نمایندگی کانن - عکاسی از قطره های آب

عکاسی از قطره های آب

عکاسی از قطره های آب

اموزش عکاسی از قطره های آب

عکاسی از قطره های آب : شیفته عکاسی از آب هستید و مشتاق عکاسی از یک قطره آب هستید؟ با رعایت این نکات ساده ، عکاسی از قطره های آب را شروع کنید. دریابید که برای به دست آوردن تصاویری شگفت انگیز به چه مهارت ها ، ابزارها و موادی نیاز دارید.

عکاسی قطره آب به تکنیک عکاسی از یک قطره آب اشاره دارد. این یک نوع عکاسی هنری است و طرفداران زیادی در بین عکاسان سهام و تجاری پیدا می کند. برای صرفه جویی در وقت و دستیابی به دقت و کنترل ، بسیاری از عکاسان انتخاب می کنند که با استفاده از چراغ ها و ابزارهای اختصاصی ، محیط خود را برای عکاسی با قطرات آب در استودیو ایجاد کنند.

آموزش عکاسی از قطره های آب

عکاسی از قطره های آب

با این وجود ، عکس های قطره آب را می توان در شرایط طبیعی با استفاده از باران ، شبنم و سایر منابع طبیعی قطرات آب تهیه کرد.

عکاسی با قطره آب به صبر ، مهارت و شرایط مناسب نیاز دارد. همچنین زمان بر است و نیاز به پس پردازش دارد. اما نتایج دیدنی است بسیاری از عکاسان حتی فراتر رفته و از رنگ و مایعات مختلف برای ایجاد روحیه یا جلوه ویژه استفاده می کنند. اگر از این فرآیند لذت می برید ، عکاسی با قطره آب سرگرم کننده است.

نحوه ایجاد قطرات آب

ساده ترین راه برای عکاسی از یک قطره آب این است که خودتان آن را ایجاد کنید. شما به ظرفی با آب و قطره چکان احتیاج دارید. بسیاری از مردم از یک کاسه ، سینی یا سطل برای ظرف استفاده می کنند.

برای ریختن آب ، می توانید از قطره چکان طبی یا آرایشی استفاده کنید. عکاسان حرفه ای متمرکز بر این نوع عکاسی از کیت های قطره ای و فاصله سنج برای کنترل اندازه قطرات آب و زمان بین قطره استفاده می کنند.

هر چیزی که استفاده می کنید اهمیت دارد. رنگ ظرف و رنگ و ویسکوزیته مایع برای فرآیند مهم است. برای نتایج بهتر ، از مایع چسبناک تری استفاده کنید. برخی افراد از شیر ، نوشابه یا نوشیدنی های دیگر با ویسکوزیته بالاتر استفاده می کنند.

راهنمای عکاسی از قطره های آب

عکاسی از قطره های آب

اگر می خواهید از آب استفاده کنید و شفافیت آن را حفظ کنید ، می توانید از تکه های یخ برای سرد نگه داشتن آن استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره صابون مایع ، گلیسیرین ، شکر یا صمغ گوار به آن اضافه کنید. آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است. ترکیب مایعات مختلف را برای رویکردی خلاقانه در نظر بگیرید.

انتخاب تجهیزات

در حالی که هیچ دستورالعملی برای عکاسی از قطره آب وجود ندارد ، برخی موارد مهم هستند. در میان آنها ، دوربینی که سرعت شاتر سریع ، لنز ماکرو و سه پایه را امکان پذیر می کند.

زمان بندی در عکاسی از قطرات آب ضروری است. سرعت شاتر سریع به شما کمک می کند تا لحظه مناسب را بگیرید. می توانید تایمر دوربین را برای بازکردن شاتر تنظیم کنید یا می توانید از یک شاتر از راه دور استفاده کنید.

همچنین ، اگر از فلش خارجی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که همزمان و سریع است. می توانید از فلاش داخلی دوربین خود استفاده کنید ، اما گاهی اوقات به بیش از یک منبع نور نیاز دارید.

عکاسی از قطره های آب

با استفاده از لنزهای ماکرو ، کیفیت ترکیب را بهبود می بخشید. قاب را با قطره آب و زمینه آن پر کنید ، اما عناصر ناخواسته را کنار بگذارید. همیشه می توانید تصویر را بعداً برش دهید ، اما اگر این کار را انجام دهید ، تصویر کوچکتر یا نسبت تصویر متفاوت به دست خواهید آورد.

تنظیمات مهم برای عکاسی از قطره های آب

  • در حالت دستی کار کنید
  • برای جلوگیری از افزودن نویز ، ISO را پایین نگه دارید
  • از سرعت شاتر سریع استفاده کنید
  • از دیافراگم بزرگ استفاده کنید
  • از فاصله کوتاه عکس بگیرید
  • از عمق میدان عمیق برای تمرکز تمام فریم استفاده کنید

نور طبیعی را کم کنید و فقط از نور مصنوعی (فلاش داخلی یا خارجی یا بازتابنده ها) استفاده کنید. از نور ملایم استفاده کنید و رنگ های مختلف را آزمایش کنید. همچنین موقعیت های مختلف منابع نور (پشت قطره ، جانبی و غیره) را برای ایجاد جلوه های مختلف آزمایش کنید.

عکاسی از قطره های آب

مهمترین قسمت عکس قطره آب نقطه کانونی است. شما باید دقیقاً روی قطرات آب تمرکز کنید ، و این می تواند مشکل باشد. مدتی وقت بگذارید تا محاسبه کنید که قطره کجا می افتد. تمرکز دستی روی نقطه ای دقیق که قطره در آن قرار دارد.

برخی از افراد برای پیدا کردن نقطه تمرکز از اشیاء مختلف استفاده می کنند. ممکن است همگام سازی همه چیز کمی طول بکشد ، اما پس از اتمام راه اندازی می توانید خلاقیت خود را آغاز کنید.

در انتهای مقاله ” عکاسی از قطره های آب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان