نمایندگی کانن - مهم ترین نکات خرید لنز دوربین عکاسی

مهم ترین نکات خرید لنز دوربین عکاسی

نکاتی که قبل از خرید لنز باید به آنها توجه کنید

بررسی نکاتی که قبل از خرید لنز دوربین عکاسی باید به آنها توجه کنید

آیا به خرید یک لنز جدید برای دوربین عکاسی خود فکر می کنید؟ پس ابتدا این مقاله را بخوانید.

لنز دوربین یکی از سخت ترین چیزهایی است که هنگام خرید تجهیزات عکاسی با آن مواجه می شوید و سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. چرا به یک لنز جدید نیاز دارید، چقدر باید هزینه کنید و چه نوع لنزی نیاز دارید؟ هنگامی که شما در مورد این نکات شفاف هستید، فرآیند تصمیم گیری برای خرید لنز را تا حد زیادی تسهیل می کند.

بیایید قبل از خرید لنز دوربین کانن به 4 نکته توجه کنیم:

1. چقدر باید خرج کنید؟

بودجه هر کس متفاوت است و مقدار پولی که باید خرج کنید تعیین می کند که کدام لنزها باید در نظر گرفته شوند. اما صرف نظر از بودجه شما، این رقم را در حین خواندن این مقاله در نظر داشته باشید.

رویکرد من این است که تا حد امکان لنزهای ارزان و با کیفیت داشته باشم. به عبارت دیگر زیاد خرید نکنید. ابتدا در نظر بگیرید که برای چه سبک عکاسی به لنز نیاز دارید، سپس لنز مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

نکاتی که قبل از خرید لنز باید به آنها توجه کنیداین نوع تفکر می تواند منجر به تغییر بزرگی در لنزهایی شود که تصمیم به خرید آن دارید. به عنوان مثال، چند سال پیش از اندازه و وزن سیستم Canon خود ناامید شدم.

همچنین در حال فکر کردن به برخی برنامه‌های سفری بودم که در پیش داشتم، و متوجه شدم که مهم است که کیت خود را تا حد امکان سبک نگه دارم.

2. APS-C یا فول فریم؟

اکثر لنز های عکاسی هم برای دوربین های APS-C و هم دوربین های فول فریم قابل استفاده هستند. اما این امر خرید لنز را گیج‌کننده‌تر می‌کند.
فرض کنید یک دوربین APS-C دارید. اما در انتهای ذهن خود فکر می کنید ممکن است روزی یک بدنه فول فریم بخرید. این سؤال را ایجاد می‌کند. آیا لنزی می‌خرید که فقط روی بدنه‌های APS-C کار می‌کند (مزیت آن این است که احتمالاً کوچک‌تر و سبک‌تر از لنزی است که برای یک دوربین فول‌فریم مناسب است) یا لنزی که برای بدنه فول فریم مناسب است (که احتمالاً بزرگتر و گرانتر خواهد بود).

سوال مشکلی برای پاسخ دادن، اینطور نیست؟ و این حتی تفاوتی را که سنسور در زاویه دید لنز ایجاد می کند در نظر نمی گیرد.

در حالت ایده‌آل، هنگام خرید اولین بدنه دوربین کانن خود باید تصمیم بگیرید که آیا باید APS-C باشد یا فول فریم، سپس در آینده همان اندازه سنسور را حفظ کنید. فرآیند خرید لنز را تا حد زیادی ساده می کند و بسیاری از سردرگمی ها را از بین می برد.

نکاتی که قبل از خرید لنز باید به آنها توجه کنید3. در دام فاصله کانونی نیفتید

تله فاصله کانونی این باور است که شما به لنزهای زوم نیاز دارید که هر فاصله کانونی قابل تصوری را پوشش دهد. به عنوان مثال، اگر با یک لنز کیت 18 تا 55 میلی‌متری شروع کنید، سپس یک زوم تله فوتو بخرید، ممکن است احساس کنید که به لنزی نیاز دارید که از 55 میلی‌متر شروع شود تا هیچ فاصله کانونی را در این بین از دست ندهید.

این حقیقتا درست نیست. نکته بعدی نحوه تفکر شما در مورد لنزها را توضیح می دهد.

4. قرار است از چه موضوعاتی عکاسی کنید؟

در ادامه با نمونه لنز کیت 18-55 میلی‌متری، ممکن است لنزهای دوم زیر را در نظر بگیرید: یک لنز پرایم 50 میلی‌متری به عنوان لنز پرتره (که از کیفیت تصویربرداری با کیفیت بالا و دیافراگم‌های باز بهره می‌برد)، یا یک لنز ماکرو برای گرفتن نمای نزدیک. عکس‌های حشرات و گل‌ها یا زوم با زاویه باز برای عکاسی از منظره، یا سوپر تله‌فتو برای عکاسی از حیات‌وحش و ورزش.

نکاتی که قبل از خرید لنز باید به آنها توجه کنیدنکته کلیدی در اینجا این است که انتخاب لنز به موضوع مرتبط است. موضوع همیشه اول است. هنگامی که بدانید از چه چیزی می خواهید عکاسی کنید، می‌توانید بهترین لنز (یا لنز) را برای این کار انتخاب کنید. فاصله کانونی یک نکته ثانویه است.

به عبارت دیگر، یک لنز نخرید زیرا فکر می کنید باید آن را داشته باشید، آن را بخرید زیرا واقعاً به آن نیاز دارید.

در انتهای مقاله ” نکاتی که قبل از خرید لنز باید به آنها توجه کنید” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: لنز برای عکاسی پرتره ، عکاسی خیابانی با لنز واید ، نکات مهم در خرید دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان