نمایندگی کانن - تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

یکی از مهم ترین مولفه های گرفتن عکس های با کیفیت بالا، درک تنظیمات اولیه دوربین است.

به این معنا که به جای عکس گرفتن در حالت تمام خودکار، پیشنهاد می‌ شود که روی آنچه دوربین از نظر تنظیمات نور دهی انجام می‌ دهد، کنترل داشته باشید.

این بدان معنا نیست که شما باید تمام عکس های خود را در حالت دستی کامل بگیرید. در واقع، همانطور که در این آموزش عکاسی املاک و مستغلات بحث می‌ کنیم ، گزینه‌ های دیگری وجود دارد که می‌ توانید از آنها برای کنترل بیشتر بر نور دهی بدون نیاز به کنترل همه کنترل‌ های نور دهی استفاده کنید.

عکاسانی که نور را درک می کنند و می دانند چگونه محیط خود را مدیریت کنند، می توانند عکس هایی با کیفیت حرفه ای بگیرند.

سه تنظیمات اصلی دوربین عبارتند از: دیافراگم، سرعت شاتر و ISO.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه همیشه به شما کمک می کند عکس های عالی داشته باشید. تنظیمات دوربین برای عکاسی در فضای داخلی بسته به هدف عکاسی متفاوت است. اگر ندانید در حال انجام چه کاری هستید، عکاسی از خانه خسته‌کننده می‌شود، بنابراین کانن اینجاست تا به شما کمک کند.

آموزش تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

دوربین را روی حالت دستی قرار دهید.

دیافراگم دوربین باید بزرگ باشد که F/4 یا F/2.8 است.

سرعت شاتر باید روی 1/60 ثانیه تنظیم شود، اما هرگز زیر 1/50 ثانیه عکس نگیرید.

نور عامل مهمی است. اگر روشنایی را خیلی کم می بینید، ISO را تنظیم کنید. 200، 400 و غیره کوک کردن تا به نتیجه مطلوب برسید.

برای گرفتن عکس های شگفت انگیز باید از فلاش خارجی استفاده کنید.

تنظیم فاصله کانونی هنگام عکاسی در داخل خانه نیز مهم است.

حالت نوردهی، حالت فوکوس، فرمت تصویر و تراز سفیدی تنظیمات دیگری هستند که باید در نظر بگیرید و کنترل کنید تا هنگام عکاسی در داخل خانه عکس های عالی بگیرید.

درک کنترل های نوردهی

اگر در عکاسی تازه کار هستید یا قدیمی دارید و فقط به یک تجدید نظر سریع نیاز دارید، مقالاتی که یک نمای کلی عالی از دیافراگم، سرعت شاتر، و ISO، و نحوه استفاده از این تنظیمات برای دستکاری نوردهی یک دستگاه ارائه می دهد را حتما مطالعه بفرمایید.

علاوه بر این، می‌ توانید از این آموزش در مورد عکاسی املاک، که تنظیمات نور دهی، مثلث نور دهی، حالت اولویت دیافراگم و سایر تنظیمات ضروری دوربین برای عکاسی از املاک را مشخص می‌ کند.

حالت اولویت دیافراگم، که به شما امکان کنترل بر روی دیافراگم و تنظیمات ISO را می دهد در حالی که دوربین سرعت شاتر را متناسب با آن تعیین می کند، به شما امکان می دهد تا سطح بیشتری از کنترل بر نور دهی داشته باشید بدون اینکه مسئولیت هر سه مورد را داشته باشید.

این بدان معنا نیست که نباید در حالت دستی عکس های داخلی بگیرید، اما در بسیاری از موقعیت ها، حالت اولویت دیافراگم کاملاً خوب عمل می کند.

مزیت استفاده از حالت اولویت دیافراگم این است که می‌ توانید دیافراگمی را انتخاب کنید که لنز شما در آن شارپ‌ ترین است تا مطمئن شوید که عکس‌ های دارایی شما حداکثر وضوح دارند.
در حالی که نقطه شارپ یک لنز از یک لنز به لنز دیگر متفاوت است، به طور کلی، اغلب در محدوده f/8 قرار دارد.

بررسی تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

نکته : اکیداً توصیه می شود هنگام عکاسی از فضای داخلی از سه پایه و شاتر از راه دور استفاده کنید. بسته به نور اتاق، سرعت شاتری که دوربین انتخاب می کند می تواند بسیار کند باشد.

اگر دوربین کاملا ثابت نباشد، سرعت شاتر پایین باعث تار شدن تصاویر می شود. به عنوان یک قانون کلی، اگر از سرعت شاتر کمتر از 1/50 ثانیه استفاده می کنید، به سه پایه نیاز دارید.

چه زمانی دیافراگم را تغییر دهید؟

اگرچه تنها گذاشتن دیافراگم در حدود f/8 برای بسیاری از عکس‌ های داخلی خوب عمل می‌ کند ، اما مواردی وجود دارد که لازم است دیافراگم را باز یا باریک کنید.

به یاد داشته باشید، باز کردن دیافراگم به معنای انتخاب یک عدد f کوچکتر است. بنابراین، دیافراگم f/2 بسیار بزرگتر از f/8 است در حالی که دیافراگم f/16 بسیار کوچکتر از f/8 است.

به همین ترتیب، به یاد داشته باشید که دیافراگم بر عمق میدان تأثیر می‌ گذارد، جایی که اعداد f کوچک مانند f/2 عمق میدان را به حداقل می‌ رسانند و اعداد f بزرگ مانند f/16 عمق میدان را به حداکثر می‌ رسانند.

مثلاً بگویید که می‌ خواهید یک ویژگی خاص را در یک اتاق برجسته کنید، مانند سخت‌ افزار روی کشوی کابینت یا جزئیات شومینه.

برای انجام این کار، استفاده از یک عدد f کوچک مانند f/2 به شما کمک می‌ کند پس‌ زمینه عکس را محو کنید، بنابراین جزئیاتی را که می‌ خواهید برجسته کنید بیشتر نمایان می‌ شود.

نحوه تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه

از سوی دیگر، اگر اتاقی که از آن عکاسی می‌ کنید دارای جزئیات زیادی از پیش‌ زمینه تا پس‌ زمینه است، استفاده از یک عدد f بزرگ‌ تر مانند f/16 ممکن است محتاطانه باشد زیرا عمق میدان را عمیق‌ تر می‌ کند.

این امر به ویژه در صورتی مهم است که عناصری در عکس بسیار نزدیک به دوربین در پیش زمینه وجود داشته باشد.

برای مثال، اگر در حال عکاسی از اتاق غذاخوری هستید و میز به خوبی در پیش زمینه قرار دارد، عکاسی با f/16 ممکن است به شما کمک کند نزدیکترین لبه میز و همچنین عناصر دورتر اتاق را حفظ کنید.

در انتهای مقاله “ تنظیمات دوربین برای عکاسی از خانه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان