نمایندگی کانن - دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

بررسی دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

فوکوس خودکار مانند اجاق مایکروویو است. چند دهه پیش چنین چیزی وجود نداشت، اما اکنون نمی دانیم چگونه بدون آن زندگی کنیم.
امروزه ایده عکاسی با فوکوس دستی کمی احمقانه به نظر می رسد. اما نکته اینجاست، و شاید باورش برایتان سخت باشد، موقعیت‌هایی برای عکاسی وجود دارد که باید فوکوس خودکار را غیرفعال کنید. موقعیت هایی وجود دارد که فوکوس خودکار به جای کمک، مانع می شود. می‌پرسید دلیل این کار چیست؟

دلیل آن ساده است: سیستم فوکوس خودکار خیلی هوشمند نیست. این سیستم از نشانه های بصری خاصی استفاده می کند تا بداند روی چه چیزی باید تمرکز کند، اما همه اینها بر اساس کنتراست و نور است. سیستم فوکوس خودکار نمی تواند به صورت هوشمند به صحنه نگاه کند و تعیین کند که سوژه کجاست، بنابراین باید حدس بزند. بیشتر اوقات او درست حدس می زند. اما شرایطی وجود دارد که تقریباً همیشه باعث از کار افتادن دوربین می شود. در اینجا نمونه هایی از دلایل عدم فوکوس دوربین و تار شدن تصویر را گردآوری کرده ایم.

1. سوئیچ AF/MF Focus On Lens خود را بررسی کنید

شما اولین نفری نیستید که این اشتباه را مرتکب شده اید. اغلب دلیل فوکوس نکردن دوربین به دلیل چنین دلیل احمقانه ای است.
در کنار لنز شما یک سوئیچ AF / MF وجود دارد که مخفف عبارت Autofocus و Manual Focus است.

اگر سوئیچ روی فوکوس دستی تنظیم شده باشد ، قابلیت فوکوس خودکار به طور کامل خاموش می شود. تمام تمرکز باید با استفاده از حلقه فوکوس با دست انجام شود. اگر انتظار داشتید از فوکوس خودکار استفاده کنید ، این باعث مشکلات زیادی می شود.

سوئیچ را به حالت فوکوس که می خواهید استفاده کنید ببرید و عکس دیگری بگیرید. اگر از موقعیت این سوئیچ شگفت زده شدید ، احتمالاً منبع مشکلات تمرکز خود را پیدا کرده اید!

لیست دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی

2. نقطه AF را روی یک منطقه کنتراست تنظیم کنید

هنگامی که از فوکوس خودکار استفاده می کنید ، دوربین شما نمی تواند از هیچ نقطه ای برای فوکوس استفاده کند. به همین دلیل مهم است که نقطه AF خود را در یک منطقه کنتراست قرار دهید.

یک اشتباه رایج این است که نقطه AF در یک منطقه مسطح مانند یک آسمان آبی یا یک دیوار تک رنگ قرار دارد. بدون بافت و جزئیات ، دوربین شما نمی تواند بفهمد که تصویر در فوکوس است یا نه.

برای حل این مشکل ، نقطه AF را روی ناحیه ای که هم سایه و هم برجسته دارد حرکت دهید. این تفاوت در نوردهی باعث می شود تا دوربین شما بتواند فوکوس و ثبت یک تصویر واضح را بسیار راحت تر کند.

3. مطمئن شوید که لنز شما به طور ایمن نصب شده است

اگر به تازگی لنز خود را عوض کرده اید ، دوباره بررسی کنید که لنز شما کاملاً نصب شده است. بگویید عجله دارید یا به سادگی فراموش کرده اید ، شاید لنز را در جای خود قفل نکرده باشید.

اگر لنز شما به درستی نصب نشده باشد ، پین های تماس به درستی ردیف نمی شوند. این بدان معناست که دوربین شما نمی تواند سیگنال هایی را به لنز شما ارسال کند ، بنابراین استفاده از فوکوس خودکار غیرممکن است.

دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی کانن

Reasons for not focusing the camera

برای بررسی مجدد این ، لنز خود را بگیرید و آن را به آرامی بچرخانید انگار که آن را در حال قرار دادن هستید. اگر حرکت می کند یا صدای “کلیک” می شنوید ، این بدان معناست که لنز شما قبلاً به درستی نصب نشده بود.

اگر مطمئن نیستید ، همیشه می توانید لنز را بردارید و دوباره وصل کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. این یکی دیگر از دلایل احمقانه اما شگفت آور رایج این است که چرا دوربین شما به درستی فوکوس نمی کند.

4. آیا از حالت فوکوس مناسب استفاده می کنید؟

علاوه بر فوکوس خودکار و دستی ، دو حالت فوکوس متفاوت تعیین می کند که چگونه دوربین شما فوکوس را دنبال می کند.
به ویژه هنگامی که سوژه شما در حال حرکت است ، تفاوت زیادی بین این حالت های فوکوس وجود دارد.

اگر تصادفاً از دوربین اشتباه استفاده می کنید ، می تواند دلیل فوکوس نکردن دوربین شما باشد.

5. مطمئن شوید که خیلی نزدیک نیستید

اگرچه خوب خواهد بود ، لنزها در هیچ فاصله ای نمی توانند فوکوس کنند. اگرچه لنز شما می تواند بر روی چیزهای بی نهایت دور تمرکز کند ، اما به میزان نزدیک بودن آن به یک سوژه محدود می شود. این فاصله “حداقل فوکوس” نامیده می شود که حداقل فاصله ای است که لنز شما می تواند در آن فوکوس پیدا کند.

مگر اینکه از لنز ماکرو استفاده کنید ، نمی توانید از فاصله چند اینچی فوکوس کنید. سعی کنید دوربین خود را از سوژه دورتر کنید تا فضای کافی برای تمرکز ایجاد شود.

دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی حرفه ای

Reasons for not focusing the camera

اگر قصد دارید به چیزی نزدیک شوید ، سعی کنید از لنزها استفاده کنید . این یک راه سرگرم کننده برای ایجاد هرگونه لنز “ماکرو” و ایجاد ظاهری نرم و رویایی در این فرآیند است. من دقیقاً نحوه انجام این کار را در ایده شماره 3 این پست به اشتراک می گذارم .

در انتهای مقاله “ دلایل فوکوس نکردن دوربین عکاسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان