نمایندگی کانن - راهنمای خرید سه پایه

راهنمای خرید سه پایه

راهنمای خرید سه پایه

سه پایه یکی از مهم ترین لوازم جانبی دوربین شما است، اما چگونه می توانید از یک راهنمای خرید سه پایه استفاده کنید بهترین سه پایه را خریداری کنید؟ در این مقاله از  سایت کانن ، ما انواع اصلی ست های سه پایه را که هر عکاسی باید در نظر بگیرد و دسته های مختلف سر و پایه های سه پایه را برای کسانی که مایل به جمع آوری تنظیمات سفارشی هستند ، مورد بحث قرار می دهیم.

چرا به سه پایه نیاز دارید؟

هدف از سه پایه چیست؟ ممکن است به دلایل زیر به سه پایه نیاز داشته باشید:

  1. برای افزایش وضوح و عمق میدان در تصاویر خود با ثابت نگه داشتن دوربین در محیط های کم نور هنگام استفاده از سرعت شاتر پایین .
  2. برای قرار دادن تجهیزات سنگین دوربین مانند لنزهای تله فوتو بلند روی سه پایه.
  3. برای افزایش کیفیت تصاویر با پایین نگه داشتن ISO دوربین .
  4. برای اینکه امکان ترکیب بندی دقیق تر را فراهم کنید، در حالی که عکس را دقیقاً همانطور که می خواهید کادر بندی کنید.
  5. برای گرفتن عکس های HDR و پانوراما که دقیقاً به همان کادربندی و دقت نیاز دارند.
  6. برای عکاسی از اشیاء شبانه مانند ماه ، سیارات، ستارگان و غیره و همچنین نقاشی با نور یا استفاده از نور موجود برای عکاسی منظره و معماری.
  7. برای انجام پرتره از خود با تایمر دوربین.
  8. برای عکاسی از کلوزآپ/ماکرو شدید (گل، حشرات و غیره).
  9. برای نگه داشتن اجسام مختلف مانند فلاش، بازتابنده و غیره.
  10. برای عکاسی در زوایای دشوار یا غیرممکن (دستی).
  11. برای فیلمبرداری بدون لرزش یا انجام پانل های صاف و شیب در ویدیو.

چرا به سه پایه نیاز دارید؟

راهنمای خرید سه پایه دوربین

دوربین و سه پایه یک جفت قدیمی هستند که هنوز هم در جهانی که تثبیت کننده تصویر و ترفند های فتوشاپ تحت سلطه است ، ارتباط و عملکرد بی نظیری را حفظ می کند.

اگر در مورد عکاسی طولانی مدت جدی هستید، احتمالاً می خواهید به خرید سه پایه فکر کنید. گرفتن یکی به شما این امکان را می دهد که وقتی نیاز به استفاده از سرعت شاتر طولانی تری دارید، مانند عکس گرفتن در شب، عکس های بهتری بگیرید. 

اما هنگام انتخاب سه پایه، باید به خاطر داشته باشید که این محصولات به یک اندازه ساخته نمی شوند. برخی از آن‌ها سال‌ها استفاده منظم را تحمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بیش از چند گردش دوام نمی‌آورند.

قبل از شروع هر اقدامی برای خرید سه پایه، دلیل نوع سه پایه مورد نیاز خود را مشخص کنید – زیرا سه پایه های مختلف برای اهداف مختلفی ساخته می شوند و شما نباید فقط یک محصول را خریداری کنید.

1. جنس سه پایه

هنگام انتخاب سه پایه، جنس یکی از اولین فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید. اکثر موارد پلاستیک یا فیبر کربن یا آلومینیوم هستند.

سه پایه های آلومینیومی سنگین تر از همتایان فیبر کربنی خود هستند و اغلب نیازی به صرف هزینه زیادی برای خرید آنها نخواهید داشت. اما هزینه اضافی یک سه پایه فیبر کربن در چندین مورد ارزش آن را دارد. همچنین هنگام عکاسی در هوای شدید، مانند زمستان ، استفاده از آن آسان تر است.

مگر اینکه در هوای سرد به اندازه کافی عکاسی می کنید که دوربین آب و هوا را تضمین کند، نباید با سه پایه آلومینیومی مشکلی داشته باشید.

2. قد

هنگام انتخاب سه پایه برای عکاسی، باید در مورد ارتفاع نیز به دقت فکر کنید زیرا همه سه پایه ها برابر نیستند. اگر زمان زیادی را برای عکاسی در ارتفاع  صرف می کنید، باید مطمئن شوید که سه پایه در صورت کشیده شدن می تواند به این ارتفاع برسد.

در برخی موارد، می‌توانید سه‌پایه‌های کوچک‌تری بخرید که برای تثبیت دوربین روی میز به اندازه کافی خوب هستند. اگر تصمیم دارید برخی از مهارت های عکاسی خود را به فیلم سازی منتقل کنید و یوتیوبر شوید، ممکن است یکی از این ها را ترجیح دهید.

3. ثبات

یک سه پایه سنگین همیشه پایدار نیست. بسیاری از سه پایه ها سنگین و بی کیفیت هستند و در شرایط مختلف آب و هوایی از پایداری لازم برخوردار نیستند. یک سه پایه خوب علاوه بر اینکه در برابر باد مقاوم است باید در برابر ضربه های احتمالی نیز مقاوم باشد. همیشه باید مطمئن شوید که دوربین شما روی سه پایه ثابت است و به هیچ سمتی کج نمی شود، در غیر این صورت با خطر ضربه زدن و آسیب رساندن به دستگاه مواجه خواهید شد.

نکات مهم برای خرید سه پایه دوربین عکاسی - آپارات

4. قیمت

هنگامی که شروع به تحقیق در مورد سه پایه های مختلف می کنید، متوجه خواهید شد که قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

در حالی که می‌توانید سه‌پایه‌ها را با قیمت ۱ میلیون و پایین‌تر بخرید، ما این کار را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه فقط به دنبال چیزی برای تثبیت دوربین خود در داخل خانه باشید. شما اغلب چیزی را که برای آن هزینه می کنید، دریافت می کنید، و این سه پایه ها به ندرت دوام زیادی دارند – به خصوص هنگام عکاسی در آب و هوا و مناطق سخت.

از طرف دیگر نیازی به پرداخت ۱۰ میلیون و بالاتر ندارید. به دنبال چیزی در وسط باشید، تا کیفیت را فدا نکنید، اما همچنین چیزی را خریداری نکنید که توانایی خرید آن را ندارید. همچنین ممکن است بخواهید وب‌سایت‌های عکاسی دست دوم را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید برخی از گران‌ترها را با قیمت ارزان‌تر پیدا کنید.

5. قابلیت حمل

اگر قصد دارید در سفرهای طولانی‌تر سه‌پایه خود را ببرید، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که چیز سنگینی را در اطراف بچرخانید. برای روزهای طولانی‌تر و روزهایی که شامل فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی می‌شوند، پس از چند ساعت بار را احساس می‌کنید و آرزو می‌کنید که آن را در خانه رها می‌کردید.

انتخاب سه پایه ای که خیلی سنگین نباشد حیاتی است. اگر چیزی را انتخاب کنید که نمی خواهید حمل کنید، آنقدر که دوست دارید از آن استفاده نخواهید کرد. به طور مشابه، شما چیزی می خواهید که به راحتی در کیف دوربین شما قرار گیرد و نیازی به خرید فضای چمدان اضافی نداشته باشد.

6. نوار مرکزی

برخی از سه پایه ها علاوه بر اینکه می توانند ارتفاع پایه ها را تغییر دهند، یک میله مرکزی دارند که می توانید از آن برای افزایش ارتفاع دوربین خود بدون تغییر سایز پایه ها استفاده کنید. اگرچه استفاده از این میله در لنز واید نتیجه مطلوبی دارد اما باعث می شود لرزش خفیفی در لنز تله ثبت شود. اگر سه پایه انتخابی شما این ویژگی را دارد، حتما به سایز میله توجه کنید تا در هنگام جمع شدن از یک پا بلندتر نباشد.

7. سر سه پایه

جدا از سه پایه ، پایه ها و سرهای سه پایه اجزای جداگانه ای هستند. شما می توانید آنها را به صورت تکی یا بسته خریداری کنید. سرهای مختلف سه پایه اهداف متفاوتی را انجام می دهند.

  1. Pan-Tilt Head – با یک دسته برای حرکت افقی یا دو دسته برای حرکت افقی و عمودی. این رایج‌ترین نوع سر است که معمولاً در سه پایه‌های ارزان‌تر ساخته می‌شود.
  2. Video Fluid Head – این یک نسخه از سر پان-تیلت است اما به طور خاص برای ویدیو ساخته شده است. سرهای سیال مناسب در واقع دارای سیال هستند و به منظور اجرای پاننگ و کج کردن برای ویدیو گران هستند، در حالی که سرهای پان شیب ارزان قیمت در سه پایه های ارزان قیمت برای ویدیو مناسب نیستند.
  3. سر توپی – در مقایسه با سرهای پان شیب، سرهای توپ تنها یک کنترل دارند که باعث شل شدن یا سفت شدن چنگال می شود. آنها بسیار منعطف هستند و در عین حال که دوربین/عدسی را به طور ایمن سفت نگه می دارند، عملکرد بسیار نرمی را امکان پذیر می کنند.
  4. سر چرخ دنده – یک سر چرخ دنده شبیه به یک سر توپ است، با این تفاوت که عملکرد چرخ دنده ای دارد که به شما امکان می دهد محورهای حرکت را جداگانه تنظیم کنید. از آنجایی که حرکت دنده ای است، تنظیماتی که می توانید انجام دهید دقیق تر از یک سر توپ هستند. عملکرد چرخ دنده همچنین حرکت جزئی دوربین را که ممکن است هنگام سفت کردن یک سر توپ سنتی رخ دهد، حذف می کند، که حتی در موارد گران قیمت نیز اتفاق می افتد.
  5. گیمبال هد – یک سر تخصصی برای لنزهای بلند و سنگین 300 میلی‌متری +. در مقایسه با سرهای پان شیب و سر توپ، سرهای گیمبال به خوبی بین دوربین و لنز سنگین تعادل برقرار می کنند و برای عکاسی سریع مناسب هستند. استفاده از آنها در هر جهت بسیار آسان است و هر بار که دوربین/لنز حرکت می کند نیازی به سفت کردن سر ندارند.

8.جداسازی سریع

جداسازی سریع بدین معناست که به جای اتصال مستقیم دوربین به سه پایه آن را به یک صفحه وصل می‌کنیم و صفحه را روی سه پایه قرار می‌دهیم. سپس از طریق اهرم‌هایی این صفحه به سه پایه قفل می‌شود.

تقریبا تمام سری سه پایه ها دارای قابلیت نگه داری دوربین و اتصال به سه پایه هستند اما تفاوت اصلی آنها در مکانیزم نگهداری آنهاست.

9. قفل پایه

اکثر سه پایه ها دارای پایه های تاشو 3-5 قسمتی هستند که با قفل باز و بسته می شوند. این سه پایه ها از دو نوع قفل استفاده می کنند که یکی قفل اهرمی و دیگری قفل پیچی است. مدل اهرمی یا فلیپ بیشتر در سه پایه های آلومینیومی معمولی یافت می شود و برای بازکردن آن باید دسته آن را شل و سپس سفت کنید. اما در مدل های پیچی مورد استفاده در سه پایه های فیبر کربنی باید قفل را بچرخانید تا پایه باز شود.
هیچ یک از این دو مدل مزیت خاصی نسبت به دیگری ندارند، بنابراین انتخاب بین این دو صرفاً یک موضوع ترجیحی شخصی است.

بهترین سه پایه برای عکاسان 

1. Legged Thing Winston 2.0

3 Legged Thing یک تولید کننده مستقر در بریتانیا است که به دلیل ساخت سه پایه های جذاب و فوق العاده محکم در بین عکاسان شهرت شایسته ای دارد. Winston 2.0، یکی از جدیدترین مدل‌ها، بسیار چشمگیر است و می‌تواند تا ارتفاع تقریباً 2 متر گسترش یابد، اما تا 61 سانتی‌متر نیز تا شود.

طراحی هوشمندانه با مهندسی هوشمندانه، Winston 2.0 سریع اجرا می شود و ساختار محکمی دارد که برای مقاومت در برابر خم شدن و لرزش طراحی شده است. بخش‌های پایه و ستون مرکزی آن از فیبر کربن 8 لایه ساخته شده‌اند که آن‌ها را سبک اما جامد می‌کند و قطر پایه آن تا پایین ضخیم است.

3 Legged Thing Winston 2.0 به اندازه کافی کوچک و سبک است که می تواند به عنوان یک سه پایه مسافرتی مفید باشد، در حالی که برای سنگین ترین تنظیمات دوربین حرفه ای نیز به اندازه کافی قوی است.

راهنمای انتخاب و خرید سه پایه دوربین

2. ProMediaGear TR344L Pro-Stix

ProMediaGear TR344L یک سه پایه بسیار گران قیمت و بسیار جذاب است که بر اساس نیازهای یک عکاس اختصاصی منظره ساخته شده است. مطمئناً، برای اکثر عکاسان بیش از حد بودجه و هزینه  است، اما اگر قرار است یک دهه آینده را در خارج از خانه در انواع آب و هوا بگذرانید و نمی خواهید بعدا خود را فحش دهید این سه پایه گزینه مناسبی است.

راهنمای خرید سه پایه با قیمت زیر 1 میلیون تومان

3. Vanguard Veo 3+ 263AB

Vanguard Veo 3+ 263AB یک سه پایه با اندازه کامل با سه قسمت است، بنابراین به این کوچکی جمع نمی شود، اما به سرعت تنظیم می شود و به ارتفاع خوبی می رسد. برای سه پایه آلومینیومی خیلی سنگین به نظر نمی رسد و اگر به دنبال کاهش وزن هستید، نسخه فیبر کربنی (CB) وجود دارد که فقط کمی گرانتر است.

طراحی و ساخت عالی است، ستون زاویه‌دار به خوبی کار می‌کند و تمام کنترل‌ها و تنظیمات آن‌طور که انتظار دارید صاف و دقیق هستند. اگر نیازی به حمل ان ندارید، اما سرعت، راحتی، دوام و کیفیت می‌خواهید، این انتخاب عالی است.

بهترین سه پایه مسافرتی

4. سه پایه فیبر کربنی سری 5 سیستماتیک Gitzo GT5563GS (غول پیکر)

Gitzo GT5563GS برای هر عکاسی یا شاید برای بسیاری از عکاسان مناسب نیست. اما این بهترین و بزرگترین پایه ای است که می توانید در حال حاضر تهیه کنید و اگر به حداکثر ارتفاع نیاز دارید، این خرید شماست.

Gitzo GT5563GS به دلایلی “غول” نامیده می شود. قد آن به ۲۷۸ سانتی متر می رسد و از یک فرد زنده بلندتر است و می تواند ۴۰ کیلوگرم تجهیزات دوربین را حمل کند. این قدرت بیشتر از چیزی است که می توان تصور کرد – دو برابر بیشتر از تصور.

همچنین با ساختار فیبر کربنی و انعطاف‌پذیری باورنکردنی، هوشمندانه طراحی شده است. کمترین ارتفاع کار 10 سانتی متر است! ساختار فیبر کربن آن را برای سه پایه ای با این عملکرد و پیچیدگی سبک تر از حد انتظار نگه می دارد و کیفیت از بالا به پایین است – که در قیمت منعکس می شود.

بزرگترین سه پایه موجود در بازار، برای کسانی که بیش از هر چیز به ارتفاع نیاز دارند

5. Manfrotto 190XPro4

این سه پایه چهار قسمتی Manfrotto 190XPro4 یک سه پایه تمام اندازه با سر توپ XPro است. هر آنچه شما نیاز دارید را دارد و برای اکثر عکاسان مناسب است.

Manfrotto 190XPro4 با رسیدن به ارتفاع کامل عملیاتی 175 سانتی‌متری و در عین حال کاهش تا ارتفاع متوسط ​​57 سانتی‌متری، برای همه موقعیت‌ها عالی است. این یک به‌روزرسانی نسبتاً جدید از یک مدل محبوب Manfrotto است و دارای قابلیت چرخش 90 درجه است که به این معنی است که می‌توان آن را در عرض چند ثانیه به حالت بوم افقی تغییر داد. بخش های پا همچنین از طراحی جدید اهرم قفلی استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد از هر طرف آزاد شوند.

Manfrotto 190XPro4 مانند یک سنگ محکم است، حتی زمانی که در حداکثر ارتفاع خود قرار دارد، سه پایه عکاس کهن الگو است. تصور اینکه چه نوع عکاسی برای او مناسب نباشد بسیار دشوار است. سر توپ XPro آن نیز پیشرفته است و دارای دمپر اصطحکاک قابل تنظیم است. سه پایه های ارزان تری در این لیست وجود دارد، اما اگر Manfrotto 190XPro4 در حد بودجه شما است، می توانیم بدون تردید آن را توصیه کنیم.

راهنمای خرید سه پایه

با استفاده از تمام اطلاعاتی که تا به حال به آن پرداخته ایم ، خرید سه پایه سفارشی خود در صورت نیاز، تا حدودی آسان تر خواهد بود.

در حالی که مارک های زیادی برای انتخاب وجود دارد و طرح ها و عملکردهای متعددی برای بازبینی وجود دارد ، همیشه به یاد داشته باشید که تنظیم سه پایه شما قبل از هر چیز به گونه ای طراحی شده است که از وسایل شما به طور ایمن پشتیبانی کند و همیشه باید به ظرفیت بار توصیه شده هر سه پایه توجه شود.

در انتهای مقاله ” راهنمای خرید سه پایه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “راهنمای خرید سه پایه

  1. Pingback: میکروفون برای دوربین DSLR - نمایندگی رسمی کانن در تهران | نمایندگی دوربین کانن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان