نمایندگی کانن - روانشناسی عکاسی پرتره

روانشناسی عکاسی پرتره

روانشناسی عکاسی پرتره

بررسی روانشناسی عکاسی پرتره

روانشناسی عکاسی پرتره یک رشته واقعاً جذاب است. در ظاهر به نظر می رسد یک کار همیشه تکراری است: شخصی جلوی دوربین می ایستد ، عکاس یک عکس خوب می گیرد ، انتخاب میکند ، ویرایش میکند و ارائه می دهد.

اما حقیقت این است که عکاسی پرتره احتمالاً یکی از پیچیده ترین رشته های عکاسی است و این به این دلیل است که تقریبا هیچ ارتباطی با مهارت های عکاسی (فنی) ندارد. همه چیز در مورد مهارت های افراد است. در واقع مهارت های خاص افراد  …

یک عکاس پرتره خوب باید:

  • ایجاد ارتباط با مشتری در مدت زمان بسیار کوتاه
  • درک خوبی از طبیعت انسان
  • قادر به راهنمایی مشتری خود و مراقب تغییرات در رفتار خود باشید
  • به مشتری کمک کنید تا آرامش داشته باشد و احساس آرامش کند
  • آرام و با اعتماد به نفس باشید. همچنین آرامش بخش و اعتماد به نفس داشته باشید
  • سعی کنید شوخ طبع  باشید
  • در مورد شخص مقابل دوربین واقعاً کنجکاو و خوب فکر کنید
  • فهمیده ، درنگ و محترم باشید
  • تفاوت های ظریف در حالت و بیان را بطور فعال درک کنید
  • باید در نورپردازی ، ترکیب بندی و “موارد فنی” خوب عمل کنید

بررسی روانشناسی عکاسی پرتره

 

روانشناسی عکاسی پرتره

درک طبیعت انسان

در زبان آلمانی کلمه فوق العاده ای به نام “Menschenkenntnis” است. از نظر لغوی به معنای آگاهی از نوع بشر است ، اما بیشتر به معنای همدلی ، درک هنجارهای اجتماعی ، وضعیت و رفتار گروهی ، واکنش ها و احساسات است و در نهایت ، گوش دادن است. همه این مهارت ها در عکاسی پرتره ضروری هستند!

آن شخص کیست ، که تازه وارد استودیوی شما شد. نه تنها ، چگونه خود را نشان می دهند ، بلکه شخص پشت نقاب کیست. زیرا هر چقدر هم که سعی کنند از آن اجتناب کنند ، آن فرد پشت ماسک نیز برای عکاسی حاضر می شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از اینکه افراد را جلوی دوربین بگذارید ، صحبت کنید و حداقل سعی کنید تا جایی که می توانید از کل افراد مطلع شوید.

به عنوان یک عکاس پرتره ، این مهم است که خود انسان باشید. منظور من از آن این است. فکر نکنید که باید کامل باشید! به اشتباهات یا اشتباهات خود بخندید.

من قبلاً فکر می کردم که شرم آورترین اتفاقی که ممکن است برای من بیفتد این است که اگر با درپوش لنز عکاسی را شروع کنم. اما اکنون دیگر نگران این موضوع نیستم زیرا دقیقاً چیزهای کوچکی مانند دیدن خنده عکاس در مورد خود است که می تواند تنش را در مشتری کاهش دهد.

جنبه های بسیار و ظریفی از “خواندن یک شخص” و تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه خواندن شما باید بر تصویر تأثیر بگذارد ، وجود دارد. با احترام و تدبیر رفتار کنید!

تاثیر روانشناسی عکاسی پرتره

روانشناسی عکاسی پرتره

اگر سختی در چهره مشتریان شما وجود دارد ، با دقت سعی کنید آن را دریابید ، این سختی چیزی است که آنها به عنوان ویژگی تعیین کننده آنها می دانند یا فقط یک مکانیسم دفاعی است که قسمت نرم تر آنها را پوشش می دهد (که آنها دوست دارند نشان دهند). باز هم ، همیشه محترم و با تدبیر باشید!

همدلی و همدردی

“من دوست ندارم عکسم گرفته شود.” این یک عبارت بسیار رایج در ابتدای جلسه عکاسی پرتره است. یا حتی بیشتر اوقات: “من فتوژنیک نیستم.” یا گاهی به طور خاص تر “من این چیز عجیب را با چشم چپ / خال روی گونه / عدم تقارن و غیره دارم”.

این پیام ها برای دلسرد کردن شما یا عصبی کردن شما یا حتی خرابکاری شما بیان نمی شوند. به یاد داشته باشید ، آنها واقعاً دوست دارند عکس خوبی از خود نیز داشته باشند. بنابراین این پیام ها چیزی نیست جز یک فریاد کوچک برای کمک به من کمک کن تا بر مشکلم غلبه کنم.هرچند ممکن است خجالتی بودن یا تصویری منفی از خود یا تجربیات بد گذشته با گرفتن تصویر باشد.

روانشناسی عکاسی پرتره

این لحظه مهمی است تا به مشتری خود کمک کنید تا احساس آرامش بیشتری کند. به آنها اطمینان دهید که بسیاری از مردم چنین احساسی را جلوی دوربین دارند.

 

در حال حاضر ، من فکر نمی کنم “استراتژی” خوبی برای متقاعد کردن آنها در این زمان برعکس باشد ، زیرا این فقط جعلی به نظر می رسد. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که موارد خاصی را که واقعاً در مورد آنها در طول فیلمبرداری دوست دارید ذکر کنید (نه به طور همزمان). “رفیق ، موهای تو فوق العاده است!” “من طرفدار بزرگ چین و چروک های خنده هستم!” یا “آن پیراهن کاملاً با رنگ موهای شما کار می کند ، انتخاب عالی است!”.

این در مورد معاشقه با افراد جلوی دوربین نیست! منظور هر چیزی است که می گویید ، مهم نیست چند ساله ، چه شکلی ، چه جنسیت شخص مقابل است. سعی کنید از این فرایند لذت ببرید ، به خودتان اجازه دهید که اگر توانستید لحظه ای از اصالت را بچشید ، هیجان زده شوید.

آرامش و اعتماد به نفس

دستیابی به آرامش و اعتماد به نفس دشوار است ، اما مطمئناً می توانید برخی پارامترها را زودتر از موعد تعیین کنید که به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید:

  • برنامه داشته باشید
  • از نظر ذهنی آماده باشید
  • به یاد داشته باشید چه چیزی برای شما خوب عمل می کند
  • برای عکاسی عجله نکنید ، اما چند دقیقه وقت بگذارید تا سوژه را آماده کنید

در انتهای مقاله ” روانشناسی عکاسی پرتره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان