نمایندگی کانن - راهنمای نصب آداپتور لنز

راهنمای نصب آداپتور لنز

راهنمای نصب آداپتور لنز

راهنمای نصب آداپتور لنز

مانت لنز چه کار می کند؟

پایه لنز یک رابط استاندارد یا اختصاصی است که توسط تولیدکنندگان دوربین و لنز برای اطمینان از وسیله ای مطمئن و دقیق برای اتصال لنز به بدنه دوربین استفاده می شود.

امروزه هر سیستم دوربین از سوار منحصر به فرد خود استفاده می کند که سازگاری بین لنز ها و دوربین های سایر تولید کنندگان را محدود می کند و همچنین ارتباط الکترونیکی بین لنز و دوربین را برای دستیابی به فوکوس و نور دهی دقیق امکان پذیر می کند.

اکثر پایه های لنز در استفاده فعلی به سبک سرنیزه هستند که در آن یک لنز با ثبت لنز در جهت مناسب به بدنه دوربین متصل می شود ، سپس با چرخاندن کمی در حدود 45-90 درجه ، لنز را در جای خود قفل می کند. قبل از چوب سرنیزه ، چند روش نصب دیگر معمولاً مورد استفاده قرار می گرفت ، به عنوان مثال ، پایه های قفل نخ و بند.

پایه های موضوعی ، یا پایه های پیچ ، خود ارجاعی هستند و عملکرد قرار دادن لنز خود را روی بدنه دوربین توضیح می دهند ، دقیقاً به همان شیوه ای که مهره را روی پیچ و مهره می زنید. پایه های قفل بیشتر با پایه های سرنیزه مرتبط هستند. با این حال ، آنها از یک حلقه چرخشی خودکار روی لنز استفاده می کنند تا با اصطکاک لنز را روی بدنه دوربین محکم کنند.

پایه های بایونت به دلیل سهولت و سرعت نصب و برداشتن لنز ها از بدنه دوربین ، قابلیت اتصال مخاطبین الکترونیکی با استفاده از این روش ضمیمه و دقت تکرارپذیری که از طراحی ساده تری برخوردار است ، بیشترین طرفدار را در بین این سه نوع نصب دارند.

راهنمای نصب آداپتور لنز کانن

راهنمای نصب آداپتور لنزپایه های لنز علاوه بر اتصال یک لنز به دوربین و سبک خاصی از طراحی ، دارای تفاوت های متفاوتی از سازنده به تولید کننده است. اندازه متمایز کننده اصلی بین پایه های مختلف است و اندازه گیری کمی پیچیده تر از چیزی است که تصور می کنید.

تعداد زبانه ها در یک سرنیزه خاص می تواند از تولید کننده ای به سازه دیگر متفاوت باشد (اگرچه بیشتر از سه زبانه استفاده می کنند) ، جهت چرخاندن لنز برای اتصال به بدنه دوربین در مارک های مختلف متفاوت است و ترکیب مخاطبین الکترونیکی نیز متفاوت خواهد بود.

فاصله کانونی فلنج هر سیستم دوربین در طرح های بعدی لنز لحاظ می شود و طول ثابتی است که هر سازنده برای اطمینان از تمرکز دقیق از حداقل فاصله فوکوس یک لنز خاص تا بی نهایت استفاده می کند. با استفاده از لنز با FFD خاص بر روی سیستم دوربین با فاصله فلنج کوتاه تر ، نمی توانید به فوکوس بی نهایت دست یابید.

این تمایز عنصر کلیدی است که در آن می توان از لنز ها در سیستم های دوربین غیر از لنز اصلی که لنز برای آن طراحی شده است ، از طریق آداپتور لنز استفاده کرد.

آداپتور های لنز

با ظهور سیستم های دوربین بدون آینه تا حدودی اخیر ، علاقه مجددی به توانایی استفاده از طیف گسترده ای از لنزهای شخص ثالث نیز ایجاد شده است. با توجه به طراحی خود ارجاعی این دوربین ها ، عدم وجود آینه در طراحی بدنه دوربین ، علاوه بر طراحی کلی جمع و جورتر ، FFD کوتاه تری را ارائه می دهد.

با داشتن این فاصله ثبت کوتاه تر ، از نظر تئوری می توانید هر لنزی با FFD طولانی تر را با استفاده از آداپتور لنز بر روی دوربین با FFD کوتاهتر نصب کنید .

پیشنهاد خرید
کانن مدل RF 1200mm F.8 L IS USM11

لنز کانن مدل RF 1200mm F/8 L IS USM

1,000,000,000 تومانمشاهده محصول

راهنمای نصب آداپتور لنز تله فوتو

راهنمای نصب آداپتور لنزآداپتور لنز به طور موثری تفاوت فاصله فلنج کانونی بین دوربین و لنز را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، یک لنز نیکون F به آداپتور Sony Eاین تفاوت بین 28.5 میلی متر را ایجاد می کند تا 46.5 میلی متر فاصله فلنج کانونی مناسب را برای یک لنز نیکون F-mount برای دستیابی به فوکوس بی نهایت فراهم کند.

در حالی که این وضعیت ایده آل است ، برای نصب لنزهایی با FFD بلندتر بر روی دوربین هایی با FFD کوتاه تر ، آداپتور هایی وجود دارند که به شما امکان می دهد لنز هایی را با اندازه گیری FFD کوتاه تر به صورت فیزیکی به بدنه دوربین با FFD طولانی تر وصل کنید.

نکته احتمالی در مورد این آداپتور ها این است که بدون گنجاندن عنصر اصلاحی در خود آداپتور نمی توانید به تمرکز بی نهایت برسید و بعید است کیفیت این عنصر اصلاحی با کیفیت لنز نصب شده مطابقت داشته باشد. با این حال ، بدون وجود لنزهای اصلاحی ، این ترکیب توانایی کار در فواصل فوکوس کمتر از بی نهایت را خواهد داشت ، زیرا آداپتور لنز در حال حاضر به عنوان یک لوله فرمت عمل می کند.

راهنمای نصب آداپتور لنز زوم

راهنمای نصب آداپتور لنز

در انتهای مقاله ” راهنمای نصب آداپتور لنز ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “راهنمای نصب آداپتور لنز

  1. Pingback: فاصله کانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان