نمایندگی کانن - مراحل تمیز کردن دوربین

مراحل تمیز کردن دوربین

مراحل تمیز کردن دوربین

مراحل تمیز کردن دوربین

دوربین ها و لنزهای مدرن با قطعات الکترونیکی بسیار حساس ساخته شده اند و نگهداری آنها بسیار دشوارتر است. بیشتر تجهیزاتی که شما استفاده می کنید در معرض عناصر و سو استفاده های زیادی  قرار می گیرند و برای شما ضروری است که گاهی اوقات کمی استراحت کنید و مطمئن شویدکه همه چیز تمیز، درست کار می کند و آماده است.

مانند هر چیز در زندگی، هر کس روش خاص خود را برای انجام کارها دارد. روشی که ما این فرآیند را انجام می دهیم ممکن است کامل نباشد، اما این بهترین روشی است که تا کنون استفاده خواهید کرد، با تمام نکات و ترفندهایی که در طول سال ها جمع آوری کرده ایم.

آنچه برای تمیز کردن دوربین خود نیاز دارید
الکل
آب تمیز
پارچه میکروفیبر
پاک کننده دوربین
پنبه

برای شروع،  همیشه سعی کنید در یک محیط عاری از گرد و غبار باشید و زیر تجهیزاتی که تمیز می کنید یک پارچه میکروفیبر ضد الکتریسیته ساکن داشته باشید. این واقعاً مهم است زیرا تجهیزات شما هر بار که سعی می کنید آن را تمیز کنید، تمام گرد و غبار موجود در هوا را مانند آهنربا می گیرد.قبل از تمیز کردن عمیق، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما خاموش است.

روشی که من این کار را انجام می دهم همیشه این است که از بیرون به داخل بروم، یعنی همیشه قبل از تمیز کردن شیشه، قسمت بیرونی لنزها را تمیز کنید و همیشه قبل از تمیز کردن سنسور، قسمت بیرونی بدنه دوربین را تمیز کنید. به این ترتیب گرد و غبار چسبیده به وسایل را کم کم از بین می برید.

مراحل تمیز کردن دوربین و لنز

مراحل تمیز کردن دوربین

 وقت آن است که روی شیشه تمرکز کنید

دور نگه داشتن مشخصات گرد و غبار از لنزهای شما واقعاً دشوار است، و هرگز نباید مانند اکثر مردم سعی کنید شیشه را با پارچه پاک کنید. پاک کردن گرد و غبار ممکن است منجر به خراشیدن لنز شما شود. روند صحیح همیشه باید این باشد که ابتدا آن را منفجر کنید. می توانید از دمنده یا قوطی هوای فشرده استفاده کنید و به این ترتیب گرد و غبار را پاک کنید اما به شیشه دست نزنید.

اکنون گرد و غبار از بین رفته است، زمان آن رسیده است که لکه ها یا اثر انگشت های احتمالی روی شیشه را پاک کنید. ابزار مورد علاقه عکاسان برای این فرآیند، قلم لنز است . دارای یک نوک با ترکیب نرم است که برای پاک کردن ایمن شیشه بدون آسیب رساندن به آن ساخته شده است.

پس از تمیز کردن با نوک نرم، می توانید از برس ضد الکتریسیته ساکن در سمت دیگر قلم استفاده کنید تا گرد و غباری که هنوز در اطراف وجود دارد را از بین ببرید.

عکاسان معمولاً از هیچ مایع تمیزکننده لنز استفاده نمی کنند مگر اینکه واقعاً نیاز باشد. این نوع مواد شیمیایی هرگز برای پوشش لنز شما خوب نیستند، اما اگر لنز شما دارای لکه‌های چربی است، ممکن است مایع تمیزکننده و یک پارچه نرم تنها راه حل باشد.

آموزش مراحل تمیز کردن دوربین

مراحل تمیز کردن دوربین

این فرآیند را روی شیشه طرف دیگر لنز خود تکرار کنید، و در حالی که در آن هستید، ایده خوبی است که تماس های الکتریکی لنز خود را نیز بررسی کنید (قطعات فلزی در پشت). کنتاکت های کثیف یا اکسید شده اغلب مسئول نقص یا خطاهای دوربین هستند، بنابراین  همیشه آنها را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

درپوش‌های کثیف لنز نیز چیزی است که باید برای تمیز کردن آن در نظر داشت، زیرا همیشه هنگام عکاسی در جیب یا پایین کیف دوربین شما قرار می‌گیرد، بنابراین گرد و غبار زیادی را جمع‌آوری می‌کند. منطقی نیست که لنز خود را تمیز کنید، سپس آن را با یک کلاه کثیف بپوشانید، همین امر در مورد درپوش بدن نیز صدق می کند.

تعویض کلاهک‌های جدید گهگاهی ممکن است ایده خوبی باشد، زیرا آن‌قدرها گران نیستند و ظاهر جدیدتری به تجهیزات شما می‌دهند.

مراحل تمیز کردن دوربین کانن

مراحل تمیز کردن دوربین

بعد از تمیز کردن بیرون با ترکیب ژله ای ضد باکتری، منظره یاب را تمیز کنید. این یک عملیات دشوار است زیرا منطقه ای کوچک، عمیق و دسترسی به آن دشوار است. ترفند ما برای آن Q-Tips است، اما نه موارد معمولی. عکاسان از برخی از انواع مخصوص نوزادان استفاده می کنند که نوک تیز کوچکتری دارند و از پنبه نرم تری ساخته شده اند که تمیز کردن عمیق تر و کارآمدتر را امکان پذیر می کند.

بعد شیشه صفحه LCD را با کمی شیشه پاک کن و یک دستمال کاغذی تمیز کنید. این کار تمام چربی هایی را که صفحه LCD از چسبیدن مدام به صورت شما می گیرد پاک می کند.

برای تمیز کردن دکمه ها یک قاشق آب و الکل را با هم ترکیب کنید. پنبه را در محلول خیس کنید و آن را برای پاک کردن کثیفی در اطراف دکمه های دوربین استفاده کنید.

از آنجایی که سنسور دوربین بسیار حساس است، به فکر تمیز کردن آن نباشید مگر در موارد ضروری. برای بررسی اینکه آیا سنسور دوربین شما نیاز به تمیز کردن دارد، موارد زیر را انجام دهید:

  • دوربین خود را روی f/16 یا f/22 قرار دهید و تنظیمات ISO را انتخاب کنید.
  • از یک دیوار سفید یا کاغذ سفید عکس بگیرید.
  • دوربین را کمی تکان دهید تا عکس بگیرید.
  • این باعث می شود ذرات گرد و غبار بیشتر در تصویر برجسته شوند.
  • تصویر را در رایانه خود آپلود کنید و بررسی کنید که آیا گرد و غبار در تصویر وجود دارد یا خیر.
  • اگر در این تصویر  چندین نقطه  می بینید، باید سنسور خود را تمیز کنید.

اکثر دوربین‌های DSLR دارای ویژگی تمیز کردن خودکار هستند که باعث می‌شود سنسور با سرعت اولتراسونیک به لرزه درآید تا گرد و غبار را از بین ببرد.

اگر این کافی نیست، لطفاً مراحل زیر را برای تمیز کردن دستی دنبال کنید. احتیاط قبل از شروع تمیز کردن دستی سنسور مطمئن شوید که دوربین به اندازه کافی شارژ شده است. شما باید دوربین را در معرض سنسور قرار دهید.

  • دوربین را روی تمیز کردن دستی حسگر تنظیم کنید.
  • قبل از ادامه تمیز کردن، سنسور شیشه را بردارید.
  • به منوی تنظیمات بروید و گزینه تمیز کردن سنسور را انتخاب کنید. سپس گزینه تمیز کردن دستی را انتخاب کنید.
  • یک پیام آینه ای روی صفحه ظاهر می شود. سنسور را تمیز کنید انتخاب کنید.

مراحل تمیز کردن دوربین

مراحل تمیز کردن دوربین

  • برای پاک کردن سنسور، از دمنده لنز استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن سنسور، از قلم لنز یا هر پارچه دیگر استفاده نکنید، زیرا می توانید به سطح آن صدمه بزنید.
  • دمنده را 2 یا 3 بار فشار دهید تا ذرات گرد و غبار را از سطح سنسور بیرون بکشید.
  • اگر ذرات گرد و خاک هنوز به سنسور گیر کرده باشند، با استفاده از یک پنبه به آرامی آنها را تمیز کنید.
  • هنگامی که سنسور را تمیز کرده اید، دوربین خود را خاموش کنید تا آینه را آزاد کنید.و در نهایت لنز را دوباره وصل کنید.

اگر با مراحل تمیز کردن دوربین بالا دوربین خود را تمیز نمی کنید، آن را نزد یک متخصص ببرید.
زمانی که از لنز استفاده نمی کنید، همیشه لنز را بپوشانید.
برای تمیز کردن لنز از تی شرت، دستمال کاغذی یا دستمال استفاده نکنید.
برای محافظت از لنزهای خود، از یک فیلتر ماوراء بنفش (UV) استفاده کنید و همیشه هنگام عکاسی در فضای باز آن را به لنز متصل کنید.
می توانید صفحه نمایش اپل یا آیفون یا لپ تاپ خود را با محلول الکل و آب مقطر تمیز کنید.

در انتهای مقاله “ مراحل تمیز کردن دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان