نمایندگی کانن - راهکار های بهبود عکس

راهکار های بهبود عکس

راهکار های بهبود عکس

بهترین راهکار های بهبود عکس

در اینجا ایده های ما در مورد آنچه می توانید انجام دهید تا عکس های خود را جذاب تر کنید، وجود دارد. اما، به خاطر داشته باشید که ایجاد ترکیبات کاملاً منحصر به فرد به ایجاد سبک شخصی شما منجر می شود.

پس زیاد تحت تاثیر توصیه های عکاسان دیگر در مورد این موضوع قرار نگیرید. عکاسی بررسی جهان از طریق چشمان شماست، کاملاً ذهنی است، کاملاً در مورد ارتباط با آنچه شما را الهام می بخشد و هیجان زده می کند. فقط ایده هایی را انتخاب کنید که منطقی هستند و به شما انگیزه می دهند.

برای تمرین، یک مفهوم را از پایین انتخاب کنید که به بیرون می پرد. همه این ایده ها را نپذیرید و سعی کنید آنها را به یکباره در عکاسی خود بگنجانید. یکی را انتخاب کنید و واقعاً آن را در آغوش بگیرید. سپس نتایج خواهد آمد.

برای ما بیش از هر چیز، عکاسی درباره نور است و یادگیری تشخیص نور جالب یکی از بهترین مهارت ها برای یادگیری است. نوری که کار جالبی انجام می دهد یا زیبا یا رنگارنگ است. سوژه خوبی خواهد گرفت و آن را به چیزی کاملا شگفت انگیز تبدیل می کند.

آموزش راهکار های بهبود عکس

 

IMG 20220706 121949 914

هنگام عکاسی، نور نقطه شروع ما است. این چیزی است که در ابتدا در نظر می‌گیریم و وقتی تصمیم می‌گیریم از چه چیزی عکس بگیریم، بیشترین تأثیر را روی ما می‌گذارد. به دنبال نور باشید که کارهای عجیب و شگفت انگیزی انجام می دهد.

ایجاد سایه های طولانی، نور پراکنده که روی دیوار شکسته می افتد، بازتاب می کند. به دنبال رنگ نور نیز باشید: نور آبی سرد قبل از طلوع صبح، نور سرد و تقریبا شفاف بعد از ظهر زمستانی، نور نارنجی پررنگ در نزدیکی گرگ و میش و این که چگونه روی سوژه شما تأثیر می گذارد. همیشه فکر کنید: چگونه می توانم از نوری که عکاسی می کنم بهترین بهره را ببرم؟

یادگیری توجه به نور در تمام اشکال و رنگ های آن یک راه عالی برای بهبود ترکیب بندی شما است.

یادگیری راهکار های بهبود عکس

راهکار های بهبود عکس

وقتی سوژه ای را می بینید که می خواهید از آن عکس بگیرید، به نور اطراف آن نگاه کنید. اگر نور جالبی نیست. اگر صاف، خسته کننده است یا حس رنگ را تخلیه می کند. به اتفاقات دیگری که با آب و هوا می افتد نگاهی بیندازید.

شاید بتوانید صبر کنید تا ابرها عبور کنند، بعداً یا زودتر در روز بازگردید، ببینید آیا می‌توانید ترکیب را طوری سازماندهی کنید که نور از منابع دیگر را در خود جای دهد. لازم نیست نور طبیعی باشد. نور مصنوعی و به ویژه بازی نور طبیعی و مصنوعی می تواند ترکیبی الهام بخش باشد.

IMG 20220706 120506 863

سادگی یکی از راهکار های بهبود عکس

انجام سادگی اغلب بسیار سخت است و می تواند چالش برانگیزتر از ترکیب بندی های پیچیده تر باشد. ما متوجه شدیم که ممکن است یک سوء تفاهم در مورد چگونگی دستیابی به سادگی در عکس های شما وجود داشته باشد. مردم اغلب فکر می کنند که عکس گرفتن از یک سوژه است. اما در واقع من به ندرت عکس هایی می گیریم که فقط یک موضوع داشته باشند. معمولاً باید یک موضوع با حداقل یک، اما معمولاً، دو عنصر پشتیبان وجود داشته باشد.

راهکار های بهبود عکس با ۳ روش

  • افزایش کیفیت عکس با فتوشاپ یکی از راهکار های بهبود عکس

اگر با فتوشاپ آشنایی مختصری دارید از این روش استفاده کنید. در برنامه فتوشاپ منوهای متنوعی برای با کیفیت کردن عکس وجود دارد.

برنامه فوتوشاپ سه تنظیمات برای بهبود عکس دارد:

افزایش کیفیت عکس با high pass

این ابزار، روشی ساده برای بالا بردن کیفیت عکس است. برای اعمال high pass مراحل زیر را دنبال کنید:

عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید. روی لایه عکس کلیک کنید و با زدن ctrl+j یک کپی از لایه بگیرید.

مود لایه به طور پیشفرض روی normal است. این مود را به حالت hard light تغییر بدهید.

روی لایه کپی، راست کلیک کنید و convert to smart object را بزنید.

حالا از منوی فیلتر، other و سپس highpass را انتخاب کنید.

در پنجره high pass، هرچقدر radious را بالا ببرید، تصویر واضح‌تر می‌شود. البته این کار را تا جایی انجام دهید که عکس مصنوعی نشود. و در آخر ok را بزنید.

کم کردن نویز عکس با Reduce noise

شروع کار مشابه دستورالعمل بالا است. عکس را باز کنید، از لایه عکس با ctrl+j کپی بگیرید، و لایه کپی را به smart object تبدیل کنید.
حالا در منوی فیلتر، به بخش noise بروید. و reduce noise را انتخاب کنید.
درجه‌ها را جابجا کنید تا به بهترین حالت برسید. strength میزان کلی کاهش نویز را اعمال می‌کند. preserve details مشخص می‌کند که چقدر از جزئیات تصویر اصلی حفظ شوند. reduce color noise نقاط ریز رنگی عکس را کنترل می‌کند. و sharpen details کمک می‌کند تا بعد از کم کردن نویزها، تصویر زیادی مبهم نشود و مقداری جزئیات به عکستان اضافه می‌کند.

واضح کردن عکس با فیلتر unsharp mask

ممکن است مشکل عکس بی‌کیفیت شما، کم بودن جزئیات باشد. با ابزار sharpen در فتوشاپ می‌توانید این مشکل را حل کنید.

مثل دو روش قبلی ابتدا عکس را باز کنید و با crtl+j از لایه کپی بگیرید. با راست کلیک روی لایه کپی آن را به smart object تبدیل کنید.
از منوی فیلتر، sharpen و سپس unsharp mask را انتخاب کنید.
سه ویژگی شارپ را تغییر دهید تا نتیجه دلخواه را بگیرید. amount مقدار کنتراست عکستان را کنترل می‌کند. radius مقدار پیکسل برای اعمال کنتراست را مشخص می‌کند. و threshold اندازه ضخامت لبه‌ها برای کنتراست است.

  • بالا بردن کیفیت عکس با برنامه گوشی یکی از راهکار های بهبود عکس

اگر نمی‌خواهید از فتوشاپ استفاده کنید، یک اپ ساده هم کارتان را راه می‌اندازد. این اپ Remini است. البته بعضی از امکانات این اپ محدودیت دارد. اما می‌توانید با کمی سرچ نسخه آنلاک شده را پیدا کنید.

بهترین برنامه برای بالا بردن کیفیت عکس

اپلیکیشن Remini را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.
بعد از باز کردن برنامه، روی آیکون enhance بزنید. در این بخش عکس دلخواهتان را انتخاب کنید.
حالا remini تغییرات لازم را روی عکستان انجام می‌دهد. کافی است از بخش بالا سمت راست عکس را ذخیره کنید.

  • با کیفیت کردن آنلاین عکس در سایت یکی از راهکار های بهبود عکس

در این روش نیازی به نصب هیچ برنامه‌ای ندارید. کافی است از سایت‌های آنلاین استفاده کنید.

ما برای شما 3 سایت معتبر را برای راهکار های بهبود عکس انتخاب کرده ایم:

سایت Lets enhance

این سایت یک منبع عالی برای افزایش کیفیت عکس است. برای شروع به آدرس letsenhance.io مراجعه کنید. در همان ابتدا گزینه click here را می‌بینید. کلیک کنید و عکستان را آپلود کنید. به همین سادگی! هم چنین برای استفاده از این سایت باید در آن عضو شوید.

بالا بردن کیفیت عکس در گوگل

سایت photo enlarger

کار با این سایت آنلاین کاملا ساده است. آدرس www.photoenlarger.com را در نوار مرورگر وارد کنید. در کادر یک دکمه browse می‌بینید. از این بخش می‌توانید عکستان را آپلود کنید. راه دوم این است که عکستان را روی کادر drag & drop کنید. در آخر سایت ۴ مقیاس متنوع را به شما پیشنهاد می‌دهد. بهترین عکس را می‌توانید دانلود و ذخیره کنید.

افزایش کیفیت عکس

سایت enhance photo

اگر عکستان تار افتاده این سایت به کمکتان می‌آید. در ابتدا آدرس enhance.pho.to را وارد کنید. از سه روش حافظه سیستم، آدرس عکس و فیسبوک می‌توانید عکستان را باز کنید. منتظر تغییرات بمانید و در آخر نتیجه را ذخیره کنید.

بالا بردن کیفیت عکس

 

در انتهای مقاله “ راهکار های بهبود عکس ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات عکاسی مستند ، عکاسی از چشم

2 thoughts on “راهکار های بهبود عکس

  1. Pingback: مهم ترین ویژگی های یک عکس خوب - نمایندگی رسمی کانن در ایران

  2. Pingback: هوش مصنوعی در ویرایش عکس چیست؟ - نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان