نمایندگی کانن - نکات عکاسی شهری

نکات عکاسی شهری

نکات عکاسی شهری

بررسی نکات عکاسی شهری

آیا می خواهید یک عکاسی شهری درجه یک انجام دهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در ادامه همراه ما باشید.

1. موضوع مناسب را پیدا کنید

اگر به تازگی عکاسی پرتره را شروع کرده اید و به یک مدل نیاز دارید، توصیه می کنیم از خانواده یا دوستان خود بپرسید. به این ترتیب، فشار از بین خواهد رفت و شما فردی آشنا خواهید داشت که می توانید ایده ها را روی او آزمایش کنید. هر عکاسی شهری شامل ژست گرفتن برای عکس در یک مکان عمومی است، بنابراین اعتماد به نفس ضروری است.

هنگامی که برای آزمایش مهارت های پرتره شهری خود با یک مدل آماده شدید، یک عکسبرداری TFP (زمان برای چاپ) را سازماندهی کنید.

اینها از دوران پیش از دیجیتالی بودن، زمانی که عکاسان، مدل‌ها و میکاپ‌آرتیست‌ها با یکدیگر همکاری می‌کردند و در ازای چاپ فیزیکی از تصاویر گرفته شده در حین عکاسی، وقت خود را رایگان می‌دادند، وجود داشته است. این روزها، تصاویر حاصل از عکسبرداری TFP معمولاً فایل های دیجیتالی هستند که از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند.

یافتن افرادی برای کار باید نسبتاً آسان باشد. اکثر شهرها دارای گروه های عکاس و مدل در سوشال مدیا هستند. نام منطقه خود را با کلمات “مدل” یا “عکاس” تایپ کنید و ببینید چه چیزی پیش می آید. اگر چیزی پیدا نکردید، می‌توانید در گروه‌های عکاسی محلی بپرسید که آیا کسی گروهی به سبک TFP را می‌شناسد که بتوانید به آن ملحق شوید.

نکات عکاسی شهری

2. برنامه داشته باشید

به جستجوی موقعیت مکانی خود فکر کنید و لیستی از 8 تا 10 مکان را که می خواهید در آنها عکاسی کنید تهیه کنید. (آنها باید در فاصله نزدیک یکدیگر باشند.)

یک نقشه را ترسیم کنید، مسیر خود را برنامه ریزی کنید و عکس هایی را که می خواهید در هر مکان بگیرید را در نظر بگیرید. ما معمولاً فقط در 6 تا 8 مکان عکاسی می‌کنیم، اما دوست داریم چند مورد اضافی را در آستین خود داشته باشیم در صورتی که برخی از آنها به نتیجه نرسد.

آموزش نکات عکاسی شهری

نکات عکاسی شهری

3. نورپردازی خود را همراه داشته باشید

برای نیمه اول هر عکاسی شهری، ما به نور طبیعی یا محیطی متکی هستیم . اما پس از آن، همانطور که تاریکی منظر شهری را فراگرفته است، به گزینه های نورپردازی خودمان روی می آوریم و به شما توصیه می کنیم همین کار را انجام دهید.

اول، ما معمولاً یک اسپیدلایت می‌گیریم که می‌توانیم از آن روی دوربین یا از طریق یک ماشه از راه دور استفاده کنیم. نور چراغ‌ها می‌تواند تیز باشد، بنابراین اگر این مسیر را دنبال می‌کنید، باید یک اصلاح‌کننده نور مانند یک مینی سافت‌باکس به همراه داشته باشید .

دوم، ما از نورهای LED کوچک استفاده می کنیم که بسیار قابل کنترل هستند، به علاوه پیوسته هستند (بنابراین درک تأثیر آنها قبل از زدن دکمه شاتر آسان است).  هرچند پیشنهاد می‌کنیم یک اصلاح‌کننده به همراه داشته باشید تا جلوه‌ای نرم‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

نکات عکاسی شهری

4. مراقب ISO و سرعت شاتر خود باشید

متأسفانه بهترین ISO و سرعت شاتر برای پرتره های شهری وجود ندارد زیرا نور اغلب در طول جلسه عکاسی تغییر می کند.

اما همانطور که روز به سمت شب می رود، حتما ISO و سرعت شاتر خود را مرتب بررسی کنید. ضروری است که سرعت شاتر خود را بالای 1/80 ثانیه یا بیشتر نگه دارید، و اگر این بدان معناست که باید ISO خود را افزایش دهید، این کار را انجام دهید. بهتر است یک تصویر نویز ایجاد کنید تا یک تصویر تار!

(شما همچنین می توانید دیافراگم خود را باز کنید ، اما به هر حال احتمالاً می خواهید آن را کاملاً باز نگه دارید تا بوکه پس زمینه زیبایی داشته باشید .)

5. به دنبال الگوها باشید

همانطور که در طبیعت طرح و الگو وجود دارد (مانند پرهای پرنده، خط های بدن گورخر و تنه درخت…) ، در شهر هم این الگو ها دیده میشوند. کافیست در فضاهای شهری، به ساختمان­های اطراف یا دیگر چیزها مثل پل و … نگاهی بیندازید.

الگو تکرار شونده

این الگوها بعضی اوقات آنقدر بزرگ هستند که تمام قاب مورد نظر برای عکس را می گیرند، یا اینکه می­توانند فقط بخشی از کادر را به خود اختصاص دهند. این بستگی به سلیقه و زاویه دید شما دارد. حتی می­توانید آنقدر نزدیک به یک طرح کوچک شوید که آن­را بزرگ­تر به تصویر بکشید.

6. طبیعت و ساخته های دست بشر را باهم ترکیب کنید

وقتی از منظره­‌های شهری صحبت می­کنیم، بدون شک ساختمان‌ها محور اصلی تصوراتمان است. اما عناصر طبیعی هم نقش مهمی در زیباتر شدن عکس­هایمان دارند. در واقع ترکیب طبیعت و ساخته­‌های دست بشر، یکی از بهترین راه­ها برای رسیدن به یک قاب­ بندی زیبا در عکاسی است.

نکات عکاسی شهری

7.زاویه دوربین را عوض کنید

یکی از بهترین  نکات عکاسی شهری برای خلق تصاویر جذاب، تغییر زاویه و چشم­انداز رایج در عکاسی است. بیشتر عکس­ هایی که از مناظر شهری گرفته می­شوند، از زاویه چشم انسان هستند. شما می­توانید با پایین آوردن دوربین و تغییر زاویه، سوژه­ها را بصورت متفاوت و جالب­تر ثبت کنید.

زاویه دوربین

8. حرکت را هم در عکس ثبت کنید

شهرها، فضاهای پر تحرکی هستند. شما می­توانید با گنجاندن  حرکات در عکس هایتان، احساسات و زنده بودن شهر را نشان دهید. اما چگونه؟ این کار با استفاده از تنظیمات دوربین یا گوشی تلفن همراهتان امکان­پذیر است، و هم چنین باید صبر و حوصله داشته باشید.

با بالا بردن زمان نوردهی و کم کردن سرعت بسته شدن شاتر دوربین می­توانید حرکت نور ماشین­ها و نورهای متحرک دیگر را ثبت کنید.

تحرک در عکس

اگر این 8 نکات عکاسی شهری را رعایت کنید، احتمال اینکه دست خالی از خانه خارج شوید و با دوربینی پر از عکس­هایی از اطرافتان به خانه برگردید بسیار زیاد است. پس همین حالا از خانه بیرون برویدد و چند عکس از شهر زیبای خود بگیرید.

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی شهری ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: عکاسی منظره شهری ، عکاسی از پرتره های شهری ، عکاسی در خیابان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان