نمایندگی کانن - عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

همانطور که احتمالاً مطلع هستید ، عکاسی منظره ژانری است که به ثبت طبیعت و صحنه های بیرون اختصاص داده شده است. بهترین عکاسی منظره به بینندگان اجازه می دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کرده و محیط طبیعی را از طریق تصاویر تجربه کنند.

از طرف دیگر عکاسی منظر شهری ، همگرایی چندین ژانر عکاسی است ، از جمله:

  • عکاسی خیابانی
  • عکاسی معماری
  • عکاسی منظره

در حالی که هیچ تعریف واضحی از عکاسی منظره شهری وجود ندارد ، اجازه دهید تفسیر خود را برای شما بیان کنم.

من منظره های شهری را به عنوان وام گرفتن از رویکرد عکاس منظره طبیعی و استفاده از آن در مناطق شهری در حالی که برخی عناصر طبیعی مانند آسمان ، پوشش گیاهی و آب نما را شامل می شود ، تعریف می کنم. تضاد بصری یا همزیستی عناصر طبیعی و شهری ترکیب بخشی اساسی در عکاسی منظر شهری است.

و به عنوان یک عکاس که تمام زندگی بزرگسالانم را در کلان شهرهای کشور های مختلف گذرانده ام ، مناظر شهری بخش بزرگی از عکاسی من هستند و بسیار به قلب من نزدیک هستند.

آموزش عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

در ساعت طلایی عکس بگیرید

اگر می خواهید عکاسی چشمگیر شهری را ثبت کنید ، باید به نور توجه کنید. و نور به ندرت بهتر از ساعت طلایی می شود ، هنگامی که خورشید در آسمان کم است و درخشش گرم زیبایی را در سراسر صحنه ایجاد می کند.

صبح زود و بعد از ظهر روشنایی ساعت طلایی را خواهید یافت. توجه داشته باشید که می توانید انواع مختلف آزمایش جالب را با ساعت طلایی انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید برای افزودن سه بعدی از ساختمان های جانبی عکس بگیرید. یا می توانید از ساختمانهای دارای نور پس زمینه برای شبح های جالب عکس بگیرید.

در طول ساعت آبی عکس بگیرید

در این مدت ، نور بسیار ضعیف است ، اما بسیار ملایم است ، که می تواند تصاویری زیبا و اثیری ایجاد کند. در مناطق شهری ، ساعت آبی به دلیل برجستگی و فراوانی نور مصنوعی ویژگی های متفاوتی دارد.

من می دانم که ساعت آبی در محیط های شهری گزینه های بیشتر و سوژه های متنوعی را برای هر عکاسی ارائه می دهد. من شما را تشویق می کنم که بعد از غروب آفتاب بیرون بروید و تصویر هایتان را ثبت کنید!

نحوه عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

از کنتراست بین عناصر شهری و طبیعی استفاده کنید

در عکاسی منظر شهری (و در عکاسی به طور کلی!) ، هر نوع کنتراست عنصر مورد علاقه بیشتری را به عکس های شما اضافه می کند.

عناصر شهری در مقابل عناصر طبیعی

به عنوان مثال ، می توانید رودخانه ها را در پیش زمینه عکس ها و آسمان خراش ها را در پس زمینه قرار دهید. یا می توانید از درختان برای قاب بندی ساختمان ها یا گرفتن عکس هایی که بر آسمان متمرکز هستند اما اشاره ای به محیط شهری دارند استفاده کنید.

شامل خطوط پیشرو برای عمق بیشتر

به طور خاص ، در محیط شهری به دنبال خطوط طبیعی یا مصنوعی باشید و آنها را در پیش زمینه عکس خود قرار دهید به طوری که بیننده را به عمق صحنه هدایت کند.
خطوط پیشرو در همه جای شهر ها هستند ، حتی اگر مجبور باشید آنها را جستجو کنید.

به عنوان مثال ، می توانید از ویژگی های طبیعی مانند رودخانه ها ، نهرها و درختان استفاده کنید ، یا می توانید از ویژگی های مصنوعی مانند خیابان ها ، پل ها ، خط کشی جاده ها ، حصار ها ، حاشیه ها یا ماشین ها استفاده کنید. همه اینها چشم را به داخل قاب هدایت می کند و بیننده را علاقه مند می کند.

از بازتاب ها استفاده کنید

در عکاسی منظره طبیعی ، بازتاب در آب اغلب یک راه عالی برای افزایش تصویر است اما یافتن آنها دشوار است (یعنی به شرایط بسیار خاصی نیاز دارند).

با این حال ، در عکاسی منظر شهری ، فرصت های بیشتری برای استفاده از بازتاب ها دارید. این به این دلیل است که بازتاب در همه جا در محیط شهری وجود دارد. می توانید پنجره های منعکس کننده ، آینه ها ، کاپوت ماشین ، ساختمان های فلزی و موارد دیگر را پیدا کنید.

بنابراین سعی کنید آنها را در عکس های خود بگنجانید. شگفت زده خواهید شد که یک بازتاب ساده چقدر می تواند جالب باشد.

راهنمای عکاسی منظره شهری

عکاسی منظره شهری

ترکیب و مطابقت برای نتایج عالی

اما ترکیب عناصر مختلف بسیاری از ژانر های عکاسی ، از جمله سیاه و سفید ، مسافرت و موارد دیگر برای ایجاد عکس های منحصر به فرد از منظره شهری ، می تواند یک تمرین خلاقانه جذاب باشد.

بنابراین احساس نکنید که باید خود را مهار کنید. با عکاسی منظره شهری ، با خیال راحت با سبک ها و عناصر مختلف از ژانر های مختلف عکاسی آزمایش کنید!

در انتهای مقاله ” عکاسی منظره شهری ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان