نمایندگی کانن - کاربرد میکروفون شات گان

کاربرد میکروفون شات گان

کاربرد میکروفون شات گان

کاربرد میکروفون شات گان

در دنیای تولید ویدئو، میکروفون های شاتگان به طور گسترده‌ای استانداردی برای دریافت بهترین صدا در نظر گرفته می‌شوند و همانطور که اکثر تولیدکنندگان آموخته‌اند، کیفیت صدا می‌تواند هر فیلم یا پروژه ویدیویی را بسازد یا شکست دهد. به همین دلیل انتخاب میکروفون مناسب و استفاده صحیح از آن بسیار مهم است.

چه در حال فیلمبرداری آماتور باشید یا یک ویدیوی حرفه‌ای، یک گزارش خبری یا یک وبلاگ، کیفیت صدای ضعیف می‌تواند ارزش هر پروژه را کاهش دهد حتی اگر یک شاهکار بصری باشد.

گاهی اوقات شما نمی‌خواهید از میکروفون یقه ای استفاده کنید زیرا یک گیره حرفه‌ای می‌خواهید که در آن میکروفون قابل مشاهده نباشد. یا می‌خواهید با استفاده از گوشی خود به سرعت یک ویدیوی کوتاه با صدایی با کیفیت بالا ضبط کنید. برای این کارها، میکروفون شاتگان بهترین انتخاب است. زیرا میکروفون شاتگان می تواند صدای مسافت دور را با کیفیت خوبی ضبط کند.
در این مقاله به کاربرد میکروفون شات گان می پردازیم و با کاربردهای آن ها بیشتر آشنا می‌شویم.

میکروفون شاتگان چیست؟

میکروفون‌ های شاتگان لوله‌ های باریک و طولانی با شکاف‌‌هایی هستند که در امتداد هر طرف به طور مساوی فاصله دارند و یک کپسول در نزدیکی انتهای عقب قرار دارند. این میکروفون‌‌ها که میکروفون‌ های لوله تداخلی نیز نامیده می‌شوند به گونه‌‌ای طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهند صدای جلوی میکروفون از لوله به کپسول عبور کند.

در عین حال، صدا‌ها از طرفین باید از طریق شکاف‌ها وارد شوند. این یک اثر لغو فاز ایجاد می‌کند که منجر به رد آن صداهای خارج از محور می‌شود.

به این ترتیب، این میکروفون‌ها می‌توانند منبع صدا را مشخص کنند و در عین حال سایر نویزها را رد کنند. برخی از طرفداران تفنگ های شاتگان از آنها به عنوان “میکرون های تک تیرانداز” یاد می‌کنند زیرا در مورد دقت، هیچ جایگزینی وجود ندارد.

کاربرد میکروفون شات گان در دوربین های کانن

کاربرد میکروفون شات گان

طراحی دقیق و کیفیت بین میکروفون های شاتگان متفاوت است. صدا های خوب می‌توانند تقریباً تمام صداهایی که از طرفین می آیند را رد کنند در حالی که هنوز صدا‌ها را از جلو می‌گیرند. اینها نسبت سیگنال به نویز بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کاربرد میکروفون شاتگان

با توجه به ماهیت بسیار جهت دار میکروفون های شاتگان، آنها به طور گسترده‌ای در ضبط مکالمات یا آواز استفاده می‌شوند. به طور کلی، میکروفون های شاتگان هنگام ضبط صدای یک منبع صوتی خاص بدون توجه به نویز اطراف ایده آل هستند.
به دلیل این ویژگی، میکروفون های شاتگان را نمی‌توان برای همه اهداف ضبط استفاده کرد. به عنوان مثال، هنگام ضبط اجراهای موسیقی با دوربین ثابت، میکروفون های همه جهته بسیار مناسب تر از میکروفون های شاتگان هستند.

فاصله موثر بین میکروفون های شاتگان و جسم بین 1.5 تا 3 متر است. سپس تا حد امکان به سوژه نزدیک شوید و میکروفون را در مقابل او قرار دهید. لازم به ذکر است که میکروفون های تپانچه و شاتگان عملکرد زوم ندارند، بنابراین باید منبع صدا را با دقت هدف قرار دهید. میکروفون شاتگان به ندرت در فضاهای داخلی کوچک استفاده می شود زیرا بازتاب صدا از سطوح سخت مانند دیوارها به خوبی توسط میکروفون دریافت می‌شود.

مزایای میکروفون های شاتگان

ضبط صدای با کیفیت بالا چالش های زیادی را در هنگام فیلمبرداری ایجاد می‌کند. یکی از بزرگترین مزیت‌‌هایی که میکروفون‌ های شاتگان دارند الگوی باریک وانت است. این یک گام بزرگ در مقایسه با میکروفون داخلی دوربین فیلمبرداری شما است، که عموماً کیفیت پایین‌‌تری دارد و الگوی برداشت وسیع‌‌تری دارد که باعث می‌شود محیط اطراف بیشتری به ضبط شما تبدیل شود.

میکروفون های داخلی معمولاً برای صدای با کیفیت طراحی نشده‌اند. آنها می‌توانند صدای پس زمینه و باد زیادی را دریافت کنند، در حالی که میکروفون های شاتگان صدای واضح‌تری را به شما می‌دهند.

یکی دیگر از مزیت های میکروفون های شاتگان این است که برد بلندی دارند. زمانی که باید از راه دور ضبط کنید، این کار بسیار کمک می‌کند. از آنجایی که الگوهای پیکاپ آنها بلند و باریک است، این میکروفون‌ها اغلب می‌توانند به جداسازی و ضبط صدایی که از دورتر می‌آید کمک کنند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که میکروفون‌های شاتگان روی صدا مانند لنز دوربین روی بازیگران زوم نمی‌کنند. گران‌ترین میکروفون‌های شاتگان فقط می‌توانند صدا را از فاصله شش تا ده فوتی ضبط کنند، در حالی که میکروفون‌های ارزان‌تر فقط در فاصله سه تا چهار فوتی صدا را ضبط می‌کنند.

انواع میکروفون شاتگان

از نظر ساختاری، میکروفون های شاتگان به دو دسته تقسیم می شوند: میکروفن های شاتگان بلند و میکروفون های شاتگان کوتاه. اسلحه های بلند اغلب در فیلم های مستند و حیات وحش استفاده می‌شوند و جدا از دوربین استفاده می‌شوند.
دوربین را می‌توان به تفنگ دستی مجهز کرد. در انتخاب میکروفون شاتگان نیز باید نوع دوربین را در نظر بگیرید. اسلحه های استاندارد حدود 20 سانتی‌متر طول دارند، بنابراین ممکن است هنگام نصب دوربین های کوچک مشکل تعادل داشته باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که بیشتر میکروفون‌های شاتگان از باتری دوربین شما تغذیه می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید، از مدل باتری‌دار استفاده کنید یا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، میکروفون را خاموش کنید.

کاربرد میکروفون شات گان

کاربرد میکروفون شات گان

لوازم جانبی میکروفون شات‌گان

معمولاً از میکروفون های شاتگان به تنهایی استفاده نمی‌شود و برای عملکرد مفید باید از لوازم جانبی نیز استفاده شود. لوازم جانبی مهم میکروفون های شاتگان در اینجا آمده است:

میله یا دسته بوم Boom Pole

قطب‌ها معمولاً به شکل تلسکوپی هستند و از آلیاژ آلومینیوم سبک یا فیبر کربن برای حمل آسان ساخته شده‌اند. بوم استیک بهترین ابزار برای کنترل جهت میکروفون شاتگان است و تقریباً در تمام صحنه های دیالوگ در تولید فیلم و ویدیو استفاده می‌شود.
ساقه گل معمولاً وارونه و رو به دهان بلندگو و کف نگه داشته می شود. به طور پیش فرض، صدای سطح آب کمتر از بقیه است. علاوه بر این، هدف از بالا به اپراتور اجازه می‌دهد تا با فضای بیشتری کادر بندی کند. اپراتور بوم می داند که چگونه وزن قطب بوم و میکروفون را به صورت دستی متعادل کند، زیرا زمان ضبط می‌تواند بسیار طولانی باشد.

ضربه‌گیر یا لرزش‌گیر Shock Mount

میکروفون های تفنگ و شاتگان در برابر ضربه و لرزش بسیار حساس هستند و به راحتی صدای حاصل را دریافت می‌کنند. بنابراین حتی در انواع تفنگ های ساچمه‌ای کوچک نیز از نوعی سیستم تعلیق برای خنثی سازی ضربه و لرزش استفاده می‌شود.
بسته به نوع میکروفون شاتگان، انواع مختلفی از تثبیت کننده‌ها وجود دارد. تثبیت کننده مورد استفاده برای نصب روی میله توپ طوری طراحی شده است که میکروفون را حداقل در دو مکان نگه دارد و تا حد امکان صاف نگه دارد. کمک فنرها مانند بادکنک ها وزن قابل توجهی دارند و برای ساخت آنها از مواد گران قیمت کامپوزیت استفاده می‌شود.

بادگیر یا Windshield

همانطور که از نام این ابزار پیداست، برای کاهش صدای باد هنگام عکاسی در فضای باز و هنگام وزش باد استفاده می‌شود. بسته به قدرت باد و نوع میکروفون از انواع بادگیر استفاده می‌شود.
بادگیر در میکروفون های شاتگان دوربین کوتاه معمولا فوم هستند و ساده هستند و در بادهای خفیف به خوبی کار می‌کنند.
برای بادهای متوسط ​​از بادگیرهایی مانند پشم استفاده می‌شود. می‌توانید از این بادگیرها به تنهایی یا در ترکیب با اسفنج های بادگیر استفاده کنید. آنها سال‌ هاست که خز خود را با مواد مصنوعی مطابق با سیاست حمایت از حقوق حیوانات خود تولید می‌کنند.

و در نهایت باید از بادگیر بادگیر برای بادهای شدید استفاده کنید. این بادگیر دارای بدنه‌ای سفت و لانه زنبوری است و به طور موثر صدای باد شدید را کاهش می‌دهد. البته این ضربه قوی باعث کاهش قابل توجه سطح صدا می‌شود، بنابراین تنها در صورت لزوم باید از این نوع بادگیر استفاده کنید.

اگر به فکر بهبود کیفیت صدای ویدیوهای خود هستید، تهیه یک میکروفون شاتگان می‌تواند در این راه کمک بزرگی باشد. اما قبل از خرید یک تفنگ ساچمه‌ای، باید به دقت نیازهای تیراندازی خود را در نظر بگیرید. شاید یک میکروفون همه جهته یا معکوس برای شما مناسب باشد. توصیه می‌کنیم قبل از خرید میکروفون حتما با کارشناسان فنی نمایندگی کانن مشورت کنید تا انتخابی مناسب و مفید داشته باشید.

میکروفون شاتگان خود را به درستی برای صدای بهتر قرار دهید

همانطور که بحث کردیم، میکروفون‌های شاتگان روی سوژه‌ای که مستقیماً در مقابلشان قرار دارد تمرکز می‌کنند و صداهای کناره‌ها و پشت را رد می‌کنند. به همین دلیل مهم است که میکروفون را تا حد امکان به سوژه خود نزدیک کنید و مستقیماً به سمت منبع صدا خود قرار دهید.

کاربرد میکروفون شات گان در فضای باز

 

کاربرد میکروفون شات گان

بهترین صدا از قرار دادن میکروفون شاتگان چند فوت بالاتر از سوژه شما می‌آید. بوم کردن از بالای سوژه باعث می شود گفتگوی واضح تر و واضح تر شنیده شود. هنگامی که از بالا بوم می‌کنید، میکروفون به سمت پایین است و نویز از اطراف اتاق خارج از محور خواهد بود. این به شما تاکید بیشتری بر صدا و نویز محیطی کمتری می‌دهد.

یکی دیگر از قوانین موقعیت یابی که باید رعایت کنید این است که اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، سعی کنید از هدف قرار دادن میکروفون خود به سطوح سخت خودداری کنید. به کفپوش های چوبی یا دیوارهای آجری فکر کنید. این سطوح امواج صوتی را منعکس می‌کنند که باعث می شود صدا تا حدودی توخالی شود و می تواند اثربخشی طراحی لوله تداخل را کاهش دهد. این بدان معنی است که نویز بیشتری در ضبط شما ایجاد می‌شود.

انواع کاربرد میکروفون شات گان

کاربرد میکروفون شات گان

قبل از خرید میکروفون را بشناسید

میکروفون های مختلفی وجود دارد و شما باید بدانید که کدام یک برای عکاسی شما بهتر عمل می‌کنند. ممکن است در حال فیلمبرداری از یک مصاحبه یا ساخت یک وبلاگ باشید، یا ممکن است یک گزارشگر میدانی در محل باشید. برای هر موقعیت، میکروفون‌های مختلفی برای شلیک شما وجود دارد. درک میکروفون های خود به شما این امکان را می‌دهد که از آنها به طور موثرتری استفاده کنید.

از آنجایی که بیشتر میکروفون‌های شاتگان برای دریافت صدای انسان طراحی شده‌اند، محدوده فرکانسی احتمالاً تنها در هنگام خرید میکروفون متناسب با یک مورد خاص نگران‌کننده خواهد بود. به خاطر داشته باشید که میکروفون‌های شاتگان بلندتر در رد کردن فرکانس‌های پایین‌تر خارج از محور بهتر هستند.

در انتهای مقاله “ کاربرد میکروفون شات گان ” می‌خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان