نمایندگی کانن - بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان چیست؟ همان طور که از اسمش پیدا است، سه پایه دوربین عکاسی یا فیلمبرداری برای عکاسان یا فیلمبرداران، یک نگهدارنده و تثبیت کننده برای دوربین عکاسی می باشد و وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن دوربین عکاسی یا فیلمبرداری می باشد. معمولا پایه های نگه دارنده می توانند تک پایه یا سه پایه باشند اما دلیل استفاده بیشتر عکاسان از سه پایه دوربین عکاسی، تعادل بهتر این نگهدارنده ها به دلیل وجود سه عدد پایه می باشد.

اکثر سه پایه های امروزه قابل تنظیم برای ارتفاع های متفاوت یا زاویه و دید های مختلف برای دوربین عکاسی می باشند. شاید برخی فکر کنند که با وجود لرزش گیر های قوی موجود در داخل دوربین های عکاسی حرفه ای امروزه، دیگر نیازی به نگهدارنده و سه پایه دوربین عکاسی نباشد، اما تنها مزیت سه پایه دوربین عکاسی، لرزش گیر بودن آن نیست و بسیاری از عکاسان حرفه ای با دوربین های گران قیمت حرفه ای نیز از سه پایه های دوربین عکاسی برای گرفتن عکس های خود استفاده می کنند.

این سه پایه ها در مدل های مختلف و قیمت های متفاوت به بازار عرضه شده اند اما بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان چیست؟ در این مقاله به بررسی نکات سه پایه دوربین عکاسی خوب و سه برند محبوب آن موجود در بازار ایران می پردازیم.

یک سه پایه عکاسی خوب چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟

قابلیت تنظیم ارتفاع

یک سه پایه دوربین عکاسی خوب باید قابلیت تنظیم ارتفاع را در چندین اندازه مختلف داشته باشد. چراکه گاهی اوقات نسبت به سوژه مجبور می شوید دوربین را در ارتفاع های متفاوت قرار دهید. بهتر است سه پایه عکاسی را انتخاب کنید که بالاترین بازه تغییر ارتفاع را داشته باشد؛ تا برای عکاسی در ارتفاع های متفاوت تنها نیاز به استفاده از یک سه پایه دوربین عکاسی باشد و مجبور به خرید مدل دیگری با ارتفاع بیشتر یا کمتر نباشید.

قابلیت تنظیم زاویه به آسانی

 همانند ارتفاع، تنظیم زاویه دوربین روی سه پایه دوربین عکاسی امری ضروری است که باید به آن دقت زیادی کنید. حتما قبل از خرید سه پایه دوربین عکاسی ، از نرم بودن و راحت بودن تغییر زاویه سر سه پایه مطمئن شوید. چرا که بسیاری از اوقات نسبت به سوژه و پرسپکتیو های متفاوت، مجبور به عکاسی در زوایای متفاوت می شوید.

بهترین سه پایه دوربین عکاسی

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

سبک بودن و قابل حمل بودن

سبکی و قابل حمل و نقل بودن از ویژگی های بسیار مهم محصول و همچنین سه پایه دوربین عکاسی برای هر عکاس تبدیل شده به طوری که اگر خلاف آن باشد، عکاس به راحتی از خرید محصول صرف نظر خواهد کرد. قابلیت راه اندازی سریع و جمع کردن سریع نیز همراه با پرتابل بودن از ویژگی های یک سه پایه دوربین عکاسی خوب است. به خصوص برای آن دسته از عکاسانی که مدام در حال سفر برای شغل یا علاقه شان هستند.

وزن دوربین شما را بتواند تحمل کند

اگر سه پایه دوربین عکاسی نتواند وزن دوربین شما را تحمل کند، تعادل خود را از دست می دهد و همراه با دوربین عکاسی تان به زمین برخورد می کند. بنابراین همیشه قبل از خرید سه پایه دوربین عکاسی از وزن قابل تحمل آن برای دوربین مطمئن شوید.

جنس مناسب

جنس مناسب نه تنها برای استفاده روزمره بلکه برای عکاسان طبیعت اهمیت ویژه ای دارد. جنس سه پایه عکاسی را به گونه ای انتخاب کنید که با توجه به مدت زمان استفاده شما از سه پایه عکاسی و نوع محیط عکاسی مناسب باشد. به طور مثال اگر برای عکاسی در طبیعت به دنبل سه پایه دوربین عکاسی هستید، باید علاوه بر ویژگی های دیگر ، جنس مناسب برای فضای طبیعت، باد و باران را برای سه پایه دوربین عکاسی در نظر داشته باشید.

برند مانفروتو (manfrotto) در لیست بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

برند مانفروتو در ابتدا با نام تجاری Bogen مشغول به کار شد. محصولات مانفروتو از 50 سال پیش تا به امروز مورد محبوب عکاسان حرفه ای و آماتور بوده چرا که با بهترین طراحی و کیفیت نیاز قشر زیادی از عکاسان را برای تهیه لوازم جانبی دوربین برطرف کرده است.

مانفروتو در ابتدای کار خود، شروع به ساخت سه پایه و هد برای عکاسی و فیلمبرداری، تجهیزات نورپردازی و … کرد که امروزه هنوز نام مانفروتو برای سه پایه های مناسب و محکم برای دوربین عکاسی و یا فیلمبرداری شنیده می شود. به طوری که برند محبوب عکاسان حرفه ای از قدیم تا به امروز بوده است .

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

از مدل های مناسب سه پایه دوربین عکاسی مانفروتو:

  • سه پایه دوربین مانفرتو مدل MKCOMPACTADV
  • سه پایه دوربین مانفرتو مدل MK190 X PRO3
  • سه پایه دوربین مانفروتو مدل M01

برند ونگارد (vangaurd) در لیست بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

یکی دیگر از برند های معروف در تولید لوازم جانبی دوربین عکاسی و فیلمبرداری برند ونگارد می باشد که با مانفروتو در رقابت است. این برند نیز مانند مانفروتو لوازم عکاسی و فیلمبرداری با کیفیتی از قبیل سه پایه، تک پایه، هد سه پایه ، کیف های دوربین و .. را تولید می کند و در تولید سه پایه دوربین عکاسی شهرت بسیاری دارد.

سه پایه دوربین ونگارد مدل ALTA PRO2+ 263 AP

 

از مدل های مناسب سه پایه دوربین عکاسی ونگارد:

  • سه پایه دوربین ونگارد مدل ALTA PRO2+ 263 AP
  • سه پایه دوربین ونگارد مدل VEO 2 235AB

برند بنرو (benro) در لیست بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

شرکت بنرو یک شرکت چینی که تمرکز تولیدات خود را روی سه پایه دوربین عکاسی و فیلمبرداری گذاشته و همین باعث شده که بتواند با بهترین برند های دنیا در این زمینه رقابت کند. مدل ها و تنوع زیاد سه پایه های شرکت بنرو یکی از عوامل نام دار بودن آن در باقی شرکت های تولید لوازم جانبی به خصوص سه پایه دوربین عکاسی بوده است.

سه پایه های مسافرتی سبک وزن، سه پایه های استودیوی سنگین وزن، سه پایه های کوچک رومیزی، سه پایه های پیشرفته مخصوص عکاسی از طبیعت تنها گوشه ای از محصولات سه پایه دوربین عکاسی متنوع از برند بنرو می باشد.

سر سه پایه دوربین عکاسی

سه پایه دوربین بنرو مدل KH _ 25N

از مدل های مناسب سه پایه دوربین عکاسی بنرو:

  • سه پایه دوربین بنرو مدل KH _ 25N
  • سه پایه بنرو مدل T660EX
  • سه پایه دوربین بنرو مدل A3573 FS6

برند ولبون (Velbon) در لیست بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

ولبون یک تولید کننده قدیمی ژاپنی سه پایه، مونوپاد و سر سه پایه است. ولبون کسب و کار خود را در سال 1955 آغاز کرد و اکنون در سراسر جهان به عنوان تولید کننده لوازم جانبی دوربین با کیفیت بالا و قابل اعتماد شناخته می شود.

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان

سه پایه، مونوپاد و سر سه پایه ولبون گزینه های مقرون به صرفه و قابل اعتمادی برای عکاسان حرفه ای و دیگر علاقه مندان به عکاسی هستند.
طیف سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌های ولبون شامل سه‌پایه ویدیویی Ultrek، سه‌پایه Sherpa Pro و طیفی از تک‌پایه‌ها و صفحه‌های سریع آزادسازی می‌شود.

در انتهای مقاله ” بهترین برند سه پایه دوربین برای عکاسان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان