نمایندگی کانن - چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم؟

دوربین کانن یکی از برندهای محبوب در بازار است. اولین بار در سال 1959 معرفی شد و در سال 1963 با رونمایی از دوربین 35 میلی‌متری SLR جمع و جور خود با منظره‌ یاب از طریق لنز، به یک حس بین‌المللی تبدیل شد. علاوه بر این، این شرکت چندین محصول دیگر مانند لنز کانن، فلاش، چاپگر و اسکنر تصویر را نیز روانه بازار کرد.

از آن زمان تاکنون، Canon با فناوری نوآورانه‌ای که هم پیشرفته است و هم به اندازه کافی آسان برای عکاسان آماتور است، در صنعت عکاسی پیشرو بوده است.

با گذشت زمان و استفاده از تنظیمات مختلف در موقعیت‌های مختلف عکاسی توسط کاربر، ممکن است در عملکرد دوربین با مشکلاتی مواجه شود و بررسی تک تک تنظیمات زمان و خستگی زیادی را می‌طلبد.

در چنین مواقعی، تنظیم مجدد دوربین کانن به تنظیمات کارخانه بهترین راه برای رهایی از این مشکلات است. در زیر به شما نشان می‌دهیم که چگونه دوربین کانن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

بازنشانی دوربین کانن به تنظیمات کارخانه، تنظیمات دوربین شما را در بخش‌های زیر تغییر می‌دهد. نکته مهم دیگر این است که با ریست فکتوری دوربین کانن، تعداد عکس‌های گرفته شده به صفر نمی‌رسد.

  • Shooting Settings
  • Image-recording Settings
  • Camera Settings
  • Live View Shooting Settings
  • Movie Shooting Settings

برای بازنشانی دوربین کانن به تنظیمات کارخانه، ابتدا باید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید. سپس، باید باتری، کارت حافظه و لنز را بردارید. هنگامی که دوربین را دوباره وصل می‌کنید و آن را روشن می‌کنید، یک ویزارد راه‌اندازی از شما درخواست می‌کند که مراحل راه‌اندازی دوربین را طی کنید. این مقاله شما را با مراحل بازنشانی دوربین به تنظیمات کارخانه آشنا می‌کند.

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم؟

مرحله اول: دوربین خود را روشن کنید.

مرحله دوم: دکمه MENU را فشار دهید.

مرحله سوم: Reset Settings را برجسته کرده و دکمه SET را فشار دهید.

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنیم؟

دوربین‌های کانن دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند و فقط از نظر عکس‌برداری نیستند. آنها دارای تنظیمات مختلفی هستند که می‌توانند برای اهداف مختلف تنظیم شوند. در اینجا سه ​​مرحله آسان برای بازنشانی دوربین خود به تنظیمات کارخانه وجود دارد:

1) ابتدا دوربین خود را روشن کنید.

2) با فشار دادن دکمه “منو” منو دوربین را فعال کنید و سپس با استفاده از دکمه های جهت به “تنظیمات” بروید.

3) “Clear Settings” را با استفاده از دکمه‌های جهت انتخاب کنید و سپس “OK” را فشار دهید.

می‌توانید دکمه ریست را درست در کنار LCD دستگاه پیدا کنید.

راه‌ های مختلفی برای تنظیم مجدد دوربین کانن وجود دارد. یکی از راه ها فشار دادن و نگه داشتن ماشه به مدت 3 ثانیه است. راه دیگر این است که به منوی تنظیمات بروید و “تنظیم مجدد دوربین” را انتخاب کنید.

دوربین کانن دارای تنظیمات متنوعی است که کاربر می‌تواند از آن استفاده کند و از آن لذت ببرد. با این حال، اگر زمانی می‌خواهید به تنظیمات پیش فرض برگردید، راهی برای انجام آن وجود دارد.

خوشبختانه، دوربین دارای یک دکمه تنظیم مجدد در پشت است. اگر آن دکمه را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید، تمام تنظیمات دوربین شما به حالت پیش فرض کارخانه باز می‌گردد.

دوربین‌های کانن را می‌توان با برداشتن کارت CF، خاموش کردن دوربین و سپس نگه داشتن دکمه شاتر و دکمه منو در حین روشن کردن مجدد دوربین، روی تنظیمات پیش فرض کارخانه تنظیم کرد.

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

مراحل بازنشانی دوربین کانن به تنظیمات کارخانه:

1) کارت CF را از دوربین خارج کنید

2) دوربین را خاموش کنید

3) در حین روشن کردن مجدد دوربین، هم دکمه شاتر و هم یک دکمه منو را نگه دارید.

چگونه تنظیمات کارخانه را بازیابی کنیم؟

درک تفاوت بین بازیابی و تنظیم مجدد دوربین کانن بسیار مهم است.

بازگرداندن دوربین به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات ذخیره شده در حال حاضر روی آن را حذف می کند. این ممکن است شامل هر گونه عکس، ویدیو یا محتوای دیگری باشد که در دستگاه ذخیره کرده اید، نه در کارت حافظه داخل دستگاه.

تنظیم مجدد دوربین کانن به معنای حذف نام کاربری و رمز عبوری است که در دستگاه خود تنظیم کرده‌اید. هیچ یک از محتوای ذخیره شده شما را حذف نمی‌کند، اما نام کاربری یا رمز عبوری را که در حال حاضر در دستگاه شما تنظیم شده است پاک می‌کند.

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

بهترین راه برای بازیابی یا تنظیم مجدد دوربین کانن، استفاده از مراحل زیر است:

1) یاتری دوربین را به مدت 10 ثانیه خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.

2) “Menu” را فشار دهید تا به “Set Up” برسید.

3) انتخاب کنید.

دوربین‌های کانن برای گرفتن عکس‌ های با کیفیت عالی هستند. اما، هر چند وقت یکبار ممکن است لازم باشد دوربین کانن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این مقاله برخی از مراحلی را که می‌توانید برای بازنشانی دوربین خود به تنظیمات کارخانه انجام دهید، بیان می‌کند.

دو راه برای تنظیم مجدد دوربین کانن وجود دارد. با ابزار Wrench یا با استفاده از منوی موجود در خود دوربین. این مقاله در مورد نحوه استفاده از هر دو روش صحبت خواهد کرد.

تنظیم مجدد کارخانه دوربین های کانن قبل از 2000

اکثر دوربین‌های تولید شده قبل از سال 2000 دکمه یا گزینه ریست ندارند. در این مدل‌ها، برای بازنشانی دوربین کانن به تنظیمات کارخانه، باید دکمه POWER را به مدت 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. البته در برخی از مدل ها باید دوربین را خاموش کرد و باتری را خارج کرد. پس از 30 ثانیه باتری دوربین را تعویض کرده و دستگاه را روشن کنید.

دوربین‌های کانن عالی هستند و ویژگی های زیادی برای گرفتن عکس های مورد علاقه شما ارائه می دهند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است گیر کنند یا کار نکنند. این به شما کمک می کند دوربین خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و دوباره آن را راه اندازی کنید!

در انتهای مقاله “ چگونه دوربین کانن را ریست کنیم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تمیز کردن دوربین کانن ، منوی دوربین کانن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان