبک عکاسی مفهومی از میوه ها، باید دو عامل مهم را در نظر بگیرید. خلاقیت شخصی و لوازم جانبی.

راهنمای عکاسی از میوه

مکعبی از سبزیجات به شکل مکعب روبیک ،استفاده از موز به عنوان کفش یا هویج به جای رژ لب . در اینجا شما فقط با هوش و ذکاوت خود را به چالش بکشید. بسیار مهم است که از وسایل و عوامل دیگر به میزان متوسط استفاده کنید زیرا ستاره اصلی عکس شما میوه ها هستند.

درخشان

رادو زاسیو  ، عکاس رومانیایی آزمایشی مربوط به عکاسی از میوه ها و سبزیجات را انجام داد که لامپ را درون اجسام قرار می داد ، منبع اصلی برای مجموعه عکس های “درخشان” او نور بود.

نور درون

این طرح خلاقانه عکاسی از میوه ها که “نور درون” نام دارد با ایجاد سوراخ در سبزیجات یا میوه ها دیدگاه متفاوتی در مورد آنچه می خوریم به ما می دهد.

خرد کردن میوه ها

میوه هایی که تنوع رنگ زیادی دارند و راحت قابل برش زدن هستند را انتخاب کنید. از هر چیزی که ساختار خود را از دست خواهد داد، اجتناب کنید. سیب، خربزه و امثال آنها عالی خواهند بود، چون شکل خود را حفظ می کنند و با کمی تمرین می توانند تقریبا به هر شکلی درآیند.

5 thoughts on “راهنمای عکاسی از میوه ها

  1. آواتار مهران میهنی
    مهران میهنی says:

    مقاله عالی بود تشکر فقط آیا با موبایل هم روشی هست که بشه عکس هایی با کیفیت بالا گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان