نمایندگی کانن - ترکیب بندی در عکاسی منظره

ترکیب بندی در عکاسی منظره

ترکیب بندی در عکاسی منظره: عکاسی یک هنر است و بنابراین ایجاد یک تصویر سلیقه شخصی است. روش های زیادی برای استفاده از ترکیب بندی در عکاسی منظره وجود دارد ، و برای کمک به ما در مسیر صحیح ، تعدادی “قوانین” مختلف وجود دارد که می توان در اکثر شرایط اعمال کرد. این قوانین ترکیب منظر نقطه شروع است و به ما پایه و اساس می دهد که در نهایت ما تفسیر و سبک خود را بسازیم.

قوانین ترکیب بندی در عکاسی منظره

منطقی است که قوانین ترکیب بندی برای افرادی که در عکاسی شروع می کنند بسیار مفید است ، اما برای عکاسان باتجربه تر نیز مهم است زیرا به ما این فرصت را می دهند تا به شیوه ای آگاهانه در مورد کار خود بازتاب کنیم.

1. قانون یک سوم

قانون یک سوم بسیار ساده است. فقط یک شبکه از 9 مستطیل روی تصویر خود تصور کنید و سعی کنید عکس را طوری بسازید که نقاط اصلی بر روی آن خطوط قرار بگیرند یا بهتر است در نقطه ای که دو خط در یکدیگر تلاقی می کنند.

به طور کلی ، هنگام پیروی از قانون یک سوم ، من می خواهم قسمت پایین افق را در خط سوم بالا (گاهی اوقات یک سوم پایینی) قرار دهم و یک نقطه کانونی در تقاطع یک سوم بالا سمت چپ یا بالا سمت راست قرار دهم.

سپس سعی می کنم نقطه ثانویه مورد علاقه خود را بیابم و آن را در تقاطع مورب یک سوم قرار دهم. این باعث ایجاد یک مورب در عکس می شود که تمایل به افزودن عمق دارد.

نحوه ترکیب بندی در عکاسی منظره

ترکیب بندی در عکاسی منظره

ممکن است به این دلیل باشد که این قانون به قدری ساده است که بسیاری از عکاسان می خواهند به دنبال چیزی پیچیده تر باشند ، اما سادگی اغلب کلید یک ترکیب خوب است. می تواند یک نکته مفید برای در نظر گرفتن باشد.

من تمایل دارم نقاط کانونی کمی بیشتر از حد قانون یک سوم به لبه فریم نزدیک شوند. اما در یک نکته کاربردی ، داشتن نقاط کانونی بسیار نزدیک به لبه کادر هنگام ثبت عکس در دوربین اشتباه است.

اگر عکس باید برای چاپ بریده شود یا در مجله استفاده شود ، به فضای بیشتری در اطراف آن احتیاج دارد، بنابراین رعایت قانون یک سوم در طول این سالها به من کمک شایانی کرده است.

2. نسبت طلایی و مارپیچ طلایی

نسبت طلایی را می توان در طبیعت مشاهده کرد و مدتهاست که ما به طور آگاهانه یا ناخودآگاه در معماری و هنر از آن استفاده می کنیم. هنگامی که عناصر کلیدی یک نقاشی ، ساختمان یا عکس در نسبت طلایی قرار می گیرند ، تصور می شود که تا حد ممکن از نظر زیبایی زیبا باشند.

بنابراین نسبت طلایی چیست؟ ارزش عددی نسبت طلایی توسط ریاضیدانی به نام فیبوناچی که به دنبال توضیح ریاضی برای زیبایی شناسی هنر و طراحی بود ، تعیین شد.

او پیشنهاد کرد که اگر با مستطیلی شروع کنیم که دارای ابعادی در نسبت طلایی است (معروف به مستطیل طلایی) و از یک سر آن یک مربع برش دهیم، با یک مستطیل طلایی دیگر برای ما باقی می ماند.

ترکیب بندی در عکاسی منظره

در نتیجه ، این مستطیل کوچکتر را می توان به یک مربع و حتی یک مستطیل طلایی کوچکتر تقسیم کرد و به همین ترتیب ادامه می یابد.

استفاده از مارپیچ طلایی برای تصاویر ضبط شده بر روی دوربین های دیجیتال یک مشکل جزئی است زیرا ابعاد فریم از DSLR 3: 2 است. این یک مستطیل طلایی نیست ، بنابراین نمودارهای مربوط به مارپیچ طلایی تقریبی هستند.

هنگام نوشتن یک عکس با در نظر گرفتن نسبت طلایی ، ما باید افق را در خط افقی غالب قرار دهیم و از نقطه ناپدید مارپیچ طلایی استفاده کنیم که نقطه کانونی را روی آن قرار می دهد. اما به یاد داشته باشید که این مارپیچ می تواند در یکی از چهار جهت روی تصویر شما قرار گیرد و بنابراین شما چهار گزینه را درست مانند قانون یک سوم دریافت می کنید!

3. خطوط مورب

خطوط مورب راهی برای جذب چشم به داخل و اطراف تصویر است. به یک معنا ، هرچه تصویر بیشتری که در اطراف آن هدایت می شویم، علاقه بیشتری وجود خواهد داشت. خطوط اصلی اگر پیش زمینه را به پس زمینه متصل کنند بهتر عمل می کنند و نباید چشم را از قاب خارج کنند. بنابراین، برای مثال، یک دیوار یا رودخانه باید در چارچوب به پایان برسد یا بچرخد و دوباره به داخل بازگردد.

راهنمای ترکیب بندی در عکاسی منظره

ترکیب بندی در عکاسی منظره

در انتهای مقاله “ ترکیب بندی در عکاسی منظره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان