نمایندگی کانن - راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

اموززش راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

دیر یا زود، هر عکاسی با هشدار «باتری کم» مواجه خواهد شد. یکی از قوانین عکاسی این است که هر چه صحنه مقابل شما جذاب تر باشد باتری دوربین شما سریعتر خالی می شود. اما نگران نباشید. با نکات ذکر شده در این مقاله  راه های افزایش طول عمر باتری دوربین می توانید از خالی شدن سریع باتری دوربین خود جلوگیری کنید.

استفاده از LCD را کاهش دهید

بزرگترین تخلیه باتری در یک دوربین LCD است. هم صفحه عقب و هم منظره یاب الکترونیکی. این دلیل بزرگی است که چرا دوربین‌های DSLR تقریباً همیشه مشخصات باتری طولانی‌تری نسبت به دوربین‌های بدون آینه دارند . منظره یاب اپتیکال به شما امکان می‌دهد به طور کلی از نمایشگرهای LCD صرفنظر کنید.

با این حال، اگر از DSLR خود در نمای زنده استفاده کنید، متوجه خواهید شد که عمر باتری آن به طور چشمگیری کاهش می یابد. در کنار یک دوربین بدون آینه، در واقع احتمال زیادی وجود دارد که اول بمیرد. ال سی دی ها فقط برای کارکردن انرژی زیادی مصرف می کنند.

این به چه معناست؟ خیلی ساده، همیشه باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا زمانی که باتری شما رو به اتمام است، استفاده از LCD را کاهش دهید.

برای کاربران DSLR، این به معنای تغییر به منظره یاب نوری است. برای عکاسان بدون آینه، به معنای خاموش کردن مکرر دوربین یا تنظیم آن به گونه‌ای است که منظره یاب تنها زمانی فعال شود که آن را روی چشم خود نگه دارید.

و صرف نظر از دوربینی که استفاده می کنید، مدت زمانی را که صرف بررسی عکس ها می کنید به شدت کاهش دهید. شمپان زدن جای خود را دارد، اما نه زمانی که هشدار باتری شما به رنگ قرمز چشمک می زند.

از باتری یدکی استفاده کنید

من مشکلی برای حل مشکلات عمر باتری با چند باتری یدکی نداشتم. باتری دوربین وزن بسیار کمی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. همچنین باتری دوربین ها خیلی گران نیستند.
به طور کلی، یک باتری اضافی در بیشتر موارد، به جز در برخی موارد شدید، می تواند شما را نجات دهد. بقیه نکات در این مقاله حیاتی هستند. اما برای عکاسی روزمره، فقط باید باتری های اضافی به همراه داشته باشید.

با این حال، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید سیستم مدیریت باتری خود را بهبود ببخشید تا مطمئن شوید که همیشه یک باتری کاملاً شارژ دارید. به عنوان مثال، همیشه می توانید یک باتری کاملا شارژ شده، شارژر USB و پاور بانک در ماشین خود داشته باشید. همچنین می توانید پس از عکاسی عادت کنید که هر باتری را دوباره شارژ کنید.

برخی از عکاسان بر این باورند که شارژ باتری هایی که به طور کامل شارژ نشده اند، نامناسب است و عمر باتری را کاهش می دهد. با این حال، برخی از عکاسان ترجیح می دهند در دراز مدت عمر باتری کمتری داشته باشند تا اینکه به جایی برای عکاسی بروند و بفهمند باتری آنها 50 درصد شارژ دارد.
در هر صورت، هر چه تعداد باتری بیشتری حمل کنید، احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید کمتر می شود.

آموزش راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

 تنظیمات بهینه سازی باتری خود را بهینه کنید

اکثر دوربین ها دارای گزینه های منو هستند که برای بهبود عمر باتری و به حداکثر رساندن زمان عکاسی شما طراحی شده اند. به عنوان مثال، تنظیم “موقعیت نورسنجی” به شما امکان می دهد قبل از خاموش کردن سیستم اندازه گیری دوربین، مدت زمانی را که می خواهید در زمان عدم فعالیت منتظر بماند، انتخاب کنید.

فراتر از آن، امروزه تعدادی از دوربین ها دارای “حالت Eco” هستند که مصرف برق از LCD دوربین را به حداقل می رساند. به عنوان مثال، در Canon EOS R، حالت Eco تاریک می‌شود و سپس در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، LCD را خاموش می‌کند و عمر باتری شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد – طبق مشخصات رسمی Canon، از 370 به 540 عکس در هر شارژ.

همچنین توجه به این نکته مهم است که دوربین‌های بدون آینه معمولاً با استفاده از LCD پشتی نسبت به منظره یاب الکترونیکی کارآمدتر هستند. از نظر EOS R دوباره، Canon تنها 350 عکس را با استفاده از EVF رتبه‌بندی می‌کند، بدون اینکه حالت Eco برای بهبود آن وجود داشته باشد. از طرف سونی، A7R IV جدید برای 530 عکس از طریق منظره یاب و 670 عکس از طریق LCD عقب رتبه بندی شده است.

اگر هیچ یک از این موارد در مورد شما صدق نمی کند، یک گزینه در اختیار شما این است که روشنایی LCD عقب خود را کاهش دهید. ممکن است عکاسی در شرایط روشن را کمی پیچیده‌تر کند، اما نتیجه آن گرفتن عکس است نه از دست دادن کامل آن به دلیل باتری خالی.

بررسی راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

سایر تنظیمات دوربین و موارد اضافی که به عمر باتری آسیب می رساند عبارتند از:

  • تثبیت کننده تصویر (هم درون بدنه و هم درون لنز)
  • فلش پاپ آپ
  • بلوتوث و وای فای
  • اکثر لوازم جانبی خارجی: دانگل های GPS، ماشه های رعد و برق، رهاسازی از راه دور بی سیم، میکروفون های شاتگان و غیره.

گاهی اوقات، این قابلیت ها برای عکس شما ضروری هستند، بنابراین ارزش آن را دارد که عمر باتری را قربانی کنید. اما اگر به آخرین نوار خود رسیده اید، دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که از هیچ یک از تنظیمات یا لوازم جانبی فوق بدون دلیل موجه استفاده نمی کنید.

باتری های خود را گرم نگه دارید

در محیط های سرد، باتری های دوربین به مراتب سریعتر از دمای اتاق از بین می روند. همین امر در شرایط بسیار گرم به میزان کمتری صادق است.

اغلب، بهترین راه حل در اینجا این است که باتری را در زمانی که از دوربین استفاده نمی کنید خارج کنید و آن را در جیب داخلی لباس خود نگه دارید. حداقل، ایده خوبی است که این کار را با باتری های اضافی که در حال حاضر استفاده نمی کنید انجام دهید.

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین کانن

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

با استفاده از این تکنیک، گاهی اوقات موفق شده ام باتری هایی را که دوربینم می گفت مرده بودند را احیا کنم و مجموعه ای از عکس ها را ثبت کنم. اما بهتر است باتری خود را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به جای تعمیر پس از تخلیه گرم نگه دارید.

به طور خلاصه، اگر به طور فعال از باتری در محیط های سرد استفاده نمی کنید، آن را در یک جیب گرم نگه دارید. داخلی ترین لایه ممکن لباس شما ایده آل است.

مراقب باتری‌های دوربین قدیمی باشید

با گذشت زمان، باتری ها توانایی خود را برای نگه داشتن انرژی از دست می دهند. این کاملا طبیعی است، اما باید مراقب استفاده از باتری های قدیمی در هنگام عکاسی باشید. چند باتری قدیمی که سال ها استفاده کرده اید ممکن است برای شما و یک باتری جدید کار نکنند.

توصیه می شود دوربین ها را با برچسب یا نشانگر علامت گذاری کنید تا بتوانید در یک نگاه عمر مفید آنها را ببینید. این همچنین تضمین می کند که هیچ باتری را از دست نمی دهید. برای مثال، اگر باتری 1 تا 7 را برچسب بزنید و باتری 4 وجود نداشته باشد، به راحتی آن را خواهید دید.

علاوه بر این، اکثر عکاسان دوستانی دارند که با دوربین های مشابه عکاسی می کنند. اگر روی باتری های خود برچسب بزنید، تشخیص اینکه کدام باتری متعلق به چه کسی است، آسان تر است.
همه ما هنوز از باتری های قدیمی خود استفاده می کنیم، اما شما می توانید هر سال باتری های جدید بخرید تا باتری هایی را که به مرور زمان از دست می دهید جایگزین کنید. برای صرفه جویی در بودجه خود، می توانید از محصولات تولید کنندگان شخص ثالث استفاده کنید.

البته این کاملا به شما بستگی دارد، اما بر اساس تجربه، بهتر است باتری های قدیمی را جدا کرده و با باتری های جدید جایگزین کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که هر باتری که هنگام عکاسی استفاده می کنید با حداکثر ظرفیت کار می کند.

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

راه های افزایش طول عمر باتری دوربین

در انتهای مقاله “ راه های افزایش طول عمر باتری دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان