نمایندگی کانن - بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USM

بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USM

بررسی لنز کانن RF 24-105mm

بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USM

واژه کیت لنز گمراه‌کننده است، زیرا Canon RF 24-105mm f/4L IS USM دارای نام L Canon است و عملکردی در سطح حرفه‌ای را نوید می‌دهد. تنها لنز زوم RF دیگر، لنز حجیم و گران قیمت Canon RF 28-70mm f/2L است که یک پیشنهاد بسیار تخصصی تر است.

از سوی دیگر، RF 24-105mm f/4، از بسیاری جهات یک لنز عمومی است. محدوده کانونی آن برای عکاسی منظره، پرتره، عکاسی خبری، عکاسی در سفر و بسیاری ژانرهای دیگر به خوبی کار می کند.

لنز کانن L، Canon RF 24-105mm f/4L IS USM با استاندارد بالا با لوله لنز پلی کربنات و مهر و موم داخلی در برابر گرد و غبار و آب ساخته شده است. طراحی اپتیکال از 18 عنصر در 14 گروه شامل سه عنصر غیرکروی و یک عنصر شیشه ای UD تشکیل شده است.

معرفی و بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USM

بررسی لنز کانن RF 24-105mmاین لنز به موتور سریع و دقیق فوکوس خودکار اولتراسونیک (USM) Canon متکی است و حداقل فاصله فوکوس 0.45 متر (حدود 1.5 فوت) دارد. همچنین دارای یک سیستم تثبیت کننده با حداکثر عملکرد پنج استاپ است، یک ویژگی ارزشمند با توجه به اینکه EOS R و EOS RP دارای لرزشگیر درون بدن نیستند.

همانطور که می بینید، Canon RF 24-105mm f/4L IS USM وعده می دهد که همراهی جذاب برای سیستم EOS R باشد. جالب اینجاست که کانن برای خرید لنز به همراه بدنه دوربین EOS R هیچ تخفیفی ارائه نمی دهد. با این حال، در حال حاضر 200 دلار صرفه جویی عالی در این لنز وجود دارد. با وجود اینکه جدید است!

کیفیت ساخت و مدیریت

لنز Canon RF 24-105mm f/4L IS USM بخشی از سری L کانن است، بنابراین تعجبی ندارد که لنز به خوبی ساخته شده است. این روند اخیر لنزهای Canon L را برای به حداقل رساندن وزن ادامه می دهد، که دقیقا همان چیزی است که Canon در یک زوم بدون آینه همه منظوره به آن نیاز دارد. با این حال، در کنار نیکون Z 24-70 میلی‌متری f/4، به‌طور محسوسی سنگین‌تر و حجیم‌تر است.

لنز RF 24-105mm f/4L IS USM با لنز پلی کربنات و پایه فلزی در استفاده کاملاً اطمینان بخش است. این لنز کانن دارای مهر و موم های داخلی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب است و نگاهی سریع به پشت لنز یک واشر لاستیکی عالی را در اطراف پایه نشان می دهد. هنگام استفاده از آن در یک روز بارانی ملایم و مقداری برف هیچ مشکلی نداشتم.

لنز RF 24-105mm f/4 با قطر 83.5 میلی متر و طول 107.3 میلی متر (در تنظیم 24 میلی متر)، برای لنز زوم فول فریم نسبتا جمع و جور است. در مقایسه با Canon EF 24-105mm f/4L IS USM II، نسخه بدون آینه قطری یکسان دارد، اما 10.7 میلی متر کوتاهتر است. همچنین وزن آن 95 گرم کمتر است، یعنی 700 گرم در مقابل 795 گرم. این لنز تا حد زیادی در تنظیمات 105 میلی متر گسترش می یابد، جایی که طول آن 159 میلی متر است.

بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USMحلقه‌های چرخشی زوم و فوکوس هر دو بسیار صاف هستند، در حالی که مقاومت مناسبی را ارائه می‌دهند تا هیچ چیز شل نشود. حلقه زوم به طور ایده آل در پشت حلقه فوکوس قرار دارد، بنابراین بعید است که هنگام تلاش برای زوم کردن لنز، فوکوس را به طور تصادفی بر هم بزنید. یک سوئیچ قفل به جلوگیری از افزایش ناخواسته ناشی از گرانش زمانی که لنز 24 میلی‌متری است، کمک می‌کند، اگرچه هنگام باز شدن سوئیچ هیچ مشکلی نداشتم.

حلقه اضافی در جلوی لنز یک حلقه کنترل شده و قابل برنامه ریزی است که از طریق منوی دوربین قابل تنظیم است. به شما امکان می دهد به سرعت به تنظیمات مختلف از جمله دیافراگم، ISO و جبران نوردهی دسترسی داشته باشید. حلقه کنترل هنگام چرخاندن کلیک می کند، که برای دانستن اینکه چند 1/3 توقف کرده اید مفید است، اما توجه داشته باشید که هنگام ضبط صدا از طریق دوربین قابل شنیدن است.

بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USMالمنت جلویی دارای یک پوشش فلوئور است که به جلوگیری از چسبیدن کثیفی و اثر انگشت کمک می کند و همچنین تمیز کردن المنت جلو را آسان تر می کند. در جلوی لنز یک فیلتر پلاریزه 77 میلی‌متری غیر چرخشی وجود دارد که توسط یک پایه سرنیزه برای کاپوت لنز Canon EW-83N که همراه با لنز عرضه می‌شود، احاطه شده است. کاپوت از یک پلاستیک نیمه سفت ساخته شده است و در صورت برگشت برای ذخیره سازی فشرده باقی می ماند.

Canon RF 24-105mm f/4L IS USM دارای دو سوئیچ در سمت چپ لوله لنز است. اولی یک سوئیچ ساده AF/MF است، در حالی که دومی یک کلید روشن/خاموش برای سیستم تثبیت تصویر درون لنز است. در سمت راست دکمه سوئیچ قفل زوم است که قبلاً ذکر کردم.

در انتهای مقاله “ بررسی لنز کانن RF 24-105mm f/4L IS USM ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان