نمایندگی کانن - تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

بررسی تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

وقتی صحبت از دنیای ضبط به میان می آید، به دلیل مجموعه وسیعی از تجهیزات موجود، و همچنین برخی از اصطلاحات که اغلب  توضیحی نیستند، می توانند کاملاً گیج کننده باشند. با این حال، با کمی زمان، تحقیق و آزمایش، بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات شروع به معنی دار شدن می کنند. در این مقاله، ما قصد داریم تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر را بررسی کنیم.

بررسی تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر 

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

میکروفون کاندنسر

ایده آل برای: آوازهای دقیق، فرکانس های بالا و استفاده در استودیو

میکروفون های مهم کاندنسر : Telefunken U47، Neumann U87 و AKG C414

میکروفون های کاندنسر اغلب در استودیوها برای ضبط صدا با جزئیات و دقت بالا استفاده می شوند. این عمل توسط یک غشای حساس به نام دیافراگم که به صفحه متصل است انجام می شود. صدا به دیافراگم برخورد می کند و دیافراگم با توجه به شدت صدا حرکت می کند. در داخل میکروفون این حرکت به انرژی الکتریکی تبدیل می شود.

میکروفون های کاندنسر بسیار حساس هستند و کوچکترین صدایی می تواند باعث حرکت دیافراگم شود. کاندنسر با برق ولتاژ پایین (معمولاً 48 ولت) که به عنوان فانتوم پاور شناخته می شود، تغذیه می شود تا خروجی قوی ارائه کند. این ویژگی تقاضای زیادی دارد. چون نیازی نیست با پری امپ گین زیادی به سیگنال بدهید تا قدرت کافی داشته باشید. اگر از میکروفون اشتباه با خروجی ناکافی استفاده کنید، سیگنال حاصل نیاز به پیش تقویت زیادی دارد. اکثر پری امپ های بی کیفیت قدرت اعمال گین لازم را ندارند و یا افزایش گین، نویز زیادی به سیگنال اضافه می کنند. میکروفون های کاندنسر این مشکل را برطرف می کنند.

می توان گفت که میکروفون های کاندنسر مانند یک ذره بین عمل می کنند و تمام عناصر ظریف صدا را تقویت می کنند. بنابراین، آنها برای ضبط آوازهای ملایم و دقیق مناسب هستند، اما نه برای ضبط درام. بهتر است از میکروفن های کاندنسر برای ضبط صدای بلند درام استفاده کنید.

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

iwHyxb2zcYnUnJS2x92HV8

میکروفون داینامیک

بهترین برای: آواز قدرتمند، ضبط صدای قدرتمند و استفاده در اجراهای زنده

چند میکروفون مهم داینامیک : Shure SM57، Shure SM58، Sennheiser 421 II و Electrovoice RE20

بهترین استفاده از میکروفون های داینامیک، ضبط صداهای بلند و شدید است. برخلاف میکروفون های کاندنسر، مدل های داینامیکی از یک سیم پیچ برای تبدیل حرکت ناشی از ارتعاش دیافراگم به انرژی الکتریکی استفاده می کنند. خروجی میکروفون های داینامیک بسیار کمتر از کندانسورها است. این عملکرد زمانی مفید است که خود سیگنال دریافتی بسیار قوی باشد.

Shure SM57 یک میکروفون داینامیک بسیار محبوب است. این میکروفون بسیار محبوب شد زیرا کوئینسی جونز از آن برای ضبط آواز مایکل جکسون در آلبوم Thriller استفاده کرد. SM57 در برابر حجم بالای آواز مایکل جکسون بسیار خوب عمل کرد و خود را به عنوان گزینه ای مناسب برای ضبط وکال های قدرتمند معرفی کرد.
میکروفون های داینامیک بسیار قابل اعتماد و بادوام هستند.

آنها به باتری یا منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند و بسیار ارزان تر از میکروفون های کاندنسر هستند. قدرت خروجی بلندگوها به اندازه کافی بزرگ است که بتواند اکثر ورودی های میکروفون را مدیریت کند و نسبت سیگنال به نویز ایده آلی دارد. این میکروفن ها نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند و با کمی دقت تا سال ها عملکرد خوبی خواهند داشت.

علاوه بر میکروفون کاندنسر و داینامیک، انواع دیگری از میکروفون ها نیز برای انجام کارهای مختلف وجود دارد. به عنوان مثال می توان در مورد میکروفون کربنی که در گذشته در گوشی ها استفاده می شد صحبت کرد. یا مثلا یک میکروفون نواری که از یک نوار نازک معلق در میدان مغناطیسی برای تولید سیگنال استفاده می کند و آسیب پذیر و گران است. همچنین میکروفون های مختلف دارای الگوهای قطبی متفاوت یا حساسیت متفاوت به زوایای صدا هستند. این فاکتور در هنگام انتخاب میکروفون نیز مهم است و سعی می کنیم در مقاله ای دیگر به آن بپردازیم.

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

مزایا و معایب میکروفون داینامیک و کاندنسر

در این مقاله دو نوع میکروفون داینامیک و کاندنسر را بررسی کردیم.
معمولاً برای اجرای زنده از میکروفون های داینامیک و برای ضبط صدا در استودیو از میکروفون های کاندنسر استفاده می شود.

هر دو میکروفون داینامیک و کاندنسر مزایا و معایبی دارند. اما به طور کلی اگر برای برنامه های زنده و کنسرت ها میکروفون می خواهید، میکروفون های داینامیک بسیار کاربردی هستند.
اما اگر برای ضبط استودیویی به میکروفون نیاز دارید، میکروفون کاندنسر انتخاب مناسبی برای کار شماست.

همانطور که احتمالا قبلاً می دانید، میکروفون ها برای گرفتن امواج صوتی طراحی شده اند و به راحتی یکی از مهم ترین ابزارها برای یک مهندس ضبط، نوازنده و تهیه کننده هستند.

با فاصله گرفتن از مقیاس، میکروفون ها را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد و نوع میکروفون در نهایت بر نحوه ضبط صدا از جمله محصول نهایی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، نوع میکروفون می‌تواند صدای ضبط را تیره‌تر، تندتر، روشن‌تر، بلندتر، بیس‌تر یا واضح‌تر کند. این بستگی به میکروفون و ابزاری دارد که ضبط می کند.

طبق گفته تیموتی دیتمار، در کتاب خود، مهندسی صدا 101، اساساً سه مرحله در ضبط صداها وجود دارد:

1) برداشتن صدا

2) ذخیره آن

3) و سپس پخش آن

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر در ضبط صدا

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

دیتمار همچنین می گوید که هنگام مقایسه و تضاد میکروفون ها، باید به سه عنصر اصلی توجه کرد:

1) مبدل یا نوع عنصر

2) الگوی قطبی یا پاسخ جهت

3) پاسخ فرکانس

میکروفون داینامیک دارای سه جزء اصلی است: دیافراگم، سیم پیچ صدا و همچنین آهنربا شارژ دائمی.

هنگامی که امواج صوتی از طریق دیافراگم عبور می کنند، سیم پیچ صدا را به ارتعاش در می آورد.

آهنربای دائمی میدان مغناطیسی ایجاد می کند و در درون آن میدان مغناطیسی، حرکت سیم پیچ صدا سیگنال های صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که سپس توسط رابط صوتی یا تقویت کننده بازتولید می شوند.

به دلیل عدم پیچیدگی در اجزای داخلی یک میکروفون داینامیک، در نهایت میکروفون بادوام تر و انعطاف پذیرتر است که می تواند فشار صدای بالاتر را تحمل کند. علاوه بر این، میکروفون‌های کاندنسر به دلیل سادگی اجزای داخلی، بسیار بیشتر از یک میکروفون کاندنسر می‌توانند از بین بروند.

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر در ذخیره صدا

تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر

در انتهای مقاله “ تفاوت میکروفون داینامیک و کاندنسر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان