نمایندگی کانن - بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی در بازار امروز کدام است؟

در این مقاله، لنزهای عکاسی خیابانی مورد علاقه‌ام را برای تمام بودجه‌ها و برندهای دوربین به اشتراک می‌گذارم.

من همچنین توضیح خواهم داد که چگونه می توانید لنز خیابانی مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید – با در نظر گرفتن عوامل مهمی مانند فاصله کانونی، وضوح و عملکرد در نور کم.

بنابراین اگر به عکاسی خیابانی علاقه دارید و به دنبال خرید یک لنز دوربین جدید برای بهبود عکس های خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

لنز پرایم یا زوم؟

در مورد انتخاب بهترین لنز برای عکاسی خیابانی، دو دسته کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. پروژه اول یک لنز زوم است که می تواند فاصله کانونی را تغییر دهد و تفاوت این است که ما فقط یک فاصله کانونی ثابت داریم. بحث های زیادی در مورد نوع لنز برای عکاسی خیابانی وجود دارد، بنابراین اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم.

لنز پرایم

این نوع شیشه ها فقط یک فاصله کانونی دارند. برای سهولت درک، این لنزها را به عنوان لنزهای بدون زوم در نظر بگیرید. وقتی صحبت از لنزهای پرایم می شود، انتخاب های زیادی دارید و محبوب ترین گزینه ها 35 میلی متر و 50 میلی متر هستند. این فاصله ها تقریباً همان چیزی است که با چشمان خود در دنیای واقعی می بینید.

مزایا و معایب لنز پرایم

مزایا

دیافراگم: برتری لنزهای پرایم از نظر دیافراگم بسیار مهم است. کیفیت این لنزها بسیار بهتر است و در صورت نیاز می توانید از چند لنز پرایم برای عکاسی حتی با دیافراگم f/1.2 استفاده کنید.
عملکرد در نور کم: دیافراگم بسیار باز یک مزیت بزرگ برای عکاسی در نور کم است. لنزهای پرایم را می توان بهترین لنز برای عکاسی خیابانی بعد از غروب خورشید دانست.
بوکه: دیافراگم باز مزیت دیگری هم دارد و آن بوکه است. استفاده از بوکه در عکاسی خیابانی قطعا یک مزیت بزرگ است.

معایب

فاصله کانونی: یکی از معایب اصلی لنزهای پرایم این است که به شما اجازه زوم نمی دهند. به عنوان مثال، اگر می خواهید از نزدیک عکس بگیرید، باید خودتان به سوژه نزدیک شوید.
استفاده آسان نیست: یکی از عادات عکاسان تازه کار بزرگنمایی بیش از حد است. بنابراین این افراد قبل از شروع کار با لنزهای پرایم به زمان زیادی برای تمرین نیاز دارند. همچنین برای عکاسی با لنز معمولی باید به سوژه نزدیک باشند.
هزینه بالا: لنزهای 35 و 50 میلی‌متری نسبتاً ارزان هستند، اما بیشتر لنزهای پرایم دیگر بسیار گران‌تر از لنزهای زوم استاندارد هستند.

بهترین لنز برای عکاسی خیابانیلنز زوم

لنز زوم یک روش محبوب عکاسی است. نقطه قوت اصلی این نوع لنز این است که می توانید فاصله کانونی خود را بدون تغییر لنز تغییر دهید.

انواع مختلفی از لنزهای زوم در بازار موجود است که رایج ترین آنها کیت 55-18 و 300-70 میلی متر است. این دو لنز با هم تقریباً کل فاصله کانونی مورد نیاز شما را پوشش خواهند داد. شاید بسیاری از ما لنزهای سوپر زوم را دیده باشیم. این نوع لنز به شما اجازه می دهد تا محدوده 18-300 میلی متری را به طور کامل پوشش دهید.

مزایا و معایب لنز زوم

فواید

مقرون به صرفه: بیشتر لنزهای زوم (به ویژه لنزهای کیت) ارزان تر از لنزهای معمولی هستند. اگر بودجه کافی برای خرید چندین لنز مختلف برای عکاسی خیابانی ندارید، این نوع لنز بهترین انتخاب برای شماست.

سهولت استفاده: درک مفهوم لنزهای زوم بسیار آسان است و می توانید به راحتی با آنها کار کنید. می توانید آن را در خارج از ساحل تغییر دهید یا با یک چرخش ساده آن را در پشت ببندید.

انعطاف پذیری عالی: برای دریافت تصاویر مورد نیاز، نیازی به تغییر مداوم لنز ندارید. لنز زوم استاندارد معادل 3 یا 4 لنز اول است.

ایرادات

دیدگاه: طول تمرکز بر دید شما تأثیر می گذارد. آیا از لنز زوم برای بزرگنمایی سوژه در عکاسی خیابانی استفاده می کنید؟ در این حالت نمایشگر را فشار می دهید تا بجز تم اصلی نتوانید عنصر دیگری به تصویر خود اضافه کنید.

عدم تعامل: یکی از بهترین نکات در مورد عکاسی خیابانی این است که یاد بگیرید با سوژه خود تعامل داشته باشید. متأسفانه، اگر فقط از لنزهای زوم استفاده کنید، این کار تقریبا غیرممکن خواهد بود.

بدون محدودیت: استفاده از لنز استوک به شما امکان می دهد آزادانه کار کنید، اما اگر از لنز خاصی استفاده می کنید، باید با محدودیت های آن کنار بیایید.

1. Canon EF 50mm f/1.2L USM بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

اگر آماده پرداخت هزینه هستید، پس لنز کانن Canon 50mm f/1.2L یکی از بهترین لنزهای امروزی برای عکاسی خیابانی است. دیافراگم بزرگ به شما امکان می دهد در شرایط کم نور بدون نیاز به افزایش ISO عکس بگیرید و اپتیک و کیفیت ساخت فوق العاده است.

f/1.2 50 میلی‌متری هم برای عکاسی خیابانی و هم برای پرتره‌های خیابانی (یعنی پرتره‌های ژست‌شده با مردم در خیابان) به خوبی کار می‌کند، و فاصله کانونی استاندارد دسترسی کافی برای ترکیب‌بندی‌های صمیمی را فراهم می‌کند.

2. Canon EF 50mm f/1.8 STM بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

مانند لنز 50 میلی‌متری f/1.2 در بالا، کانن 50 میلی‌متری f/1.8 STM یک لنز عالی برای داشتن در کیف عکاسی خیابانی شماست. در واقع، دلایل زیادی برای خرید آن نسبت به نسخه f/1.2 وجود دارد.

به عنوان مثال، قیمت ارزان‌تر بسیار جذاب‌تر خواهد بود، به خصوص اگر در عکاسی تازه کار هستید و هنوز آماده نیستید که به تجهیزات گران‌تر متعهد شوید و لنز 50mm F1/8 نیز بسیار کوچکتر و سبکتر از برادر حجیم f/1.2 است. در حالی که عملکرد در نور کم با سایر لنزهای موجود در این لیست برابری نمی کند، همچنان می توانید روی لنز 50 میلی متری f/1.8 در سایه و در شب حساب کنید.

خرید بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

 

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

3. Canon EF 135mm f/2L USM بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

کسانی که به دنبال یک لنز عکاسی خیابانی طولانی‌تر هستند، می‌توانند بسیار بدتر از Canon 135mm f/2L عمل کنند. در 135 میلی‌متر، می‌توانید از صحنه‌های خیابانی خود از فاصله دور عکاسی کنید، اگرچه اندازه 135 میلی‌متری f/2 عکاسی محتاطانه را دشوار می‌کند. این یک لنز عالی برای جدا کردن سوژه اصلی شما از یک پس‌زمینه شلوغ است.

می‌توانید از این فاصله کانونی اضافی برای فشرده‌سازی صحنه استفاده کنید، و دیافراگم f/2 به دستیابی به بوکه پس‌زمینه فوق‌العاده کمک می‌کند . و در حالی که لنز 135 میلی‌متری f/2 به اندازه یک لنز 50 میلی‌متری بخشنده نیست، می‌توانید از آن در نور کم، به خصوص در f/2 استفاده کنید.

4. Sony 35mm f/2.8 Sonnar T FE ZA بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

در حالی که 35 میلی‌متر برای عکاسی خیابانی در سمت عریض‌تر قرار دارد، سونی 35 میلی‌متری f/2.8 برای کسانی که سنسور APS-C دارند و می‌خواهند با میدان دید 50 میلی‌متری عکاسی کنند، عالی است. کیفیت ساخت خوب است، بنابراین می توانید در اکثر شرایط عکس بگیرید. و در حالی که دیافراگم f/2.8 برای گردش های شبانه ایده آل نیست ، برای عکاسی خیابانی در روز و گرگ و میش بیش از اندازه کافی است.

قیمت بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

5. Sony E 50mm f/1.8 OSS بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

اگر به تازگی وارد عکاسی خیابانی شده اید، کاربر APS-C سونی هستید و گزینه ای مقرون به صرفه می خواهید، پس سونی 50 میلی متر f/1.8 می تواند لنز مناسب شما باشد.

طراحی شیک و جمع و جور آن را برای عکاسان خیابانی ایده آل می کند و فوکوس سریع آن برای ثبت یک عکس عالی مهم است. شما یک فاصله کانونی موثر 75 میلی متری دریافت می کنید که برای برخی از عکاسان کمی تنگ است – اما اگر میدان دید باریک تر را دوست دارید، 50 میلی متر f/1.8 انتخابی عالی است.

6. Sigma 35mm f/1.4 ART DG HSM بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

سیگما با سری ART خود لنزهای بسیار خوبی تولید کرده است و f/1.4 35 میلی متری نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لنز برای تمام سازندگان اصلی دوربین، از جمله نیکون، کانن و سونی، پایه‌هایی دارد، و با وجود اینکه یک لنز شخص ثالث است، در مقابل شیشه‌های دیگر این لیست به خوبی عمل می‌کند.

بهترین لنز برای عکاسی خیابانی

دیافراگم بزرگ و فاصله کانونی متوسط، این لنز را برای هر عکاس خیابانی، چه در روز و چه در شب، به یک لنز ایده آل تبدیل کرده است. این واقعاً یکی از بهترین لنزهای امروزی برای عکاسی خیابانی است و ارزان‌تر از لنزهای رده بالا ارائه شده توسط سایر تولید کنندگان بزرگ است.

همه لنزهای موجود در این لیست عالی هستند، اما تصمیم نهایی با شماست و باید به سبک عکاسی و نوع ترجیحی عکاسی خیابانی شما بستگی داشته باشد.

در انتهای مقاله ” بهترین لنز برای عکاسی خیابانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: لنز برای عکاسی پرتره ، سرعت لنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان