نمایندگی کانن - تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

آموزش تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

اولین قانونی که در مورد عکس گرفتن یاد گرفتم این بود که آنها را با خورشید به پشتم بگیرم تا سوژه را روشن کند و چیزی که من آن را به عنوان “نور پس زمینه” می شناسم ایجاد نکند. این چند مشکل را ایجاد می کند. در درجه اول اینکه اگر سوژه شما یک شخص باشد، او به سمت خورشید درخشان خیره می شود.

گاهی اوقات، عکاسی با خورشید در پشت می تواند راه حل کاملا قابل قبولی را ارائه دهد. من عاشق عکاسی از مردم با غروب خورشید در پشت سرم و روشن کردن چهره آنها با درخشش طلایی زیبا هستم. پس بیایید “گیر” کنیم و در مورد مسائل مختلف عکاسی زیر نور خورشید بحث کنیم.

1. ساعت طلایی

“ساعت طلایی” دو بار در روز اتفاق می افتد. یک ساعت بعد از طلوع و قبل از غروب خورشید است. سایه ها طولانی تر، رنگ گرم تر و نور ملایم تر است. هنگام عکاسی از افراد، به‌ ویژه یک جلسه نامزدی (یا هر جلسه بدون بچه‌هایی که بداخلاق و آماده برای خواب هستند) دوست دارم زمانی را دو ساعت قبل از غروب آفتاب پیشنهاد کنم.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

ساعت اول صرف وارد شدن به «شیار» می‌شود و وقتی راحت شدند، سعی می‌کنم بهترین عکس‌ها را با استفاده از آن چند پرتو آخر نور گرم خورشید بگیرم.

2. سایه درست کنید

سایه می تواند به اشکال مختلف باشد. درختان، ساختمان ها، خمیده شدن در کنار ماشین. اگر به سایه نیاز دارید، اما هیچ سایه ای ندارید، کمی بسازید! اینجاست که داشتن یک جفت دست اضافی مفید است.

با یک چتر یا حتی یک تکه تخته فوم سایه درست کنید. در خانواده لوازم جانبی بازتابنده، پانل‌های شفافی وجود دارد که می‌توانند نور خورشید را فیلتر کنند تا آن را تا حدی کاهش دهند.

3. انتخاب های خوبی داشته باشید

در عکس بالا، نور خورشید به قدری کور شده بود که من تصمیم گرفتم چهره ها را به طور کامل برش دهم. من گرما و سایه‌های قوی را دوست داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم که عکسم را دوباره ترکیب کنم.

4. روش های ویرایش

دریافته‌ام که عکس‌هایی که احساس می‌کنم به دقیق‌ترین کار پس از تولید نیاز دارند، عکس‌هایی هستند که در زیر نور خورشید گرفته‌ام. قبل / بعد را در زیر ببینید. قبل (کاملاً دست نخورده) تاریک و گل آلود است. بعد از آن در واقع باعث می شود که قلب من به تپش بیفتد. احساس می کنم او در واقع به روح من خیره شده است.

یادگیری تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

یکی از روش هایی که من در فرآیند ویرایش بیشترین سود را پیدا کرده ام، در نظر گرفتن گزینه سیاه و سفید برای تصویر است. من احساس می کنم که این یک راز ظریف را اضافه می کند.

مردم انتظار دارند تصاویری که در زیر نور خورشید گرفته شده اند رنگارنگ یا روشن باشند، اما تغییر رنگ ها به گونه ای که باعث شود بیننده برای تفکر در تصویر شما متوقف شود («آیا واقعاً زیر نور خورشید گرفته شده است؟») یک دستاورد واقعی است.

5. از فلش استفاده کنید

من گاهی اوقات یک دختر بسیار ساده هستم. استفاده از یک فلاش در نور خورشید وقتی متوجه شدم که می توان این کار را انجام داد، کاملاً ذهنم را منفجر کرد. بنابراین من نه تنها یک مومارازای دیوانه هستم که با یک دوربین بزرگ در ساحل به تعقیب فرزندانم می پردازم، بلکه یک Speedlite عظیم نیز به آن متصل شده است!

6.از سه پایه استفاده کنید

شاید بتوان از غروب خورشید بدون سه پایه عکاسی کرد، اما عادت به استفاده از سه پایه نتیجه خواهد داد. استفاده از سه پایه معمولا سرعت عمل شما را کاهش می دهد، اما این لزوما چیز بدی نیست.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید

ISO

سطح ISO باید در شرایط نور کم بالاتر باشد، اما خوشبختانه با این نوع که امروز در مورد آن صحبت می کنیم، نویز مانند عکاسی با نور کم مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

آن را تا حد امکان پایین بگذارید (مال من به 100 می رسد). مانند تمام تنظیمات دوربین، فراموش نکنید که قبل از عکاسی آنها را بررسی کنید.

تصور کنید که کیفیت خود را برای گرفتن عکس های eBay روی پایین تنظیم کرده اید و سپس فراموش کرده اید که برای عروسی روز بعد آن را به حالت RAW بازنشانی کنید. قبل از عکاسی بررسی کنید، بررسی کنید و دوباره بررسی کنید که تنظیمات شما همانطور که باید باشد.

دیافراگم

این قدم شاید از جهاتی قابل بحث و جدل باشد ولی باید بدانید که نباید حتما روی حالت دستی عکاسی کنید تا عکاس تلقی شوید. البته این حرف بدین معنا نیست که نباید روی حالت دستی عکاسی کرد، ولی حالت اولویت دیافراگم نقطه آغاز خوبی است و در عکاسی غروب آفتاب حالتی مناسب است.

فرمت خام

به جز چند مورد استثنایی که عکس jpg توصیه می شود، عکس خام حرفه ای تر است، به خصوص در عکاسی غروب آفتاب. فرمت jpg فقط در شرایط استثنایی توصیه می شود، مانند زمانی که عکس خود را در رایانه پردازش نمی کنید.

سرعت شاتر

پس از تنظیم دیافراگم و ISO، نوبت به تنظیم سرعت شاتر می رسد. این سه عنصر که مثلث نوردهی نیز نامیده می شوند، پایه های اصلی عکاسی هستند. ISO، شاتر و دیافراگم روشنایی تصویر شما را ایجاد می کنند. اگر در حالت اولویت دیافراگم عکس بگیرید، دوربین شما به طور خودکار شاتر را تنظیم می کند.

در انتهای مقاله “ تنظیمات دوربین برای عکاسی از خورشید ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تنظیمات دوربین برای مبتدیان ، تنظیماتی برای نوردهی بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان