نمایندگی کانن - تکنیک های عکاسی حرفه ای (بخش ۱)

تکنیک های عکاسی حرفه ای (بخش ۱)

تکنیک های عکاسی حرفه ای

تکنیک های عکاسی حرفه ای برای همه علاقه مندان عکاسی نیاز است و هیچ تفاوتی ندارد که شما عکاس حرفه ای هستید یا نیمه حرفه ای یا حتی مبتدی، ما در نمایندگی دوربین عکاسی کانن چند نکته مهم و بسیار کاربردی را برای شما فراهم کرده ایم، که با یادگیری و استفاده از آن ها می توانید مهارت و توانایی هنر عکاسی خود را به سطح های بالاتر ارتقا دهید؛ و عکاسی را بصورت حرفه ای دنبال کنید.

سرفصل های تکنیک های عکاسی حرفه ای:

  1. انواع سرعت های شاتر
  2. مقدار های مختلف ایزو
  3. عکس گرفتن در شب
  4. نحوه نورگیری در فضاهای مختلف.

زمانی که عکاسی می کنید از لرزش دوربین جلوگیری کنید

نخستین درس در عکاسی حرفه ای ، از لرزش دوربین عکاسی جلوگیری کنید. لرزش دوربین عکاسی که باعث تار شدن عکس ها می شود، می تواند هر عکاسی را آزار دهد. در اینجا می خواهیم چند راهکار برای جلوگیری از لرزش دوربین ارائه دهیم.

اولین قدم در عکاسی این میباشد که شما روش صحیح در دست گرفتن دوربین رو یاد بگیرید. زمانی که شما دوربین را در دست میگیرید، از هر دو دست خود استفاده کنید؛ با دست اطراف بدنه دوربین را بگیرید و با دست دیگر لنز دوربین را بگیرید. و همچنین برای احتیاط و جلوگیری از افتادن دوربین عکاسی به زمین، بهتر است دوربین عکاسی را نزدیک بدن خود نگه دارید.

نحوه گرفتن دوربین در دست

سرعت شاتر در تکنیک های عکاسی حرفه ای :

حالا فرض میکنیم شما سه پایه عکاسی ندارید و تصمیم گرفتید دوربین را با دستتان نگه دارید و عکاسی کنید، شما حتما باید سرعت شاتری را جوری تنظیم کنید که برای فاصله کانونی لنز شما مناسب باشد.

اگر سرعت شاتر شما هنگام عکاسی بسیار پایین باشد هر تکون خوردن ناخواسته دوربین شما باعث می شود که تمام تصویری که شما ثبت میکنید تار شود. با یک حساب ساده سرانگشتی می توانیدبه این نتیجه که برای کمتر شدن تار بودن عکس ها نباید با سرعت شاتری که از فاصله کانونی لنز دوربین شما کمتر می باشد، عکاسی کنید. رابطه موجود فاصله کانونی و سرعت شاتر دروبین شما به صورت زیر می باشد:

۱ / فاصله کانونی (به میلی متر) = حداقل سرعت شاتر (در ثانیه)

به عنوان نمونه، اگر شما از یک لنز 100 میلی متری (یعنی لنزی با فاصله کانونی 100) استفاده می کنید، سرعت شاتر شما نباید کمتر از ۱/۱۰۰ ثانیه باشد.با این وجود، اگر برای شما امکان پذیر است، از یک سه پایه دوربین یا مونوپاد استفاده کنید.

دوربین در تکنیک های عکاسی حرفه ای

آموزش عکاسی و یادگیری آن نیاز به تمرین مکرر و مداوم دارد ، پس قبل مشاهده آیتم های بعدی آموزش پیشنهاد میشود سرعت شاتر را امتحان کنید و در مقاله های بعدی با ادامه این آموزش همراه ما باشید.

بخش های بعدی تکنیک های عکاسی حرفه ای را میتوانید براحتی از لینک هایی که پایین گذاشته ایم پیدا کنید.

تماس با کارشناسان