نمایندگی کانن - نکات عکاسی از انعکاس ها

نکات عکاسی از انعکاس ها

نکات عکاسی از انعکاس ها

آموزش نکات عکاسی از انعکاس ها

آیا نمی دانید چگونه با دوربین کانن 80d خود عکس های انعکاسی بهتری بگیرید؟ بسیاری از ما از دستورالعمل های اولیه یک عکس منظره خوب آگاه هستیم.

انعکاس زمانی ایجاد می شود که نور از یک شیء بازتاب داده شود. به یک پیش زمینه جالب، میانه و پس زمینه نیاز دارد. به طور کلی، چالش برانگیزترین جنبه عکاسی منظره ، یافتن یک پیش زمینه خوب است که با میانه و پس زمینه عالی همگام شود. اما عکس‌های انعکاسی با چالش‌های دیگری همراه هستند.

انعکاس همه چیز در مورد تعادل و تقارن در کادر است. مانند هر جنبه دیگری از عکاسی، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. در ابتدا توضیح می دهیم که اصلا بازتاب چیست و چند دستورالعمل که به بازتاب بهتر کمک می کند وجود دارد. اگر به عکاسی از انعکاس، در آب، شیشه، آینه یا هر سطح انعکاسی دیگری، علاقه مند هستید، مطالعه این مقاله  را از دست ندهید.

IMG 20220712 114233 256 e1657610394258

انعکاس یا بازتاب چیست؟

دانستن این که انعکاس ها چگونه ایجاد می شوند، به شما در یافتن و به تصویر کشیدن انها کمک خواهد کرد.

انعکاس یا بازتاب یکی از چندین راه واکنش نور با ماده است. نور از سطوحی مثل آینه ها منعکس می شود که نور را جذب نکرده یا عبور نمی دهند. وقتی نور از یک سطح صاف بازتاب داده شود، ممکن است منجر به ایجاد یک تصویر شود. این تصویر کپی شیء ای است که توسط نور بازتابی تشکیل شده است.  اما اگر سطح حتی اگر کمی ناهموار باشد،  تصویری شکل نمی گیرد، اگر هم بگیرد مات خواهد بود. به انعکاس اولی منظم و به دومی پراکنده گفته می شود.

چه چیز هایی سطح انعکاسی دارند؟

  • شیشه
  • سنک مرمر
  • اب
  • فلز

مکان های دارای سطح انعکاس

  • منابع اب
  • سطوح شفاف
  • گودال ها

آب ساکن پیدا کنید

اولین نیاز در عکاسی از انعکاس آشکارا آب ساکن است. بسیاری از ما فکر می کنیم، برای دریافت آن انعکاس های دوست داشتنی به دریاچه های بزرگ نیاز داریم. اما در واقعیت، حتی یک گودال کوچک به اندازه کافی خوب است. مهمتر این است که راکد باشد.

در واقع، آب‌های کوچک‌تر و کم‌عمق‌تر اغلب اوقات بازتاب بهتری دارند. هرچه پهنای آب بیشتر باشد، جریان هوا را طولانی تر خواهد کرد. در بیشتر مواقع، سرعت هوا با عبور از سطح بدون وقفه افزایش می یابد. هرچه باد کمتر باشد، بازتاب بهتر است.

به طور کلی، هوا در ساعات اولیه روز تقریباً راکد است. اولین قدم این است که حدس بزنید که چه زمانی هوا ساکن است. هنگامی که مکان خود را انتخاب کردید، چند روز را به تنهایی برای آن مکان برنامه ریزی کنید. وقتی هوا راکد است، نور ممکن است خوب نباشد یا برعکس!

 

IMG 20220712 115305 106

انعکاس های خود را تقویت کنید

چند کار هست که برای تقویت انعکاس می توانید انجام دهید:

فیلتر پلاریزه دایره ای یکی از نکات عکاسی از انعکاس ها : یکی از بهترین فیلترهایی که می توانید در عکاسی از انعکاس یا بازتاب استفاده کنید فیلتر پلاریزه دایره ای است. استفاده از این فیلتر تا حد زیادی قدرت بازتاب را افزایش می دهد.

لنز واید یکی از نکات عکاسی از انعکاس ها: از یک لنز واید برای افزایش دامنه بازتاب در عکس خود  می توانید استفاده کنید. حتی یک گودال کوچک هم می تواند کل کادر را پر کند، اگر که به اندازه کافی به گودال نزدیک شوید.

زاویه کم یکی از نکات عکاسی از انعکاس ها: هرچقدر زاویه کمتر باشد، انعکاس بزرگتر خواهد بود. پس برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کنار لبه یک پنجره، یا از روی زمین نزدیک یک گودال عکس برداری کنید.

تجهیزات عکاسی از انعکاس ها

در این بخش منظور از تجهیزات، لوازم گران قیمت و فوق حرفه ای نیست . برای عکاسی از انعکاس ها یک سه پایه خوب در اولویت قرار دارد.

سه پایه ای که به شما امکان می دهد پایین بیایید ترجیح داده می شود. هنگام عکاسی از انعکاس‌ ها، بیشتر اوقات ممکن است بخواهیم چندین عکس بگیریم و آنها را برای نوردهی و یا فوکوس در دوربین قرار دهیم. برای هر دو معیار فوق، سه پایه اجباری می شود.

بعدی انتخاب لنز است. این موضوع ذهنی است. یک لنز واید در اکثر موارد مطلوب است. چیزی که برای من بهتر عمل می کند، محدوده کانونی بین 15 میلی متر تا 30 میلی متر (در فول فریم) است. مثل همیشه استثنا وجود دارد. یک لنز با زاویه فوق عریض فقط در صورتی کار می کند که سوژه ای داشته باشید که میانه تصویر را به میزان قابل توجهی پر کند.

اگر سوژه‌ای که می‌خواهید انعکاس آن را دریافت کنید خیلی دور است، سوژه و همچنین بازتاب آن به دلیل اعوجاج پرسپکتیو که در لنزهای با زاویه فوق‌العاده اغراق‌آمیزتر است، بسیار ناچیز می‌شوند.

اگر سوژه شما دور است، ممکن است بخواهید به یک لنز میان رده در حدود 35 میلی متر فکر کنید. هر گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر یک لنز با زاویه فوق عریض (بازتر از 24 میلی متر) دارید، تلاطم خفیف در سطح (که تقریباً همیشه وجود دارد) ناچیز می شود. در حالی که با افزایش فاصله کانونی، تلاطم بارزتر می شود.

اما جنبه مثبت آن، با یک لنز میان رده، سوژه ای باشکوه و بازتابی به اندازه کافی بزرگ به عنوان پیش زمینه خود دریافت می کنید. بنابراین در نهایت، این صحنه است که تعیین می کند از چه فاصله کانونی باید استفاده کنید. در تجربه من، هر چیزی بیش از 50 میلی متر به ندرت برای عکاسی از انعکاس کار می کند.

نکات عکاسی از انعکاس ها

لنزهای زوم برای عکاسی از انعکاس ها نسبت به پرایم ارجحیت بیشتری دارند . درست است که زوم ها اغلب نمی توانند از نظر وضوح، ستارگان خورشیدی، سطوح انحراف رنگی ، شبح و شعله ور شدن را به صورت عالی نشان دهند.

اکثر عکاسان منظره به طور گسترده از فیلتر پلاریزه استفاده می کنند و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. اما هنگام عکاسی از انعکاس ها، یک پلاریزه به یک نه بزرگ تبدیل می شود!

یکی از ویژگی های اساسی یک پلاریزه برش بازتاب است. ممکن است با کاهش تابش نور در سطوح مرطوب یا فلزی کمک کند، اما بازتاب ها را از بین می برد و در نتیجه، نور را از آنچه در زیر سطح است به داخل قاب می دهد. شما نباید از یکی استفاده کنید مگر اینکه بخواهید خلاق باشید و ترکیبی از آنچه در زیر سطح است و فقط بازتابی از رنگ ها را به نمایش بگذارید.

در اخر ما میخواهیم چند سوژه که برای عکاسی از انعکاس ها جذاب است را برای شما بگوییم:

عکاسی از آسمان

بسیاری از عکاسان در هنگام دیدن آسمان، یک کادر مشخص در لنز دوربین پیدا کرده و شروع به عکس برداری از سوژه های مورد نظر در آسمان می کنند. اما یک مورد جذاب تر برای عکاسی از آسمان، ثبت عکس انعکاس آسمان در یک گودال آب است.

ثبت عکس آسمان از زاویه یک گودال آب می تواند بسیار خلاقانه بوده و عکس های شما را بی نظیر کند.

ایجاد انعکاس

یکی از موارد نکات عکاسی از انعکاس ها  این است که خود را به کادرهای طبیعی محدود نکرده و در صورت امکان سوژه خودتان را ایجاد کنید. به عنوان مثال در بسیاری از موارد استفاده از یک آیینه یا حتی یک بطری آب می تواند بازتاب های بسیار بی نظیری ایجاد کند. یکی دیگر از نکات عکاسی از انعکاس ها این است که در صورتی که انعکاس ایجاد شده از این طریق کوچک باشد می توانید از لنزهای واید برای بزرگتر کردن انعکاس ثبت شده استفاده کنید.

ایجاد اشکال متقارن

گاهی اوقات می توان با استفاده از بازتاب ها اشکال متقارنی در عکس اضافه کرد.

 

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی از انعکاس ها ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن و یا کارت حافظه کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله های مرتبط: 5 قانون ترکیب بندی، اصلاح نورپردازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان