نمایندگی کانن - تجهیزات عکاسی از جواهرات

تجهیزات عکاسی از جواهرات

تجهیزات عکاسی از جواهرات

ما به عنوان نمایندگی کانن در این مقاله ( تجهیزات عکاسی از جواهرات ) سعی داریم درمورد تجهیزاتی که برای عکاسی از جواهرات مورد استفاده می باشد صحبت کنیم. یکی از دشوار ترین زمینه های عکاسی ، تصویر برداری از جواهرات همراه با نور پردازی مربوط به آن می باشد.

حقیتی که در مورد عکاسی از جواهرات وجود دارد این مباشد که دوربین کانن مخصوصی برای عکاسی از جواهرات وجود ندارد و با دوربین های ارزان قیمت هم نیز میتوان از جواهرات تصویربرداری کرد در صورتی که مهارت کافی برای انجام این کار را داشته باشید.

معرفی تجهیزات عکاسی از جواهرات

تجهیزات عکاسی از جواهرات

دوربین برای عکاسی از جواهرات

یکی از سوالاتی که افرادی که میخواهند وارد این حرفه بشوند مخصوصا افراد تازه کار این حرفه این است که چه نوع دوربینی برای این نوع سبک از تصویر برداری مناسب می باشد.

در این مورد به دلیل تنوع زیاد در دوربین های عکاسی که به دلیل پیشرفته بودن گران قیمت هستند که اگر شما در این زمینه از عکاسی مهات کافی نداشته باشین عملا پول خود را اصراف کردید.

یکی از مناسب ترین نوع دوربین کانن برای این سبک از عکسبرداری دوربین کانن 850D می باشد یک دوربین 24 مگاپیکسلی که قابلیت ساگاری با لنز های EF_S’’‘ داری مانت این دوربین دارای ویزور اپتیکال می باشد اما صفحه ال سی دی لمسی به ef می باشد.

مقایسه دوربین کانن 800D و دوربین کانن 850D

همراه قدرت پخش تصویر به صورت لایو ویو موجب می شود تا این دوربین بسیاری از امکانات دوربین های میرورلس ساخت کانن را نیز درون خود جای میدهد.درحال حاضر بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین که به عرضه دوربین های بدون اینه روی اوردند و تنها تعداد مختصری از کمپانی ها از قبیل کانن و نیکون درحال تولید برای کاربران مبتدی و نیمه حرفه ای می باشد .

ویژگی های اصلی دوربین های DSLR برای عکاسی از جواهرات

سنسور 24 مگاپیکسلی APS_C قابلیت سازگاری با لنز های مانت EF:”””EF_S ویزور پنتامیرور با سطح پوشش 95 درصد صفحه ال سی دی لمسی چرخان 3 اینچی فیلمرداری فول اچ دی با استفاده از تمام سطح سنسور طول عمر باتری برای 800 شات ازویزور از 310 شات از طریق صفحه لایو ویو.

لنز مخصوص برای عکاسی جواهرات

بر خلاف نوع دوربین در تصویر برداری از جواهرات نوع لنزی که برای دوربین استفاده میکنیم نیز بسیار مهم و حایٔز اهمیت می باشد. به دلیل اینکه سوژه اصلی ما جواهرات هستند و برای عکسبرداری از آن باید بسیار نزدیک باشد به یک لنز ماکرو نیاز می باشد.

این نوع از لنز ها مناسب برای عکاسی از نمایه کلوزآپ بسیار مناسب می باشد که میزان قدرت فوکوس آن نسبت به یک لنز معمولی خیلی بیشتر می باشد.

معرفی لنز Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM Lens

یکی از لنز های پیشنهادی ما برای تصویر برداری از جواهرات لنز Canon RF 15-35mm f/2.8L IS USM Lens می باشد

lens 16-35

این لنز سریع ترین لنز فوق واید کانن می باشد که هر عکاس حرفه ای به آن احتیاج خواهد داشت قابلیت های فوق العاده ای همچون فوکوس خودکار با موتور

ثابت نگهدارنده تصویر با 5 توقف و سیستم نوری شامل سه NANO USM عنصر غیر کروی و دو عنصر UD بهره می برد و تصاویری خیره کننده و با کیفیت تولید میکند. بدنه این لنز برای هرگونه اب و هوای طراحی شده ونهایت دوام وماندگاری را ارایٔه می دهد.

معرفی لنز ماکرو کانن EF-S 35mm

شرکت کانن با معرفی لنز های کامپکت و پرایم ابزاری پیشرفته برای عکاسی ماکرو و کلوزآپ در اختیار مشتریان قرار دارد. مقدار فاصله کانونی که لنز ماکرو کانن دارد 35 میلیمتر می باشد این لنز با دوربین هایی دارای سنسور Aps_c سازگار بوده و فاصله کنونی معادل 35 میلی متری آن که برابر با 56 میلیمتر می باشد پس با این توضیحات شما میتوانید به راحتی از سوژه های بسیار کوچیک مانند حشرات و دیگر اجسام کوچک دیگر عکسبرداری کنید.

عدسی لنز های ماکرو

داخل لنز ماکرو کانن از 10 عدسی در 6 گروه استفاده می شود که یکی از نوع غیر کروی می باشد با وجود این عدسی باعث کیفیت بیشتر تصویر و اصلاح پراکندگی رنگ ها می باشد.

61591621

لرزشگیر لنز ماکرو کانن

این لنز به گونه ای طراحی شده که باعث کاهش لرزش دست درتصویر به هنگام عکسبرداری را خنثی میکند لنز ماکرو کانن به جدیدترین تکنولوژی های تجهیز شده که قابلیت 4 استوپ لرزش را خنثی میکند پس بنابراین برای عکاسی در سرعت زیاد شات های کند تر از نوع معمولی خود مناسب تر می باشد.

سه پایه عکاسی برای عکاسی از جواهرات

تصویر برداری از جواهرات نوعی عکاسی بی حرکت می باشد به همین دلیل وجود یک سه پایه محکم به عنوان تجهیزات عکاسی از جواهرات برای شما بسیار قابل اهمیت خواهد بود چرا که با وجود این وسیله شما میتوانید از لرزش هایه نابه هنگامی که رخ میدهد جلوگیری کنید و در ثبت تصویری با کیفیت به شما کمک کند.

یکی دیگر از عوامل مهم که هنگام خرید سه پایه باید به آن توجه کنیم این می باشد که حداقل ارتفاع لازمه برای تصویر برداری چه مقدار نیاز می باشد و همچنین باید در هنگام خرید به محکمی و سبک وزنی و تحمل وزنی که سه پایه میتواند تحمل کند می بایست توجه کرد

انواع سه پایه ها برای عکاسی از جواهرات

سه پایه جیماری KP-2234

این نوع سه پایه از آلومینیوم ساخته شده و بسیار سبک و قابل حمل می باشد که استحکام و قیمت مناسبی که در بازار دارد انرا به یک کالای پر فروش تبدیل کرده . این سه پایه با توانایی تحمل وزن 2 کیلو گرم کاملا مناسب دوربین های کامپکت که شبه اس ال ار سطح مبتدی می باشد.

سه پایه دوربین جیماری (KP-2234 (Red

این سه پایه دارای پایه های سه قطعه ای و قفل گیره ای است که طول کوتاه پایه یٔ استحکام آن در هنگام بسته بودن تضمین می کنند طول این سه پایه جمع شده 50 سانتی متر می باشد و حداکثر ارتفاع ان برابر با 140 سانتی متر و حداقل ارتفاع آن 47سانتی متر

سانتی متر می باشد که با ان تعاریف انرا به یک سه پایه قدی و کاربردی تبدیل کرده و وزن این سه پایه 1.16 کیلو گرم می باشد پس در نتیجه بسیار سبک بوده و حمل آن به اسانی صورت میگیرد .

برای خرید سه پایه به دو چیز حتما باید توجه شود مورد اول اینکه وزن خود سه پایه به طوری می باشد که به راحتی قابل حمل باشد که شما باتوجه به کاربرد خودتان و فواصلی که میخواهید انرا حمل کنید قابل استفاده باشد و دومین مسیٔله مهم این می باشد که وزنی که قرار است خوده سه پایه تحمل کند وزن دوربین و لوازم جانبی آن می باشد

خیمه نور برای عکاسی از جواهرات

خیمه نور برای عکاسی از موجودات بی جان و اشیا مختلف ابزار کابردی و مناسبی می باشد چرا که هم فضا و بک گراند مناسبی برای عکاسی را فراهم میسازد خیمه های نور در دو نوع معمولی و ال ای دی دار طراحی شده که باعث میشود نور را برای شما فراهم کند.

خیمه های نور معمولا از شکل یکسانی تشکیل شده اند ولی اندازه های متفاوتی دارند در انتخاب نوعی که انتخاب میکنید باید به اندازه فضایی باشد که شما بتوانید سوژه عکاسی یا ابزار لازمه را به راحتی جابه جا کنید

حرف آخر با شما عزیزان

چند نکته بسیار مهم در رابطه با عکاسی از جواهرات هست که شما برای آن باید از تجهیزات عکاسی از جواهرات مناسب استفاده کنید که برای گرفتن یک عکس خوب به آن نیاز دارید:

در وعده اول باید دوربین مناسب را برای عکاسی از جواهرات را انتخاب کنید که در مقاله توضیح داده شده است.

در وعده دوم شما باید حتما به کافی بودن نور توجه کنید.

در وعده سوم به گونه ای باید دوربین را روی سه پایه تنظیم کنید که فاصله شیٔ تا دوربین زیاد یا کم نباشد.

دروعده چهارم فوکوس مناسب که برای اینگونه عکسبرداریی ها از حالت فوکوس نقطه ای دوربین خود استفاده کنید بهتر می باشد.

در وعده پنجم تنظیم دیافراگم صحیح که به نوع SS عکاسی شما بستگی دارد.

در وعده ششم زمان قرار گرفتن در معرض نور که اگر دوربین شما در حالت اتومات باشد.سعی در کاهش زمان نور دهی برای جبران تاریکی پس زمینه خواهد بود.

نمایندگی کانن امیدوار است مقاله تجهیزات عکاسی از جواهرات به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را  برای ما ارسال میکنید سپاس گزاریم.

یک نظر برای “تجهیزات عکاسی از جواهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان