نمایندگی کانن - آزمایش عملکرد لنز

آزمایش عملکرد لنز

آزمایش عملکرد لنز

آزمایش عملکرد لنز

امروز در نمایندگی کانن قصد آزمایش عملکرد لنز ها را داریم. پس در ادامه همراه ما باشید.

آزمایش عملکرد لنز

شما فقط یک لنز براق ، جدید و شاید گران قیمت برای دوربین خود خریداری کرده اید و به عنوان مصرف کننده باهوش ، تکالیف خود را انجام داده اید. نظرات آنلاین را که در سراسر اینترنت پخش شده است می خوانید ، ده ها وب سایت را نشانه گذاری کرده اید و اکنون نمودارهای منحنی MTF لنز در شبکیه چشم شما سوزانده شده است.

در حال حاضر ، لنز شما اینجاست و وقت آن رسیده است که عکاسی کنید. راستش مشکلی نیست. لنز شما باید تا آنجا که می تواند خوب باشد و ما به عنوان عکاس می خواهیم عکس بگیریم. بنابراین ، بیرون بروید و چند عکس تهیه کنید!
خوب ، اجازه دهید به شما بگویم چرا ممکن است خودتان بخواهید آن لنز را آزمایش کنید. دلیل اصلی این است که حتی با وجود تکنیک های دقیق کنترل رایانه ای امروزه ، در هر لنزی که از خط مونتاژ خارج می شود ، تغییراتی وجود دارد.

این بدان معناست که برخی از نمونه ها بهتر از نمونه های دیگر خواهند بود. برخی از لنزها برجسته خواهند بود و برخی دیگر باعث می شوند تعجب کنید که آیا همه آن نقدهای درخشان که آنلاین خوانده اید کاملاً ساختگی بوده است؟

من یکبار یک لنز 40 میلی متری جدید خریداری کردم که بر اساس همه بررسی ها تبلیغ و بررسی شد و فوق العاده تیز بود. اینترنت پر از آزمایشاتی است که نشان می دهد این یک لنز فوق العاده است. من پول خوبی برای این لنز خرج کردم و با عجله در خانه امتحان کردم. با این حال، لنز جدید را برای عکاسی با لنز 50 میلی متری f/1.8 در کیف بیرون آوردم. با دو لنز عکس های یکسانی گرفتم ، البته در فاصله کانونی کمی متفاوت ، و با عجله به خانه برگشتم. پس از تجزیه و تحلیل تصاویر ، می توانم حدس بزنم که ، یا بررسی ها پر از دروغ در مورد این لنز 40 میلی متری است ، که من یک نمونه بد از این لنز دریافت کردم ، که 50 میلی متر f/1.8 من عالی ترین لنز ساخته شده است.

پیشنهاد خرید
کانن مدل RF 1200mm F.8 L IS USM11

لنز کانن مدل RF 1200mm F/8 L IS USM

1,000,000,000 تومانمشاهده محصول

آموزش آزمایش عملکرد لنز

آزمایش عملکرد لنزاگر من لنزی نداشتم که بتوانم آن را مقایسه کنم ، شاید از عملکرد 40 میلی متری راضی بودم و تفاوت آن را نمی دانستم. اما از آنجا که من یک آزمایش سریع روی لنز جدیدم انجام دادم ، آن را با لنزی که با آن آشنا بودم مقایسه کردم ، توانستم تعیین کنم که باید به فروشگاه بازگردانده شود و پول من برای چیز دیگری ذخیره شود.

با توجه به اینکه هیچ دو لنز یکسان نیستند ، در مورد عملکرد ، چرا دیگر می خواهیم یک لنز را آزمایش کنیم؟ در بیشتر عکاسی ، می خواهم وضوح تصویر را به حداکثر برسانم. برای انجام این کار ، من دوست دارم لنزهایم را آزمایش کنم تا تعیین کنم که در محدوده دیافراگم و محدوده کانونی آنها (در صورت بزرگنمایی) در بهترین حالت خود عمل می کنند. در صورت بزرگنمایی ، وضوح و درجه رنگ آمیزی یک لنز بر اساس دیافراگم انتخاب شده و همچنین فاصله کانونی آن تغییر می کند.

آمادگی ذهنی

قبل از اینکه به وسایل مورد نیاز بپردازیم ، باید در صورت داشتن آن قسمتی از مغز خود را فعال کنید که ممکن است از زمان کلاس های علوم ابتدایی در خواب بوده است. آزمایش لنز شما یک آزمایش است و شما باید یک ذهنیت علمی اساسی داشته باشید تا مطمئن شوید مجبور نیستید به عقب برگردید و آزمایش ها را بارها و بارها تکرار کنید.

منظورم چیست؟ قبل از شروع به برنامه ای نیاز دارید. برای یادداشت برداری کاغذ و مداد در دست داشته باشید و به چک لیست تست لنز در زیر مراجعه کنید. آزمایش لنز خوب نیاز به روشی روشمند دارد. نگران نباشید ، ما اینجا کارهای دیوانه واری نمی کنیم ، فقط بدانید که کمی پیش سازماندهی و یک برنامه خوب همه چیز را روان تر می کند.

نحوه آزمایش عملکرد لنز

آزمایش عملکرد لنزهمچنین توجه داشته باشید که برای این آزمایش “کنترل” وجود نخواهد داشت. اگر همه ما یک لنز کاملاً نوری داریم که با آن می توان همه سایرین را آزمایش کرد ، مجبور نیستیم لنزهای خود را آزمایش کنیم ، درست است؟ بنابراین ، لنزهای شما ، با اشکالات ذاتی خود ، یا در برابر خودشان یا دیگر لنزهای معیوب آزمایش می شوند.

دنده آماده

مهمترین قطعه ای که برای آزمایش لنز به آن نیاز دارید یک سه پایه است. اگر سه پایه ندارید ، نمی توانید آزمایش دقیق لنز را انجام دهید. هیچ کس که من می شناسم نمی تواند یک دوربین را کاملاً ثابت نگه دارد. با بازگشت به روند علمی ذکر شده در بالا ، هنگام انجام آزمایشات خود باید تا حد ممکن متغیرها را حذف کنیم. حرکت چیزی است که ما باید در دوربین و هدف خود حذف کنیم. من اکیداً توصیه می کنم از شاتر از راه دور (کابلی ، الکترونیکی یا بی سیم) استفاده کنید و در صورت استفاده از دوربین SLR ، حالت قفل شدن آینه را برای کاهش ارتعاشات استفاده کنید.

پس از آن

خب ، شما چند ده عکس از یک هدف آزمایشی ، قفسه کتاب ، دیوار یا صحنه شهر گرفتید. اکنون می توانید مدتی را در جلوی رایانه برای تجزیه و تحلیل داده ها صرف کنید. من ابتدا نام فایل ها را با فاصله کانونی عکس واقعی و دیافراگم به علاوه نام لنز شروع می کنم. سپس ، پس از اتمام کار ، می توانم به راحتی عکس های یک لنز یا فاصله کانونی مشخص را با بازکردن آن تصاویر روی صفحه نمایشم مقایسه کنم.

آزمایش عملکرد لنز کانن

آزمایش عملکرد لنزهنوز کاغذ و مدادتان دستتان است؟ مجموعه ای از تصاویر (تک لنز یا فاصله کانونی تک) را باز کنید و مقایسه وضوح بصری مرکز تصاویر و گوشه ها را شروع کنید. چند نکته یادداشت کنید. همچنین می توانید تصاویر را از نظر تقارن و تقارن ارزیابی کنید. برای تقارن ، بررسی کنید که عدم وضوح در گوشه ها برای هر طرف لنز یکسان است. برای نمایش تصویر ، می توانید کشوی کنتراست و سطوح را فشار دهید تا ببینید آیا گوشه ها تیره می شوند یا خیر.

ماموریت انجام شد. اگر تکنیک ها یا سوالات اثبات شده متفاوتی دارید ، در قسمت نظرات در زیر به ما اطلاع دهید. با تشکر از شما برای خواندن و موفق باشید در آزمایشات لنزهای خودتان!

در انتهای مقاله آزمایش عملکرد لنز می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید لنز های کانن می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان