نمایندگی کانن - دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد + مشخصات

دوربین EOS 1D X Mark III مدل قدرتمند دیگری از کمپانی بزرگ کانن است که برای عکاسان حرفه‌ای معرفی شده و قابلیت‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌کند.با نمایندگی کانن همراه باشد.

شرکت کانن از تولید دوربین کانن EOS 1D X Mark III خبر داده که درواقع جانشین 1D X Mark II شده است. محصول جدید شرکت کانن دوربین پرچم‌دار DSLR به‌ حساب می‌آید که از قدرت و سرعت و دوام بیشتر بهره می‌برد.

دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

پیشنهاد خرید
Canon EF 85mm f1.2L II USM

معرفی و بررسی لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM

مشاهده محصول

دوربین EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

ویژگی‌های کلیدی

  • سنسور CMOS 20.1 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel ارتقا یافته
  • پردازنده Digic X
  • فیلم برداری با فرمت HEIF 10-bit ( از صفحه نمایش‌های HDR و در اندازه‌های کوچکتر از JPEG پشتیبانی می‌کند )
  • عکاسی پیاپی با سرعت 16 فریم بر ثانیه ( با استفاده از منظره یاب ) و 20 فریم بر ثانیه ( با استفاده از حالت لایو ویوو ) با فوکوس خودکار
  • مکانیسم آینه همه کاره برای کاهش لرزش
  • سیستم فوکوس خودکار 191 نقطه‌ای با طراحی جدید ” square pixel ” و 155 نقطه از نوع کراس، سیستم تشخیص چهره، حساسیت به -4 EV
  • فوکوس خودکار در حالت لایو ویوو اکنون 90٪ پوشش افقی و 100٪ پوشش عمودی با قابلیت تشخیص چشم دارد، حساسیت به -6 EV دارد.
  • حالت جدید فوکوس خودکار ” Smart Controller ” با دکمه‌ی AF-ON ادغام شده است.
  • ضبط ویدیوی خام 12 بیتی 5.5K / 60p ، 4K / 60p 4: 2: 2 ضبط 10 بیتی H.265 / HEVC
  • اسلات کارت‌های CFExpress دوگانه برای بافر تقریبا نامحدود در اکثر شرایط
  • بر اساس استاندارد CIPA باتری ( از نوع LP-E19 ) با هر بار شارژ کامل توانایی ثبت 2850 عکس با استفاده از منظره یاب و 610 عکس با استفاده از حالت لایو ویوو را دارد.
  • عمر مفید شاتر حدود 500 هزار شات تایین شده است.
  • وزن آن 1440 گرم است.

کانن EOS 1D X Mark III معرفی شد

کانن درباره‌ی این دوربین می‌گوید: دوربین EOS 1D X Mark III برای عکاسی و فیلم‌برداری از ورزش و حیات‌ وحش ایدئال است. این پرچم‌دار DSLR با استفاده از بازخورد جامعه‌ی جهانی عکاسان از EOS-1D X و EOS-1D X Mark II طراحی و ساخته شده.

در داخل دوربین کانن 1D X Mark III یک حسگر CMOS قرار داده شده که کانن آن را ساخته است. همچنین، شاهد پردازنده DIGIC هستیم که کیفیت تصویر بهبود یافته‌ای در محدوده ISO تولید می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌های ۱۰ بیتی HEIF را ثبت نماید که در‌مقایسه‌ با فایل‌های JPEG، دامنه‌ی داینامیکی گسترده‌ تر و نمایش رنگی‌تری دارد. در‌زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز، این دوربین از قابلیت ضبط 4K با سرعت ۶۰ فریم‌ برثانیه برخوردار است.

فوکوس خودکار در این دوربین کانن ازطریق الگوریتم جدیدی ارائه شده است که باعث افزایش ثبات و ردیابی در هنگام عکس‌برداری ازطریق منظره‌یاب نوری و Live View می‌شود. همچنین، سیستم ردیابی موضوعی وجود دارد که از تکنولوژی یادگیری عمیق و هوش مصنوعی بهره برده است. این تکنولوژی برای کمک به ردیابی و فوکوس دقیق روی هر عکس ارائه شده است.

مدل 1D X Mark III در‌مقایسه‌ با 1D X Mark II، از حسگر فوکوس خودکار جدیدی بهره می‌برد که هنگام استفاده از منظره‌یاب نوری، ۲۸ بار رزولوشن را در مرکز فریم ارائه می‌دهد. همچنین، با بهره‌گیری از Live View، فوکوس در ۵۲۵ ناحیه دراختیارتان خواهد بود که سیستم Dual Pixel CMOS AF آن را ارائه می‌دهد.

هنگام عکاسی تمام‌ وقت در حالت AF و AE، عکاسان با سرعت چشمگیر ۱۶ فریم‌بر‌ثانیه رو‌به‌رو خواهند شد که با منظره‌یاب نوری و دیافراگم مکانیکی، به بیش از ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه افزایش خواهد یافت. دوربین جدید کمپانی کانن با وجود اسلات دوگانه‌ی کارت CFexpress، پنج‌برابر بافر عمیق‌تر دارد که می‌تواند تا ۱۷۰ تصویر RAW را با رزولوشن بالا و با سرعت ۱۴ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کند.

EOS 1DX III TEMINALL OPEN

1D X Mark III از قابلیت‌هایی چون اتصال Wi-Fi و بلوتوث و GPS بهره می‌برد و درنتیجه، انتقال فایل‌ها ازطریق اتصال اترنت داخلی یا فرستنده‌ی فایل بی‌سیم (WFT-E9) بسیار راحت‌تر است. به‌طور کلی، فرایند تنظیم و اتصال شبکه در این مدل، علاوه‌بر آسان‌تر‌بودن، با سرعت دوبرابر بیشتر از مدل 1D X Mark II ارائه شده . همچنین، دوربین جدید از باتری LP-E19 بهره می‌برد و درمقایسه‌ با مدل قبلی از عمر باتری بیشتری برخوردار است.

 

جنس بدنه 1D X Mark III از آلیاژ منیزیم است که دربرابر باد و باران و رطوبت مقاوم خواهد بود. علاوه‌ براین، دکمه‌های خاصی برای سهولت استفاده در محیط‌های کم‌نور و روشن روی دوربین ارائه شده است. اگرچه طراحی ارگونومیک این دوربین برای عکاسانی آشنا نیست که قبلا از DSLR 1D استفاده کرده‌اند، کانن کنترل جدید انتخاب نقطه‌ی AF را در این مدل تعبیه کرده است. این کنترل به عکاسان امکان می‌دهد تا نقاط فوکوس خودکار خود را سریع و راحت‌تر انتخاب نمایند. مشخصات کامل و قیمت‌گذاری و زمان عرضه‌ی دوربین 1D X Mark III به‌ زودی اعلام خواهد شد.

این دوربین از یک پردازنده Digic X پشتیبانی می کند که به طور پیش فرض دوربین را از ISO 100 تا 102400 را قادر می سازد. ISO این دوربین در حالت زوم می تواند از 50 تا 819200 متغیر باشد. همچنین همانطور که حدس زده اید، دوربین های DSLR از دو نوع فوکوس خودکار استفاده می کنند، یکی برای سنسور و در حالت نمایش زنده و دیگری برای منظره یاب دوربین. منظره یاب این دوربین 191 نقطه فوکوس دارد و از پردازنده بی نظیر Digic 8 بهره می برد. این ویژگی به شما امکان می دهد سوژه خود را در حین فوکوس خودکار و منظره یاب ردیابی کنید.

کانن می گوید که پردازنده های جدید 1D X Mark III تا 3.1 برابر قدرت پردازش بیشتری نسبت به Digic 6+ که در نسل قبلی این دوربین استفاده شده بود، دارند. علاوه بر این، این پردازنده ها تا 380 برابر بهتر از قبل فوکوس خودکار دارند که بسیار عالی است. این دوربین همچنین در صورت استفاده از دو کارت حافظه CFexpress می تواند تا 1000 تصویر را در حالت عکاسی پیاپی ذخیره کند.

79cc9358 1507 4a91 8626 8f28a3fdee6e

تا اینجا در مورد عکاسی با این دوربین هیجان انگیز بیشتر به شما گفته ایم. کانن فیلمبرداری با این دوربین را فراموش نکرده است و در ابتدا این دوربین می تواند با وضوح 5.5K و با فرمت RAW فیلم برداری کند! نمایه تصویر C-Log همچنین از ضبط ویدیوی 4K تا 60 فریم بدون برش ماتریس در رنگ های 10 بیتی 4: 2: 2 پشتیبانی می کند. به طور کلی، این دوربین می تواند تا 12 محدوده دینامیکی را ضبط کند.

با توجه به دوربین‌های بدون آینه و حتی گاهی ارزان‌تر، کانن 1D X Mark III را معرفی کرد تا بگوید دوربین‌های DSLR هنوز تمام نشده‌اند. این سری از دوربین ها در بین عکاسان ورزشی نیز بسیار محبوب است و بارها آن ها را در کنار زمین های ورزشی در سراسر جهان دیده ایم. اگرچه در سال 2020 و با دوربین های بدون آینه کوچکتر، این دوربین طراحی خشن و حتی قدیمی دارد، اما همچنان یک انتخاب عالی برای کاربرانش است.

تماس با کارشناسان