نمایندگی کانن - عکاسی از خورشید گرفتگی

عکاسی از خورشید گرفتگی

عکاسی از خورشید گرفتگی

در حالی که ماه گرفتگی برای مشاهده با چشم غیرمسلح ایمن است، خورشید گرفتگی اینگونه نیست. امروز در نمایندگی کانن بررسی میکنیم شما باید چه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب بینایی خود انجام دهید یا برای جلوگیری از آسیب رساندن به سنسور تصویربرداری دوربین کانن و همچنین برای نوردهی صحیح، باید از چه چیزی استفاده کنید.

اموزش عکاسی از خورشید گرفتگی

هنگامی که ماه مستقیماً از بین زمین و خورشید می گذرد، کسانی که روی زمین هستند با یکی از بزرگترین مناظر طبیعت روبرو می شوند. این پدیده ای است که تقریباً هر ناظری دوست دارد آن را در یک عکس ثبت کند.

برای عکاسی از خورشید گرفتگی ابتدا لازم است که به صورت کامل بدانیم خورشید گرفتگی چیست و چگونه رخ می‌دهد.

خورشید گرفتگی چیست؟

خورشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه از بین زمین و خورشید عبور کند. ماه به طور کامل یا جزئی اشعه های خورشید را مسدود می کند و سایه خود را بر روی زمین می اندازد. سه نوع خورشید گرفتگی وجود دارد: گرفت کامل، گرفت جزئی و گرفت حلقوی.

  • خورشید گرفتگی جزئی زمانی است که ماه تا حدی در مقابل خورشید حرکت می کند اما قسمت هایی از خورشید بدون مانع باقی می ماند.
  • خورشید گرفتگی کامل زمانی اتفاق می افتد که ماه به طور کامل از مقابل خورشید می گذرد.
  • خورشید گرفتگی حلقوی شبیه به گرفت کامل است اما زمانی اتفاق می‌افتد که ماه خیلی از زمین فاصله داشته باشد و خورشید را کاملاً بپوشاند و بنابراین یک حلقه درخشان در اطراف ماه ظاهر می‌شود.

چگونگی عکاسی از خورشید گرفتگی

با توجه به نادر بودن رویداد، مدت زمان کوتاهی که برای ثبت آن در نظر گرفته می‌شود، و ماهیت پویای سوژه، یکی از آن فرصت‌های عکاسی است که نیاز به تجهیزات، تنظیم، برنامه‌ریزی و تمرین مناسب دارد.

برای عکاسی خورشید گرفتگی خود برنامه ریزی کنید، تجهیزات مناسب داشته باشید و قبل از رویداد بزرگ روی خورشید غیرکسوف تمرین، تمرین، تمرین کنید.

اول ایمنی

با چشم غیر مسلح به خورشید نگاه نکنید. آسیب دائمی به بینایی شما و حتی نابینایی ممکن است منجر شود. همیشه هنگام تماشای خورشید قبل، در حین و بعد از خورشیدگرفتگی از عینک دید خورشیدی تایید شده استفاده کنید.

همه ما به خورشید نگاه کرده‌ایم، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باعث آسیب دائمی می‌شود. در طول ماه گرفتگی، زمانی که ماه بخشی از خورشید را می پوشاند، شدت نور ثابت می ماند. تنها زمانی که می‌توان با چشم غیرمسلح به خورشید نگاه کرد، در دوره کوتاهی از کلیت در اوج خورشید گرفتگی کامل است.

دوربین را به سمت خورشید نگیرید مگر اینکه اپتیک مجهز به فیلتر خورشیدی تایید شده باشد. اپتیک ها می توانند شدت و روشنایی نور خورشید را بزرگ کنند و این می تواند به تجهیزات شما آسیب برساند.

از منظره یاب دوربین SLR بدون فیلتر هنگامی که به سمت خورشید یا نزدیک آن قرار گرفته است، به دلیل افزایش شدت و روشنایی نور خورشید که از اپتیک های بزرگنمایی عبور می کند، نگاه نکنید.

وقتی دوربین مسافت یاب به سمت خورشید یا نزدیک آن است، از منظره یاب نگاه نکنید، زیرا منظره یاب نوری از چشمان شما در برابر نور مضر خورشید محافظت نمی کند.

دوربین دیجیتال بدون فیلتر را به سمت خورشید نگیرید و از نمای زنده یا منظره یاب الکترونیکی استفاده نکنید، زیرا امکان تمرکز نور خورشید بدون فیلتر متمرکز بر روی سنسور دوربین شما وجود دارد.

از فلاش استفاده نکنید. وقتی که خورشید هنوز بیرون است استفاده از فلاش هیچ کاربردی ندارد و زمانی هم که ماه به صورت کامل خورشید را پوشانده است استفاده از فلاش به شما کمکی نخواهد کرد اما مطمئنا افرادی که در کنار شما هستند و سعی می‌کنند از منظره لذت ببرند را آزار خواهد داد.

چندین کارت حافظه به همراه داشته باشید و با فرمت Raw عکاسی کنید. کارت حافظه‌ی کافی به همراه داشته باشید تا بتوانید تعداد زیادی عکس Raw بگیرید.

IMG 20220810 140912 384

برای کاهش لرزش از قابلیت Mirror lock-up استفاده کنید.

از کاهش نور صحنه نترسید و تا جای ممکن از بروز هایلایت‌های بدون جزئیات جلوگیری کنید.

برای تائید نوردهی نگاهی به هیستوگرام دوربین خودتان بیاندازید

از منظره یاب الکترونیک یا Live View استفاده کنید تا مطمئن شوید چیزی که می‌بینید دقیقا عکسی است که قصد دارید بگیرید. همچنین بهتر است برای افزایش ایمنی خودتان هم در صورت عدم استفاده از فیلتر، از منظره‌یاب اپتیکال دوربین استفاده نکنید.

لذت

خورشید گرفتگی یک رویداد روزمره نیست. برخی از مردم تمام زندگی خود را بدون اینکه شاهد آن باشند می گذرانند. برخی از آنها به دور و دراز سفر می کنند تا سعی کنند یک یا چند مورد را در طول عمر ببینند به خصوص برای خورشید گرفتگی های نادر.

بنابراین، کاری که نمی‌خواهید انجام دهید این است که یک رویداد خورشید گرفتگی کامل را با تجهیزات دوربین خود به هم بزنید یا آن را کاملاً از طریق منظره یاب دوربین یا روی صفحه نمایش LCD مشاهده کنید.

به ماه گرفتگی نگاه کن با چشمان خود (محافظت شده) از آن لذت ببرید. هر چقدر هم که گرفتن یک عکس عالی شگفت‌انگیز است، به شما قول می‌دهم که اگر کل نمایش را از دست بدهید، یک عمر پشیمان خواهید شد، زیرا بیش از حد روی عکاسی از رویداد متمرکز هستید.

IMG 20220810 141809 363

پیشنهاد خرید
Canon 58mm Cap

درب لنز کانن

120,000 تومانمشاهده محصول

تجهیزات عکاسی از خورشید گرفتگی

1. عینک Eclipse . به چند دلیل در عکاسی از خورشید گرفتگی به اینها نیاز خواهید داشت.

  • شما می خواهید ماه گرفتگی را با چشمان خود ببینید.
  • به آنها نیاز دارید تا دوربین خود را بهتر به سمت خورشید بگیرید.

2. دوربین . برای عکاسی از ماه گرفتگی نیازی به دوربین DSLR حرفه ای ندارید. در واقع، هر دوربینی بسته به نحوه تصویربرداری از رویداد، این کار را انجام خواهد داد. شما فقط باید اقدامات احتیاطی مناسب را برای محافظت از دوربین (و چشمان خود) انجام دهید.

3. سه پایه . خورشید فراتر از روشنایی است، بنابراین، هنگام عکاسی از مراحل جزئی ماه گرفتگی، از نظر فنی به پشتیبانی دوربین برای جلوگیری از لرزش دوربین نیاز ندارید، زیرا سرعت شاتر شما بسیار کوتاه خواهد بود.

با این حال، در طول کلیت، خورشید مسدود می شود، که اساساً به این معنی است که شما در تاریکی عکاسی می کنید. در اینجا چند مطالعه بیشتر در مورد تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در شب آورده شده است تا شما را به طور کامل برای این شرایط آماده کند. همچنین، از آنجایی که ماه‌گرفتگی در مدت زمان طولانی اتفاق می‌افتد، ممکن است نخواهید یک دستگاه دوربین سنگین را برای چند دقیقه یا ساعت‌ها در دست بگیرید.

4. رها کردن شاتر از راه دور . وقتی هوا تاریک می‌شود، سرعت شاتر شما کاهش می‌یابد و می‌خواهید دوربین خود را از راه دور با استفاده از کابل ، دستگاه الکترونیکی یا دستگاه تلفن همراه فعال کنید تا از لرزش دوربین و تار شدن تصاویرتان جلوگیری کنید.

فیلترهای مخصوص عکاسی از خورشید گرفتگی

  • فیلترهای ورقه‌ای
  • فیلترهای پیچی
  • فیلترهای واسط

عکاسی از خورشید گرفتگی

تنظیمات مناسب عکاسی از خورشید گرفتگی

خورشید گرفتگی رویدادهای پویایی است که چالش های منحصر به فردی را برای عکاسان ایجاد می کند – شرایط نوری در طول ماه گرفتگی دائما در حال تغییر است. به عنوان یک عکاس خورشید گرفتگی، باید بتوانید تنظیمات را در لحظه تنظیم کنید تا تصاویر خود را ثبت کنید و محدوده دینامیکی نور را با تغییر آن تنظیم کنید. در اینجا چند نقطه شروع خوب برای تنظیمات دوربین شما هنگام آماده شدن برای عکاسی از خورشیدگرفتگی آورده شده است:

  • ISO : شما می خواهید ISO خود را روی پایین ترین سطح موجود تنظیم کنید، ترجیحا ISO 100 یا ISO 200.
  • حالت دوربین : برای آزمایش تنظیمات مختلف نوردهی و خاموش کردن فوکوس خودکار، باید دوربین خود را به حالت دستی تغییر دهید.
  • دیافراگم : برای بهترین نوردهی، لنز خود را تا جایی بین f/5.6 و f/8 پایین بیاورید.
  • سرعت شاتر : با تنظیم دوربین خود در سریعترین مقدار سرعت شاتر شروع کنید و با کاهش نور آن را تنظیم کنید.
  • Bracketing : براکت کردن عکس‌های شما به این معنی است که شما چندین نوردهی از یک چیز می‌گیرید اما با تنظیمات دوربین متفاوت. برای مثال، اگر در حال آزمایش دیافراگم هستید، یک عکس را در تنظیماتی که فکر می‌کنید باید بهترین باشد، می‌گیرید، سپس یک عکس دیگر یک نقطه پایین و دیگری یک توقف بالا می‌گیرید. این کمک می کند تا مطمئن شوید هنگام انتخاب عکس ها گزینه هایی دارید.

در انتهای مقاله “ عکاسی از خورشید گرفتگی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان