نمایندگی کانن - نکات عکاسی سیاه سفید

نکات عکاسی سیاه سفید

نکات عکاسی سیاه سفید

آموزش نکات عکاسی سیاه سفید

اگر قبلا هرگز عکاسی سیاه و سفید را امتحان نکرده اید، ممکن است کمی ترسیده باشید. پس از همه، چگونه می توانید شروع کنید؟ آیا باید با دوربین خود سیاه و سفید عکاسی کنید یا باید تصاویر رنگی را به سیاه و سفید تبدیل کنید؟ و چگونه می توانید تصاویر سیاه و سفید خیره کننده ایجاد کنید؟

درنکات عکاسی سیاه سفید قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ دهیم. ما ارزش سیاه و سفید، نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد، به علاوه نکاتی را در طول مسیر به اشتراک خواهیم گذاشت!

چرا نکات عکاسی سیاه و سفید مهم است؟

در دنیای عکاسی،نکات سیاه و سفید برای خود یک هنر است. حتی برخی می گویند بهترین عکاسان به صورت تک رنگ کار می کنند. این یک رسانه با سابقه غنی است. برای نمونه های واقعا خیره کننده ، به کارهای آنسل آدامز ، ادوارد وستون ، یا هنری کارتیه برسون نگاه کنید .

به همان اندازه مهم، کار سیاه و سفید می تواند به شما کمک کند عکاس بهتری شوید.

 

رنگ بسیار قدرتمند است. تمایل به تسلط بر عکس‌ها دارد تا جایی که مبتدیان برای دیدن عناصر کلیدی دیگر مانند کنتراست ، بافت ، شکل، فرم و کیفیت نور تلاش می‌کنند.

عکاسان با تجربه به طور غریزی این چیزها را می بینند، صرف نظر از اینکه رنگی یا سیاه و سفید کار می کنند. اما اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. سیاه و سفید رنگ را از بین می برد و به شما امکان می دهد روی سایر عناصر مهم تمرکز کنید.

به طور طبیعی، موضوعات خاصی وجود دارند که تمایل دارند بهتر از بقیه در سیاه و سفید کار کنند. به طور خاص، سیاه و سفید خود را به مناظر و پرتره می دهد .

بنابراین اگر این اولین باری است که شما به صورت سیاه و سفید عکاسی می‌کنید، آن‌ها سوژه‌های شروع عالی هستند!

نحوه عکاسی سیاه و سفید

قبل از عکاسی دیجیتال، تنها راه کار سیاه و سفید استفاده از فیلم سیاه و سفید بود.

بررسی نکات عکاسی سیاه سفید

 

 نکات عکاسی سیاه سفید

اما این روزها شما دو گزینه دارید:

  • می‌توانید در لایت روم ، فتوشاپ یا برنامه‌های دیگر پس از پردازش، عکس‌های رنگی بگیرید و عکس‌های خود را به سیاه و سفید تبدیل کنید .
  • می توانید دوربین خود را به حالت تک رنگ تغییر دهید.

ما به شدت توصیه می کنیم گزینه دوم را انتخاب کنید، و دلیل آن این است:

با عکاسی سیاه و سفید از همان ابتدا، پیش نمایش سیاه و سفید را روی LCD دوربین خود دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید از طریق حالت Live View دوربین خود سیاه و سفید را مشاهده کنید. و اگر از دوربین بدون آینه استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک منظره یاب سیاه و سفید نگاه کنید. بنابراین قبل از فشار دادن دکمه شاتر، دقیقاً بدانید رنگ‌های مختلف چگونه تبدیل می‌شوند .

(اگر مطمئن نیستید که چگونه دوربین خود را به سیاه و سفید تغییر دهید، دفترچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید. نگران نباشید، این کار سختی نیست!)

آخرین توصیه در اینجا:

با فرمت RAW و نه JPEG عکاسی کنید (یا با فرمت RAW+JPEG عکس بگیرید که هر بار که دکمه شاتر را فشار می دهید یک فایل در هر فرمت به شما می دهد).

RAW اساسا به شما بیمه می دهد. اگر تصمیم گرفتید که عکس سیاه و سفید خود را دوست ندارید، فایل های RAW شما می توانند با کلیک ماوس به رنگی برگردند. و اگر تصمیم به ویرایش گسترده عکس های خود در پس پردازش دارید، RAW به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد .

با این حال، اگر در عکاسی تازه کار هستید، می‌دانم که ممکن است بخواهید منحصراً در JPEG کار کنید، و این اشکالی ندارد. فقط بدانید که احتمالاً می خواهید در نهایت به RAW تغییر دهید (در طولانی مدت کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهد).

کار در حالت تک رنگ

همانطور که در بالا توضیح داده شد، به شدت توصیه می کنیم دوربین خود را روی حالت تک رنگ قرار دهید. و برای گرفتن عکس های سیاه و سفید اولیه، این تنها کاری است که باید انجام دهید.

با این حال، هنگامی که در حالت تک رنگ قرار گرفتید، ممکن است گزینه های فیلتر رنگی داشته باشید. و با استفاده دقیق از این فیلترها، می توانید عکس های سیاه و سفید حتی بهتری بگیرید.

فیلترهای رنگی

تنظیمات فیلتر رنگ مربوط به روزهای عکاسی فیلم است. عکاسان از فیلترهای رنگی برای تغییر رنگ در عکس‌های سیاه و سفید استفاده می‌کنند. این روزها، عکاسان دیجیتال به ندرت با فیلترهای رنگی فیزیکی کار می کنند – در عوض، از نرم افزار دوربین یا پس پردازش برای تقلید جلوه های فیلتر استفاده می کنند.

دوربین شما احتمالاً دارای چند گزینه فیلتر رنگی است. به عنوان مثال، ممکن است از فیلتر زرد یا نارنجی برای تیره کردن آسمان آبی یا فیلتر قرمز برای سیاه کردن آن استفاده کنید.

کنتراست بالا

همه چیز در مورد کنتراست است. در واقع، اگر فقط یک چیز از این مقاله یاد بگیرید، سود زیادی خواهید برد زیرا کنتراست نیروی محرکه عکاسی سیاه و سفید است.

اکنون راه های زیادی برای ایجاد کنتراست در عکس های شما وجود دارد. در زیر به این تکنیک های مختلف خواهیم پرداخت.

اگر نتوانید نورپردازی مناسبی داشته باشید، عکس های سیاه و سفید شما شلوغ و تاریک خواهند شد. در عوض، باید نوع نوری را که با آن کار می کنید تشخیص دهید و سعی کنید از آن نور برای داشتن کنتراست تا حد ممکن استفاده کنید.

بهترین نور برای عکاسی سیاه و سفید، نور با کنتراست بالا (کنتراست بالا یا تفاوت بین نور و تاریکی) به خصوص در نور خورشید است. اگر ژانرهای دیگر عکاسی را مطالعه کرده باشید، می دانید که نور خورشید خشن، ناخواسته است و ظاهر خوبی ندارد.

نکات عکاسی سیاه سفید

بررسی نکات عکاسی سیاه سفید

ترکیب بندی ساده یکی از نکات عکاسی سیاه سفید

ترکیب بندی ساده در نکات عکاسی سیاه سفید بسیار مفید است.
با این حال، تصاویر سیاه و سفید مفیدتر از یک ترکیب ساده هستند. دلیل آن این است که عکاسی سیاه و سفید باید ساده باشد. هیچ رنگ پیچیده ای در عکس های سیاه و سفید وجود ندارد و هیچ کنتراست یا تضاد رنگی ناهمواری وجود ندارد.

بنابراین هر بار که می خواهید یک عکس سیاه و سفید بگیرید، توقف کنید و فکر کنید. ببینید آیا راهی برای ساده کردن تصویر وجود دارد یا خیر.آیا می توانید حواس پرتی را از پس زمینه حذف کنید؟ آیا می توانید از دیافراگم باز برای فوکوس روی پس زمینه استفاده کنید؟ شما می توانید زاویه را تغییر دهید تا عکسی کمتر حواس پرت کنید!
تمام تلاش خود را بکنید تا عکس خود را ساده کنید.

به طور کلی، هرچه تصویر ساده تر باشد، بهتر است.آنها فقط سیاه و سفید هستند.

مینیمالیسم

مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم یک تکنیک ترکیب بندی است که بر سادگی شدید تاکید دارد. و نه آن سادگی که در بالا توضیح دادیم، بلکه یک سادگی واقعی و عمیق – که در ترکیب بندی نهفته است.

مینیمالیسم از فضای سفید زیادی استفاده می کند تا توجه بیننده را به موضوع اصلی شما جلب کند. فضای سفید یک فضای خالی در تصویر است. (این فضا لازم نیست سفید باشد – می تواند خاکستری یا سیاه باشد، به شرطی که چیزی بخشی از تصویر نباشد).

نکات عکاسی سیاه سفید

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی سیاه سفید” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: راه های تقویت مهارت عکاسی ، عکاسی در زیر آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان