نمایندگی کانن - انواع ژست عکاسی

انواع ژست عکاسی

انواع ژست عکاسی

اموزش انواع ژست عکاسی

عکاسی خوب تنها به دوربین و نور دهی مناسب محدود نمی شود. همیشه یک ژست خوب برای عکاسی می تواند احیا کننده عکس و موضوع عکاسی باشد. شاید بسیاری گمان کنند که تنها با خرید دوربین حرفه ای گران قیمت و تجهیزات آن می توانند عکس های خوبی را از خود داشته باشند اما گرفتن ژست مناسب به اندازه خود دوربین می تواند مهم باشد. بسیاری از مدل ها و افرادی که مشغول به عکاسی می باشند با ژست های مناسب عکاسی آشنایی ندارند و همین باعث بد جلوه دادن عکس و مصنوعی بودن مدل در عکس می باشد.

در عکاسی امروزه به خصوص عکاسی پرتره ، کمتر کسی به دنبال عکس های مصنوعی با ژست های تکراری می باشد. در این مقاله به انواع ژست عکاسی به طور کلی می پردازیم.

ژست عکاسی ایستاده

از ساده ترین ژست های عکاسی برای خانم ها و آقایان ژست عکاسی ایستاده می باشد. مهم ترین نکته در این نوع ژست ، عدم ایستادن بی حالت و بدون روح می باشد. شاید بعضی از مدل ها را برای ژست عکاسی ایستاده دیده باشید که خیلی خشک و بدون هیچ حرکتی رو به روی دوربین می ایستند و عکس می گیرند.

آموزش انواع ژست عکاسی

انواع ژست عکاسی

برای بهتر جلوه بخشیدن به ژست عکاسی ایستاده، از دستان، حرکت پا ها و تکان دادن گردن استفاده کنید. سعی کنید طبیعی باشید ، نیازی نیست که حتما به دوربین نگاه کنید می توانید به دیوار تکیه دهید یک پایتان را به دیوار بزنید و دست ها را در جیب قرار دهید که این ژست معمولا بین مردان محبوبیت بیشتری دارد. برای خانم ها نیز می توانید با بازی کردن با شال یا موی سر، خود را مشغول به فعالیتی دیگر کنید و عکس را بگیرید. خم کردن سر و شانه به ملایمت چه به سمت دوربین چه در خلاف آن می تواند تاثیر به سزایی در زنده و طبیعی نشان دادن عکس شما داشته باشد.

ژست عکاسی در حال حرکت

یکی از خوش استایل ترین انوع ژست ها، نوع ژست عکاسی در حال حرکت است به این صورت که مدل می تواند بدون توجه به دوربین در خیابان یا طبیعت قدم بزند و عکاس شات های بسیار طبیعی با مهارت خود از او بگیرد. در این ژست عکاسی، شاید نکته زیادی برای مدل ها وجود نداشته باشد اما بالعکس، بیشترین تمرکز را عکاس باید داشته باشد.

آموزش انواع ژست عکاسی

انواع ژست عکاسی

عکاس می تواند با کمک زوایای مختلف و خلاقیت خود بهترین عکس ها را از مدل در حال حرکت بگیرد. ژست عکاسی ایستاده و در حالت حرکت هر دو در عکاسی از لباس ها و بوتیک ها محبوبیت بسیاری دارند چرا که مشتریان به دنبال چگونه دیده شدن لباس یا محصول در هنگام ایستاده یا حرکت هستند . با کمک یک ژست خوب می توان لباس را بهترین شکل به نمایش گذاشت.

ژست عکاسی نشسته 

ژست عکاسی نشسته می تواند ساده به نظر برسد اما در عین حال پیچیدگی های خود را نیز دارد. برای ژست عکاسی نشسته پشت میز می توانید دستان خود را زیر چانه خود بگذارید و به دوربین لبخند بزنید. یا اینکه یک دست را زیر چانه خود بگذارید و دست دیگر را روی میز قرار دهید و به سادگی به دوربین نگاه کنید. این ژست برای عکاسی از محصولات و اکسسوری ها و زیور آلات نیز مناسب می باشد چرا که با زوم و فوکوس کافی روی مدل می توان محصول و اکسسوری را بهترین شکل مشاهده کرد.

بهترین ژست عکاسی

انواع ژست عکاسی

برای ژست عکاسی نشسته روی زمین نیز می توان از نکات بالا استفاده کرد . البته ژست عکاسی نشسته روی زمین دردسر هایی بیشتر دارد مانند چگونگی نمایش پاها به طوری که عکس و مفهوم اصلی آن را تحت تاثیر نگذارد. به طور مثال می توان برای ژست عکاسی نشسته روی زمین، روی زمین بنشینید، یکی از دست ها را زیر چانه گذاشته و یکی از پاها را به سمت دوربین منحرف کنید. این کار باعث تمرکز روی کفش نیز می شود بنابراین این ژست برای عکاسی از محصولاتی مانند کفش می تواند کاربرد داشته باشد.

ژست عکاسی دراز کشیده

معمولا ژست عکاسی دراز کشیده برای نشان دادن حالت خواب یا حتی دراز کش با چشمانی باز بین نوجوانان و جوانان محبوبیت بسیاری دارد. نکته قابل توجه در این ژست وجود یک عکاس ماهر است. بهتر است عکاس برای بهتر گرفتن عکس و دید بهتر روی سوژه اصلی یعنی صورت شما خود دوربین را هم سطح با شما قرار دهد و شروع به عکسبرداری کند.

انواع ژست عکاسی

ژست عکاسی تمام رخ ، سه رخ ، نیم رخ 

ژست عکاسی می تواند برای حالت صورت شما به هزار نوع تقسیم شود. توجه داشته باشید که برای تمرکز روی صورت ، از عکاسی پرتره استفاده کنید و نور را از منابع مختلف به صورت مناسب بتابانید.

انواع ژست عکاسی

نوع تابش نور در مفهوم و هدف عکس شما تاثیر بسیاری می گذارد. شما می توانید تنها یک ژست را به طور ثابت بگیرید و با عکس برداری در زمان های مختلف با نور های مختلف متوجه تغییر مفهوم عکس خود شوید. به طور مثال برای عکسبرداری با یک مفهوم غم آلود بهتر است از منابع نوری کمتری استفاده شود تا با ایجاد سایه ها و تاریکی های بیشتر روی صورت و دیگر اجزا، غم به خوبی نمود پیدا کند.

ژست عکاسی در کافه

برای ژست عکاسی در کافه بهترین انتخاب ژست نشسته پشت میز می باشد. می توانید همان طور که در بالا گفته شد به دوربین نگاه کنید یا این که با غذا یا قهوه تان بازی کنید، به آن نگاه کنید و لبخند بزنید یا اینکه با دوست یا شریکتان صحبت کنید و در همین حین عکاس از شما عکس هایی طبیعی بگیرید.

ژست عکاسی در طبیعت

برای ژست عکاسی در طبیعت در مقاله ای دیگر به طور کامل به آن پرداخت شده است اما می توانید با استفاده از دراز کشیدن روی زمین پر از برگ یا چمن، ژست های بسیار خوبی را برای عکاسی در طبیعت بگیرید. همچنین عکاس می تواند با خلاقیت خود انواع زوایا را برای عکاسی از شما امتحان کند.

انواع ژست عکاسی جدید

انواع ژست عکاسی

در انتهای مقاله “انواع ژست عکاسی” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان