نمایندگی کانن - عکاسی در هوای سرد

عکاسی در هوای سرد

عکاسی در هوای سرد

نکات عکاسی در هوای سرد

زمستان زمان خوبی برای عکاسی است. برای به تصویر کشیدن زیبایی زمستان، باید هم برای خود و هم برای تیمتان در برابر دماهای سرد مقاومت کنید. این آموزش عکاسی زمستانی چند نکته را ارائه می دهد که به شما کمک می کند از وسایل خود محافظت کنید و در فصل زمستان عکس های زیبایی بگیرید.

1. لباس مناسب بپوشید

اگر به دنبال عکاسی در هوای سرد هستید، باید درست لباس بپوشید.

فرقی نمی کند که نور زیبا باشد و مناظر به طرز شگفت انگیزی زیبا باشد. اگر شما سرمازدگی در انگشتان دست خود را دریافت کنید و می توانید دوربین را به کار نگیرید، شما را به شات می کنید.

پس چی باید بپوشید؟ جزئیات به آب و هوا بستگی دارد، اما من طرفدار بزرگ لایه ها هستم. وقتی لباس زمستانی ام را می پوشم، کمی شبیه پیاز می شوم، زیرا زیرش لباس زیر بلند می پوشم، ژاکت و شلوار پشمی یا پشمی، سپس جلیقه پارچه ای یا مصنوعی، ک 800 با کلاه و ضد باد می پوشم.

شلوار عایق، دو جفت جوراب پشمی ضخیم که روی آن چکمه‌های زمستانی با کیفیت اکسپدیشن قرار گرفته است، کلاهی به سبک موشر کامل با لبه‌های گوش، ماسک یا ماسک صورت، و دستکش‌های زیرک با یک جفت اکسپدیشن که از بند‌های مچ آویزان شده‌اند. و من اغلب چند دست گرمکن شیمیایی را در جیب ژاکتم می اندازم.
مد روز نیست، اما بی خطر است، و این چیزی است که اهمیت دارد.

عکاسی در هوای سرد

اکنون، بسته به مکان عکاسی شما، لیست لباس های من ممکن است بیش از حد باشد. اما اگر دمای زمستان شما در حدود 20 تا 40 فارنهایت است، می‌توانید تعداد لایه‌ها را کاهش دهید و به طور بالقوه می‌توانید شلوارهای بالکلوا و ضد باد را کنار بگذارید.

با این حال، صرف نظر از موقعیت مکانی شما، یک کلاه گرم، یک ژاکت عایق، چکمه‌های خوب و دو جفت دستکش (یک سری دستکش نازک که می‌توانید برای کار آسان دوربین خود از آن استفاده کنید و یک دستکش یا دستکش ضخیم‌تر را توصیه می‌کنم) که دست های با دستکش نازک شما می توانند داخل آن قرار گیرند). و دست‌گرمکن‌ها همیشه خوب هستند، مخصوصاً در آن روزهای بسیار سرد که به سختی می‌توانید خودتان را بیرون بیاورید.

2. به باتری های خود توجه کنید

یک باتری سرد به خوبی یک باتری گرم کار نمی کند.بنابراین در عکاسی در هوای سرد، باتری دوربین و فلاش شما فقط در کسری از زمان در دمای اتاق دوام می آورند.

برای جلوگیری از هر گونه مشکل، در اینجا باید انجام دهید:

قبل از اینکه برای عکاسی در هوای سرد به بیرون بروید، مطمئن شوید که باتری های شما کاملاً شارژ شده است. هر و هر باتری باید به طور کامل شده و آماده برای رفتن، چون هر قطره از برق شمارش .

آموزش عکاسی در هوای سرد

عکاسی در هوای سرد

تا جایی که ممکن است باتری های یدکی با خود حمل کنید. می‌توانید باتری‌های اضافی را از همه خرده‌فروش‌های استاندارد عکاسی خریداری کنید (البته مطمئن شوید که با مدل دوربین خاص شما سازگار هستند!). همچنین ممکن است به خرید باتری های شخص ثالث فکر کنید.

تمام باتری های یدکی خود را در جیب داخلی ژاکت خود نگه دارید. به این ترتیب، آنها تا حد امکان گرم (و شارژ) می مانند. حتی می‌توانید باتری‌های مرده را پس از مدتی در یک جیب گرم به دوربین خود برگردانید، و آنها به شما اجازه می‌دهند چند دقیقه دیگر عکاسی کنید. من متوجه شدم که می‌توانم با چرخاندن دو باتری به عقب و جلو از جیب به دوربینم، در بیشتر ساعات روز در دمای بسیار سرد عکاسی کنم، اگرچه بسته به نیاز دوربین شما، مشخصات متفاوت خواهد بود.

3. نزدیک لنز نفس نکشید

آیا تا به حال سعی کرده اید در سرمای شدید با لنز نفس بکشید؟ اگر انجام دهید در اینجا چه اتفاقی خواهد افتاد:

به عبارت دیگر، یک نفس گرم و مرطوب روی لنز شما متراکم می شود و در نتیجه یک لایه یخ شیری روی شیشه ایجاد می شود. مهم نیست که چقدر پول برای لنزهای خود خرج می کنید. هیچ میزان وضوح این آسیب را جبران نمی کند و لنز شما در بقیه روز از کار می افتد. پاک کردن در یخبندان معمولاً آن را بیشتر لکه می‌کند و یخ‌زدایی لنز داخل آن (به زیر مراجعه کنید) ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.

خط پایانی: مراقب جایی که نفس می‌کشید باشید. اگر دوربین خود را برای بررسی تنظیمات لنز می چرخانید، بازدم نکنید. و اگر جلوی دوربین خود ایستاده اید، نفس بد هدف را بیرون ندهید.

من همچنین پوشیدن گتر گردن یا بالاکلوا را توصیه می کنم. وقتی این روی دهان و بینی شما کشیده می شود، نفس شما به سمت بالا هدایت می شود، جایی که به جای دوربین روی مژه های شما یخ می زند. (مطمئن شوید که به رطوبت منظره یاب نیز توجه کافی داشته باشید، که می تواند یک مشکل بزرگ عکاسی در هوای سرد باشد!)

4. نورسنجی

اکثر مردم از نوعی تنظیمات خودکار برای دوربین خود استفاده می کنند، مانند حالت “منظره” یا حالت “عمودی”. همچنین می توانید از حالت اولویت دیافراگم و حالت اولویت شاتر استفاده کنید. با تمام این تنظیمات، دوربین از یک نورسنج داخلی برای محاسبه نوردهی یا روشنایی مناسب برای عکس شما استفاده می کند.
این می تواند یک مشکل باشد.

وقتی یک منظره برفی سفید روشن است، دوربین می خواهد نوردهی را تاریک کند. یعنی شما عکس می گیرید و برف خاکستری می شود. دوربین متوجه نمی شود که شما می خواهید برف در عکس سفید روشن باشد. البته خودش هم نمیدونه داره به برف نگاه میکنه!

عکاسی در هوای سرد

5. سرعت شاتر اهسته

می توانید سرعت شاتر خود را به قدری سریع تنظیم کنید که دانه های برف در عکس حرکت نکنند، اما می توانید سرعت شاتر کمتری را انتخاب کنید و حرکت دانه های برف را ثبت کنید.
شما نمی توانید باد را با چشمان خود ببینید، اما می توانید ببینید که چگونه دانه های برف را از یک طرف به طرف دیگر حرکت می دهد. اگر سرعت شاتر را روی آهسته تنظیم کنید، حرکت دانه های برف را ثبت خواهید کرد.

6. به دنبال کنتراست بگردید

زمانی که بر نوردهی و نورسنجی مسلط شدید، وقت آن است که چند عکس خلاقانه بگیرید. اولین چیزی که من در عکاسی در هوای سرد به دنبال آن می گردم، کنتراست  است. از آنجا که برف سفید روشن است، من به دنبال اجسام تیره می گردم تا در کنتراست با برف برجسته شوند.

کنتراست چیزی است که کمک می کند تا عکس شما «برجسته» شود و بُعد بیشتری به آن می دهد.در یک منظره، این کنتراست ممکن است درختان، ساختمان ها، حیوانات یا انسان ها باشند.

7. به عکس های سیاه و سفید فکر کنید

اکنون شما به دنبال غیر معمول ترین ویژگی ها در عکاسی در هوای سرد هستید. برف سفید روشن و اجسام تیره یک تصویر سیاه و سفید با کنتراست عالی ایجاد می کنند.
مشاهده عکس های سیاه و سفید به ما این امکان را می دهد که خطوط و اشکال را در عکس ها بدون حواس پرتی رنگ تشخیص دهیم.

عکاسی در هوای سرد

در انتهای مقاله “عکاسی در هوای سرد ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات عکاسی از کوهستان ، اصول اولیه عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان