نمایندگی کانن - نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان: به عبارت ساده، آنها یک مکان جادویی هستند. قله های دندانه دار، و هر یک به طور منحصر به فرد تزئین شده اند. برخی از آنها با یخچال های طبیعی پوشیده شده اند، برخی دیگر با آبشارها پوشیده شده اند. حتی برخی هستند که مانند رنگین کمان رنگی هستند و از چشم انداز بیرون می آیند و با هر منظره ای نفس شما را بند می آورند.

این مناظر مکان هایی هستند که می توانند فرصت های بی پایان عکاسی را فراهم کنند. زیبایی کوه ها چیزی نیست که بتوان آن را در قالب کلمات بیان کرد، اما تقریباً می توان آن را از طریق یک عکس ثبت و منتقل کرد.

با این اوصاف، ما می خواهیم چند نکات عکاسی از کوهستان را به اشتراک بگذاریم. امیدوارم آنها به گسترش مهارت های شما کمک کنند، خلاقیت خود را افزایش دهند و به شما اجازه دهند که کوه ها را در نور دیگری ببینید.

نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

1. از پیش زمینه برای ایجاد صحنه استفاده کنید

یکی از عناصر نکات عکاسی از کوهستان در یک صحنه کوهستانی نوعی پیش زمینه است. صرف نظر از زمان سال، کوه‌ها همیشه مملو از فرصت‌های خارق‌العاده برای علاقه‌مندی به پیش‌زمینه هستند .

برخی از پیش‌زمینه‌های من به سادگی یک تکه علف بلند در تابستان، گل‌های وحشی رنگارنگ در بهار، لبه‌های یخی دریاچه‌ها در پاییز، و حباب‌های متان یخ‌زده در یخ‌های زمستانی هستند.

همانطور که  در نکات عکاسی از کوهستان خواهید آموخت، پیش زمینه همیشه برای تصاویر کوهستانی شما ضروری نیست. با این حال، اگر می خواهید از کوه ها به عنوان پس زمینه تصویر خود استفاده کنید، ترکیب پیش زمینه می تواند بسیار مفید باشد.

2. مراقب لبه های قاب خود باشید

من دوست دارم شما را تشویق کنم که با کوه ها مانند مردم رفتار کنند: آنها هم احساساتی دارند! شما هرگز نمی خواهید سر یک شخص را در یک پرتره ببرید، بنابراین مطمئن شوید که قله های کوه را در کادر نگه دارید.

حال سوال این است که چقدر فضای بالای کوه و بین قاب نگه می دارید؟ خوب، همه چیز به این بستگی دارد که ابر دارید یا نه، یا در حال عکاسی از آسمان شب هستید . اگر روز آسمان آبی به شما نفرین شده است، سعی کنید آسمان (که فضای منفی است) بالای کوه ها را به حداقل برسانید. من معمولاً حدود یک چهارم فریم را پیشنهاد می کنم.

اگر ابرهای زیبایی دارید که در بالای کوهتان شناور هستند، از آنها برای به تصویر کشیدن جزئیات در آسمان استفاده کنید. برای این صحنه‌ها، من معمولاً آسمان را در حدود یک سوم یا بیشتر از کادر نگه می‌دارم. اگر در صحنه خود ستاره‌هایی را ثبت می‌کنید، آسمان شب نیز همینطور است.

 

آموزش نکات عکاسی از کوهستان

نکات عکاسی از کوهستان

4.نقطه‌ی دید را با پرسپکتیو ترکیب کنید

برای اینکه تنوع بیشتری به آلبوم تصویرهای خود بدهید بهتر است نقطه‌ی دید را با پرسپکتیو ترکیب کنید. از زاویه‌ی پایین، دامنه‌ی کوه خیلی بزرگتر از قله‌ی آن به نظر می‌رسد. همین موضوع باعث خواهد شد کوه‌های موردنظر بزرگتر به نظر برسند. برای عکاسی از مناظر کوهستانی عریض دره‌ها یکی از نقاطی هستند که حتما باید ببینید.

5. فواصل کانونی مختلف را امتحان کنید

این بسیار آسان است که هنگام عکاسی از کوهستان لنز واید خود را بردارید، اما فراموش نکنید که به فواصل کانونی بلندتر خود عشق بورزید.

من معمولاً زمانی که اتفاق جالبی در قله کوه رخ می دهد به لنزها اعتماد می کنم. به عنوان مثال، بادهای قوی که برف را می‌برد یا نور زیبای صبحگاهی در ناحیه‌ای از سنگ‌های بافت‌دار می‌گذرد.

اگر در این شرایط می‌توانید طلوع یا غروب خورشید را با کوه تماشا کنید، فاصله کانونی طولانی را برای جزئیات عالی امتحان کنید.

6. مقیاس ارائه کنید

بیان اینکه چند کوه چقدر بزرگ هستند کار سختی است، اما با گنجاندن یک فرد یا سازه در کادر خود می توانید حس مقیاس را ایجاد کنید.

شما فقط نمی‌خواهید فردی را با یک ژاکت رنگارنگ به صورت تصادفی به صحنه خود بیاندازید. مطمئن شوید که آنها را با قصد اضافه کرده‌اید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ابتدا سوژه خود را در جایی قرار دهید که به وضوح دیده شود. شما نمی خواهید آنها را در قلم مو پنهان کنید. اگر قابل مشاهده نباشند هرگز مقیاس را منتقل نمی کنید! بعد، من دوست دارم آن شخص چیزی بپوشد که تضاد رنگی ایجاد کند: رنگ های روشن کار بسیار خوبی را انجام می دهند.

شما همچنین می خواهید که شخص شما شبیه یک شخص به نظر برسد. از آنها بخواهید به گونه ای بایستند یا بنشینند که شکل ظاهری خود را نشان دهد. شما نمی خواهید آن شخص در صحنه مانند یک توپ لباس به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که بین پاها و بازوها فاصله وجود دارد تا فرم ایجاد شود.

در نهایت مطمئن شوید که سوژه شما فاصله خوبی با دوربین دارد. اگر خیلی نزدیک باشند، بزرگتر به نظر می رسند و حس مقیاس شما کاملاً وجود ندارد. من معمولاً سوژه‌ام را چند صد فوت دورتر قرار می‌دهم، و این فاصله به آنها اجازه می‌دهد تا کاملاً با صحنه مقایسه شوند.

در حالی که مناظر متنوعی برای عکاسی وجود دارد، هیچ چیز به اندازه کوه ها فرصت طلب نیست. با ترکیب‌بندی‌های بی‌پایانی که در هر فاصله کانونی ممکن ارائه می‌شود، و صحنه‌های متفاوت در طول سال، می‌توان یک عمر را در یک رشته کوه صرف کرد و مجموعه‌ای متنوع از تصاویر را ایجاد کرد.

بهترین فصل برای  عکاسی از کوهستان

بیشتر به کوه‌ها و محیط اطراف آن‌ها بستگی دارد. برای مثال در بالای دایره قطبی بهترین فصل برای عکاسی از کوهستان زمانی است که نورهای قطبی تشکیل می‌شوند. این نورها معمولا در طول زمستان دیده خواهند شد.

با این وجود این جو بیشتر از شهریور تا اسفند دیده خواهد شد. این موضوع به دلیل روابط مغناطیسی بین خورشید و زمین است که ما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل آن‌ها را درک کنیم.

بهترین کاری که می‌توانید کنید این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید. از نرم‌افزارهایی مثل گوگل ارث، Photo Pills یا Sun Surveyor برای پیدا کردن کوه‌ها و بررسی اینکه کوه‌ها مانع نور خواهند شد یا خیر استفاده کنید.

در انتهای مقاله ” نکات عکاسی از کوهستان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات عکاسی ساحلی ، نکات عکاسی شهری

2 thoughts on “نکات عکاسی از کوهستان

  1. آواتار parham
    parham says:

    سلام تشکر بابت مقاله خوبتان یه سوال داشتم
    برای عکاسی در کوه از چه دوربینی بهتر هست که استفاده کنیم؟
    دوربین های SX اونطوری که فهمیدم زوم بالایی دارند و از دوربین های DSLR خیلی بیشتر زوم می کنند ولی من هر کی رو دیدم دوربین DSLR داشت. موندم کدوم بهتره؟

    • آواتار Ebrahimi
      Ebrahimi says:

      سلام روزخوش دوربین های SX از زوم بالایی برخوردار هستند ولی کیفیت خیلی بالایی نسبت به دوربین های DSLR ندارند، شما دوربین های کانن ۹۰D و کانن R100 را مطالعه کنید بسیار مناسب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان