نمایندگی کانن - عکاسی از پرندگان

عکاسی از پرندگان

عکاسی از پرندگان

اموزش عکاسی از پرندگان

عکاسی از پرندگان یکی از جالب ترین اشکال عکاسی است که بسیاری از افراد دوست دارند حداقل یک بار آن را امتحان کنند. جالب است بدانید که این سبک از عکاسی در ایالات متحده بسیار محبوب است و در سال 2011 آمار نشان داد که بیش از 47 میلیون آمریکایی به عکاسی از پرندگان علاقه مند هستند!

رنگ و بافت پرهای پرندگان آنها را به سوژه های جذابی برای عکاسی تبدیل می کند که طبیعت زودگذر و دست نیافتنی آنها را هیجان انگیزتر می کند. عکاسی از پرندگان، به ویژه پرندگان وحشی، می توانند بسیار دشوار باشند. مقالات زیادی در این مورد به صورت آنلاین وجود دارد، اما به نظر ما اکثر آنها فاقد جزئیات و اطلاعات کافی برای یک عکاس مبتدی هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله جامع در مورد عکاسی از پرندگان را با تمام نکاتی که باید بدانید بنویسیم. با صبر و تمرین فراوان و به کمک این نکات، به زودی در راه ساختن عکس های خاطره انگیز از دوستان پردار ما خواهید بود.

تجهیزات عکاسی از پرندگان

متاسفانه تجهیزات دوربین یکی از مهم ترین بخش های عکاسی از پرندگان است. مگر اینکه قصد عکاسی از غازها و اردک هایی را دارید که از انسان نمی ترسند، باید آماده سرمایه گذاری روی یک دوربین بادوام و یک یا چند لنز تله باشید.
بنابراین سوال اینجاست که بهترین دوربین برای حرکت های سریع  در عکاسی از پرندگان چیست؟

توصیه می کنیم دوربینی بخرید که بتواند سرعت شاتر 1/2000 ثانیه، 6 تا 9 فریم در ثانیه و حداکثر سرعت شاتر را برای عکاسی معمولی پشتیبانی کند. همچنین باید یک سیستم فوکوس خودکار خوب داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اکثر دوربین های مدرن می توانند از سرعت شاتر 1/2000 ثانیه یا بیشتر پشتیبانی کنند. برای سرعت شاتر سریع و سیستم فوکوس خودکار با کیفیت، از دوربین  حرفه ای مانند Canon 7D Mark II استفاده کنید.

اما اگر دوربین DSLR دارید، هنوز هم می‌توانید از پرندگان عکس بگیرید، اما ممکن است برخی عکس‌های واقعاً خوب را از دست بدهید زیرا دوربین شما به اندازه کافی سریع نیست. نکته بسیار مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که سرعت فوکوس لنز و دوربین مهمتر از تعداد فریم هایی است که دوربین می تواند در یک ثانیه ثبت کند.

برای گرفتن بهترین عکس از پرندگان، مهمترین چیزی که نیاز دارید لنز با فاصله کانونی بسیار زیاد است. دقیقا تا کی؟ به طور کلی، هر چه طولانی تر باشد، برای حداکثر بزرگنمایی بهتر است. اما به خاطر داشته باشید که لنزها به طور قابل توجهی سنگین می شوند. اگر در حال پیاده روی از یک کوه هستید، ممکن است حمل یک لنز تله فوتو شدید که می تواند بیش از ده پوند وزن داشته باشد، عملی نباشد.

اموزش عکاسی از پرندگان

یک لنز زوم 70-300 میلی متری یکی از موارد مورد علاقه عکاسان است زیرا بسیار همه کاره است و برخی از آنها نسبتاً سبک وزن هستند. اما با یک لنز با فاصله کانونی ثابت تصویر واضح تری دریافت خواهید کرد. ما توصیه می کنیم یک لنز پرایم 300 یا 400 میلی متری را امتحان کنید.

وزن اضافی یک لنز بلند احتمال تار شدن لرزش دست را افزایش می دهد، که سپس با فاصله بین شما و سوژه شما بزرگتر می شود. اگر با یک لنز سنگین کار می کنید، یک سه پایه یا مونوپاد برای تحمل وزن لنز مفید خواهد بود.

اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری بیشتری را با استفاده نکردن از سه پایه یا مونوپاد به دست آورید، حتماً از سرعت شاتر بسیار بالا برای جبران تاری لرزش دست استفاده کنید.

عکاسی پرنده یک قانون کلی دارد و آن این است: شما باید سعی کنید جزئیات بیشتری از پرنده را با وضوح بیشتری در عکس خود حفظ کنید. در این صورت به یک سه پایه نیز نیاز خواهید داشت. خودتان می دانید که در شرایط کم نور، عکاسی با سرعت شاتر پایین با کمک یک سه پایه محکم می تواند جزئیات بیشتری را در تصویر حفظ کند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم دوربین برای عکاسی از پرندگان، نوع سنسور آن است. این دوربین دو نوع سنسور دارد. سنسور برش اندازه کوچکی دارد و سنسور فول فریم در جلوی دوربین قرار می گیرد. هر دو سنسور در هنگام عکس گرفتن از پرندگان مزایا و معایبی دارند.

سوپر فریم ها عملکرد قابل قبولی را در شرایط نوری پر سر و صدا و سخت ارائه می دهند. از سوی دیگر، یک سنسور تریم شده با لنز تله فوتو میدان دید بهتری را برای عکاسی فراهم می کند. با این حال، ایزوهای بالاتر باید نویز بیشتری را تحمل کنند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از پرندگان

حفظ سرعت شاتر بالا به ویژه هنگام پرواز پرندگان کوچک و سریع بسیار مهم است. از آنجایی که نمی‌توانید تاری را در حین ویرایش تصحیح کنید، در برخی موارد عکاس سرعت شاتر را کمی کاهش می‌دهد تا بال پرندگان محو شوند و به بیننده حس حرکت بدهد. اما در موارد دیگر باید حرکت را متوقف کنید.
برای رسیدن به این هدف، معمولاً باید سرعت شاتر را بین 1/1000 و 1/1600 ثانیه تنظیم کنید. اکثر دوربین های دیجیتال امروزه دارای اولویت شاتر دستی هستند. حالت های اولویت دیافراگم و برنامه وجود دارد. اولویت دیافراگم یکی از حالت هایی است که برای اکثر اشکال عکاسی از جمله عکاسی از پرندگان استفاده می شود.

این روزها اکثر دوربین ها از ISO خودکار نیز پشتیبانی می کنند و ISO را بر اساس شرایط نوری تغییر می دهند. در این مورد، می‌توانید حداقل سرعت شاتر را برای گرفتن عکس از پرندگان تنظیم کنید و حداکثر مقدار ISO را برای اطمینان از عدم از دست دادن جزئیات تنظیم کنید.

استفاده از دیافراگم باز مانند f/2.8 یا f/4 به شما عمق میدان کم می‌دهد که به جدا کردن پرنده از پس‌زمینه‌اش و معطوف کردن توجه به شکل و رنگ آن کمک می‌کند.

عکاسی از پرندگان

هنگامی که می خواهید بر سرعت شاتر و دیافراگم کنترل کامل داشته باشید، از حالت دستی استفاده کنید و ISO را روی خودکار تنظیم کنید. به این ترتیب، دوربین تصمیم خواهد گرفت که کدام ISO برای متعادل کردن نوردهی بهترین است.

اگر آسمانی رنگارنگ دارید، یکی از گزینه‌هایی که باید امتحان کنید این است که برای آسمان در معرض دید قرار دهید و اجازه دهید پرنده یا پرندگان به شکل شبح درآیند.

فوکوس

نحوه فوکوس شما بر روی سوژه های خود به رویکردی که در پیش گرفته اید و همچنین تجهیزاتی که دارید بستگی دارد. برخی از لنزها و برخی از بدنه‌های دوربین، سریع‌تر و با دقت بسیار بیشتری نسبت به سایرین فوکوس می‌کنند، بنابراین برای درک سرعت حرکت موتور فوکوس خودکار، به آزمایش‌هایی نیاز است.

پرندگان سوژه‌های متحرک هستند، بنابراین اگر از فوکوس خودکار استفاده می‌کنید، آن را به حالت « فوکوس پیوسته » (که معمولاً AF-C یا AI Servo نامیده می‌شود) تغییر دهید که حرکت را ردیابی می‌کند. با این حال، ممکن است متوجه شوید که با یادگیری فوکوس دستی، نتایج بهتری به دست می آورید.

 

باید یک سوئیچ AF/MF روی دوربین و/یا لنز شما وجود داشته باشد. اگر آن را به MF (فوکوس دستی) تغییر دهید، می توانید حلقه فوکوس را روی لنز خود بچرخانید تا آن را با دست تنظیم کنید. زمانی که سوژه شما ثابت است، این کار نسبتاً آسان است، اما برای اینکه بتوانید این کار را به سرعت انجام دهید و روی یک سوژه متحرک قفل کنید، تمرین زیادی لازم است.

یکی از روش‌ها این است که یک سوف (مانند تغذیه پرنده)، با دوربین خود روی سه‌پایه تنظیم کنید، و عکس خود را در جایی که پرنده قرار خواهد گرفت، از قبل کادربندی و فوکوس کنید. وقتی فرود آمد، فقط باید شاتر را بزنید. هیچ تاخیری برای تمرکز وجود نخواهد داشت، بنابراین می‌توانید دقیقاً لحظه‌ای را که منتظرش بوده‌اید به دست آورید.

نکات عکاسی از پرندگان

در انتهای مقاله “ عکاسی از پرندگان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان