نمایندگی کانن - زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

مدت زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

هیچ چیز مثل آوردن یک دوربین کاملاً جدید به خانه نیست. جعبه را باز می کنید و بلافاصله شروع به آماده سازی آن برای اولین استفاده می کنید.

اوقات هیجان انگیز!

اما، اگر در حال خواندن این مقاله در نمایندگی کانن هستید، مطمئناً شنیده اید که مردم در مورد اهمیت شارژ باتری دوربین کانن خود برای اولین بار صحبت می کنند. به خصوص مدت زمانی که باید آن را شارژ کنید.

مدت زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن بر اساس نوع باتری

دوربین های کانن بسته به مدل، سال ساخت و تکنولوژی از انواع باتری ها استفاده می کنند. باتری های مورد استفاده در دوربین های دیجیتال کانن شامل باتری های لیتیومی، باتری های نیکل کادمیومی، باتری های مدادی و باتری های لیتیوم پلیمری است. بنابراین بسته به نوع باتری دوربین کانن مشخص می شود که آیا اولین شارژ باتری دوربین کانن مورد نیاز است یا خیر و اگر جواب مثبت است، چقدر باید دوام بیاورد.

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن در باتری های قلمی

برخی از انواع دوربین های کانن دارای باتری های قلمی یا نیمه قلمی هستند. این باتری ها از نیکل متال هیدرید ساخته شده اند. اگر نوع باتری استفاده شده در دوربین کنون آلکالاین باشد، نیازی به شارژ باتری دوربین نیست چون به آنها باتری آماده می گویند و قابلیت شارژ ندارند. این باتری ها در زمان ساخت توسط سازنده دوربین کاملا شارژ می شوند، 1 تا 6 سال کاربرد دارند و قدرت لازم را در اختیار دوربین قرار می دهند. اگر ضعیف باشد، می توان آن را با یک جدید جایگزین کرد.

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن باتری های نیکل – کادمیومی

برخی از باتری های مورد استفاده در دوربین ها، از جمله برند کانن، از نوع نیکل کادمیوم بودند. البته این باتری ها بیشتر در دستگاه های قدیمی استفاده می شدند و در حال حاضر در اکثر دستگاه ها منسوخ شده اند. این باتری ها نیاز به شارژ اولیه باتری دوربین عکاسی دارند.
اولین زمان شارژ باتری دوربین عکاسی 8 ساعت است و ابتدا باید باتری آن تخلیه شود و سپس باتری به مدت 8 ساعت شارژ شود. دستگاه هایی که از این نوع باتری استفاده می کنند باید با هر بار شارژ تا 100 درصد شارژ کامل شوند. به این ترتیب سلول های به کار رفته در باتری دستگاه آسیب نمی بینند و از بین نمی روند.

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن در باتری های یون لیتیومی

نسل دوم باتری های مورد استفاده در اکثر دستگاه های الکترونیکی باتری های لیتیوم یونی هستند. این باتری ها در گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها، دوربین های عکاسی و دوربین های فیلمبرداری استفاده می شوند. در مورد این باتری ها فرض بر این است که لازم نیست ابتدا باتری دوربین را شارژ کنید.

با این حال، برخی از کاربران هنوز باتری های لیتیومی را به مدت 8 ساعت شارژ می کنند. نکته مهم در استفاده از این باتری ها این است که وقتی باتری به ده درصد رسید، باید آن را به شارژر متصل کنید و اجازه دهید تا 100 درصد شارژ شود. به طور معمول، شارژ نشدن کامل می تواند به این باتری ها آسیب برساند و عمر آنها را کاهش دهد.

باتری های لیتیومی پلیمری به شارژ اولیه نیازی ندارند!

در نهایت، آخرین نسل از باتری های مورد استفاده در لوازم الکترونیکی و دوربین های کانن، باتری های لیتیوم پلیمری هستند. این باتری ها نیازی به شارژ اولیه 12 ساعته ندارند و اگر باتری دوربین از این نوع باشد نیازی به شارژ باتری دوربین کانن نیست. به طور کلی این باتری ها بهترین نمونه هستند و محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد. این باتری ها نیازی به شارژ کامل ندارند و نیازی به تخلیه کامل ندارند. آنها را می توان در هر زمان وصل یا از شارژ جدا کرد.

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن برای اولین بار

پس از خرید، باتری کانن به طور کامل شارژ نمی شود و مهم است که آن را قبل از استفاده شارژ کنید. هنگام شارژ کردن باتری کانن برای اولین بار، شارژ کامل توصیه می شود و تقریباً 2 ساعت طول می کشد تا در دمای اتاق (23 درجه سانتی گراد / 73 درجه فارنهایت) کامل شود.

داستانی وجود دارد که می‌گوید هنگام اولین بار شارژ کردن باتری کانن، باید آن را برای مدت طولانی شارژ کنید. من به چند نمایندگی دوربین رفته ام و چند فروشنده به من گفته اند قبل از استفاده از دوربین تا 8 ساعت آن را شارژ کنم.

خوب، این درست نیست.

ببینید، شارژر باتری، باتری را بیش از مقدار مورد نیاز شارژ نمی کند. پس از اتمام شارژ کامل، شارژ آن را به طور خودکار متوقف می کند، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آن را برای مدت بیشتری شارژ کنید.

مدت زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

یک باتری کانن چقدر طول می کشد تا شارژ شود؟

زمان لازم برای شارژ باتری کانن بسته به دمای محیط و ظرفیت باتری باقیمانده متفاوت است. به طور کلی، شارژ کامل باتری کانن تقریباً 2 ساعت طول می کشد تا در دمای اتاق (23 درجه سانتی گراد / 73 درجه فارنهایت) شارژ شود.

هنگامی که در دماهای سردتر شارژ می شود، ممکن است تا 4 ساعت طول بکشد تا باتری شارژ شود.

چگونه بفهمم باتری کانن من شارژ شده است؟

فهمیدن اینکه چه زمانی باتری Canon شما کاملاً شارژ شده است بسیار آسان است. هنگامی که شارژ باتری را شروع می کنید، یک چراغ نارنجی روی شارژر چشمک می زند که نشان می دهد مشغول شارژ باتری است. پس از شارژ کامل باتری، یک چراغ سبز روی شارژر نشان داده می شود.

پس از مشاهده چراغ سبز، می توانید با خیال راحت باتری را از شارژر خارج کرده و در دوربین خود استفاده کنید.

باتری کانن برای بار اول چقدر شارژ بشه

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کاننآیا می توانید باتری کانن را بیش از حد شارژ کنید؟

نه، شارژ بیش از حد باتری Canon غیرممکن است. همانطور که قبلا ذکر شد، شارژر پس از شارژ کامل باتری، شارژ آن را متوقف می کند.

اما، باید مراقب باشید که باتری یک شب در شارژر باقی نماند.

با وجود اینکه شارژ باتری را متوقف کرده است، اما هنوز مقدار مناسبی گرما تولید می کند و قرار گرفتن باتری در یک زمان طولانی در معرض این گرما در نهایت می تواند به باتری آسیب برساند.

توصیه می کنیم هنگام شارژ باتری حواستان به شارژر باشد و پس از شارژ کامل، باتری را از شارژر خارج کنید.

یک باتری کانن در هر بار شارژ چقدر دوام می آورد؟

خوب، این بستگی به کاری دارد که با دوربین خود انجام می دهید. به عنوان مثال، استفاده گسترده از صفحه نمایش LCD بجای ویزور، باتری را به سرعت تخلیه می کند.

ولی این باز به مدل باتری دوربین کانن شما بستگی دارد. به طور مثال، میانگین زمان عکاسی با باتری کانن LP-E6N تقریباً 1200 عکس است، در حالی که همین زمان در استفاده از باتری کانن LP-E17 برابر با 850 عکس است.

باتری کانن چقدر دوام می آورد؟

متاسفانه باتری‌های کانن برای همیشه دوام نمی‌آورند و می‌توانید انتظار داشته باشید که حداکثر استفاده را از باتری کانن خود قبل از 5 سالگی داشته باشید. حتی اگر به طور منظم از آن استفاده نکنید، باز هم ممکن است پس از چند سال از بین برود و زمانی که متوجه کاهش عملکرد شدید، در نهایت باید تعویض شود.

زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن

امیدوارم این راهنمای سریع زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن به شما کمک کرده باشد تا بفهمید باتری کانن برای اولین بار چقدر باید شارژ شود.

هنگامی که دوربین کانن خریداری می کنید، باتری آن به طور کامل شارژ ندارد، بنابراین قبل از استفاده باید از شارژ کامل آن اطمینان حاصل کنید. در ابتدا بهتر می باشد باتری را به مدت 2 ساعت در شارژ اولیه قرار دهید. پس از آن می توانید باتری را از شارژر خارج کرده و در دوربین خود قرار دهید.

توجه به این نکته ضروری است که شارژ باتری کانن شما برای بار اول هیچ تفاوتی با شارژ هر بار دیگر ندارد. در اولین بار شارژ کردن، نیازی به شارژ کردن آن برای ساعت ها نیست. فقط آن را شارژ کنید تا زمانی که شارژر نشان دهد که کاملاً شارژ شده است، و شما باید آماده باشید.

در انتهای مقاله ” زمان شارژ اولیه باتری دوربین کانن ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی ایران کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان