نمایندگی کانن - عکاسی از چشم

عکاسی از چشم

عکاسی از چشم

ترفند های عکاسی از چشم

دنیای عکاسی ماکرو مملو از سوژه های جذاب است، اما چشم ها و عنبیه باید از جذاب ترین آنها باشند. مانند بسیاری از سوژه های جذاب، گرفتن آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در این مقاله، نکات، ترفندها و تمام دانشی را که برای ایجاد عکس‌ها، درست مانند عکس بالا، نیاز دارید، به اشتراک می‌گذارم.

در این مرحله باید اشاره کنیم که بهترین کیفیت تصویر با استفاده از فلاش به دست می آید و بنابراین اولین چالش پیدا کردن یک سوژه/مدل دلخواه خواهد بود.

در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه از عنبیه خود عکاسی کنید، اما بدیهی است که هنگام عکاسی از چشم‌ها صرف نظر از اینکه متعلق به چه کسی هستند، می‌توان از همین تکنیک‌ها استفاده کرد.

قاب کردن کره چشم خود می تواند مشکل باشد، زیرا بین بررسی ترکیب در صفحه تلنگر و نگاه کردن به عقب، مستقیماً به لنز حرکت می کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم به جای پر کردن قاب با عنبیه، از نسبت‌های بزرگ‌نمایی کوچک‌تر استفاده کنید. با وجود اینکه ما در حال معاوضه با وضوح تصویر به این روش هستیم، به نظر  ارزشش را دارد زیرا روند عکسبرداری را بسیار آسان‌تر می‌کند.

IMG 20220706 132208 679

نور و بازتاب

در تنظیمات اولیه، ما از یک فلاش حلقه ماکرو استفاده کردیم که نوری عالی و یکنواخت را ایجاد می کرد، اما متأسفانه، قطع کردن انعکاس مشخص در چشم غیر ممکن بود.

ما از یک لنز 28 میلی‌متری معکوس در کوتاه‌ترین فاصله کاری استفاده کردیم و بازتاب‌ها را بیشتر به سمت بیرون عنبیه‌ فشار دادیم، اما نتایج عالی نبود.

برای رفع این مشکل، ما چراغ حلقه را به جای فلاش خارج از دوربین و لنز 28 میلی‌متری معکوس را برای یک لنز 50 میلی‌متری معکوس روی یک مبدل 2x خاموش کردیم. به این ترتیب توانستیم فاصله کاری ایده آلی در حدود دو اینچ داشته باشیم که اجازه می دهد نور کافی بدون مسدود شدن توسط لنز وارد چشم من شود.

با این حال، گرفتن فلاش خارج از دوربین باعث می‌شود انعکاس نور سرعت و اشیاء مختلف اطراف استودیو در چشم ما ظاهر شود، بنابراین یک فیلتر قطبی دایره‌ای را به جلوی لنز اضافه کردیم. این به کاهش تابش خیره کننده و جلوگیری از بازتاب کمک کرد.

برای افزایش بیشتر کارایی آن فیلتر CPL، یکی را نیز به اسپید لایت خود وصل کردیم، که اجازه می دهد قطبش متقاطع اتفاق بیفتد و بنابراین تابش خیره کننده را به حداقل می رساند.

پلاریزاسیون متقاطع تکنیکی است که در آن فیلترهای پلاریزه هم روی منبع نور و هم روی لنز در جهت های مخالف اعمال می شوند. با انجام این کار، ما می‌توانیم از نکات برجسته به‌شدت کم کنیم.

IMG 20220706 132206 060

اما حتی بدون استفاده از این تکنیک، کیفیت نور و میزان انعکاس‌های گرفته شده در چشم شما را می‌توان تا حد زیادی با خاموش کردن چراغ‌ها به کناره‌ها سرکوب کرد.

ما بهترین نتایج را با نوری که تقریباً 110 درجه از چشم و 70 درجه از دوربین قرار گرفته بود، به دست آوردیم. این اجازه می دهد تا نور کافی وارد چشم شود در حالی که بازتاب آن را به حداقل می رساند.

البته هایلایت های خاص و انعکاس های اجتناب ناپذیر مژه های خود را می توان در پست نیز روتوش کرد. اما حتی اگر برداشتن همه موانع از سوژه واضح ترین دید ممکن را از آن فراهم می کند، خطر صاف و بی روح به نظر رسیدن چشم را به همراه دارد.

البته شما می توانید رویکرد متفاوتی نیز داشته باشید و از چشم انسان در خارج، در نور محیط عکس بگیرید.

با این حال، این روش به نور زیادی نیاز دارد و تنها در آفتابی ترین روزها نوید موفقیت را می دهد. و حتی در این صورت به سرعت شاتر بالا یا سه پایه و احتمالا ISO بالا نیز نیاز دارید و از آنجایی که از نور محیط استفاده می کنید، به ناچار در چشمی که عکاسی می کنید، تابش خیره کننده زیادی به همراه انعکاس لنز دوربین خود خواهید دید.

زاویه های عکاسی  از چشم را تست کنید

برای اینکه بهترین زاویه را برای عکاسی از چشم انسان  پیدا کنید سعی کنید چند زاویه را برای عکاسی امتحان کنید، تا بهترین قسمت که هم بازتاب تصویر در آن خوب باشد و هم میزان نور مورد نظر قابل قبول باشد را بعد از مدتی به دست آورید . همچنین با گرفتن تصاویر از زوایای مختلف می توانید رنگ های مختلفی در  چشم به دست آورید که این می تواند عکس شما را چندین برابر زیباتر جلوه دهد .

تنظیم دیافراگم برای عکاسی از چشم را از یاد نبرید

برای گرفتن عکس از چشم باید با دیافراگم کوچک عکسبرداری کنید . اگر با دیافراگم بزرگ از چشم عکسبرداری کنید هر مقدار هم که به سوژه نزدیک شوید باز هم عکس شما تقریبا تار خواهد بود . بهترین میزان دیافراگم برای عکس برداری از چشم که یک سوژه ی کوچک به حساب می آید مقداری نزدیک به f13 می تواند مناسب باشد .

سایر نکات های مهم عکاسی از چشم:

جهت نگاه کردن سوژه را تنظیم کنید ( می تواند مستقم به دوربین نگاه کند و یا جهت دار باشد )

اضافه کردن جلوه های مختلف در نرم افزار هایی مانند فتوشاپ

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

توصیه می شود در صورت نیاز درخشندگی را در فتوشاپ افزایش دهید

به پوست اطراف چشم نیز دقت کنید تا در صورت نیاز آن نواحی را نیز ویرایش کنید.

IMG 20220706 132159 151 e1657098667560

قرمزی چشم را از بین ببرید

قرمزی چشم اغلب اوقات به دلیل استفاده از فلاش داخلی دوربین ایجاد می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نور فلاش از چشم سوژه بازتاب می‌یابد. برای رفع این مشکل هر نرم افزار یک ابزار خاص را پیشنهاد می‌دهد. برای مثال فتوشاپ برای این کار ابزاری به اسم Red Eye Tool دارد.

قرمزی چشم اغلب اوقات به دلیل استفاده از فلاش داخلی دوربین ایجاد می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نور فلاش از چشم سوژه بازتاب می‌یابد. برای رفع این مشکل هر نرم افزار یک ابزار خاص را پیشنهاد می‌دهد. برای مثال فتوشاپ برای این کار ابزاری به اسم Red Eye Tool دارد.

در انتهای مقاله ” عکاسی از چشم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: اصول اولیه عکاسی ، نکات عکاسی مستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان