نمایندگی کانن - بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM

بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM

بررسی لنز ماکرو EF 100mm

بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM

معرفی و بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM : لنزهای ماکرو برای عکاسی ماکرو که اغلب تحت الشعاع لنز های همه کاره تر خود قرار می گیرند، به ندرت پس از معرفی، استقبال زیادی دریافت می کنند. با این وجود، این وظیفه آنها به عنوان متخصصان عکاسی کلوزآپ است که آنها را برای طیف وسیعی از کارهای عکاسی مانند عکاسی محصول و عکاسی از سوژه های زنده از نمای نزدیک ضروری می کند.

با توجه به وضعیت لنز L، EF 100mm f/2.8L IS USM Macro چیزی بیش از یک به‌روزرسانی کوچک نسبت به نسل قبلی خود بود، که دارای بدنه مقاوم‌تر آب‌وهوا و فرمول اپتیکال جدید مناسب‌تر بود. شاید مهم ترین مورد اضافه شده به لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM نسخه کاملاً جدید سیستم تثبیت کننده تصویر Canon باشد. واحد تثبیت کننده تصویر هیبریدی مورد استفاده در این لنز برای جبران موثر حرکات زاویه ای و شیفت ایجاد شده است و 4 استاپ کمک حرکتی دوربین را در فواصل معمولی و تا 2 توقف در فاصله بازتولید 1:1 ارائه می دهد.

افزودن لرزشگیر تصویر به طور قابل توجهی قابلیت استفاده لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM را در هنگام عکاسی با دست افزایش می دهد. در حالی که عکاسی ماکرو اغلب مبتنی بر سه پایه است، شرایطی وجود دارد که استفاده از سه پایه امکان پذیر نیست و وجود لرزشگیر تصویر برای گرفتن عکس نهایی ضروری است. من یک کپی از این لنز را چهار سال پیش دریافت کردم و در چندین سفر در آن زمان همراه من بوده است. در ابتدا، من لنز را با بدنه 1D III Canon و بعداً Canon 1Dx جفت کردم.

لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM

بررسی لنز ماکرو EF 100mm

کیفیت ساخت و مدیریت

مهمترین ویژگی لنز کانن EF 100mm f/2.8L IS USM این است که بازتولید ماکرو کامل 1:1 و حداقل فاصله فوکوس نزدیک 30 سانتی متری را ارائه می دهد. در حالی که 30 سانتی‌متر آنقدرها هم نزدیک به نظر نمی‌رسد، واقعیت این است که از صفحه اصلی لنز اندازه‌گیری می‌شود و سوژه در فاصله 1:1 تنها 13 سانتی‌متر از عنصر جلویی قرار دارد.

Canon EF 100mm f/2.8L IS USM Macro یک لنز خوش ساخت است که با پایه فلزی، یک بشکه پلاستیکی با کیفیت بالا و یک حلقه فوکوس با روکش لاستیکی ساخته شده است. استفاده از پلاستیک به جای فلز برای بدنه لنز با توجه به گنجاندن لنز در مجموعه لنزهای L کمی تعجب آور است، اما خوشبختانه استفاده Canon از پلاستیک مهندسی شده به این معنی است که کاملاً قوی است.

این انتخاب طراحی باعث می‌شود EF 100mm f/2.8L IS USM بسیار سبک‌تر از چیزی باشد که انتظار می‌رود، به خصوص با توجه به گنجاندن تثبیت‌کننده تصویر و تعداد بالای عناصر نوری! این لنز تنها 25 گرم از لنز قدیمی Canon EF 100mm f/2.8 USM سنگین‌تر و نسبت به همتای نیکون خود سبک‌تر است.

مقایسه و بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM

بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USMEF 100mm f/2.8L IS USM دارای آب بندی آب و هوا است و پس از استفاده مکرر در شرایط آب و هوایی مختلف، از جمله باران شدید و رطوبت بالا، می توانم بگویم که لنز بی عیب و نقص کار می کرد و در هیچ نقطه ای به نظر نمی رسید که مواد اضافی به داخل آن وارد شود. به طور کلی، من طراحی نرم و سبک وزن EF 100mm f/2.8L IS USM را دوست دارم، زیرا برای جلسات طولانی عکسبرداری بسیار راحت و آسان در دست است.

هندلینگ کلی با حلقه فوکوس لاستیکی بسیار خوب است که عملکرد خوبی را ارائه می دهد. چرخش تقریباً 160 درجه ای حلقه فوکوس برای عبور از کل مقیاس لازم است، و با توجه به اینکه بیشتر مقیاس در محدوده ماکرو لنز است، چرخش بسیار کمی برای فواصل کاری معمولی باقی می ماند.

بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USMبرای حرکت از 0.5 متر به بی نهایت در مقیاس فاصله فقط یک چرخش 45 درجه و از 1 متر تا بی نهایت یک چرخش غیرممکن 15 درجه لازم است. در استفاده عملی، این بدان معناست که هنگام عکاسی در فواصل کاری معمولی، تقریباً به طور کامل به فوکوس خودکار دوربین متکی هستید زیرا ظرافت کافی در حلقه فوکوس برای انجام تنظیمات دقیق و دقیق در فوکوس وجود ندارد. از سوی دیگر، برای فواصل کاری ماکرو یا نزدیک ماکرو حلقه فوکوس بسیار خوب است.

در جلوی لنز یک فیلتر پلاریزه 67 میلی‌متری غیر چرخشی وجود دارد که توسط یک پایه برای کاپوت لنز نسبتاً ضعیف Canon ET-73 که همراه با لنز عرضه می‌شود، احاطه شده است. فضای داخلی کاپوت جمع شده است تا هرگونه انعکاس نور سرگردان از بدنه و ایجاد انعکاس داخلی را محدود کند. بدنه کاملاً بلند است اما خوشبختانه بسیار باریک است و بنابراین به راحتی می توان آن را برای ذخیره سازی به صورت معکوس سوار کرد بدون اینکه فضای غیر ضروری را اشغال کند.

در انتهای مقاله “ بررسی لنز ماکرو EF 100mm f/2.8L IS USM ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان