نمایندگی کانن - هنگام شروع کار چه چیزی بخریم

هنگام شروع کار چه چیزی بخریم

هنگام شروع کار چه چیزی بخریم

هنگام شروع کار چه چیزی بخریم

شما تصمیم گرفته اید که می خواهید در مورد عکاسی جدی تر باشید، فراتر از ساختن عکس های فوری با تلفن همراه خود بروید و شاید حتی به دنبال کسب درآمد از سرگرمی خود باشید. شما آماده خرید دوربین بهتر و لوازم جانبی آن هستید.

بسیاری از مقالات در مورد تجهیزات عکاسی برای مبتدیان بلافاصله شروع به توصیه ساخت و مدل می کنند. یا، اگر وارد یک فروشگاه عکس سنتی آجر و ملات شوید، ممکن است یک فروشنده شروع به نشان دادن تجهیزات به شما کند و مشتاق فروش بزرگی باشد.

از سایر عکاسان بپرسید: “چه چیزی بخرم؟” و بسیاری از آنها لیستی از تجهیزاتی را که دوست دارند وارد می کنند، احتمالاً به دنبال مدل و ساخت تجهیزات مورد نظر خود هستند.

ارزیابی نیازهای شما

دوربین‌ها و تجهیزات مربوطه شما را به یک عکاس عالی تبدیل نمی‌کنند، زیرا خرید یک خودروی اسپورت گران قیمت فوراً شما را به یک راننده اتومبیل مسابقه برنده تبدیل می‌کند. اگر بخواهیم این تشبیه را بیشتر جلوه دهیم، چرا باید برای آن ماشین اسپورت عجیب و غریب پول هنگفتی خرج کنی، در حالی که تنها چیزی که نیاز داری چیزی برای رانندگی به فروشگاه مواد غذایی است؟

همین امر در مورد خرید «جدیدترین و بهترین» لوازم نیز صدق می کند، زیرا این همان چیزی است که سایر عکاسان در مورد آن هیجان زده هستند، یا به این دلیل که آن مدل/مدل هیاهوی مجلات تجاری و سایت های عکس آنلاین است.

خودروهای اسپرت پورشه شهرت زیادی دارند، اما آیا به آن نیاز دارید؟ دوربین‌های بدون آینه جدید تولیدکنندگان مشهور دوربین هیجان‌انگیز هستند، اما آیا برای شما مناسب هستند؟

اگر پول چیزی نیست آیا این بدان معناست که شما باید گران‌ترین، پیچیده‌ترین دوربین و همه لنزها و لوازم جانبی آن را بخرید؟ آیا این تضمین می کند که “بهترین” و تواناترین تجهیزاتی را داشته باشید که به شما اطمینان دهد که عکس های درخشانی می گیرید؟

از قبل در مورد عکاسی چه می دانید؟

در حال حاضر چقدر دانش و تجربه دارید؟ آیا تنها با یک بار فشار دادن دکمه شاتر روی تلفن همراه خود تعدادی «تصاویر زیبا» ساخته اید؟ آیا در مورد مثلث نوردهی چیزی شنیده اید ؟ آیا می‌دانید ISO ، سرعت شاتر ، و دیافراگم چیست و چگونه برای کنترل نوردهی، عمق میدان و ضبط حرکت تعامل دارند ؟ آیا علاقه ای به دنبال کردن آموزش رسمی برای یادگیری بهتر ترکیب هنری عکس ها و عملکرد فنی دوربین داشته اید یا ممکن است داشته باشید ؟

مطمئناً، می‌توانید یک دوربین شیک‌تر و گران‌تر با این ایده بخرید که «در آن رشد کنید». البته، دوربین پیچیده‌تر با دکمه‌ها، دستگیره‌ها، شماره‌گیرها و منوهای مرموز نیز می‌تواند شما را به عنوان یک مبتدی تحت تأثیر قرار دهد. گاهی اوقات ساده تر بهتر است، به خصوص وقتی هنوز در حال یادگیری هستید.

هنگام شروع کار چه چیزی بخریماز طرف دیگر، یادگیری یک دوربین ارزان قیمت و بسیار خودکار ممکن است آسان باشد، اما می تواند به سرعت برای شما محدودیت هایی ایجاد کند که به عنوان یک عکاس رشد می کنید.

سوال واقعی در اینجا این است که “چقدر در مورد عکاسی جدی هستید؟”

آیا فقط دوربینی می‌خواهید که در مواقعی از آن استفاده کنید، شاید در تعطیلات استفاده کنید و با حالت‌های خودکار عکس‌های خوبی بسازد؟ یا آیا قصد دارید این را به یک سرگرمی جدی تبدیل کنید که در آن زمان، مطالعه و تمرین مکرر صرف کنید؟ آیا می خواهید در آن حفاری کنید و واقعاً یاد بگیرید؟

چه نوع عکس هایی ثبت میکنید؟

دوربین ها عکس نمی سازند. عکاسان انجام می دهند. دوربین به سادگی ابزاری است که عکاس برای ایجاد یک عکس از آن استفاده می کند.

در هر تلاشی، داشتن ابزار مناسب برای کار، کار را آسان‌تر کرده و نتایج بهتری به همراه دارد. بنابراین، هنگام انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی، یک سوال ضروری این است که “چه نوع عکس هایی را می خواهم بسازم؟”

من عمداً از کلمه “ساختن” به جای آنچه بسیاری از مردم در مورد “عکس گرفتن” می گویند استفاده می کنم. عکاسان فوری ممکن است عکس بگیرند، چیزی جالب را ببینند و به سرعت، بدون فکر زیاد، عکس بگیرند. با این حال، عکاسان جدی، صنعتگرانی هستند که به ترکیب بندی، تنظیمات دوربین و بسیاری چیزهای دیگر که در ایجاد و «ساخت» یک عکس دخیل هستند فکر می کنند.

این که آیا فقط می خواهید عکس بگیرید یا عکس بگیرید، بر نوع تجهیزاتی که باید بخرید نیز تأثیر می گذارد.

پس چه نوع عکس هایی می خواهید بسازید؟ چه موضوعی مورد علاقه شماست؟

می شنوم که بعضی ها می گویند: «دوست دارم از هر چیزی که نظرم را جلب کند انواع عکس بسازم». بنابراین بیایید این سوال را اینگونه بپرسیم: “در 80٪ مواقع چه نوع عکس هایی را تصور می کنید؟”

عکس های بچه های شما وقتی بزرگ می شوند؟ پرتره های رسمی ؟ مناظر ؟ عکس تعطیلات ؟ عکس حیات وحش ؟ صدها ژانر عکس برای کاوش وجود دارد و در حالی که برخی از ترکیب‌های دوربین و لنز می‌توانند انواع بیشتری از این موارد را مدیریت کنند، انتظار می‌رود برای چنین تجهیزات عکاسی هزینه بیشتری بپردازید.

انواع تخصصی عکاسی، مانند عکاسی از پرندگان یا حیات وحش که در آن پاسخگویی سریع دوربین و لنزهای بلند مورد نیاز است، تجهیزات تخصصی تری را می طلبد. شاید بخواهید از بچه های خود در حال بازی فوتبال یا ورزش های دیگر عکس بگیرید.

ممکن است دوربین عکاسی ارزان قیمتی را در نظر بگیرید، اما حتی اگر دارای یک «سوپرزوم» داخلی 10 برابری باشد، آیا فاصله زمانی بین فشار دادن شاتر تا زمانی که روشن می‌شود باعث می‌شود که مکررا اکشن را از دست بدهید؟ آیا فلاش داخلی کوچک قدرت کافی برای روشن کردن کودک شما در انتهای دیگر زمین بسکتبال را دارد که او شوت برنده را به صدای زنگ بزند؟

یافتن تعادل بین صرف هزینه کافی برای داشتن همه کاره ترین تجهیزات و در عین حال پرداخت نکردن برای چیزهایی که هرگز یا به ندرت استفاده نمی کنید، می تواند سخت باشد.

بازگشت به “فاکتور 80٪” که ذکر کردم: وسایلی را بخرید که 80٪ از نیازهای شما را برآورده کند. اگر ناگهان از آن سافاری آفریقایی عکاسی کردید و تجهیزات مورد نیاز خود را ندارید، می‌توانید آن را ارتقا دهید یا بهتر از آن، تجهیزات را اجاره کنید تا از این فرصت منحصر به فرد استفاده کنید.

هنگام شروع کار چه چیزی بخریم؟

هنگام شروع کار چه چیزی بخریمچگونه از عکس های شما استفاده خواهد شد؟

قبل از عکاسی دیجیتال و اینترنت، عکس به معنای چاپ بود. امروزه، دیدن عکس های چاپ شده کمیاب تر و نادرتر می شود. برخی از این آمار مربوط به سال 2017 است، بنابراین تاریخ آنها قبلاً قدیمی است، اما هنوز شگفت انگیز است که باید در نظر گرفت:

  • تخمین زده می شود که سالانه 1.3 تریلیون عکس گرفته می شود
  • 75 درصد از این عکس ها با تلفن همراه گرفته شده است
  • کمتر از 13 درصد عکس ها با دوربین های دیجیتال اختصاصی گرفته می شوند
  • تقریباً 121.5 میلیون دوربین دیجیتال در سال 2010 فروخته شد. که در سال 2019 به 14.8 میلیون کاهش یافت

چه نوع عکس هایی خواهید گرفت؟

دوربین ها عکس نمی سازند. عکاسان انجام می دهند. دوربین به سادگی ابزاری است که عکاس برای ایجاد یک عکس از آن استفاده می کند.

در هر تلاشی، داشتن ابزار مناسب برای کار، کار را آسان‌تر کرده و نتایج بهتری به همراه دارد. بنابراین، هنگام انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی، یک سوال ضروری این است که “چه نوع عکس هایی را می خواهم بسازم؟”

من عمداً از کلمه “ساختن” به جای آنچه بسیاری از مردم در مورد “عکس گرفتن” می گویند استفاده می کنم. عکاسان فوری ممکن است عکس بگیرند، چیزی جالب را ببینند و به سرعت، بدون فکر زیاد، عکس بگیرند.

با این حال، عکاسان جدی، صنعتگرانی هستند که به ترکیب بندی، تنظیمات دوربین و بسیاری چیزهای دیگر که در ایجاد و «ساخت» یک عکس دخیل هستند فکر می کنند.

این که آیا فقط می خواهید عکس بگیرید یا عکس بگیرید، بر نوع تجهیزاتی که باید بخرید نیز تأثیر می گذارد.

اندازه، وزن و عوامل محیطی

این ضرب المثل را شنیده اید که “بهترین دوربین دوربینی است که همراه خود داشته باشید .” تصور می‌کنم نتیجه آن این است: «بدترین دوربین، دوربینی است که در خانه رها کرده‌اید» (یا در ماشینتان یا هر جایی که همراهتان نیست). اگر دوربینی (و لنزها، و سه پایه‌ها و سایر تجهیزات) می‌خرید که همراه داشتن آن آزاردهنده می‌شود، یا باعث می‌شود آرزو کنید ای کاش کوچک‌تر و سبک‌تر بود، احتمالاً دنده اشتباهی خریده‌اید.

جالب اینجاست که بسیاری از مردم معتقد بودند که راه برای صرفه جویی در اندازه و وزن، انتقال به جدیدترین دوربین های بدون آینه است . بله، دوربین‌های بدون آینه تا حدی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند، اما لنزهای آن‌ها به‌طور محسوسی کوچک‌تر و سبک‌تر نیستند.

بسیاری از دوربین‌های بدون آینه نیز انرژی باتری بیشتری مصرف می‌کنند و بنابراین وزن صرفه‌جویی شده با تجهیزات کوچک‌تر با حمل باتری‌های بیشتر جبران می‌شود. تنها چیزی که به طور قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر شده است کیف پول عکاسان است، زیرا دوربین‌های جدید کوچک‌تر و سبک‌تر اغلب قیمت بالایی دارند.

باید هنگام شروع کار چه چیزی بخریم

هنگام شروع کار چه چیزی بخریمنکته دیگری که هنگام خرید تجهیزات عکاسی برای مبتدیان باید در نظر گرفته شود این است که از دوربین و لوازم جانبی کجا و چگونه استفاده می شود.

اگر در تعطیلات برای عکاسی از سفر دوربین می‌گیرید، می‌خواهید چقدر تجهیزات را در طول روز بسته و حمل کنید؟ اگر اهل کوله‌پشتی یا گردشگر در فضای باز هستید، می‌خواهید سه پایه بگیرید؟ مجموعه ای از لنزها؟ آیا یکی از دوربین‌های پل پیچیده‌تر می‌تواند گزینه بهتری برای دوربین مسافرتی باشد؟

نکته دیگر ممکن است محیط عملیاتی باشد که قصد دارید در آن عکس بگیرید. اگر اغلب در محیط های پر گرد و غبار هستید، ممکن است دوربینی با لنزهای قابل تعویض نخواهید.

ممکن است اغلب در هوای مرطوب، باران، برف یا در آب و هوای نامساعد عکس بگیرید. اگر چنین است، دوربینی که در برابر آب و هوا آب بندی شده باشد ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

در انتهای مقاله ” هنگام شروع کار چه چیزی بخریم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان