نمایندگی کانن - عکاسی از پرتاب موشک

عکاسی از پرتاب موشک

عکاسی از پرتاب موشک

آموزش عکاسی از پرتاب موشک

با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس موشک‌های بیشتری را به فضا پرتاب می‌کنند، گرفتن عکس‌های جالب پرتاب موشک آسان‌تر از همیشه است. من اوایل امسال اولین پرتاب های خود را دیدم و از آنها عکس گرفتم، و این مقاله نکات اولیه من را دارد.

از آنجایی که من تا کنون فقط از دو پرتاب عکس گرفته ام، به سختی متخصص هستم، اما اگر در عکاسی پرتاب موشک تازه کار هستید، این مقاله همچنان مفید خواهد بود. این نوع سوژه نیست که به شما امکان می دهد وقت خود را صرف کنید یا تغییرات زیادی را امتحان کنید، مگر اینکه در نزدیکی یک سکوی پرتاب زندگی کنید. حتی در این صورت، ممکن است محدود به گرفتن یک عکس در هر پرتاب باشید. بنابراین، مهم است که از قبل بدانیم چگونه آن را به درستی انجام دهیم.

نوع عکسی که قرار است به شما نشان دهم که چگونه می‌گیرید به این شکل است.

تجهیزات دوربین

اگر این نوع عکسی است که می خواهید بگیرید، تنها دو شرط برای تجهیزات دوربین شما وجود دارد: یک لنز زاویه باز و یک سه پایه.

بدون یک لنز زاویه باز، “قوس” موشک در طول یک نوردهی طولانی به طور کامل در کادر شما قرار نمی گیرد. و بدون سه پایه یا پلتفرم های پایدار دیگر، در وهله اول نمی توانید نوردهی های طولانی را انجام دهید.

در حالت ایده آل، باید از یک لنز 20 میلی متری (معادل فول فریم) استفاده کنید. اگر یک دوربین سنسور برش APS-C دارید، به لنز 13 میلی متری تبدیل می شود. در دوربین Micro Four-Thirds، یک لنز 10 میلی متری است.

عکاسی از پرتاب موشکاز نظر فنی می‌توانید با یک لنز 28 میلی‌متری (18 میلی‌متر در APS-C؛ 14 میلی‌متر در Micro Four-Thirds) از آن دور شوید. با این حال، این لنز به سختی با قوس موشکی در عکس مطابقت دارد و آزادی عمل کمی در ترکیب بندی به شما می دهد. اگر عکس را اشتباه قاب کنید، قسمتی از قوس موشک را قطع خواهید کرد.

فاکتور مهم دیگر این است که چقدر با پرتاب فاصله دارید. من اینها را حدود 35 مایل دورتر بردم. هرچه نزدیک‌تر باشید، لنز شما باید عریض‌تر باشد و بیشتر باید ترکیب خود را به سمت آسمان قاب کنید.

(نکته جانبی: اگر یک برنامه شبیه سازی نوردهی طولانی مانند ProCam یا چیزی شبیه به آن دارید، باید با گوشی خود عکس بگیرید. من هنوز این را امتحان نکرده ام، پس من را سرزنش نکنید. اگر کار نکرد، توصیه می‌کنم چند عکس آزمایشی قبل از موعد بگیرید تا با برنامه آشنا شوید و بدانید که چگونه فوکوس را از راه دور قفل کنید.)

تنظیمات دوربین

پرتاب موشک در شب حتی از ده ها مایل دورتر نیز روشن است و باید مراقب باشید تا از نوردهی بیش از حد جلوگیری کنید. در اینجا تنظیمات دوربینی است که من توصیه می کنم:

  • حالت دوربین: دستی
  • دیافراگم: f/5.6
  • ISO: 100
  • سرعت شاتر: 5 دقیقه
  • نوع فایل: RAW

این ممکن است تصویری به شما بدهد که کمی کم نور به نظر می رسد، اما اگر با فرمت RAW عکس بگیرید، بازیابی سایه ها در لایت روم یا فتوشاپ کار سختی نیست.

نحوه عکاسی از پرتاب موشک

عکاسی از پرتاب موشک

تمرکز کردن

هنگامی که دوربین خود را تنظیم کردید، مهم است که به درستی در بی نهایت فوکوس کنید. برخلاف برخی از عکاسی های منظره در میانه مکان، باید بتوان با جستجوی نور در دوردست، اهداف فوکوس خوبی پیدا کرد. فقط نمای زنده را بزرگ کنید، روی آنها فوکوس کنید و به فوکوس دستی روی لنز یا دوربین بروید. پس از آن مرحله، تا زمانی که عکسبرداری به پایان نرسیده، حلقه فوکوس یا زوم لنز خود را لمس نکنید.

حالت نوردهی

از میان تنظیمات نوردهی که فهرست کردم، تنها موردی که ممکن است تنظیم آن دشوار باشد، سرعت شاتر شما پنج دقیقه است. اکثر دوربین ها حداکثر 30 ثانیه طول می کشند، بنابراین باید راهی برای دور زدن این محدودیت پیدا کنید.

من شخصاً نوردهی زمان یا سرعت شاتر “T” را در دوربینم فعال کردم که در حالت دستی با تنظیم سرعت شاتر بیش از 30 ثانیه یافت می شود. این به من اجازه داد یک بار دکمه شاتر را فشار دهم تا نوردهی شروع شود و بار دوم پنج دقیقه بعد برای پایان دادن به نوردهی.

با این حال، بسیاری از دوربین ها حالت نوردهی “T” ندارند، بنابراین باید به جای آن از نوردهی “B” یا Bulb استفاده کنید. این مورد کمی آزاردهنده‌تر است، زیرا به شما نیاز دارد که دکمه شاتر را به طور مداوم در تمام مدت نوردهی نگه دارید (احتمالاً منجر به لرزش دوربین می‌شود که عکس شما را حتی روی سه پایه تار می‌کند). در آن صورت، بهترین گزینه شما این است که حالت لامپ را با استفاده از یک کنترل از راه دور خارجی برای دوربین خود فعال کنید. می توانید اطلاعات بیشتری را در راهنمای ما برای حالت لامپ در اینجا ببینید .

عکاسی از پرتاب موشکمن هنوز دقیقاً تصویری را که در ذهن دارم ثبت نکرده‌ام، و حتی بهترین عکسی که گرفتم ترکیبی از دو عکس است. یکی نوردهی طولانی برای قوس موشک و دیگری نوردهی کوتاه‌تر برای الگوی درون آب. گاهی اوقات، در مورد سوژه هایی مانند این، که در آن شما فقط یک پنجره کوتاه دارید تا آنها را به درستی ثبت کنید، اینطور است. اما در آینده تعداد زیادی موشک دیگر وجود خواهد داشت، بنابراین من به تلاش خود ادامه خواهم داد!

در هر صورت، امیدوارم این مقاله ایده‌های خوبی و اطلاعات پس‌زمینه‌ای به شما داده باشد تا بتوانید با پای درست شروع کنید. دیدن پرتاب موشک در شب بسیار شگفت‌انگیز است، چه رسد به عکاسی از آن، پس مطمئن شوید که در حین بیرون بودن از آن لذت ببرید.

در انتهای مقاله “ عکاسی از پرتاب موشک ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان