نمایندگی کانن - راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی 

مهم نیست که این روزها از چه چیزی برای فیلمبرداری استفاده می کنید. یک دوربین هیبریدی بدون آینه، یک دوربین DSLR . شما هم تصاویر متحرک و هم صدا را می گیرید.

اگر چه تاکید بیشتری بر جلوه های بصری است، اهمیت صدا را هرگز نباید نادیده گرفت. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود کیفیت صدای تولیدات ویدیویی خود انجام دهید، و استفاده از یک میکروفون خوب روی دوربین یکی از آنهاست.

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به چندین میکروفون که می‌توانند روی دوربین شما نصب شوند و به جک میکروفون 1/8 اینچی (3.5 میلی‌متری) یا ورودی XLR آن (بسته به اینکه کدام یک در دوربین شما موجود است) وصل شوند، می‌پردازیم. در طول مسیر، نکات مهمی را در مورد میکروفون برای دوربین عکاسی یاد خواهید گرفت، مانند نحوه جلوگیری از باد ناخواسته و سروصدا و…

نکته کلیدی که باید در مورد ارتقاء میکروفون دوربین خود بدانید این است که این یک راه حل کامل و یکپارچه برای صدای بهتر نیست. دریافت صدای عالی در تولیدات ویدئویی معمولاً شامل استفاده از میکروفن‌های بی‌سیم، ضبط‌ کننده‌ های صوتی خارجی، بوم‌پول‌ها و تعداد زیادی ابزار و تکنیک‌های دیگر است.

با این حال، یک میکروفون بهتر روی دوربین، عملکرد کلی صوتی دوربین شما را بهبود می بخشد، به همین دلیل است که اکثر افراد تولید کننده با تجربه از آن استفاده می کنند.

 

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی کانن

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسیRØDE VideoMic GO

 

مهمترین مشخصات میکروفون دوربین چیست؟

در این بخش شما را با مهمترین مشخصات فنی میکروفون ها آشنا می کنیم. اما خیلی خلاصه و بدون پرداختن به جزئیات پیچیده هر کدام!

الگوی قبطی میکروفون

این ویژگی به شما می گوید که میکروفون چقدر نویز محیط را دریافت می کند. به عنوان مثال، برخی از میکروفون ها می توانند صدای محیط را در یک دایره بزرگ با همان صدا ضبط کنند.
در عین حال، بسیاری از انواع دیگر میکروفون ها فقط صدا را در یک جهت دریافت می کنند. انتخاب این ویژگی هنگام ضبط صدا به طور کامل به نیاز شما بستگی دارد.
توزیع میکروفون دوربین در این عملکرد به شرح زیر است:

  • میکروفن های کاردیوید: این میکروفون ها دارای الگوی ضبط صدا به شکل قلب هستند، به این معنی که تمام صدای جلوی میکروفون و صدای بسیار کمی از پشت میکروفون را می گیرند. اگر قصد دارید عکسی در یک مهمانی یا کنسرت ضبط کنید، این مجموعه میکروفون می تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • میکروفن سوپر کاردیوید: تنها تفاوت این نوع میکروفون با قبلی در کاهش نویز پس زمینه و افزایش قابلیت ضبط صداها در پشت میکروفون است.
  • میکروفون Hyper Cardioid: این مجموعه میکروفون می تواند صدای اطراف و پشت میکروفون را بهتر از Super Cardioid ضبط کند.
  • احتمالاً نام میکروفون های شاتگان را شنیده اید. کل این گروه از میکروفون ها از همان 3 الگوی قطبی استفاده می کنند.
  • میکروفون های همه جانبه: این گروه از میکروفون ها همه صداهای محیط را یکسان دریافت می کنند. بنابراین بهترین گزینه برای ضبط مصاحبه استفاده از این گروه میکروفون است. میکروفون های برگردان معمولاً در این گروه قرار می گیرند.
  • میکروفون های دو طرفه: طراحی این میکروفون ها شکل انگلیسی 8 می باشد و بهترین انتخاب برای ضبط اتاق های گفتگو می باشد. به علاوه از دیگر مزایای این میکروفون ها می توان به کاهش نویز محیطی اشاره کرد.

البته باید بدانید که نباید این سری از میکروفون ها را انتخاب کنید مگر اینکه واقعاً به آنها نیاز داشته باشید و هدف شما ضبط ویدیوهای حرفه ای نباشد. چون قیمتش خیلی بیشتر است.
برای درک بهتر انواع مختلف ضبط صدا و تفاوت آنها می توانید به مثال های زیر توجه کنید. مرکز دایره جایی است که میکروفون قرار دارد.

از جمله ویژگی های مهم دیگری که به وضوح تفاوت زیادی در کیفیت صدای نهایی ایجاد می کند، توانایی میکروفون دوربین در تشخیص و کاهش نویز پس زمینه است.
صدا مشخصه ای است که در تعریف آن مقادیر متفاوتی دارد. اما برای اینکه انتخاب را آسان کنید نیازی نیست خود را در ویژگی های پیچیده غرق کنید.
فقط یک میکروفون بخرید تا نویز را حذف کنید. اما برای شروع فرآیند خیلی مهم نیست.

حساسیت میکروفون دوربین

واکنش میکروفون به تغییرات فشار اتمسفر حساسیت نامیده می شود. البته هر چه میزان حساسیت میکروفون بیشتر باشد، کیفیت و جزئیات صدای ضبط شده بالاتر است.
آنها در mV/Pa حساسیت نشان می دهند. هرچه این عدد بیشتر باشد، حساسیت بالاتر است. این ویژگی در dBV/Pa نیز نمایش داده می شود. در این حالت، هر چه عدد منفی بزرگتر باشد، میکروفون حساسیت بیشتری دارد.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی dslr 

RØDE VideoMic Pro

 

امپدانس میکروفون دوربین

امپدانس بر حسب اهم (OHMS) بیان می شود. اگر از میکروفون های سیمی (مخصوصا با کابل های بلند) استفاده می کنید، امپدانس کمتر کیفیت صدای بهتری به شما می دهد.
کیفیت میکروفون و اجزای آن را می توان با امپدانس بالا و میزان نویز ایجاد شده در صدای خروجی درک کرد.
میکروفون های زیر 600 اهم حرفه ای هستند و زیر 300 اهم فوق حرفه ای هستند.

میانگین سطح فشار صدا

این مشخصه معمولاً به صورت SPL بیان می شود و واحد اندازه گیری دسی بل (dBs) است. هرچه این عدد بیشتر باشد، میکروفون شما می‌تواند بدون اعوجاج یا نویز بیش از حد کار کند.

سوئیچ تضعیف کننده میکروفون دوربین

برخی از میکروفون های حرفه ای دکمه ای به نام سوئیچ قطع صدا دارند. به طور خلاصه، این کلید در محیط های پر سر و صدا یا با حجم بالا کاربرد دارد. با فشار دادن یا تنظیم آن می توانید میزان صدا را بین 4 تا 16 برابر حد معمول کاهش دهید.
این ویژگی از اعوجاج صدا جلوگیری می کند.

پاسخ فرکانس

پاسخ فرکانسی یک میکروفون دوربین محدوده بین کمترین و بالاترین فرکانس هایی است که میکروفون می تواند بشنود و ضبط کند. به یاد داشته باشید که گوش انسان فقط می تواند صدایی بین 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز بشنود.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی بدون آینه

SENNHEISER MKE 400

انواع میکروفون

میکروفون های شاتگان: در اصل فقط می توانند بر روی بوم یا میز نصب شوند، این میکروفون ها محبوب ترین مدل ها برای عکاسان هستند زیرا نسخه های جدید برای نصب بر روی دوربین های کوچکتر بدون افت کیفیت صدا طراحی شده اند.
از بسیاری جهات می توان آنها را جامع ترین انتخاب در بین انواع میکروفون های دوربین دانست. یکی دیگر از مزایای آنها – انواع کیفیت و قیمت است.

میکروفن های یقه ای: این میکروفون ها ابعاد کوچکی دارند اما بسیار پرکاربرد و با کارایی بالا نیاز شما را برآورده می کنند. اکنون که با الزامات فنی میکروفون ها آشنا شدید، می توانید یکی از بهترین و متناسب با بودجه شما را انتخاب کنید و با نیازهای کاری شما مطابقت داشته باشد.

از دیگر میکروفون های کم استفاده می توان به انواع میکروفن های رومیزی، بی سیم و دستی اشاره کرد که ممکن است بیشتر برای موقعیت های خاص مانند گزارش ها مناسب باشند یا برای اخبار یا فیلم استفاده می شود.

در انتهای مقاله “ راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید میکروفون یقه ای با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان