نمایندگی کانن - عکاسی در خیابان

عکاسی در خیابان

عکاسی در خیابان

نکات عکاسی در خیابان

در حالی که عکاسی در خیابان در ظاهر ساده به نظر می رسد، عکاسان به سرعت متوجه می شوند که پس از امتحان کردن، چقدر می تواند دشوار باشد.

نکات مهمی در مورد عکاسی در خیابان وجود دارد که می تواند سرعت یادگیری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از تجهیزات و تنظیمات دوربین کانن گرفته تا اینکه به دنبال چه چیزی باشید و چگونه عمل کنید، چند استراتژی ساده وجود دارد که احساس راحتی و کیفیت عکس‌هایی را که با آن‌ها برمی‌گردید تغییر می‌دهند.

برای این کار به صبر، سخت‌کوشی و برخی اوقات شجاعت نیاز دارید. در مقاله عکاسی در خیابان نگاهی خواهیم داشت به اینکه عکاسی در خیابان چیست و اینکه این سبک چه تفاوت‌هایی با سبک‌های دیگر دارد. همچنین چند نکته برای شروع کار با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

عکاسی در خیابان یعنی چه؟

عکاسی در خیابان همان چیزی است که زندگی روزمره را در فضاهای عمومی نشان می دهد. برای اینکه آن را جالب و متفاوت از یک عکس فوری ساده کنید، باید چیزی به نام «لحظه تعیین کننده» ثبت کنید.

این اصطلاح توسط عکاس بزرگ هنری کارتیه برسون در نشریه ای با عنوان همین روش ابداع شد. معنی آن این است که عکس شما باید جوهره یک رویداد زودگذر را به تصویر بکشد. برای انجام این کار، او پیشنهاد کرد که برای انتخاب کادر مناسب و فشار دادن شاتر در زمان مناسب، به دانش و شهود نیاز دارید. به غیر از او، نویسندگان و نظریه پردازان زیادی وجود دارند که در مورد عناصر تشکیل دهنده عکاسی خیابانی بحث کرده اند.

نکات عکاسی در خیابان

عکاسی خیابانی

نحوه تنظیم دوربین خود را بدانید

عکاسی در خیابان آنقدر سریع و خودانگیخته از عکاسی است که هدف ما این است که دوربین خود را به سرعت تنظیم کنیم تا انجام شود و از سر راه خارج شود. هرچه زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد تنظیمات خود کنید، کمتر می توانید روی ثبت آن لحظات فوق العاده سریع تمرکز کنید.اولین قدم این است که به شدت نور نگاه کنید و سپس ISO خود را بر اساس آن تنظیم کنید. عکاسان عموماً استفاده از ISO-Auto را دوست ندارند زیرا دوربین معمولاً ISO را انتخاب می کند که بسیار کمتر از چیزی است که ما واقعاً می خواهیم.

علاوه بر دوربین، باید باتری، کارت ویزیت، تلفن همراه و کارت شناسایی اضافی نیز به همراه داشته باشید. توصیه می شود از همراه داشتن لنز اضافی خودداری کنید زیرا تصمیم گیری برای شما سخت است. بهتر است به یک سوژه نزدیک شوید تا اینکه با یک لنز بزرگنمایی کنید و هرگز به این فکر نکنید که اگر لنز دیگری داشته باشم چه اتفاقی می افتد.
کفش های راحت به اندازه تجهیزات مهم هستند. برای عکاسی خیابانی می توانید 10 تا 15 کیلومتر در روز سفر کنید، بنابراین به کفش های راحت نیاز دارید. لباس نیز مهم است و باید لباس هایی بپوشید که توجه اضافی را به شما جلب نکند.

تجهیزات عکاسی در خیابان

عکاسی خیابانی

دوربین ها و لنزهای مناسب را انتخاب کنید

این جمله درست اما کلیشه ای وجود دارد که می گوید شما می توانید از هر دوربینی برای عکاسی در خیابان استفاده کنید .در حالی که مطمئناً می توانید، برخی از دوربین ها و لنزها زندگی شما را بسیار آسان تر می کنند.

دوربین‌های کوچک معمولاً راهی برای عکاسی در خیابان هستند، زیرا آنها چندان متمایز نیستند. به سرعت در خیابان ها متوجه خواهید شد که چقدر کمتر مردم با یک دوربین کوچک و محجوب متوجه شما می شوند.

ترجیح ما برای دوربین های بدون آینه و میکرو چهار سوم است. فناوری و کیفیت تصویر در طول پنج سال گذشته آنقدر بهبود یافته است که برای این نوع عکاسی، فکر نمی‌کنیم دوربین‌های SLR مزیتی داشته باشند.

دوربین‌های کوچک نیز سبک هستند و این به شما امکان می‌دهد خیلی سریع‌تر و خودجوش‌تر عکس بگیرید. و با مقدار پیاده‌روی که عکاسان خیابانی انجام می‌دهند، این به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی‌تری بیرون باشید.

بسیاری از عکاسان خیابانی هستند که با لنز زوم کار فوق العاده ای انجام می دهند، اما من معتقدم لنزهای پرایم مزیت بزرگی به شما خواهند داد.

نحوه عکاسی در خیابان

عکاسی خیابانی

لنزهای پرایم به شما این امکان را می دهند که به یک فاصله کانونی خاص عادت کنید، بنابراین می توانید به روشی سریع تر، غریزی تر و خود به خود عکاسی کنید. با گذشت زمان، به نحوه دید لنز خود عادت خواهید کرد و دیگر نیازی به هدر دادن زمان برای زوم کردن فاصله کانونی صحیح قبل از عکس نخواهید داشت.

یک لنز معمولی یا زاویه باز به شما این امکان را می دهد که برای نشان دادن لحظات صمیمی تر به سوژه خود نزدیک شوید. سوژه‌ها نزدیک‌تر و بزرگ‌تر ظاهر می‌شوند در حالی که شما همچنان می‌توانید پس‌زمینه زیادی را نشان دهید.دو فاصله کانونی که من به شدت از آنها استفاده می کنم 35 میلی متر و 50 میلی متر (معادل فول فریم) هستند.

از طرف دیگر، لنز تله‌فوتو می‌تواند بیش از حد دور باشد. سوژه و پس زمینه را با هم فشرده می کند و بسیاری از جزئیات و جزئیات از بین می رود. بنابراین یک لنز پرایم را روی دوربین بیاندازید، به نور نگاه کنید، ISO خود را تنظیم کنید، دوربین خود را روی اولویت دیافراگم قرار دهید، دیافراگم را انتخاب کنید، سرعت شاتر خود را بررسی کنید، و به غیر از لحظه به هیچ چیز دیگری برای فکر کردن ندارید!

آیا تمام عکاسی ها در خیابان بصورت مخفی انجام می شود ؟

بسیاری از مردم معتقدند که تمام عکاسی های خیابانی باید مخفیانه گرفته شود.  برای عکاسی در خیابان، باید با سوژه ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط با غریبه ها برای کسانی که تازه شروع کرده اند می تواند کمی ترسناک باشد، اما از این طریق می توانید بهترین عکس ها را دریافت کنید.

آیا برای عکاسی در خیابان به سوژه انسانی نیاز داریم؟

در این مورد بحث های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم معتقدند که ما در عکاسی خیابانی به یک سوژه انسانی نیاز داریم. اما بعضی دیگر متفاوت فکر می کنند. در حالی که وجود سوژه های انسانی در عکس های خیابانی ضروری نیست، اما باید از افراد برای نشان دادن اینکه شخصی در آنجا حضور داشته است استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید از سایه های افراد استفاده کنید یا چیزهایی را که مردم پشت سر گذاشته اند به نمایش بگذارید. این تصاویر بیننده را به تعجب وا می دارد که داستان بقیه اشیاء چیست.

عکاسی در خیابان

در انتهای مقاله ” عکاسی خیابانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان