نمایندگی کانن - چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم؟

برای اکثر عکاسان آماتور، استفاده از دوربین های DSLR می تواند ترسناک باشد. آنها بزرگ هستند، نمادها، دستگیره ها و تنظیمات زیادی دارند و برای تسلط بر آن به سال ها تجربه نیاز دارند. اما درک اینکه چگونه آنها کار می کنند، و چگونه آنها را دستکاری کنید تا آنچه را که می خواهید انجام دهید، یک مهارت ضروری برای گرفتن یک عکس خوب است.

در حالی که اکثر دکمه‌ها و تنظیمات دوربین‌های DSLR را می‌توان در بیشتر مواقع نادیده گرفت، شما باید بر عناصر نوردهی تسلط داشته باشید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید با آزمایش تنظیمات دوربین خود، استفاده از فلاش به روش های غیر متعارف و تغییر منظری که برای عکاسی استفاده می کنید، ترکیب بندی های منحصر به فردی ایجاد کنید.

اگر تازه کار هستید و نمی‌دانید چگونه باید از دوربین خود استفاده کنید، مطلب آموزش چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم برای شما نوشته شده است.

دوربین DSLR چیست؟

DSLR (دوربین بازتابی تک لنزی دیجیتال) دوربینی با سیستم آینه داخلی و منشور است. از این سیستم برای هدایت نور از لنز به منظره یاب استفاده می شود تا بتوانید تصویر مورد نظر را مشاهده کنید.

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم؟

چگونه دوربین را در دست بگیریم؟

اولین چیزی که هنگام یادگیری چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم باید بدانید این است که چگونه دوربین DSLR را به درستی در دست بگیرید. بسیار مهم است که حرکت کمتری در حین ضبط وجود داشته باشد.  اکثر دوربین های DSLR سنگین هستند و باید آنها را با دو دست نگه دارید. این باعث کاهش لرزش دوربین می شود.

اگر راست دست هستید، دوربین را با دست راست خود بگیرید و یک انگشت خود را روی دکمه شاتر قرار دهید. عکاسان معمولا از انگشت اشاره خود برای دکمه شاتر استفاده می کنند. با دست دیگرتان می توانید لنز را نگه دارید و زوم و فوکوس آن را تنظیم کنید. نزدیک نگه داشتن دوربین به بدنه ایده آل است. این به تثبیت ارتعاش تا حد امکان کمک می کند. اگر نمی توانید بدون لرزش عکس بگیرید، توصیه می کنیم یک سه پایه DSLR بخرید و دوربین را روی آن قرار دهید تا در هنگام عکاسی ثابت بماند.

تغییر تنظیمات

با سرعت شاتر کم تصاویر واضح ایجاد کنید . سرعت شاتر به مدت زمانی که لنز شما واقعا باز است اشاره دارد. سرعت شاتر کمتر باعث ایجاد تصویر واضح تر از نظر وضوح بصری می شود، اما سرعت شاتر بالاتر منجر به جزئیات پیچیده تر و اشباع رنگ می شود. نکته مهم، سرعت شاتر شما به میزان نوری که به آن دسترسی دارید بستگی دارد: هر چه تیره تر باشد، سرعت شاتر شما باید بالاتر باشد.

اگر سوژه شما در حال حرکت باشد، اگر سرعت شاتر شما خیلی طولانی باشد، تار خواهند شد.

از ISO کمتری استفاده کنید تا نویز از عکس‌هایتان دور نشود. ISO حساسیت دوربین شما به نور است. ایزوی کمتر منجر به یک تصویر صاف تر می شود، اما به نور زیاد و سرعت شاتر کمتر نیاز دارد. ایزوی بالاتر منجر به تصویری دانه‌دارتر می‌شود و برای رسیدن به نوردهی به نور بسیار کمی نیاز دارد.

تقریباً همیشه می خواهید ISO خود را تا حد امکان پایین تنظیم کنید، اما در شرایط نور کم این به سادگی امکان پذیر نیست.
برای داشتن یک تصویر طبیعی، سعی کنید ISO خود را بین 50-200 نگه دارید.

دیافراگم کمتری را برای ایجاد عمق میدان پویا تنظیم کنید. دیافراگم، همچنین به عنوان f-stop شناخته می شود، به اندازه لنز اشاره دارد که نور اجازه ورود به آن را دارد. باز شدن بزرگتر به معنای عمق میدان بیشتر است، بنابراین f-stop تعیین می کند که عناصر در پس زمینه چقدر تار خواهند بود. به اندازه کافی عجیب، هرچه تنظیم f-stop کمتر باشد، لنز بزرگتر می شود. به عبارت دیگر، f/1 یک پس‌زمینه بسیار تار خواهد بود، در حالی که f/22 همه چیز را در کادر شما واضح و دقیق می‌کند.

دیافراگم گاهی اوقات به عنوان “f-stop” نامیده می شود زیرا عدد مرتبط با دیافراگم نقطه توقف کانونی است.
یک f-stop بالاتر به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارد، در حالی که یک f-stop پایین تر به سرعت شاتر کمتری نیاز دارد. به همین دلیل، فقط در صورتی قادر خواهید بود که f-stop خود را بالا ببرید که نور زیادی خارج شود.

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم؟

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

در صورت شک، دوربین خود را روی f/4 تنظیم کنید. این معمولاً بازترین تنظیم دیافراگم در نور طبیعی است که همچنان سوژه شما را از پس‌زمینه جدا می‌کند تا برجسته شود.

ISO، سرعت شاتر و دیافراگم را برای کنترل نوردهی تنظیم کنید. نوردهی به نحوه عملکرد دیافراگم، سرعت شاتر و ISO برای تغییر نحوه تعامل نور با سوژه عکاسی اشاره دارد. اگر عکس شما خیلی تاریک است، می توانید ISO را بالا ببرید، دیافراگم را کم کنید یا سرعت شاتر را کم کنید. اگر عکس شما خیلی روشن است، می توانید ISO را کم کنید، دیافراگم را بالا ببرید یا سرعت شاتر را افزایش دهید.

همه چیز به آنچه می خواهید در تصویر خود اولویت بندی کنید بستگی دارد: وضوح، وضوح یا عمق میدان.

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم
چیزی به نام نوردهی خوب یا بد وجود ندارد. ترفند این است که بفهمید چه زمانی و چگونه نوع خاصی از نوردهی را می خواهید و بر اساس آن ISO، دیافراگم و سرعت شاتر خود را تنظیم کنید.

راهنمای دوربین خود را بخوانید تا تنظیمات خاص آن را بدانید. صرف 1 تا 2 ساعت با دفترچه راهنما به شما کمک می کند تا دوربین خاص خود را به طور کامل تر درک کنید. هر چه زودتر بتوانید نحوه تغییر اجزای کلیدی یک نوردهی را درک کنید، زودتر می‌توانید ظاهر عکس‌های خود را کنترل کنید.

آموزش روش های مختلف عکاسی

بین خودکار و دستی، اغلب حالت های دیگری وجود دارد که می توانید بسته به موضوع عکس خود از آنها استفاده کنید. در ادامه پست با چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم شما را با این مدل ها آشنا می کنیم.

حالت P: این حالت برنامه‌ریزی خودکار (Program Automatic) نام دارد. این در واقع نوع دیگری از حالت خودکار است، با این تفاوت که شما روی برخی تنظیمات مانند نوردهی، ISO و تعادل رنگ سفید کنترل دارید.

چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

حالت A یا Av: این حالت اولویت دیافراگم (Aperture Priority) نام دارد.این حالت نیمه اتوماتیک و نیمه دستی است. اولویت دیافراگم به این معنی است که می توانید دیافراگم را تنظیم کنید (که برای کنترل عمق میدان مفید است) و دوربین به طور هوشمند در مورد نوردهی قضاوت می کند و نوردهی و سرعت شاتر صحیح را تنظیم می کند. در این حالت می توانید ISO، نوردهی و تعادل رنگ سفید را کنترل کنید.

حالت S ، T یا Tv: این حالت اولویت شاتر (Shutter Priority) نام دارد. سرعت شاتر مشابه حالت اولویت دیافراگم است. به جز اینکه می توانید سرعت شاتر را تنظیم کنید و دوربین با اندازه گیری نور در صحنه دیافراگم را تنظیم می کند. می توانید از این حالت برای گرفتن پرندگان متحرک یا نمایش حرکت در عکس های با نوردهی طولانی استفاده کنید.

حالت M:‌ در نهایت، یک حالت دستی وجود دارد که به شما امکان کنترل کامل روی دوربین را می دهد. از سرعت و تراکم شاتر گرفته تا نوردهی، ISO و تعادل رنگ سفید، می‌توانید همه این تنظیمات را به دلخواه تنظیم کنید.

در انتهای مقاله “ چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: راهنمای خرید فلاش دوربین ، لوازم جانبی های کاربردی دوربین کانن

2 thoughts on “چگونه با دوربین کانن عکس بگیریم

  1. آواتار مینا خوشاوند
    مینا خوشاوند says:

    سلام میخواستم بپرسم چه دوربینی کار کردن باهاش هم آسون باشه و هم بشه لنزش رو تغییر داد برای عکاسی از بچم می‌خوام
    ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان